Hoe zijn arabieren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:10

xTinkertje schreef:
Halo bokkers :)
Zijn ze heet of zijn ze koel ,,
Kunnen ze makkelijk met kinderen rijden (Ik bn zelf 12 januari 13 :D )
Kunnen ze dresuur en/of springen ?
Allemaal vraagjes :D

Hebben jullie mischien meer informatie voor mij ?

Je zou eigelijk bij het arabische volbloeden forum moeten kijken.
De meeste reacties die hie staan zijn van mensen met halfbloedpaarden/pony s en nrps.
Vaak reageren die net even anders dan de echte arabieren.

Berwicowa

Re: Hoe zijn arabieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:26

Nou ik heb een echte arabier en had ook gereageerd maar denk dat het wel verschilt per arabier. Ik zeg altijd zo een als die van mij vind ik nooit weer. ZO makkelijk en zo braaf. Niet heet alleen kan ze soms gewoon een klein hupje maken meer niet.
Behandel ze met respect en ze hebben ook respect voor jou.

memmie1960

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:33

onze arabwas zo lief
bij een arab is het zo als het klikt dan is dat voor de rest van zijn of haar leven
ze doen alles voor je zolang je eerlijk bent tegen je paard
ze kunnen pittig zijn maar ook heel lief
vooral voelen ze alles heel goed aan
die van ons wist als ik ging rijden dat ze voorzichtig moest zijn en als mijn dochter ging rijden dan zag je dat ze met pit reed
op stal was ze ook altijd zo lief tegen een ieder die ook dat was tegen haar
ze vroeg heel veel aandacht dat is arab eigen knuffelen stond op 1
mis haar nog elke dag zo vind ik er nooit meer een
maar al de krietiek op een arab is echt onzin en niet waar
ben jij goed voor je paard dan zijn ze dat ook zeker voor jou

nicolrocket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:18

ik ben zelf ook 13 en heb een arabier ,
die van mij is niet heel fel ofzo
mrjaa ze kan wel vurig zijn
maar dat kan elk paard natuurlijk
veel arabieren zijn wel druk en trots maar er zyhn er ook veel die gewoon rustig zijn
maar als je echt een rustig koel paard wil zou ik geen arabier kiezen

grtjzz

GabySharif

Re: Hoe zijn arabieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:02

Ik ben zelf 15 jaar en heb een Volbloed Arabier van 13 jaar hij heeft Z1 gelopen. Hij is heel lief en betrouwbaar. Maar wanneer hij iets echt eng vind krijg je hem er ook echt niet voorbij. Bokken is hij de laatste tijd ook erg goed in ! Idd Nicolerocket wanneer je een rustig paardje wilt moet je echt geen Arabier nemen. Maar wanneer je ze echt voor je zelf hebt gaan ze door het vuur voor je !! Het zijn ook wel paardjes die je niet samen moet hebben. Want mijn paardje houd niet van veel mensen. Hij moest ook erg wennen wanneer mijn moeder in zijn stal kwam, dat is gelukkig nu niet meer het geval !!

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:43

Ben een 6 jarige volbloed arabier rijk en ben helemaal in love met hem! Arabieren en vertrouwen/respect winnen gaan hand in hand. Het is een kwestie van winnen en niet van afdwingen. Heb je hun respect dan heb je werkelijk een vriend voor het leven, door dik en dun! Je kunt het een beetje vergelijken bij wat je bij een herdershond ziet, ze hebben maar 1 baas. (Natuurlijk is dat bij de ene arabier sterker dan bij de andere)
Ik kan een beginnende ruiter of kind op hem zetten zonder problemen. Hij is lief, rustig en nieuwsgierig. Toch is het geen paard voor een onervaren ruiter. Zijn vorige eigenaar was een meisje van 18, ze vond hem waanzinnig mooi en wilde hem zoooooo graag. Dus opa en oma hebben in hun buidel getast en meidje kreeg haar droompaard. Nog geen drie maanden na de aankoop was hij veranderd in een monster en was ze doodsbang van hem, heeft nooit meer op hem gereden. Dit paard was ingereden door een dierenarts/trainer die echt een goede job gedaan heeft. Met het paard was in basis dus niets aan de hand. Paard stond in de wei bij opa en oma, voerbakken zaten vast aan de omheining omdat niemand de wei indurfde, hij trapte iedereen eruit. Zo heeft hij twee jaar gestaan tot ik hem zag.
Een bloedmooi paard, totaal gefrustreerd, in zijn eentje rondjes rennend en stijgerend... Echt je hart breekt wanneer je dat ziet. Dus ik ben met de eigenaars gaan praten, ze zochten inderdaad een koper maar of ik hem dan zelf uit de wei wilde halen???
Ik (niet gek natuurlijk) gaf aan dat ik even kort met hem wilde werken om te kijken hoe hij reageerde. De wei in, halster om, gelongeerd.... Zag onder die ruwe diamant een mooi paardje verborgen wat met veel training een goede kans zou maken. En ik had gelijk, na een jaar keihard werken is hij nu echt fantastisch... He's something else!!! Hij is mijn eerste volbloed arabier en echt, ik ben verknocht, het willen werken, de eerlijkheid, de vriendschap, intelligentie, zijn gangen... Voor mij schiet tie met kop en schouders boven ieder ander paard uit.
Met de vorige eigenaars heb ik nog steeds contact en ze kunnen niet geloven dat het hetzelfde paard is. Zijn wel erg blij dat hij een goede eigenaar getroffen heeft. Ze durfde hem niet te verkopen omdat ze bang waren dat hij dan van hand naar hand zou gaan en van kwaad tot erger zou worden. En ze hadden het beste met hem voor. Komen nog regelmatig met de kleinkinderen langs en in de toekomst is het ook de bedoeling dat het meisje dat zijn baasje was hem nog eens gaat rijden, maar nu durft ze dat nog niet.

En dan te bedenken dat ik in Nederland een hekel aan arabieren had, vond het maar vervelende nerveuze galbakken die alleen maar wilde rennen... Maar, ik had dan ook nooit verder gekeken dan mijn neus lang was...

OneLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:51

ik heb er zelf ook een die is wel heet, mijne is wel braaf met jonge kinderen. en ze kan springen en dressuren;)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:54

RememberIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:34

ligt eraan of je een kruising heb want mijne is een kruising en het is een echte ass ze is wel heel lief en altijd vrolijk maar ook heel druk en ze trek vreselijk. iedereen vind het egt een kt pony en kijken mij raar aan dat ik haar heb gekocht maarja ze is gwn mijn perfecte pony en de meeste arabieren die ik ken zijn super lief alleen gwn een beetje tempramentvol