Help, welk zadel arab??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:41

Ik quote mezelf even uit het topic van Letizia:

Ik had hetzelfde probleem met mn arabiertje. Heb ook de Massimo dressuur en endurance geprobeerd, maar die lagen helaas ook voor geen meter..
Uiteindelijk ben ik nu bij de Zaldi Lander uitgekomen en super tevreden! Mn paard loopt er ook veel ruimer en gemakkelijker onder.
De kussens sluiten ook erg mooi aan. Ik zag namelijk op de foto's van de gepaste zadels die je geplaatst hebt, dat de kussens niet helemaal aansluiten.
Ik heb er een Wintec singel bij, omdat andere singels schoven en daar kreeg hij singelwondjes van. Maar de wintec singel icm het Zaldi zadel werkt perfect!

Ik ben dus nog steeds erg tevreden met mn Zaldi zadel. En bijkomend voordeel, ze zijn nog erg mooi ook en zitten superlekker. En ze zijn niet ontzettend duur..

Afbeelding

Tessebes

Re: Help, welk zadel arab??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:04

Mocht nog iemand op zoek zijn naar een Zaldi Lander, ik heb er nog 1 liggen, maat 17,5" boommaat 30 (dat is mediumwijd). Hij staat ook op de bokt markt.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:33

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een Trekker Luxus, ik heb er eentje beschikbaar.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:02

toevallig heb ik als probeersel een optimus kent gekocht met verwisselbare boom. qua kussens zit hij prachtig alleen heb ik een grote boom nodig en daar wacht ik nog even op. In veel verschillende inches te krijgen en ook erg veel verschillende boommaten hebben vzh, dressuur en spring model http://www.equimatch.nl

Was eigenlijk op zoek naar wintec 500 dressuur maar vind de kussens van de optimus veel mooier, de wintec kussens zijn vaak wat platter van zichzelf, deze zijn mooi rond

Ik denk zelf dat hetzelfde geldt voor de arabier als voor ieder ander paardenras. Niet elk zadel past op ieder paard. Enige wat arabieren vaak hebben waardoor het lastiger wordt is minder schoft(vaak erg vlak en lang), kortere rug, schuine schouders en rondere ribben waardoor zoeken wat lastiger wordt.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:17

Ik heb dus ook zo'n probleem arabier. Alles geprobeerd, ook een tijdje een Massimo op haar rug gehad. Helaas was dat geen succes. Nu heb ik een Albion erop liggen, kost wel wat, maar eindelijk zonder problemen rijden...

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:45

Op mijn (87,5%) arabier heb ik een ijslanderzadel liggen: de Massimo Tölt II. Het is een mooi kort zadel met teruggesneden zweetbladen. Heerlijk zadel voor ons allebei. Ook na 4 a 5 uur is haar rug niet gevoelig :) Ze heeft echt ronde ribben, waardoor andere zadels snel schoven, dit zadel blijft heel goed liggen.

blondedesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:04

Arabesk schreef:
Wintec dressuur :j kun je altijd aanpassen aan de vorm van je arab :-)
Jaaaa diiee,, of een mooie bates

Jaimylover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:15

ik heb een JC Saphir dressuur laten aanpassen en lag meteen goed hoefde alleen maar iets opgevuld te worden ;) en hij heeft er nooit een dressuur zadel opgehad.

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:56

Youko schreef:
Ik heb dus ook zo'n probleem arabier. Alles geprobeerd, ook een tijdje een Massimo op haar rug gehad. Helaas was dat geen succes. Nu heb ik een Albion erop liggen, kost wel wat, maar eindelijk zonder problemen rijden...

hoi ik heb voor mijn avs ook een massimo besteld wat was bij jou het probleem waarom hij niet paste en welke
had je er op liggen?

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:19

Ik had zelf de Massimo Dressage II, en dat zadel bood niet genoeg schoudervrijheid...

astridvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:48

Een kieffer munchen en een kieffer aachen, sluiten beiden mooi aan, beide medium boom.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:48

Ik heb vorige week een Ideal gekocht, super fijn zadel en ligt heerlijk!
17inch met een medium/wide boom :)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 00:54

Tattini Daslo dressuurzadel 16,5 inch met verwisselbare boom.