amateurkeuring bunschoten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:57

ja dat zou grappig zijn! ze heet charelle monpelou en ik heb schouderlang blond haar en rijd met een parelknotje! Ja met de halsstrkken lukt wel aardig maar ze doet alleen haar achterbenen er ver naar achter, dat is de ouderwetse stand ofzo hoorde ik

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:02

hey francien, je moet me nog wel even bijpraten hoor, moet met de beker naar huis haha! Ik ben er morgenochtend half 11 om te longeren en volgens mij gaat mariska even voordoen met floor! Ik heb er echt wel zin in!

Elmars_Floor

Re: amateurkeuring bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:31

Charelle is inderdaad aangeleerd (door vorige eigenaar?) om in een "pis" stand te staan. Zorg gewoon dat ze vierkant staat en haar nek wat uitschuift dan ben je al heel ver hihi. Hopen dat ze een beetje wilt lopen, vorig jaar was ze bij mij hengstig, wou niet lopen, ging alleen in "pis" stand staan etc.
Maar geloof me het is gewoon een leerzame en een leuke gezellige dag. Wij hebben 2 jaar lang onderaan met Floor gestaan jammer maar het mocht nooit de pret bederven. Vorig jaar wonnen we Gold medal en het merrie kampioenschap zo kan het in ene omslaan...
Mariska kan het je inderdaad goed uitleggen :D Ik zie je van de week wel bij de paarden :)

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:40

We hebben er zoveel zin in , volgende week krijgt onze kanjer 2x een heerlijke massage en we gaan nog twee x oefenen bij Aurid voor de zadelrubriek ( als we geluk hebben dat onze auto weer gemaakt is na het weekend , baal er zovan dat hij stuk is , heb even hele grote stress want moet vandaag naar de kliniek met een jaarling en morgen op wedstrijd )

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:26

haha fuegojoy alles komt altijd op t laatste moment he, maar zo te horen doe jij ook al vaker mee! Nog tips voor mij?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:12

Fuegojoy is toevallig mijn moeder haha,

Heb je trouwens ook spul om je paard te make-uppen ? Zoals vaseline, babydoekjes.
Werkt erg mooi om de ogen, kaken en mond

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:44

Vaseline af te raden evenals babyolie, bij warm weer kan dat branden op de huid :o daar heb je speciale potjes voor weliswaar wat duurder maar dan weet je tenminste dat je je paard er niks aan overhoudt ;)

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:17

ja we hebben paarden make up hahaha! dat is doorzichtige zalf om die look meer op te wekken!

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:36

Ja wij hebben ook een potje dat heerlijk ruikt!
En nog vanalles joh, maar met dat potje kom je al ver

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:39

en we heben haar beentjes ookal geschoren, de zaterdag van te voren even flink wassen! ik ben haar nu lekker bijgezet an het longeren en oefenen met rennen. ik moet er alleen nog echt mee trekken ze rent niet uit zichzelf dus veel doen!

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:30

Ik ga ook morgen of overmorgen de beentjes opscheren, hopelijk doet deze scheermachine het wel

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:31

Dat zou zeker kunnen! Uiterlijk zit wel goed, nog meer tips? ik heb vandaag inmiddels geoefent haar hals zet ze nog niet zo makkelijk op, ze kiest liever voor het snoepje en de zweep met het friebeltje eraan reageert ze helemaal niet op! Komt allemaal wel goed hoop ik :)

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:33

Een auto is inmiddels geregeld en als het goed is ook het scheerapparaat.
We kunnen dus gewoon op pad dit weekend en volgend weekend.

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:33

Aieshja rijd jij zelf? hoelaat moet jij?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:35

Ja gewoon iets gebruiken waarmee je haar interesse opwekt, met hengsten vind ik dat ook veel makkelijker, lekker door blijven oefenen. Maar niet te lang per keer want het moet wel leuk blijven.

Ik vind het ook wel moeilijk om het uit te leggen via bokt.
Ik rij zelf, om half1 met een kleine voshengstje, fors nekje, kort gebouwd en van Gasir

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:37

Aieshja rijdt mee in de zadelrubriek voor ruinen en hengsten.
Volgens mij is dat rond 12.30

Aan het eind van de dag loopt ze nog een keer met ons paardje in de rubriek 4 jaar en oudere hengsten.

Onze dag is behoorlijk gevuld , als eerste moet Azharu aan de hand om 10.00. daarna zadelrubriek met Fuego, daarna rennen naar de premiekeuring van Azharu . stukje rust en de dag afsluiten met aan de hand van Fuego.

Ik ga er verwachtingsloos heen dan is het een groot feest als we iets mee naar huis mogen nemen.
Ik hoop op een zonnetje , niet te warm en veel oude bekenden plus nieuwe gezichten.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:38

Aieshja schreef:
Ja gewoon iets gebruiken waarmee je haar interesse opwekt, met hengsten vind ik dat ook veel makkelijker, lekker door blijven oefenen. Maar niet te lang per keer want het moet wel leuk blijven.

Ik vind het ook wel moeilijk om het uit te leggen via bokt.
Ik rij zelf, om half1 met een kleine voshengstje, fors nekje, kort gebouwd en van Gasir

Ik zie dat zijzelf al heeft geantwoord..

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:40

Oke! Ik rijd om 10 over 12 geloof ik! Ik heb ook gekeken op Youtube maar dat ziet er zo anders uit, ik hoorde ook dat daar in amerika enz allemaal andere regels zijn die paarden zijn echt wild gemaakt!

Nieuwe gezichten zeker! Ja wij hebben ook een druk programma, El Azhar FM loopt mee bij de 3e jarige hengsten, ik moet rijden op Charelle om 12.10 daarna moet mijn stalgenoot rijden op Elmars Florence(floor) en daarna moet ik om half 3 rennen en daarna weer Floor en vervolgens doet Charelle nog mee met de Liberty en tot slot ga ik natuurlijk nog mee dingen als beste voorbrengen haha (beginnersgeluk)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:43

Dat word een leuk daggie dus!
Aangezien je voor mij moet rijden zal ik je zeker zien. Als ik jouw merrie niet herken;
Ik ben te herkennen aan mijn getinte huidje, blauw pakkie en een voshengstje.
Kan niet missen denk ik :+

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:46

Hoe kan ik een foto uploaden van Charelle?

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:47

Leuk hoor , wij moeten een heel stuk rijden maar vinden het altijd zo leuk in Bunschoten.

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:52

Wij komen uit Lelystad en moeten ook lang rijden! Het wordt sowieso een enorm lange dag, maar volgens mij super leuk, zeker met een stralend zonnetje mocht die er zijn!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:56

sascha90 schreef:
Wij komen uit Lelystad en moeten ook lang rijden! Het wordt sowieso een enorm lange dag, maar volgens mij super leuk, zeker met een stralend zonnetje mocht die er zijn!

wij moeten uit Drenthe komen, ik denk een reis van ongeveer 2,5 uur.

Dit zijn Aieshja en El Fuego Joy , vorige zomer in Ermelo, op de Nationale show , hier werden ze zeer onverwachts derde.

Afbeelding

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:01

Ooh mooie foto hoor! Volgens mij reed ze vorig jaar in de zelfde categorie als Charelle, ik heb die pony op het filmpje gezien geloof ik!, maar hoe doe je die foto erbij?

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:07

Vorig jaar waren wij niet in Bunschoten, wij zijn alleen in Ermelo geweest.
Plaatje doe je erbij door Img in te drukken , linkje naar de foto er tussen plakken en klaar is kees.
fot moet wel ergens upgeload zijn , ik gebruik altijd mijn hyves

heb nog wel een leuke foto van het afgelopen weekend met Aurid

Afbeelding