De mijne liep tijdens een peesblessure gewoon niet kreupel onder het zadel. Gewoon door zijn wil om te werken (voor mij)! De dierenarts vond dat alleen niet zo leuk
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Geryon schreef:Wat grappig dat de karakterbeschrijvingen hier zo overeenkomen met elkaar!
De mijne liep tijdens een peesblessure gewoon niet kreupel onder het zadel. Gewoon door zijn wil om te werken (voor mij)! De dierenarts vond dat alleen niet zo leuk
mariska32 schreef:Geryon schreef:Wat grappig dat de karakterbeschrijvingen hier zo overeenkomen met elkaar!
ik heb een pool en die is ook keihard.
de mijne neemt wel sterk de stemming van de ruiter over sterker dan een gemiddeld paard.
ik zie gelijk of iemand angstig is ookal houden ze zich cool,paard is namelijk ook gelijk nerveus met opstappen al.
Barcelano schreef:Haha Mooney dat is vrees ik een beetje Russische eigen![]()
Mo kan zoveel rondkijken dat hij gerust tegen de muur loopt in plaats van door de deur
Maar.... kind kan rustig bij in de stal springen, ik kan als een idioot in de rondte hupsen...hij zal.me hooguit stom aankijken..
Het is dus geen doen om haar fysiek moe te maken met rijden, je moet haar vooral geestelijk bezig houden.
, zeer mensgericht, slim, doet alles voor zijn baas, gevoelig voor complimenten, echte knuffelkont, gewoonweg een super cool karakter. maar schrikachtig gedrag kan ik mij niet in vinden, mijn arabiertje (5jaar) is super relaxed in omgang en nieuwe dingen ontdekken, vind hij iets spannend blijft hij even staan om vervolgens weer rustig door te lopen. Mijn zusje van 11 jaar leert nu paardrijden op hem, hij is heel voorzichtig met haar. Ik vertrouw hem dan ook 100% met haar. Laat het duidelijk zijn als mijn zusje in de toekomst een eigen paardje krijgt wordt het zeker weer een arabisch volbloed! romiley_xxx schreef:Het is bij elk paard anders, en ik denk niet dat het persé van het ras afhangt. Zelf heb ik behoorlijk wat ervaring met arabieren, dus zal een paar voor/nadelen noemen.
Sociaal, snel, leergierig, betrouwbaar, werklustig, veel uithoudingsvermogen, veelzijdig
maar ze zijn tegelijker tijd ook
Gespannen, schrikachtig, druk
Ik vind dit een geweldige combinatie, alle arabieren die ik ken willen zo graag voor je werken, houden alles vol, blijven stuiterballen, maar gaan tegelijkertijd wel voor je door het vuur.
)
anders word je wel gek ervan. Saai is het in ieder geval nooit
geen beginners paard. Die gaat hij uitproberen door keihard te gaan rennen met je erop, en als dat niet helpt wordt het een circuspaard totdat je eraf ligt. gewoon omdat dat kan
. tja ik zou geen ander paard meer willen
maar het is ook maar net wat het karakter is en dat is per paard gewoon verschillend. Als ik les heb gehad en meneer loopt los in de bak gaat hij in zijn upje de hele les nog is netjes afwerken. De eerste keer dat ik dat zag lag ik echt in een deuk alle oefeningen kwamen langs
:D
Lag 's ochtends in alle drukte languit te slapen in zn box.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar dat heb je bij ieder ras. kingiej schreef:ik heb zelf een 75% Arabier afstammeling van karlos. Is een echt knuffelbeest, wil altijd werken zelfs als hij niet lekker is, moet ik hem echt op de rem trekken want hij doet dat niet. Is heel betrouwbaar met buitenrijden heel ontspannen en met werken wordt hij een echt showbinkiej omdat hij het naar zijn zin heeft, ik hoef hem maar een keer wat uit te leggen en hij snapt hetgeen beginners paard. Die gaat hij uitproberen door keihard te gaan rennen met je erop, en als dat niet helpt wordt het een circuspaard totdat je eraf ligt. gewoon omdat dat kan
maar het is ook maar net wat het karakter is en dat is per paard gewoon verschillend. Als ik les heb gehad en meneer loopt los in de bak gaat hij in zijn upje de hele les nog is netjes afwerken. De eerste keer dat ik dat zag lag ik echt in een deuk alle oefeningen kwamen langs
springen ook, vooral keihard langs de hindernis rennen ipv eroverheen haha. :d of er wel overheen springen om vervolgens door de bak te scheuren. vroeger schrok hij bijna overal van en wilde ook soms ervandoor gaan. moet zeggen dat hij nu echt een stuk rustiger is, dus idd als hij iets ziet staat ie stil en dan snuiven en zich groot maken, misschien beetje dribbelen maar blijft wel bij me. in de winter is hij iets frisser natuurlijk. in de bak wil hij weleens doen alsof hij schrikt van zn eigen schaduw. maar dat is gewoon doen alsof, dan is ie gewoon ff ondeugend.
is zeker geen heet hoofdje. Zij kan met onderstaande karakter eigenschappen zo door voor een volbloedje
. Het meedenkende vind ik een super pluspunt, dit maakt het heerlijk om met haar te werken. Verder is ze ontzettend afhankelijk en word ik elke dag weer vrolijk begroet. Echt een geweldig dier!! anneliesdj schreef:Over het algemeen...
Gereserveerd, opgewekt, energiek, gevoelig, trouw aan zijn baas, zeer intelligent, meedenkend (vooruitdenkend), alert, groot rechtvaardigheidsgevoel, zelfstandig.
Aladinnetje schreef:kingiej schreef:ik heb zelf een 75% Arabier afstammeling van karlos. Is een echt knuffelbeest, wil altijd werken zelfs als hij niet lekker is, moet ik hem echt op de rem trekken want hij doet dat niet. Is heel betrouwbaar met buitenrijden heel ontspannen en met werken wordt hij een echt showbinkiej omdat hij het naar zijn zin heeft, ik hoef hem maar een keer wat uit te leggen en hij snapt hetgeen beginners paard. Die gaat hij uitproberen door keihard te gaan rennen met je erop, en als dat niet helpt wordt het een circuspaard totdat je eraf ligt. gewoon omdat dat kan
75% is geen volbloedarabier maar een nrps! en over dat laatste dat ie zn hele les nog nadoet los in de bak, zal een béétje overdreven zijn, denk je ook niet? anders moet je t maar een keer filmen, wil ik weleens zien!
Het is maar net hoe je met ze omgaat.. Geef ik ze eens aan iemand anders zijn ze meestal complete bommetjes ja, lopen ze achter mij aan, zijn ze de rust zelve, puur ook omdat ik er niet van op of om kijk als ze een keertje wel ergens van schrikken of zomaar opzij springen.