Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:37

mn vriendin met dr knappe meid!
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 18:56

Leuk! Mooi hoofstel ook! En is dat nou hetzelfde zadel als ik heb?!!!! :P

@Marloes; is voldoende hoor! Olien hoeft nog niet eens, net wat je mooi vindt. Belangrijkste is dat jij en je paard schoon en verzorgd ten tonele verschijnen. Wat ik wel mooi vind is om de eerste 10 cm ofzo vanaf de oren in te vlechten zodat de hals mooi uitkomt.
Ik heb trouwens nog super goede tips voor de grooming van een arabier gekregen in een eerder topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=4&t=1103666&p=47226731&hilit=groomen+arabier#p47226731

Nu is het voor de L5 denk ik nog niet zo bijster interessant allemaal (alhoewel, je kunt t maar goed aanpakken ;)) , maar ik wat me dus afvraag:
In de Pleasure is het voor Quarters die beetje op niveau rijden heel normaal (en zeker in USA) om voor de show zo'n nepstaart dr in te hangen. Aangezien arabs (nou ja een aantal toch zeker) vrij dunnige staarten hebben, is dat hier wel of juist not done? Ik zie ze op de arab pleasure WK's wel met van die verschrikkelijke lange staarten voorbij komen (vin ik heel lelijk maar smaken verschillen), dus ik denk eigenlij knot done en gewoon de natuurlijke staart goed bijhouden. Maar ik ben gewoon heel nieuwsgierig...Weet iemand dat?

Zack

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:08

het is een custom made zadel dus denk het niet..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 20:12

Zack schreef:
het is een custom made zadel dus denk het niet..

Zat ff beter te kijken, maar is m inderdaad niet...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:15

;)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:20

Heb zelf geen arabje maar een vriendin van mij wel, ik train en show haar paard ook. Tot nu toe 1 DAWRA show gereden, die was helaas slecht bezocht, en 2 keer gestart in Duitsland.
Afbeelding

Haron is echt een supercoole arabier, ben ook erg onder de indruk van zijn intelligentie en karakter. Moet eerlijk zeggen dat als ik in de toekomst een nieuw paard zou moeten hebben ik niet zeker weet of ik dan nog wel een quarter wil hebben.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:26

Wow, heb nog veel leuke arabjes zien voorbijkomen!

Zack, weet je ook van waar het zadel komt?

Het mijne is besteld bij Vaquero... Nog een maandje geduld voor mij, voor het af is...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:27

Hebben hier mensen eigenlijk ervaring met arabiertjes die moeilijk rond te rijden zijn? (dus kont eronder, goed ruggebruik en mooi hals houding)

Arabier van mijn vriendin is lichtelijk overbouwd en dus erg moeilijk goed te rijden.
Ze heeft bijv. in de galop heeel veel sprong maar komt bijna geen meter vooruit.

@bijke
Evelien, Triple horn!

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:31

Bij hogere snelheid gaat de mijne zijn hoofd in de lucht en spant hij zich op. Zijn achterhand volgt normaal wel makkelijker en hij stapt makkelijk over. Halshouding is er nog niet echt (af en toe aanzetten tot of momenten dat het eventjes goed lijkt te zitten, vooral dan aan een lager tempo), maar ik vind het ontspannen in alle gangen eerst belangrijk om aan te werken (en mijn houding ;) ), zodat ik hem vanuit die ontspanning meer kan oppakken.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:37

Mmm nee die ervaring heb ik niet, Haron kan juist heel makkelijk verzamelen, zeker in galop.
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 20:42

@Zack; hier ook een licht overbouwde arab. Ik heb in principe nooit problemen gehad haar goed rond te rijden. Alleen de galop (en dan zwijg ik nog maar maar over een fatsoenlijke lope) is altijd erg moeilijk geweest. Ik heb er zelfd een osteophaat bij gehad, maar nu, ook door het vele kilometers maken en werken aan balans, gaat het een stuk beter. Alleen het aanspringen in rechtergalop gaat nog altijd met koppie omhoog. Het lukt nog niet goed om een mooie, rustige lope te rijden, maar ben al heel blij dat het nu, weliswaar op een hoger tempo, wel rond is. Had ik een half jaar geleden niet kunnen bedenken. Wat mij verder heeft geholpen in de balans en impuls oefeningen die ik eerder al beschreef.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 20:46

crazycactus schreef:
Moet eerlijk zeggen dat als ik in de toekomst een nieuw paard zou moeten hebben ik niet zeker weet of ik dan nog wel een quarter wil hebben.

Dat mag ik de krant, hahaha! :D Vind het super stoer dat je zoiets zegt (als je het ook meent maar daar ga ik natuurlijk welvanuit). Ik heb toch het idee dat als je echt echt de westernsport in wil en wil presteren, je beter een Quarter kunt nemen. Ik ben alleen zooooo verliefd op uiterlijk en vooral karakter van de arab dat dat dus nooit zal gebeuren! 8-)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:47

@yildiz :j dat meen ik serieus.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:58

Ik droom van een Quarab voor de toekomst...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:26

@CC
mooie foto!
Jammer van de tenen O:)

@yildiz
Dus de galop in het begin in een hoger tempo pakken?
Stap en draf gaan overigens idd ook goed!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 21:34

Ja, is vaak een balansprobleem en in een hoger tempo kunnen ze die makkelijker vinden.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:36

hmm, zal het doorgeven aan mn vriendin.
Zo een vermoeden had ik namelijk ook, maar dan gaat ze helemaal scheef :s

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:44

Klopt, mijn jonge quarter is ook nog wat overbouwt, rustig galoperen kon hij ook niet. Vorige week begon het ineens een beetje te komen.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:50

Ze kan langzaam galopperen hoor.. maar vraag niet hoe..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 17:51

Misschien ook wel leuk om hier in dit topic te plaatsen (had al eerder een topic hierover geopend, maar hoop hier wat onafhankelijker reacties te krijgen ;) ).
Maar goed waar het omgaat: Yentl zal volgend jaar niet alleen starten met wedstrijden, ze zal ook voor de eerste keer gedekt gaan worden. Het veulen zal in principe bij ons blijven en later ook western beleerd gaan worden.
Ik ben dan ook op zoek naar niet alleen een hele mooie hengst maar ook een gebruikspaard. Mijn merrie is 100% russisch en heeft veel Menes in haar pedigree. Omdat er bijna geen Russen te vinden zijn zonder Menes erin, wil ik gaan outcrossen.
Ik ben op zoek naar hengst met dish, brede borst, goede body en korte rug en hoog op de benen. Ik ben niet zo weg van voskleurig...
De volgende hengsten zijn op dit moment bij mij favoriet. :+:

1. Antar Elemal
Afbeelding

2. Om el Bahreyn
Afbeelding

3. Mecano
Afbeelding

4. Lobeke
http://www.zenitharabians.nl/hengsten.htm#Lobeke

Wat vinden jullie?

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:04

Papa van mijn paardje heeft dit jaar ook een Menez dochter gedekt op de fokkerij... Ben benieuwd wat daar gaat uitkomen... (weet eigenlijk nog niet of het gelukt is, zal ik nog eens achter moeten horen...)

Yildiz... Ik zou niet kunnen kiezen... ken ook veel te weinig van afstamming enzo... Maar ja, wat wil je als je een ruin hebt :+

Emme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:36

De Menes dochter zit niet vol Bijke!
Om El Bahreyn is prachtig & Antar is een hele lieve hengst! Wel twee heel verschillende types... Veel succes met de keuze!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:28

shetarabier? :+

sorry flauw geintje :P

Lobeke is een schat van een peerd!

@bijke
Niet? }:0

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 19:30

Emme schreef:
De Menes dochter zit niet vol Bijke!
Om El Bahreyn is prachtig & Antar is een hele lieve hengst! Wel twee heel verschillende types... Veel succes met de keuze!

Moest je eerste zin wel ff 2 keer lezen voor ik 'm begreep, haha! }>
Om el Bahreyn schijnt ook een lieverd te zijn, niet echt een overschot aan stallionpower zeg maar. En dat is ook eigenlijk wat ik zoek; mijn arab is erg cool en rustig, ideaal voor de western. Veulen moet niet te showy worden (wat ten koste gaat van het begruiksdoel).
Eigenlijk zijn ze alle vier heel verschillend. Lobeke bv. is een ideaal gebruikspaard, maar weinig dish. Daarom wil ik de heren ook IRL gaan bekijken, dan is het waarschijnlijk makkelijker een keuze te maken. Op dit moment staat Antar wel met stip op 1! :D

@Moontje: Volgens mij kun je met elk paard western rijden. Shetjes lijken me ideaaaaal voor de barrelrace :+ Alleen gaat het topic daar nie over... }>

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:45

@yil, wat een mooie hengsten, lastig kiezen.