Arme Black, Allemaal mee duimen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:21

Heel veel sterkte.

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:23

Een heel knap paard in zeer goede conditie en verzorging, duidelijk erg geliefd. Ik snap dat je er alles aan wil doen om hem te laten genezen. Ik wens jou en je Black alle succes toe... en veel moed !

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 18:29

het staat erbij ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:30

ik ga met sigrid mee

enorme wond en zo jammer dat hij het weer open gemaakt heeft
wel een hoop pus zeg, dat heb ik nog nooit bij een wond gehad

Jessix

Re: Arme Black, Allemaal mee duimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:39

Wow dat is echt een grote wond.. Maar het ziet er wel al wat beter uit. Ik hoop echt dat het goed komt meid! En dat er binnenin geen gekke dingen aan de hand zijn.

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 18:55

Citaat:
Citaat:
Die gele dingen (staafdingen) zijn toch drains? Of heb ik het nou fout?

Nee alleen die buis, die kleine dingetjes zorgen ervoor dat de hechtingen niet gaan snijden
in de huid maar doordat er te veel spanning opstond zijn ze alsnog gaan snijden.

Jessix schreef:
Wow dat is echt een grote wond.. Maar het ziet er wel al wat beter uit. Ik hoop echt dat het goed komt meid! En dat er binnenin geen gekke dingen aan de hand zijn.

Ik denk dat je de foto's niet helemaal op volgorde heb gezien je moet even naar de datum kijken links, je moet beginnen bij 24.05.2010. ;)
De wond wordt nu juist alleen maar erger..

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:17

jeetje grote wond zeg,is dat etter dat er uit kwam op de foto,s waar het nog open staat of heb ik het mis.
op de andere foto,s ziet het er al aardig rustig uit,mooi.
wat een kracht zeg.zo snel vooruit gaan

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:19

o lees net dat dat de laatste foto,s zijn met die open wond,maar dan kan wel het vuil er uit komen.
dit gebeurd vaak bij zulke grote wondes he dat ze open gaan terug.
maar dat komt toch vaak helemaal weer goed,heeft zijn tijd nodig .
als het vuil er maar uit kan,mischien was het een reactie op de drains

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:40

solina schreef:
o lees net dat dat de laatste foto,s zijn met die open wond,maar dan kan wel het vuil er uit komen.
dit gebeurd vaak bij zulke grote wondes he dat ze open gaan terug.
maar dat komt toch vaak helemaal weer goed,heeft zijn tijd nodig .
als het vuil er maar uit kan,mischien was het een reactie op de drains

De chirurg had me hiervoor inderdaad al gewaarschuwd maar het zag er zo mooi uit dus had er nooit meer aan gedacht,
waardoor ik er toch wel heel erg van schrok en helaas duurt nu de genezing nog langer..

Dat het helemaal goed komt weet ik dus nog niet het is afwachten of het bot niet gaat zweren en of af gaat sterven waar de chirurg
me bijna bij elk gesprek weer op attendeerd.. Over 2 weken kunnen ze dit zien...
Als dit het geval is kunnen ze niks meer voor hem doen.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:48

jeetje arm paard... :(:) ik hoop dat het weer helemaal goed komt :)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:52

Sterkte meis met het herstel van Black.
Dit doet me denken aan het topic van die pony die gewond raakte bij een natuurlijke dekking. Die had ook zo'n wond. Ze heeft gespoeld met zilverwater geloof ik en een zalf erop. Misschien dat je er iets aan hebt. In ieder geval hoop ik voor je dat het helemaal goed komt.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:55

RosavL schreef:
Ik denk dat je de foto's niet helemaal op volgorde heb gezien je moet even naar de datum kijken links, je moet beginnen bij 24.05.2010. ;)
De wond wordt nu juist alleen maar erger..

Het is nog maar de 4e van mei ;)
Dus ik hoop dat het April is geweest.

Jeetje, dat ziet er niet echt lekker uit..
Heel veel sterkte met je paard.. :(:)

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:11

rainbow8 schreef:
Sterkte meis met het herstel van Black.
Dit doet me denken aan het topic van die pony die gewond raakte bij een natuurlijke dekking. Die had ook zo'n wond. Ze heeft gespoeld met zilverwater geloof ik en een zalf erop. Misschien dat je er iets aan hebt. In ieder geval hoop ik voor je dat het helemaal goed komt.

Mij ook inderdaad :j

Heel veel sterkte :(:)

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:02

Nog even een tussendoortje : je paard is een Arabier. Onderschat dat vooral niet. Die slaan zich uit situaties waar warmbloeden al lang het loodje bij hadden neergelegd. Ik heb hier al situaties op m'n erf gehad waar de dierenarts alleen maar van kon zeggen : 't is een arabier.. ze houden het hoofd koel, werken mee, zijn doorbijters... da's een erg belangrijke extra als het op toestanden als deze aankomt.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:28

Ik bedoelde ook die buis, kwam alleen niet op het woord :)

Van de foto's trouwens , zag dat je erboven hebt gezet dat ze als schokkend ervaren kunnen worden ;) mijn fout dus, niet gelezen met m'n domme kop }:0

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 07:26

Ik zag dit topic en dacht moet toch even reageren!
Mijn jongste paard heeft ook 2 zelfs van zulke wonden gehad.... En nog een aantal kleinere.
Ook bij haar was het gehecht (in 1 wond was zelfs de pees door) en zaten er drains in. Toch na 3 dagen ging het zo erg zwellen dat de hechtingen eruit waren geknapt, ook mijne was het gelukt om in de grootste wonden te happen.

Ik moet nu weg maar zal later uitgebreid reageren, bij mijne is alles uiteindelijk goedgekomen.
Misschien kan ik je wat tips geven wat wij hebben gedaan en wat betreft de wondverzorging enzo.....

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 07:36

Ahh wat zielig, hopelijk komt het goed!

Over die spieren die verkort zijn.. Dat heeft m'n moeder ook gehad. Bij haar waren haar spieren helemaal uitgerokken, waardoor ze te lang waren en ze nogal vaak door haar knie zakte. Dus hebben ze die verkort. Ze heeft er niet echt last van, in het begin natuurlijk wel omdat dit even wennen was. En ja, mensen hebben ook maar 2 benen haha, jouw Black heeft nog 3 benen waar hij perfect op kan steunen als zijn 4de been even lastig doet. Dus normaal zou dit geen probleem zijn hoor, allesinds niet bij mensen. Hopelijk ook niet bij paarden!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:43

Ach gut wat afschuwelijk, had eerst het verhaal gelezen en had toch echt iets van??? DA die een paard wilt opgeven omwille van een wond. Echter na het zien van de foto's begrijp ik waarom OMG echt afschuwelijk. Het zal je maar overkomen en dan juist deze prachtige zwarte parel :(:)

Heel veel sterkte en succes met het genezingsproces. Hopelijk knapt ie toch netjes op van dit verschikkelijke avontuur.

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 17:30

Net weer geweest ze hebben hem toch maar weer op pijstillers gezet (dit was 2 dagen terug gestopt)
Ik geloof ook zeker weten dat zijn ras nu mee speelt de meeste paarden hadden het allang opgegeven als ik de chirurg zo hoor.
Hij heeft er helaas wel een flinke hoest erbij gekregen.
Lief dat iedereen mee denkt met de wond genezing maar dat laat ik nu nog even aan de chirurg over.
Hij was onwijs lening wat nu denk ik ook zeker een voordeel is, hij kan nu alleen nog hele kleine pasjes maken.

Bojangles: Bij black was er ook een hoop door en dat hebben ze met een operatie weer aan elkaar gehecht.

SweetCalypso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:50

Ik heb alles even gelezen.
Jeetje arm dier. Maar je ziet wel aan de foto's dat hij het erg fijn vind dat je er bent en daar heeft hij veel aan!
Zet door! en geef de hoop niet op Dat kan ik alleen tegen je zeggen Veel sterkte met het herstel van Black! Ik duim voor je.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:07

Wat een heftige foto's... buik draaide toch wel even een keer om toen ik ze bekeek...
Hoop zo voor hem dat het goed komt,en voor jou natuurlijk ;)
Hoe ging het vandaag met hem ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:17

Ach jeetje arm dier!
Ik duim voor je mee. :(:)

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:30

Ik lees net je verhaal. Ik wens jullie heel veel moed en sterkte samen.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:42

ik duim met je mee Rosa.

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 20:05

Ja het ging wel vandaag ik vond hem vrij goed zover je het goed kan noemen, ik merk dat ik gelijk heel enders naar hem kijk.
Voor een gezond paard is er niks goeds aan ;)

Hij was wel flink aan het hoesten en de co-ass heeft zijn longen beluisterd deze waren schoon maar in zijn
bovendste luchtwegen hoorde hij wel gepruttel dus hij zou nog even overleggen of hij er wat voor moet hebben.
Hij zij al maak je niet druk, de wond is het belangrijkste maar ik word er niet echt vrolijk van
nu heeft hij weer wat onder de leden elke dag veranderd zijn gezondheid de ene dag wat af de volgende dag wat erbij.
Een verkoudheid is ook niet erg maar hij hoest zo naar en nu moet zijn lichaam zich weer op andere dingen storten
in plaats van alleen aan de wond werken.