noem jij je arab een pony of een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: noem jij je arab een pony of een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:30

Niemand zegt hier dat pony's minderwaardig zijn :) Maar ik heb ook liever dat men mij niet meer "puber" of tiener of zo noemt, ook al ben ik dat geweest en zijn pubers absoluut niet minder waard. Ik bèn dat gewoon niet, dus moet ik zo ook niet genoemd worden :+

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:32

Sjonge jonge :) Dat mensen zich daar echt druk om maken.
Ik ken iemand met een AV en haar paard heeft een hele sjieke naam, maar ze noemt haar altijd pony.

Wat maakt het uit? :) Snap niet hoe je het woord 'pony' tot scheldwoord kan dopen?

babettiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:32

pony's zijn niet minder waardig, het is gewoon hetzelfde als en paard maar dan wat kleiner.

FenrirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:33

Tieneke schreef:
Niemand zegt hier dat pony's minderwaardig zijn :) Maar ik heb ook liever dat men mij niet meer "puber" of tiener of zo noemt, ook al ben ik dat geweest en zijn pubers absoluut niet minder waard. Ik bèn dat gewoon niet, dus moet ik zo ook niet genoemd worden :+

Deze reacties

missfcdb schreef:
Ik kan me wel indenken dat mensen zich druk maken je scheld immers een geweldig ras uit :o

RhealLover schreef:
Het is een Arabisch Volbloed Paard! Nimmer scheld ik mijn AVtjes uit voor pony's, diegene die dat wel durven krijgen de volle laag.

vond ik toch wel een beetje zo overkomen. ;)

En de vergelijking met pubers gaat natuurlijk niet op :) dat heeft er helemaal niks mee te maken.

Edit; typo
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 17-11-10 13:35, in het totaal 2 keer bewerkt

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:33

Tieneke schreef:

Vind ik niet echt een vergelijking. Dan zou het moeten zijn dat je tegen je paard van 16 zegt dat hij een veulen is.
Dat is iets totaal anders ;)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:35

Kwestie van lezen :o

Heb niet gezegd dat pony's minderwaardig zijn, het is en blijft een paard en voor liefhebbers van het ras is het een belediging punt.

Dat is net als tegen iemand zeggen die je niet kent dat het een arrogante snol is afgaand op dat beetje meer makeup wat gedragen wordt. Het is en blijft een belediging.

En wat ieder tegen zijn eigen AV zegt meoten ze zelf weten, maar ik heb paarden staan en geen pony's

FenrirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:37

RhealLover schreef:
Kwestie van lezen :o

Heb niet gezegd dat pony's minderwaardig zijn, het is en blijft een paard en voor liefhebbers van het ras is het een belediging punt.

Dat is net als tegen iemand zeggen die je niet kent dat het een arrogante snol is afgaand op dat beetje meer makeup wat gedragen wordt. Het is en blijft een belediging.

Nee, het is een belediging als jij pony als iets negatiefs ziet. ;) Anders kun je er toch geen belediging in zien?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:40

Sja, je kan het natuurlijk niet 100% met een menselijke situatie vergelijken, maar vergelijk het dan met als mensen je een Belg of in mijn geval Nederlander noemen. Het is gewoon dat je bent wàt je bent, je bent niet wat je niet bent. En op zich, als je het andere was geweest, was dat even goed, maar het is gewoon zo.

Feit is: AV'n zijn paarden. Shetlanders zijn pony's. En ga zo maar door. Is dat "zich druk maken om"? Nee, dat zijn gewoon feiten :)

FenrirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:41

Ik snap het hoor Tieneke, maar om te zeggen "nee het is een paard ik scheld hem niet uit voor pony" vind ik een beetje raar klinken. :)
Dan zou het zijn "het is een Nederlander scheld hem niet uit voor Fransman" dat zeg je toch ook niet. ;) Als je dat zegt heb je dus een negatief idee bij "fransman" en in dit geval pony.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:43

Daar heb je uiteraard volkomen gelijk in ;)

FenrirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:44

Ik vind ook dat het feiten zijn hoor :) maar ik persoonlijk zou het niet zo'n ramp vinden als iemand het pony of paard noemt, dood gaat 'ie er niet van en ik ook niet. Niet iedereen weet dat een AV of een IJslander een paard is als ze een klein maatje hebben. Maar om meteen te zeggen dat je 'm niet uit wil "schelden" voor pony.. :n daar viel ik over. Verder snap ik dat het paarden zijn hoor. ;)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 17-11-10 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:44

Fiffill schreef:
Ik snap het hoor Tieneke, maar om te zeggen "nee het is een paard ik scheld hem niet uit voor pony" vind ik een beetje raar klinken. :)
Dan zou het zijn "het is een Nederlander scheld hem niet uit voor Fransman" dat zeg je toch ook niet. ;) Als je dat zegt heb je dus een negatief idee bij "fransman" en in dit geval pony.

Juist ;)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:45

babettiie schreef:
als je paard 1.57 is dan is het officieel een paard, maar wat je het leukste vind dan moet je dat maar gaan doen :o :D

157.5 om precies te zijn ;)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:50

Zo te zien maakt er maar 1 iemand zich druk op het feit dat anderen zich erom druk maken, rarara

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:51

Hou t gezellig joh meiden :)

FenrirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:56

Suus___ schreef:
Hou t gezellig joh meiden :)

Precies, prima om je eigen ras de hemel in te prijzen maar doe dan niet zo laatdunkend over pony's, miss volgende keer iets beter brengen :) ieder zijn smaak maar de een is er niet minder om dan de ander.

RhealLover schreef:
Zo te zien maakt er maar 1 iemand zich druk op het feit dat anderen zich erom druk maken, rarara

Nou die mensen heb ik nog niet gevonden in dit topic, volgens mij vallen de mensen meer over het "scheldwoord"... Maar volgens mij is dat nu wel duidelijk, het stond er gewoon nogal ongelukkig. Ik zal niet eindeloos blijven herhalen. ;)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:58

Wat een hilarisch topic :D :D
Paard of ponnie, what ever.
Ik noem ze mijn dierbare viervoetige vriendjes, of soms harige harries :D

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:06

mijne is nu 1.55 en ik zei altijd ik ga naar mijn pony ook toen ik er een paard bij had,
nu heb ik er een kleintje bij en zeg ik altijd ik ga naar stal of naar de paarden :P
maar ik vind dat het niet uitmaakt hoe je ze noemt pony of paard als die nou 1.80 was zou je niet zo snel pony zeggen,
en het is ook altijd paardrijden je zegt bijna nooit ik ga ponyrijden;)

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:19

Nou noem ze wat me net op dat moment uitkomt en of dat nou pownie is of paard of geit...maakt me niks uit!!!! :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:25

Een paard van rond de 1.60 noem ik gewoon een pony. :Y)
Dier zal het niet uitmaken of ik het paard of pony noem..

Een Arabier is voor mij dus meer een pony, maar het zal mij niets uitmaken.

Carline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:33

In België wordt een Arabier denk ik nooit pony genoemd, maar wij kennen hier ook geen E-pony's, vanaf 147,3 cm is het paard. Naar Nederlandse normen zou ik in mijn stallen 2 paarden, 7 pony's (naast arabs staat er nog een quarter en een soort tinker, beide ongeveer 1m45) en een veulen staan hebben, terwijl er voor ons maar 1 pony staat. De 2 paarden zijn 1m62, en die vond ik vroeger altijd reuzen, maar ja, ben zelf ook maar een dwergje in vergelijking met veel Nederlanders.

Maar ik noem ze nooit pony, behalve Argenthina, bijgenaamd Bonnie, maar enkel als koosnaampje, omdat het rijmt: Bonnie de pony, lol. Maar nooit minachtend bedoeld, zelfs als ik ons dikke Nikita mijn lief olifantje noem.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:06

Och dat verschilt, het is qua stokmaat een E-pony, dus ik kan het zowel een pony of een paard noemen.
Arabische Volbloeden zijn wel paarden ja. :D

Soms noem ik haar pony, andere keer paard, dan weer paardje, etc.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:10

Mijn AV is met z'n 1.47 een pony, maar iedereen op stal noemt hem paard, ik ook. Laatst zei een stalgenoot: "Jouw Prins is ook wel groot hoor." _O- maargoed, die meneer heeft een teddy ijslander, dan lijkt Prins idd wat groter :')

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 23:27

mag ik een domme vraag stellen?
waarom worden arabieren, fjorden en ijslanders eigenlijk paard en geen pony genoemd ook al zijn ze wel zo klein als een pony?
wat maakt ze een paard?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:34

Alsjeblieft zeg, beledigd zijn als iemand pony zegt tegen je AV :+

Ik zeg zelf meestal paard, maar kan me er echt niet druk om maken als iemand pony zegt. Officieel is ze ook gewoon een E-pony.
Haflingers, fjorden, ijslanders, etc. zijn ook eigenlijk paarden, niemand die in de stress schiet als je daar pony tegen zegt volgensmij.