Foto's Nizjni, Arjuno en Palisa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:55

Elmars_Floor schreef:
Katia_L schreef:

Ik heb me al eens willen registreren, nooit een bevestigsmail ontvangen.
Heb hen dus reeds gemaild na het topic op dit forum, nu een week of
langer geleden, en nog steeds niets ontvangen dus als jullie iets kunnen
regelen, graag aub!!! :(:)

Ik ga morgen even op het forum voor je vragen :) nu naar bedje toe :Z

Bedankt! :D hoop echt op een oplossing! :j

Maral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:53

Jolindaa schreef:
Ik weet van de fokker van mijn paard dat Palisa een heeeeeeeel lieve merrie was en een uitzonderlijk goede moeder. Ze was echter wel wat van het drukkere type. Mijn paard is daarentegen echt een koele arab. Ze was schimmel, als ik mij niet vergis :) Ik heb ooit wel eens een foto gezien, maar deze heb ik helaas niet opgeslagen!

Ik heb ook een afstamming van Palisa en zij is geen schimmel, ze is een zweetvos en op het arabische volbloeden forum zit iemand die de eigenaar is. Die van mij is ook best druk en een zweetvos, lijkt veel op zijn moeder. Afbeelding

Jolindaa

Re: Foto's Nizjni, Arjuno en Palisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 23:51

Palisa is inmiddels ingeslapen heb ik al gehoordvan de laatste eigenaar :)

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:06

Jolindaa schreef:
Palisa is inmiddels ingeslapen heb ik al gehoordvan de laatste eigenaar :)

Dat is voor mij wel even een bom. :s Ik had laatst nog iemand gesproken die haar jaren heeft
verzorgd en er helemaal niets van gehoord. Goh had haar graag eens in het echt willen leren
kennen. Wat was de reden? Wie is de eigenaar? Zou graag contact met haar hebben om meer
te weten te komen over Palisa.

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:33

Pallisa kreeg steeds meer problemen met artrose en had een licht gekanteld hoefbeen. Vorige winter was het al heel zwaar voor haar. Van de zomer heeft ze lekker pleegtante gespeeld bij 2 avs nichtjes Zapora ZW en Saresha ZW. Vooral de laatste beschouwde ze als 'eigen'. Beide vos met hele lichte manen. Eigenlijk zou ze aan het eind van de zomer al inslapen, maar dan komt het moment en wordt het toch wel heel moeilijk. Rennen deed ze niet meer, maar wist nog wel ontzag op te wekken bij de andere paarden. De extreem natte december maand deed Palisa echter de das om en haar benen begonnen echt zeer te doen en wilden niet meer. We hebben toen de knoop maar doorgehakt. Ik heb zelf geen veulen meer bij haar kunnen fokken, maar zie haar wel terug in haar familie. ( nog een halfzus en haar nichten en neven)

Ik vond dat ze een geweldig karakter had!!! Ze was een beetje afstandelijk, maar vertrouwde je volkomen. Daarin leek ze ook erg op haar oudere halfzus Scarlett(Nizjni). Het waren beiden ook echt 'wijze dames'.

Ik heb nog wel foto;s van Palisa, maar ben niet zo handig met plaatsen. Stuur maar even een pb met een email adres als jullie willen.

Mijn ervaring is dat Nizjni kinderen taaie paarden zijn en als ze pijn hebben is dat moeilijk te merken. Ze gaan gewoon door en eventueel voor je door het vuur. Ik kan er wel een boek over schrijven.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 19:37

Wat grappig over Nizjni... en natuurlijk wel zwaar van Palisa :(
Day is geen zoon van Nizjni, maar het is zijn opa. Kleinzoon dus.
Day zijn rug is op het moment zijn zwakke plek en dat laat hij wel merken als je eraan zit.
Verder is hij wel een taaie. Hij is er niet chaggerijnig om of loopt beroerd.
Hij doet gewoon zijn dingetje :)

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:09

mirano schreef:
Pallisa kreeg steeds meer problemen met artrose en had een licht gekanteld hoefbeen. Vorige winter was het al heel zwaar voor haar. Van de zomer heeft ze lekker pleegtante gespeeld bij 2 avs nichtjes Zapora ZW en Saresha ZW. Vooral de laatste beschouwde ze als 'eigen'. Beide vos met hele lichte manen. Eigenlijk zou ze aan het eind van de zomer al inslapen, maar dan komt het moment en wordt het toch wel heel moeilijk. Rennen deed ze niet meer, maar wist nog wel ontzag op te wekken bij de andere paarden. De extreem natte december maand deed Palisa echter de das om en haar benen begonnen echt zeer te doen en wilden niet meer. We hebben toen de knoop maar doorgehakt. Ik heb zelf geen veulen meer bij haar kunnen fokken, maar zie haar wel terug in haar familie. ( nog een halfzus en haar nichten en neven)

Ik vond dat ze een geweldig karakter had!!! Ze was een beetje afstandelijk, maar vertrouwde je volkomen. Daarin leek ze ook erg op haar oudere halfzus Scarlett(Nizjni). Het waren beiden ook echt 'wijze dames'.

Ik heb nog wel foto;s van Palisa, maar ben niet zo handig met plaatsen. Stuur maar even een pb met een email adres als jullie willen.

Mijn ervaring is dat Nizjni kinderen taaie paarden zijn en als ze pijn hebben is dat moeilijk te merken. Ze gaan gewoon door en eventueel voor je door het vuur. Ik kan er wel een boek over schrijven.

Allereerst wil ik u condoleren met uw verlies. Ik moet er zelf niet aan denken. Alsook bedankt voor deze
informatie. Vind het erg spijtig dat ik haar nooit heb kunnen ontmoeten. Wat het karakter betreft moet ik
eerlijk bekennen dat mijn Jelena nog al een echt merrietje is, alle aandacht voor haar, wel wanneer het
haar uitkomt. Altijd overal bij willen zijn, behalve als er eten is, dan moet ze daar eerst voor zorgen. :j
Ik stuur je zo mijn adres, ben echt wel nieuwsgierig naar haar voorkomen, of ik er iets van Jelena in herken.

Bedankt voor de informatie over Palisa!

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:33

Ik ken Palisa nog van ongeveer 15 jaar geleden.
Waanzinnig lieve merrie!
Moet nog ergens een foto hebben, maar waar.........

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 19:30

Zou wel gaaf zijn als je die hebt! Ben erg benieuwd!

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:18

Ik verzorgde Nizjni altijd als zijn baasje (Ellie Kuijf) niet kon en het was echt een super hengst! Heb ook altijd gezegd dat ik een zoon van hem wou. Het is alleen geen zoon maar een klein zoon: Yack F (van Honorrs).
Zijn moeder (Yakima) is een Nizjni dochter. Yakima en Lanizjka de laatste twee dochters van Nizjni bij ons op stal zijn echt super merries: groot, stoer, werkwillig, lief, braaf, goede moeders en super bewegers!

Palisa was die van Palarka? Palarka ken ik nog wel en de verzorgster daar van loopt nog bij ons op stal rond. Zal eens vragen of ze nog een foto heeft.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 23:26

Palisa is idd van palarka!

Daya is ook een kleinzoon van Nizjni. Qua uiterlijk lijkt hij wel denk ik, maar op allbreedpedigree staat alleen een zwartwit foto :(

zeegroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:37

Ik heb een paar keer westernles met Palisa gehad. Ze was een super lief paard. Helaas kreeg ze artrose en kon ze niet meer onder het zadel lopen. Tijdens het opzadelen wat eigenzinnig, maar daarnaast hield zij ook erg van een knuffel :)

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:37

Hé wat leuk, voor het eerst dat ik eens wat meer foto's van Nizjni heb gezien! _/-\o_
Had er al vaker naar gezocht maar nog nooit gevonden.

Ik heb zelf een zoon van hem, hem ik Z dressuur mee gereden.

Juul08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:18

Hoi Jolindaa,

Hoe gaat het met je zoektocht naar informatie over de afstamming van je paard?
Jouw paard en die van mij delen dezelfde vader; Arjuno en zijn bij dezelfde fokker geboren.

Mijn paardje is Nizar Tahir Fouad (voorheen DA Nadeem).
De vader van een goede vriendin van mij is eigenaar geweest van Arjuno, tussentijds is Arjuno verkocht en onder andere bij Dolisa Arabians terecht gekomen. Nu is hij weer terug bij zijn voormalige huisje, alleen dit keer bij mijn vriendin thuis. Daar mag ie zijn blije oude dag doorbrengen met een hele leuke geit :)

Ik zelf ben erg benieuwd naar verhalen over Arjuno als dekhengst, misschien heb jij daar al meer informatie over gekregen. Dat is mij namelijk nog niet gelukt. Wil je meer weten over Arjuno zoals hij nu is, dan kan ik je daarbij helpen.

Groetjes

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 22:31

Ik zie nu pas dat ik deze reactie heb gehad! Ik zou graag wat foto's van Arjuno willen als dat mogelijk is. Zou graag zien hoe zijn bouw is en hoe hij beweegt!

Kun je mij vertellen hoe hij nu is?

Wat ik begrepen heb tot zover was Arjuno als dekhengst een heel makkelijk te hanteren en lief paard.. Makkelijk te rijden en braaf in omgang. Heb je ook foto's van jouw paardje? Ben benieuwd hoe daya zijn halfbroer eruit ziet :D!

Juul08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:37

Hi Jolindaa,

Foto's van Arjuno heb ik zo snel even niet online staan. Ik kan je er wel eentje per mail sturen als je dat leuk vindt. In dat geval moet je je e-mailadres maar even via pb sturen. Ik heb alleen nog geen bewegingsfoto's.
Foto's van Nizar (het halfbroertje van Daya :-) kun je vinden in mijn profiel.

Aankomende vrijdag ga ik weer even langs bij mijn vriendin. Ik zal haar dan even uitgebreid uithoren over Arjuno en vragen naar bewegingsfoto's :)