mss nieuw paardje erbij => arabisch volboed ^^

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saartje87

Re: mss nieuw paardje erbij => arabisch volboed ^^

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:04

ik vind het een mooi beestje, zou hem zelf ook direct willen hebben..
Maar zoals hier al vaker gezegd zou k toch even nadenken als k jou was.. ja kan het allemaal betalen oke, maar dat werk kan ook opeens wegvallen, vergeet dat niet..
Zoals Heleen zegt, arabieren zijn laat volwassen, ik heb er 1 van 15 en die doet nog steeds alsof ie 5 is :p..

Ik ben zelf 24, studeer verder en werk halftijds, ik heb 2 paardjes en ik moet me veel moeite doen om alles rond te krijgen elke dag.. nu lijkt het allemaal te doen, maar is dat binnen een jaar, 2-3-4 jaar ook nog zo? ik denk dat je hier op lange termijn moet gaan kijken en niet op dat paardje alleen.

ik wens je er hoe dan ook succes mee en ik hoop dat je de juiste beslissing maakt..

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 20:07

Amalarab schreef:
Ben je uitgegroeid? (neem aan van wel) Aangezien de meeste arabieren nu eenmaal niet zo groot zijn!
Wat is zijn afstamming?

nee ben er nog niet uitgegroeid hoor

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 20:09

_Heleen schreef:
Dag emma
Leuk dat je ook geïnteresseerd bent in arabieren nadat je bij ons op stal gestaan hebt.
Maar als ik jou was zou ik toch nog eens nadenken of je dan niet beter een iets ouder ingereden paardje koopt, let op arabieren zijn later volwassen dus je zou toch nog enkele jaren moeten wachten om hem in te rijden.

ja dat weet ik maar dan kan ik gerust er een band mee maken en al grondwerk doen enzo.
maar mijn mama zou helpen en ik denk dat ik hem dan naar een trainingsstal zou doen voor een maand.

greetzzz

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:13

Wat een reacties! Omdat de TS 15 is, heeft ze nog niet genoeg (rij)ervaring := ?
Ik ken ruiters die al 25 jaar rijden en binnen een maand een paard naar de klote hebben hoor, met hun 'rijervaring'.
En ruiters die nog geen 5 jaar rijden en waar ik echt met open mond naar sta te kijken van het talent.

Leeftijd zegt niets hoor, qua ervaring.

En qua geld, tja, je kan niet in iemands portemonnee kijken he? En makkelijk zeggen 'geen vaste baan' , tegenwoordig kan iemand van 30 ook gewoon ontslagen worden en niet meer aan het werk kunnen komen.

Als je allemaal dergelijke dingen gaat bekijken kan 90% wel zijn paard wegdoen.

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 20:19

ik heb antwoord van die mevrouw!!!!
ze zegt dont worry we hebben elk jaar veulentjes voor die prijs
leuk!!!! ben nu zeker blij dus nu kan ik gerust verder sparen.

tegen volgend jaar ga ik een goed paardje kunnen kopen ^^

en bedankt voor jullie antoordjes :p

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:19

Je kunt over een jaartje ook rondkijken voor een volwassen dier natuurlijk..

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 20:21

amyz schreef:
Je kunt over een jaartje ook rondkijken voor een volwassen dier natuurlijk..

ja dat zal ik zeker doen en die mevrouw heeft denk ik ook volwassen paardjes dat ze verkopt maar zou toch graag een merrietje hebben kun je later nog alttijd eens laten dekken eh

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:29

Houd er rekening mee dat merries die geschikt zijn voor de fok al een stuk meer kosten.. En er zijn meer fokkers hoor, kijk ook eens op marktplaats bijvoorbeeld. Het is natuurlijk fijn bij een bekende te kunnen kopen, maar wie weet staat t paardje van je dromen wel bij een ander..

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 20:38

amyz schreef:
Houd er rekening mee dat merries die geschikt zijn voor de fok al een stuk meer kosten.. En er zijn meer fokkers hoor, kijk ook eens op marktplaats bijvoorbeeld. Het is natuurlijk fijn bij een bekende te kunnen kopen, maar wie weet staat t paardje van je dromen wel bij een ander..

ja dat weet ik maat het is geen bekende hoor denk ik want de paardjes kosten weinig vind ik 1300 euro

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:44

En er komen geen vraagtekens bij je op eigenlijk voor een Volbloed Arabier waar mee gefokt kan worden voor 1300 euro .. ? :)

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 20:48

Sabinee__ schreef:
En er komen geen vraagtekens bij je op eigenlijk voor een Volbloed Arabier waar mee gefokt kan worden voor 1300 euro .. ? :)

nee
ze zijn mooi compact gebouwd, correcte benen en voeten ,unieke poolse bloedlijn, geschikt voor show, sport en fokkerij
en geen gebreken.

dat is toch goed?
en ze hebben elk jaar nieuwe veulens en ze wil er 1 voor me reserveren en ik heb gevraagd of dat ze niet een wat ouder paardje hebben tussen de 2-6 jaar oud

^^ ben blij

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:56

Bedoelde ook niet bekend als in beroemd, maar bekende als in dat jij de fokker kent :)

Maaarre... 1300 euro :? Hihi. Ik sta in pension bij een kleinschalige fokker, die heeft net een errug leuk merrieveulen gekregen.. Staat in principe te koop, prijs is sowieso dik boven de 5000 euro ;) Ok, wel een merrie, maar uit minder bewezen bloedlijnen én nog maar net geboren..

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:58

emmatje_ly schreef:
Sabinee__ schreef:

nee
ze zijn mooi compact gebouwd, correcte benen en voeten ,unieke poolse bloedlijn, geschikt voor show, sport en fokkerij
en geen gebreken.

dat is toch goed?
en ze hebben elk jaar nieuwe veulens en ze wil er 1 voor me reserveren en ik heb gevraagd of dat ze niet een wat ouder paardje hebben tussen de 2-6 jaar oud

^^ ben blij

Dat zegt natuurlijk niet zoveel. Het zegt niks over of ze gezond zijn e.d. Ik zou hem of haar wel laten keuren en misschien wat onderzoek doen naar de fokker..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:03

Met welke merries en hengsten fokken ze? Mag ik de website van je ? :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:04

Ben nu ook wel ff nieuwsgierig.. Wel meerdere ad's gevonden maar google heeft me dit keer niks opgeleverd qua website oid..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:06

Hmm. Ik ga ook een google poging doen
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 05-06-11 21:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:08

Ook ik ben een arabierengek.

Leuke arabiertje zeg, ik hoop alleen dat de eigenaar ermee akkoord gaat dat je m pas over een jaar kopen kan?

Er zijn veel paarden die een jaar te koop staan, maar het kan zomaar zo zijn dat er al vrij snel kijkers komen voor deze arabier en die meer geld biedt dan wat je ervoor had geboden?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:08

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:09

Juh die had ik ook gevonden maar nog geen site oid dus..

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 21:09

amyz schreef:
Bedoelde ook niet bekend als in beroemd, maar bekende als in dat jij de fokker kent :)

Maaarre... 1300 euro :? Hihi. Ik sta in pension bij een kleinschalige fokker, die heeft net een errug leuk merrieveulen gekregen.. Staat in principe te koop, prijs is sowieso dik boven de 5000 euro ;) Ok, wel een merrie, maar uit minder bewezen bloedlijnen én nog maar net geboren..

nee haar ken ik niet ze woont wel een uur van me vandaan
maar ze zegt een goede thuis is beter dan de prijs
en het zijn mooie paardjes hoor.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:10

Heeft ze een website?

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 21:10

Lieveranders schreef:
emmatje_ly schreef:

nee
en geen gebreken.

dat is toch goed?

^^ ben blij

Dat zegt natuurlijk niet zoveel. Het zegt niks over of ze gezond zijn e.d. Ik zou hem of haar wel laten keuren en misschien wat onderzoek doen naar de fokker..

dat doe je toch altijd als je een paardje koopt?

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 21:11

niet dat ik weet zal het eens vrgn

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 21:12

ik heb het gevraagd maar het zal denk ik voor morgn zijn dat ze antwoord maar zal het jullie direct laten weten maar ze niet afsnoepen eh ^^ haha

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:13

Hihi nee hoor, als ik een av zou kopen zou ik wel weten waar ;)