wat vinden jullie van deze av's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:04

Ragdollcat schreef:
Maar wat ik hier zie vind ik wel erg extreem, of is dat normaal? ik wil graag meer weten en leren.

die je hier ziet ?? zijn mooie typetjes, maar zijn echt niet extreem hoor :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:10

Vooral die hengst Maraijj vind ik heel erg mooi, echt supermooi <3 .

Ah dus zo zit het. zo leer ik ook eens wat over het hoe en wat en waarom.

Ik wist wel dat er veel typen zijn binnen het ras arabier, de ene is wat gewoner en de andere erg showy en weer de andere erg gericht op de rensport dan op schoonheid en weer andere zus en zo.

Egyptische arabieren vind ik erg mooi, zeker als ze zwart zijn <3 <3, of van prachtige kleur vos.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 02:46

Ragdollcat schreef:
Gewoon met een mooie arabierenhoofd, maar geen neus extreem naar boven geknakt.

Ik zie genoeg arabieren maar zit niet echt in arabierenwereld, maar ik weet van een arabierenfokker, ik noem geen naam, dat extreme snoekshoofd niet van oorsprong de bedoeling is van een arabier, het is eringefokt, dat is me uitgelegd.

Maar wat ik hier zie vind ik wel erg extreem, of is dat normaal? ik wil graag meer weten en leren.

Wel heb ik zelf een AV, van kossack stud.
Dus brand gerust los.

ok ja ik heb dat ook weleens gehoord. mijn leasepaard (av) heeft ook een beetje een deukje in de neus en arabisch type maar hij heeft niet overdreven veel type. maar ik vind het wel heel mooi dat overdreven type, vaak zijn die arabieren ook het duurst, hoe meer type hoe duurder ze zijn lijkt t..

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:42

Even los van het al dan niet in-fokken van extreme dishes enzo: Ik denk ook dat op foto's de dish vaak overdreven lijkt. Als je naar de foto's op de site van WH Justice kijkt, die fotos die in vooraanzicht zijn (of zo goed als) daar lijkt zijn neus ook veel 'extremer' dan hij in werkelijkheid is volgens mij... De foto's worden zó genomen dat het paard een extremer hoofd lijkt te hebben, omdat de meeste fokkers graag veel dish zien, ... Nuja, dat is mijn idee.
Even ter vergelijking misschien:
Afbeelding

En als je naar zijn zij-aanzicht kijkt, heeft hij nog steeds een prachtig fijn hoofdje, alleen lijkt zijn neus minder 'naar boven geknakt' zoals het gezegd werd:
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:52

Foto's worden 9 van de 10 keer ook gefotoshopt, geeft dus niet altijd een realistisch beeld!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:06

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:12

Wauw wat een mooie witte arabier zeg.

Ja sommigen naar ik weet, worden ook operatief "mooier gemaakt", zoals meer disch en de huid rondom de ogen strakker etc.

Ik hou ook van heel erge arabier hoofd maar niet van dat alsof er een kaak is gebroken en naar boven is gegroeid zodat het lijkt of er een neus/onderkaak erg naar boven/voren is geknakt.

Ja die is voor mij dan he vreemd hahaha, moet er erg aan wennen.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:38

Ragdollcat schreef:
Wauw wat een mooie witte arabier zeg.

Ja sommigen naar ik weet, worden ook operatief "mooier gemaakt", zoals meer disch en de huid rondom de ogen strakker etc.

Ik hou ook van heel erge arabier hoofd maar niet van dat alsof er een kaak is gebroken en naar boven is gegroeid zodat het lijkt of er een neus/onderkaak erg naar boven/voren is geknakt.

Ja die is voor mij dan he vreemd hahaha, moet er erg aan wennen.

OMG !!!! |o

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:41

Sorry??? heb je last van mij?? je mag het gerust zeggen hoor als ik iets stoms heb gezegd, het is ook beetje moeilijk uit te leggen voor mij, met wat ik precies bedoel.

Want OMG? en dan die smilie tegen een muur beuken??

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:46

Sorry, meer kan ik even niet uitbrengen :o

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:49

Ah jij bent snel boos en of beledigd? kan gebeuren, dan mag je gerust op me afreageren, vind ik niks erg, want ik kan ook soms stomme dingen neerzetten :7 .

Het is meer dat ik erg aan moet wennen, want zelf heb ik een russisch arabier en dat is toch een ander type.

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:51

Ik denk dat de manier waarop je het beeld dat je hebt van sommige arabs verwoord nogal 'stom' klinkt in de oren van arabierenkenners, en dat ArabianRanch dat ook vindt... Vandaar de omg, denk ik hé.
Plastische chirurgie komt niet egt veel voor denk ik, nuja, in Amerika zie ik het nog wel gebeuren. Tot wat sommige Amerikanen wel niet tot in staat zijn om maximale schoonheid te bekomen... Ik heb wel eens gelezen dat er aan Magnum Psyche gesleuteld zou zijn met chirurgie... Dat ze vet uit zijn hals gehaald hebben en in zijn flanken bijgezet hebben en zijn neusvleugels verfijnd hebben, maar ik weet niet of dat wel te geloven valt...

Edit: 'stom' is niet het woord, eerder, raar ;)

Ragdollcat

Re: wat vinden jullie van deze av's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:55

JusticeWH: ben ik met je eens, ik kan het soms stom verwoorden, ik zit ook niet echt in de arabierenwereld, heb er ook niet echt verstand van, van de verschillende typen.

Ja dat van Magnum Psyche had ik dat ook ergens gelezen, nou amerikanen he, die zijn zo af en toe maf.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:05

niemand kent het echte verhaal over de operatie van Magnum Psyche, hij zou zover ik weet geopereerd zijn vanwege het luchtzuigen wat hij zou doen(of het waar is geen idee). Magnum Psyche heeft zich zelf als sire goed bewezen, en denk niet dat hij enige verfraaiing nodig had.

Ik kan me best voorstellen dat leken soms het een en ander anders kunnen verwoorden als ze een Arabisch Volbloed zien, die een iets te overduidelijke dish heeft.
Het jammere is voor ons als lezer zijnde dat je niet duidelijk de expressie kan lezen van de schrijfster op dat moment. ;)

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:13

Magnum Psyche heeft zich als sire inderdaad aardig bewezen. Hij fokt mooie productjes en degelijke hoofdjes ookal heeft hij zelf niet een heel extreem hoofd :)
WH Justice is ook een hengst die zich in de fok zeer goed bewijst, al vind ik zijn bouw niet dàt.
Wie zal het ons zeggen, wat er nu werkelijk met Magnum gebeurd is, of net niet... Ik heb wel gehoord dat zijn fokker/eigenaar/voorbrenger (ik weet het even niet juist) D. Boggs wel in staat zou zijn om zo'n operatie puur voor de shoonheid te overwegen. Achja, god mag het weten. 'T blijft een mooie hengst!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:13

Het is wel een fraai paard Magnum Psyche, en als ik het goed had gelezen komt Aswan voor in zijn papieren? Dat is ook een russisch hengst, Aswan komt ook voor in papieren van mijn paard, grappig.

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:19

Ja, Aswan komt zowat in elke stamboom voor. Nuja nee, niet in elke, wel in veel. Hij is net zoals Nazeer een (vroeger) veel gebruikte hengst en komt dus nog veel voor tussen de voorouders van de arabs van nu :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:21

Ja ook Nazeer komt voor in de stamboom van mijn paard, die namen kom ik vaak tegen, bij de arabieren die ik ken.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:27

Ragdollcat schreef:
Het is wel een fraai paard Magnum Psyche, en als ik het goed had gelezen komt Aswan voor in zijn papieren? Dat is ook een russisch hengst, Aswan komt ook voor in papieren van mijn paard, grappig.

Awan was zijn over over grootvader via vaders kant, imo blijft Aswan gewoon Egyptisch gefokt ondanks dat hij ingezet is in de Russische fokkerij. Nazeer is de paps van Aswan. ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:49

Hahaha stom van mij, natuurlijk komt Nazeer voor in de papieren van mijn paard als Aswan daarin voorkomt, want dat is de vader van Aswan, ik heb nu zijn papieren aan de hand.

Ik zie dat Aswan vaker voorkomt in de stamboom van mijn paard, 3 x.

Interessant te weten dat er ook egyptische arabier ingezet wordt voor de russische arabierenfokkerij.

En de moeder van Aswan is Yosreia.

Sorry het is nu wel erg on topic he.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:57

sherif schreef:
niemand kent het echte verhaal over de operatie van Magnum Psyche, hij zou zover ik weet geopereerd zijn vanwege het luchtzuigen wat hij zou doen(of het waar is geen idee). Magnum Psyche heeft zich zelf als sire goed bewezen, en denk niet dat hij enige verfraaiing nodig had.

Ik kan me best voorstellen dat leken soms het een en ander anders kunnen verwoorden als ze een Arabisch Volbloed zien, die een iets te overduidelijke dish heeft.
Het jammere is voor ons als lezer zijnde dat je niet duidelijk de expressie kan lezen van de schrijfster op dat moment. ;)

AMEN! Magnum heeft dezelfde operatie ondergaan als een Jazz hengst bij ons op stal enkele jaren terug, deze hengst had na de operatie ook veel slankere nek achter de kaak gekregen door de operatie, niet voor het mooie maar omdat het dier last ervan had.

Dus ik ga met Isabel mee OMG! Er zijn leken in de wereld maar zulke uitspraken doen in een omgeving vol AV kenners is gewoonweg LOMP. Zeker gezien er niet verder gekeken wordt dan eigen neus lang is en zonder enige feiten opgezocht te hebben :o daar kan ik zo moe van worden en dat betreft niet alleen de AV wereld, de gehele paardenwereld......

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:59

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:05

Die Ajman Moniscione zal ongetwijfeld helemaal geweldig zijn, maar zijn hoofd vind ik té. Hoofd van zijn dochter op de vorige pagina vind ik wel mooi :j

Het zou wel fijn zijn als mensen (arabianranch) wat respectvoller zouden reageren. Ik heb ook al tig keer uit moeten leggen dat amerikaanse minipaarden geen falabella's zijn, maar ga ook niet OMG blabla.
Jammer, waarom niet gewoon wellicht uitleg geven, of accepteren dat niet iedereen arabieren zo geweldig vind als jullie?
Iedereen heeft ergens moeten beginnen, ja toch?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:13

stef schreef:
Die Ajman Moniscione zal ongetwijfeld helemaal geweldig zijn, maar zijn hoofd vind ik té. Hoofd van zijn dochter op de vorige pagina vind ik wel mooi :j

Het zou wel fijn zijn als mensen (arabianranch) wat respectvoller zouden reageren. Ik heb ook al tig keer uit moeten leggen dat amerikaanse minipaarden geen falabella's zijn, maar ga ook niet OMG blabla.
Jammer, waarom niet gewoon wellicht uitleg geven, of accepteren dat niet iedereen arabieren zo geweldig vind als jullie?
Iedereen heeft ergens moeten beginnen, ja toch?

Het gaat hier om het feit dat men geen moeite doen om feiten te kennen en maar rondraak opmerkingen maken zonder de grondleg ervan te weten, dat is kortzichtig en toont weinig interesse, respect en moeite.

Laks zou ik zeggen, en zo zie ik dit ook, persoon in kwestie komt met uitspraken die echt nergens op slaan niet zozeer gebaseerd op het ras maar meer de uiting ervan.

Waar zit de wijsheid dat er een knak in het hoofd van een AV zit aslof het gebroken is :+ dat baseerd op zeer slechte basiskennis en 'kip zonder verstand' praat. Dan komt persoon in kwestie over als ongeinteresseerd en penny type.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:34

Bah, sommigen van jullie zijn echt beledigd en reageren onaardig.

Misschien dat de waarheid hard aankomt? jullie zijn zelf kortzichtig, als jullie niet begrijpen dat er ook mensen zijn die zoiets niet gewend zijn en er meer van wil weten en leren.

doeiiiiiiii ik kom niet meer in deze topic.

Ga lekker verder met mopperen.