Wat zouden jullie voor deze (afgekeurde :() arabier betalen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: Wat zouden jullie voor deze (afgekeurde :() arabier betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:53

pentax dat gaat echt niet op hoor. Tuurlijk is het ene paard harder als de andere, maar dat heb je met elk ras zo. Het is echt niet zo dat arabieren harder zijn als andere rassen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:57

_chico_ schreef:
Ik heb gemaild, en krijg het keuringsrapport nog van die mensen (:
Hij heeft dus een scheurtje in zijn hoef, wat niet goed zou zijn..
Het valt mij erg mee, aangezien het scheurtje niet door is en er gewoon uitgroeit.
Hebben jullie hier ervaringen mee?

Dat geloof je zelf zeker niet :)
Hier wordt echt niet naar gekeken hoor..er moet iets anders zijn.

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 19:13

De dierenarts heeft gezegd dat de scheur voor problemen kan gaan zorgen met het intensief rijden..
Het rapport krijg ik nog..

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 19:15

Dit is wat ik kreeg:

Hoi Lotte,

Ik zal je een copy sturen, het komt hier op neer,

Linksvoor heeft hij een haarschuurtje over zijn hoef deze is niet door maar dat is niet goed, dit kan ongeveer 12 maanden duren voordat dit weg is.

Linksvoor hebben wij de enkel buig proef gedaan en na 1 minuut buigen moet hij na 2 a 3 stappen normaal recht lopen, dit was niet het geval.

Linksvoor hebben wij de been buig proef gedaan en na 1 minuut zag je over duidelijk dat na 10 a 15 stappen hij bleef verkeerd stappen.

toen we daarna hem op de korte longeer zette, rechtsdraaiend met de klok mee, een doorsnee van 12 meter op het harde zag je hem corrigeren met zijn goede rechter been.

Dit is zijn zwakke punt, hij is niet kreupel, maar bij intensief portier rijden zoals dressuur of springen gaat dit opspelen dit is een kwestie van tijd of zwaardere belasting.

Nu op de schaal van kreupel symptomen noemde hij dit 60 procent op zijn linkerbeen, dus als je naar hem kijkt zijn rechterzijde.

Wij vonden het heel jammer en een lieve fantastische pony, buiten rijden vond hij ook leuk, heel gemakkelijk en hij leerde snel dressuur na 1 week al enorme vooruitgang.

Ik hoor graag of hij goed opgeknapt is.

Groetjes,

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:34

van die haarscheur geloof ik echt helemaal niks, en heeft zeker geen 12 maand nodig dat het eruit is.

Zo te lezen is hij afgekeurd op op de buigproef.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:31

Die haarscheur is denk ik niet de grootste zorg, dat komt echt wel goed en daar wordt een paard niet op afgekeurd.

Op een positieve buigproef en onregelmatig lopen op de harde volte wel.. Ik denk dat je er wel goed aan doet om hem of even op rust te zetten en dan nog eens te laten kijken of hij verbeterd is, of uit te laten zoeken door de dierenarts wat er aan de hand is voordat je er op gaat rijden.

Wel een prachtig paardje zeg!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:08

Ben je er inmiddels al uit wat je doet? Als je zeker wilt weten dat je er nog even plezier aan kunt hebben zou ik foto's maken.

Ik vermoed zelf iets van HKO. Laat foto's maken dan weet je het zeker.

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 20:58

Mag een slotje op :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:04

Wat is de keuze dan geworden?

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 21:06

shilady schreef:
Wat is de keuze dan geworden?

Hij heeft tot nu toe nog niet laten zien dat hij er pijn of last van heeft.. Dat maakt het zo lastig :(
We gaan nu onderzoeken wat er precies aan de hand is ;)
3 jaar geleden is hij namelijk wel goedgekeurd en het is de bedoeling om hem ooit nog te verkopen. We gaan nu dus goed zoeken en alles uitsluiten en dan kijken of het op te lossen is of iig te verminderen :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:10

Hoop dat het goed komt :)

(weet wel dat als deze pony in de toekomst weer te koop komt deze informatie te vinden is via google..)

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 21:12

svdijk86 schreef:
Hoop dat het goed komt :)

(weet wel dat als deze pony in de toekomst weer te koop komt deze informatie te vinden is via google..)

Hopen wij ook :)
Tja, dat bedacht ik me net ook.. Na een slotje is het nog steeds leesbaar zeker? :(