Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ponyparadijs schreef:Maar een vol papier van het NRPS wordt alleen gegeven als deze hengst bij een europees erkend stamboek is goed gekeurd. Anders krijg je alleen een register B papier!
Overigens zijn de keuringen van het NRPS heel anders dan die van het AVS. Dat showen hebben wij bij het NRPS niet!
Barcelano schreef:ponyparadijs schreef:Maar een vol papier van het NRPS wordt alleen gegeven als deze hengst bij een europees erkend stamboek is goed gekeurd. Anders krijg je alleen een register B papier!
Overigens zijn de keuringen van het NRPS heel anders dan die van het AVS. Dat showen hebben wij bij het NRPS niet!
Daarom is het wel jammer dat het avs geen hulp stamboek of splitsing heeft voor zoiets.
Juist om de AV hengsten te promoten
ponyparadijs schreef:Barcelano schreef:Ik denk inderdaad dat binnen het stamboek een lijn trekken zoiezo niet verkeerd is.
maar dit heeft het kwpn vaak ook dat probleem
Dit snap ik niet helemaal!
ponyparadijs schreef:Als ik op google kijk lijkt het ZSAA wel voor arabo friezen te zijn, zien er nou niet bepaald arabische paarden op staan.
xinram schreef:ponyparadijs schreef:Als ik op google kijk lijkt het ZSAA wel voor arabo friezen te zijn, zien er nou niet bepaald arabische paarden op staan.
http://www.zsaa.org/zsaa/index.html
ZSAA is een Europees erkend stamboek en een Duits equivalent van het Nederlandse stamboeken NRPS en/of EASP.
Nafok van hengsten met een ZSAA-dekboek kunnen bij het NRPS een Register A veulenboek krijgen en op 3jarige leeftijd (of ouder) voor stamboek opname worden aangeboden.
ponyparadijs schreef:xinram schreef:http://www.zsaa.org/zsaa/index.html
ZSAA is een Europees erkend stamboek en een Duits equivalent van het Nederlandse stamboeken NRPS en/of EASP.
Nafok van hengsten met een ZSAA-dekboek kunnen bij het NRPS een Register A veulenboek krijgen en op 3jarige leeftijd (of ouder) voor stamboek opname worden aangeboden.
Hebben ze bij de ZSAA ook een hengsten keuring dan? Of is elke ZSAA hengst toegestaan te dekken?
s6801881 schreef:lifaya schreef:Tis geen AV hengst, wel voornamelijk arabisch bloed, maar bij Arabieren komt geen verdunningsgen voor, net zoals dat er ook geen bontgen voorkomt(althans, je kan wel eens sabino tegenkomen)
Sabino en tabino zijn twee compleet ander genen. Een maximum sabino lijkt voor het ongetrainde oog misschien op een bonte, maar er zijn duidelijke verschillen (zie wiki).