Nationale C show West

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:17

HedwigO schreef:
gefeliciteerd met jullie prijzen van jullie prachten pferden! Mijn merrie heeft een derde premie gehaald. Ik had geen premie verwacht dus ben zeer tevreden over mn 3jarige kanjer.

Gefeliciteerd! Een keurig resultaat voor zo'n jonkie hoor :))

HedwigO

Re: Nationale C show West

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:21

Dankje :D. Het was ook mijn eerste keuring, dus ik vond het wel heel spannend. Volgende keer even beter voorbereiden etc.
Het is wel even wennen dat ze je paard afkraken tot op het bot (letterlijk :P) en dat het net lijkt of je je paard beter naar de slager kan brengen. Ik stelde voor dat ze naar kaakchirurg kon omdat haar kaaklijn niet mooi genoeg was, maar die grap konden ze volgens mij waarderen :P

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:58

Hahaha, ik weet het hoor, ik weet niet wie er heeft gejureerd, maar toen ik Sha voorbracht hadden ze volgens mij ook nog commentaar op mij :') Daarnaast was de merrie is showtoestand voorbebracht, geschoren en getioleteerd, tja dat willen ze liever ook niet. Ze kijken naar elk detail van het paard, en elke centimeter dat van de norm wordt afgeweken kost punten, dat is nu eenmaal waar de premiekeuring voor is.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:01

Ja precies, het ging mij meer om de manier waarop (het afkrakerige) dan het feit dat ze wat aan te merken hadden. Dat ze wat aan te merken hebben is logisch als je naar een keuring gaat.
Er was 1 iemand van de jury die me wel een aantal dingen liet zien en uitleggen, dat vond ik echt super! Zo leer je er van.

ff offtopic: kan je me even per pb laten weten hoe het beginnetje van het rijden is gegaan met de 2 shamal mannen?

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:14

ik heb gewonnen met mijn topper in de zadelrubriek! Pamflet, misschien iemand die ons nog gezien heeft?
weten jullie wanneer de uitslagen online zijn???

rifat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 10:30

Ja ik heb jullie gezien, Pamflet is een grote schimmel. Gefeliciteerd en alle andere winnaars en kampioenen ook gefeliciteerd *\o/* .
Uitslagen staan op het AVS web. http://www.avsweb.org onder het kopje show, resultaten en dan Alkmaar 2011 invoeren.

Morning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:54

Ik heb jullie ook gezien! Erg mooi heb zelf nog een paar foto's gemaakt geloof ik!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:58

HedwigO schreef:
Dankje :D. Het was ook mijn eerste keuring, dus ik vond het wel heel spannend. Volgende keer even beter voorbereiden etc.
Het is wel even wennen dat ze je paard afkraken tot op het bot (letterlijk :P) en dat het net lijkt of je je paard beter naar de slager kan brengen. Ik stelde voor dat ze naar kaakchirurg kon omdat haar kaaklijn niet mooi genoeg was, maar die grap konden ze volgens mij waarderen :P

ze waren idd niet erg subtiel in hun commentaar, erg jammer want je schrikt veel mensen af op deze manier. Op mijn merrie hadden ze ook wat af te zeiken maar gelukkig ook dingen gehoord die me weer meevielen en die ze zelfs heel goed vonden. Maar de manier waarop het gebracht werd vond ik ook niet zo leuk.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:09

Ik was er zelf niet aangezien ik moest werken maar Luci had mijn camera meegenomen om toch wat foto's te maken.
https://picasaweb.google.com/sienspaard ... kmaar2011#
Bij interesse in een foto even een bericht sturen dan krijg je het grotere bestand. Nu klein ivm ruimte gebrek.

Ik hou persoonlijk niet zoveel van schimmels maar die pamflet... mag er zeker zijn. (zag nog meerdere schimmels op de foto's voorbij komen die bij mij wel op stal mogen staan :D )

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten voor ons was het niet zo heel succesvol.
Mariska werd met Floor ene laatste in de rijrubriek, floor had er totaal geen zin in en vond alles doodeng.
En de keuring aan de hand behaalde ze een 2e plaats.
Ach helaas pindakaas het was voor ons ook de eerste keer dat we aan een regionale meededen. Volgend jaar beter en zijn we weer van de partij.

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:23

haha bedankt voor de complimenten! _/-\o_ Hij was ook echt superbraaf! had het niet verwacht, ook erg leuk dat iedereen op de show zo aardig was! dat heb ik nog nooit meegemaakt!!!

iedereen gefeliciteerd!!

is er ook weer iemand bij om de show zuid?? en de wedstrijd de dag ervoor???

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:27

Wat ik trouwens niet snap... je hebt toch ook punten gekregen voor de gangen ed. waar staan die dan???

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:18

nee wij willen dit jaar alleen deelnemen aan het arabissimo (tenminste mijn zusje dan ik ben aanwezig;))
Misschien dat we volgend jaar wat meer dingen meepakken en als onze kleine man er klaar voor is gaat hij ook mee maar ik denk dat we dat een jaar uitstellen

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:36

@saskia: ik heb je ook gezien, zag er netjes uit zeg! Een verdiende eerste plaats, gefeliciteerd!

Jammer dat de gegevens premies niet bij de resultaten staan, ben benieuwd wat voor een premie de anderen hebben gekregen. @DMHorses: wat had die van jou voor premie gekregen?

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:43

haha dankjewel! ik ben ook erg trots!! maar die gegevens moeten toch wel ergens bekend zijn!!??

ik wil weten wat voor cijfers we allenmaal hebben gekregen van de jury!!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:44

ja ik ook, ben sowieso er benieuwd of ik nog een uitgebreid rapport krijg toegestuurd van de premiekeuring, dat is wel gebruikelijk toch?

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:54

bij de amateurskeuring was dat er ook toch! maar jij heb alleen meegedaan aan de premiekeuring?

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:03

ja ik heb alleen meegedaan aan de premiekeuring. Meer omdat ik niet geïnteresseerd ben in showen met mijn merrie maar ik was wel erg benieuwd wat voor een merrie ik in handen had, vandaar de premiekeuring :)

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:17

maar je bent wel bezig met rijden zie ik! geen zadelrubriek? ik doe ook niet meer de shows aan de hand,
ik vind het zowiezo altijd zo oneerlijk altijd dezelfde mensen winnen!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:20

Nee ze is pas ruim een maand onder het zadel, dus dat is nog net even te vroeg :) Misschien dat voor de toekomst.

Ja dat ben ik met je eens, erg jammer vind ik dat. Verder laat ik me daar maar niet te veel over uit...

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:21

oh ja dat is nog wel een beetje vroeg ja! Maar welke premie heeft ze gekregen?

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:07

ze heeft een derde premie gekregen, dus ben erg tevreden omdat ik niks had verwacht en omdat het nog zo`n jonkie is

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:44

saskia1989 schreef:
haha dankjewel! ik ben ook erg trots!! maar die gegevens moeten toch wel ergens bekend zijn!!??

ik wil weten wat voor cijfers we allenmaal hebben gekregen van de jury!!

Je krijgt van het AVS een rapport thuis opgestuurd waarin staat welke premie je paard hebt behaald en welke punten... dus eventjes geduld!
Kan je het op de avs site niet zien als je naar je paard zijn pagina gaat en dan bij predikaten? Daar moet ie bij staan...

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:13

DMHorses schreef:
HedwigO schreef:

ze waren idd niet erg subtiel in hun commentaar, erg jammer want je schrikt veel mensen af op deze manier. Op mijn merrie hadden ze ook wat af te zeiken maar gelukkig ook dingen gehoord die me weer meevielen en die ze zelfs heel goed vonden. Maar de manier waarop het gebracht werd vond ik ook niet zo leuk.

imo mag geen enkel jurylid zo zijn of haar mening geven!! Ze moeten gewoon netjes hun werk doen en daar behoort een juiste correcte benadering ook bij naar de eigenaren! Snap best dat minpunten niet altijd fijn zijn te horen(maar wel van essentieel belang is om te weten zeker als ze wilt fokken met je paard),maar als je het zo bot en crue brengt schrik je mensen af en dat mag en kan nooit de opzet zijn van onze vereniging.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:41

sherif schreef:
imo mag geen enkel jurylid zo zijn of haar mening geven!! Ze moeten gewoon netjes hun werk doen en daar behoort een juiste correcte benadering ook bij naar de eigenaren! Snap best dat minpunten niet altijd fijn zijn te horen(maar wel van essentieel belang is om te weten zeker als ze wilt fokken met je paard),maar als je het zo bot en crue brengt schrik je mensen af en dat mag en kan nooit de opzet zijn van onze vereniging.

Helaas is dit wel zoals het gaat. De eerste keer dat ik (toen was ik 16/17) de merriekeuring liep werd ik net zo hard afgekraakt als het paard door de jury.... Wordt je hard van zullen we maar denken... Tja, beginners maken fouten, maar dat werd door die jury niet echt getolereerd...

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:05

Maar je krijgt alleen een rapport thuis als je premiekeuring hebt gedaan, maar ik heb meegedaan aan de zadelrubriek. Ik wil gewoon weten wat voor cijfers ik heb gekregen!