Dekhengst voor merrie gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:17

Woogy schreef:
probleem met russen is de enorme hoeveelheid inteelt als ze gekruist worden. ze barsten van de arax, nazeer en aswan..nog meer dan andere arabieren. daarom willen we haar eigenlijk kruisen met een egyptenaar

reden dat gon en pris dezelfde opa hebben is omdat drug een (half)broer is van kingsize ;)

ze zullen niet zonder reden zoveel gebruikt zijn ;) maar de merrie heeft indd heel veel van bovengenoemde mannen erin zitten :+

http://www.allbreedpedigree.com/zk+kuray
http://www.allbreedpedigree.com/sa+khayrat

deze hebben daar iets minder last van, of iets verder in de lijn pas. zijn beide ook volle rus

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:43

Woogy schreef:
reden dat gon en pris dezelfde opa hebben is omdat drug een (half)broer is van kingsize ;)

Klopt ook indd, maar haar moeder heeft ook nog eens dezelfde vader als Karat (gon zijn vader), namelijk Aromat .

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:01

Heb je al een paar hengsten op het oog?

Woogy

Re: Dekhengst voor merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 20:23

op het moment zijn we heel geïnteresseerd in Cosimo en heb net voorstel van een onbekende hengst gekregen waarvan we nog even afwachten hoe hij eruit ziet.

Het maakt mij niet zozeer uit welke taal de hengst spreekt maar qua het type wat we zoeken in het gezicht willen we toch meer richting egyptisch(flinke dish, breder tussen de ogen, kortere kop), Kortere rug hebben ook meer egyptenaren.
Verder willen we bij haar zo veel mogelijk de inteelt verdunnen, kan me namelijk niet voorstellen dat ze daar beter op worden. Dat is voor ons ook de reden om escondhio niet te kiezen(sorry als ik je ermee tegen de borst stoot, vind het namelijk wel een dood mooi dier)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:55

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 21:31

morgen gaan we kijken naar Montoyo

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 22:45

Het wordt Montoyo, een hele fijne lieve mooie hengst met een hele fraaie loop en zeer goed achterhand gebruik.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:20

Vanavond mag hij alvast oefenen op mirka :)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:11

Woogy schreef:
Het wordt Montoyo, een hele fijne lieve mooie hengst met een hele fraaie loop en zeer goed achterhand gebruik.

Nu word ik natuurlijk steeds nieuwsgieriger naar hem! Goeie keus als je het mij vraagt!! :j