Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
silvia83 schreef:ik wil niet zeggen dat mensen neerbuigend zijn tegenover arabieren. wat ik wel te horen kreeg toen ik mn eerste eigen paardje wou kopen (na 10 jaar voor anderen gereden te hebben) waarom een arabier. waarom neem je niet gewoon een leuk rijpaard, niet te groot.
nee ik wou een arabier. is altijd mn droom geweest. nu heb ik een arabische merrie en o wat ben ik blij met haar. ze hebben zn geweldig karakter. lief, doorzetters en ze leren ontzettend snel.
voor mij nooit meer wat anders

lopen niet over de rug en kunnen moeilijk verzameld worden 
) en echt neerbuigend praat ik niet
cocochanel schreef:Hey Charis,gezellig jij ook op Bokt !
Ik denk dat het eraan ligt van wat voor soort paarden je houd!
Mensen die wat meer van de "hetere" paarden houden praten vol lof over het AV,en praten wat minder over andere rassen,mensen die meer van tinkers,barokke paarden houden praten weer minder over het AV.
Denk dat het er maar net aan ligt voor welk ras je hart sneller gaat kloppen..mensen hebben allemaal een speciale voorkeur voor een bepaald type paard,en als dat het AV niet is,dan hebben ze er een andere mening over dan die mensen die er wel van houden...
ben zelf nou niet zo'n fan van Tinkers bijvoorbeeld (sorry kan er niks aan doen) en echt neerbuigend praat ik niet
over ze,maar prijs zo ook niet helemaal de hemel in als ik eerlijk ben...
X Natas van Chanel
m'n eigen 3/4e Arabier is een schat die eerder te traagArabesk schreef:Arabieren zijn leuke pony's voor kinderen, maar niet voor volwassenen, dat idee heb ik vaak een beetje. Ze zijn niet zo groot imposant en indrukwekkend als al die dertien in een dozijn kwpn-ers bruin met zwarte manen met ergens in de stamboom jazz of ferro, veel meer variatie is er tegenwoordig niet meer
), net als de arabieren vaak klein zijn, zijn KWPN'ers vaak groot (is dat saai?) en bruine arabieren met zwarte manen ken ik ook (en die vind ik nog wel zo mooi als die afgezaagde zwarte of witte haha!).
Bren79 schreef:TS had dit topic geopent na het lezen en zien van een fototopic van mij, waarbij sommige opmerken fijn uit de lucht kwamen vallen haha een topic welke precies liet blijken waarom veel mensen niet een fototopic durven te openen, vanwege de soms fijne reacties die je kan krijgen.
Nu trek ikzelf een eigen lering uit de reacties waar ik wel wat aan heb en waar ik iets mee kan doen, want uitgeleerd ben je je nooit met dieren.
Verder heb ik op wedstrijden en daarbuiten weinig last van de neerbuigendheid tegenover de AV, enkel dat mensen zich verbazen dat ze eigenlijk een verkeerd beeld van ze hadden en dat dit toch best wel meevalt.
Lante schreef:Haha, ik was ringmeester afgelopen weekend en daar reed een jonge meid op een arabier rond met een stokmaat van... 1,48M.? Ik vroeg haar of ze bij de paarden of bij de pony's startte, met oog op het feit dat het losrijterein was opgedeeld in een stuk voor pony's en een stuk voor paarden (en pony's die bij de paarden rijden moeten ook bij de paarden losrijden).
Kreeg ik me daar een uitbrander van de blijkbaar eigenaresse; want dit was geen pony maar een PAARD!!
Ik heb gereageerd dat dit een wedstrijd was van de KNHS en dat het volgens KNHS richtlijnen een pony was... Pffff, sommige mensen zijn ook wel heul snel aangebrand hoor...