Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
laetitia schreef:Karin schreef:Ik blijf het toch apart vinden, dat beeld dat veel mensen hebben van Arabieren.
Arabieren zijn over het algemeen gevoelig en alert en ze willen graag voor je werken, maar dat betekent niet meteen dat ze maar als een ongeleid projectiel door het leven schieten.
Hardnekkige vooroordelen zijn inderdaad lastig om de wereld uit te helpen![]()
Karin schreef:Ik blijf het toch apart vinden, dat beeld dat veel mensen hebben van Arabieren.
Arabieren zijn over het algemeen gevoelig en alert en ze willen graag voor je werken, maar dat betekent niet meteen dat ze maar als een ongeleid projectiel door het leven schieten.
Tammy_ schreef:mijn arabiertje rijd ik bitloos behalve tijdens serieus springen en springwedstrijden, dressuurwedstrijden vanaf september dus ook bitloos L2Hij wilt graag lopen, maar zal ivm vertrouwen en een heeeeele sterke nieuwsgierigheid niet (meer) direct wegrennen, maar eerst bang achteruit deinzen om vervolgens toch maar te willen kijken. Tenzei het een vrachtwagenmonster, greppelgriezel of tractorduivel is natuurlijk.
Hij is heerlijk in de omgang, hinnikt als hij m'n auto hoort of als hij me aan hoort komen lopen, is volgzaam en doet absoluut ALLES voor eten!![]()
Hij heeft zeker temperament, en is snel op zijn zieltje getrapt!
bij het (mechanisch) uitmesten van de stallen moet hij naar de box aan de overkant van de gang, en als hij daar niet aan het halster heen gebracht wordt, maar door middel van stalhulpen die met gespreide armen hem de box in proberen te wapperen, springt meneer ze omver en is het komende uur rennend en hinnikend in de binnenhal te vinden, en heeft hij allerlei trucjes om niet gevangen te worden.
natuurlijk, als ze er na een half uur/uur aan denken hem met wat eten te lokken is het speelkwartier voorbij en wilt hij, als hij uitgerend is, wel weer mee naar stal.
met springen wilt hij zo hard mogelijk, met buitenritten is hij super alert en schrikt hij wel eens, maar meer dan een sprongetje omhoog doet hij meestal niet (weer m.u.v. de tractorduivels en zijn slechte soortgenoten). Hij kijkt vooral vrolijk om zich heen en hinnikt naar paardjes in de wei
ik heb hem eind volgende maand 6 jaar, dus meer dan de helft van z'n leven is hij al mijn ponyvriendje, en hij zal dan ook echt niet weg gaan.
ArabianRanch schreef:
Wow, wat een lekkere sportieve vent Noah !!!![]()
Hij lijkt veel op zijn vader Applause (Juravel). Echt een super sportpony uit Zolitha (met Prins Abdullah erachter)
Met zijn 1.57m ook nog mooi aan de maat. Zolitha was net 1.50m
Leuk om hem weer te zien, echt, ik was hem eigenlijk 'uit het oog verloren' !!