Zadelprobleem, wie o wie heeft een suggestie??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: Zadelprobleem, wie o wie heeft een suggestie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:02

Ik weet dat kieffer een speciaal op korte ronde arabieren ruggetjes gesneden model heeft weet niet hoe die heet [staat in de folder als tweekleurig,maar dat is een optie] en ja dan een wow...

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:04

Ik zou ook Kentaur zeggen

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 00:18

Ik heb een kentaur vzh en die ligt juist niet zo lekker (meer) op mijn merrie. Die heeft dan wel geen hoge schoft maar is wel erg rondgeribt (en gebuikt ;)) Maar het is nogal moeilijk om zo iets te noemen. Er zullen vast merken zijn die vaker niet of wel passen op AV maar ik denk dat je het toch echt moet uit proberen of iemand laten komen. Voor suggesties is het inderdaad handig om rond te vragen. Succes ermee, ben benieuwd waar je op uitkomt.

Triquetra3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 20:51

Voor Baikal heb ik een Night Rider dressuurzadel, aangemeten door mijn zadelmaker. Baikal heeft een korte rug en is rondgeribt.

Ook komt hij om de 3 maanden (kosteloos) even controleren of hij nog goed ligt, aangezien mijn mannetje nog vollop in de groei is :D

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:15

Heeft hij wel schoft? Die van mij heeft weinig schoft. Ik heb gisteren een Rossner gepast met een wijde boom, gleed dus ook naar voren.
Wie is je zadelmaker Baikal? Misschien kan eens kontakt met hem/haar opnemen.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:16

wow flair!

Loukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:47

Smart schreef:
Wij zijn op zoek naar een nieuw zadeltje voor een arabier...
Hij heeft alleen een beetje een probleemrug, rondgeribt en een hoge schoft...

Zijn er meerdere met dit probleem en heeft iemand suggesties voor een merk/model dan kan dat meegegeven worden aan de passervice... :)

Had mijn oude arabier ook. Daar heb ik jarenlang een ainsley dressuurzadel op gehad.
anders een goede zadelmaker vragen, bv Daaleman. Die kunnnen vast wel iets maken wat jou paardje past

Triquetra3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:37

Jeannette schreef:
Heeft hij wel schoft? Die van mij heeft weinig schoft. Ik heb gisteren een Rossner gepast met een wijde boom, gleed dus ook naar voren.
Wie is je zadelmaker Baikal? Misschien kan eens kontakt met hem/haar opnemen.

Ik zal je even een pb sturen ;)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:40

Ik heb ook problemen met het zadel. Maar ik koop nu eerst een goed passend goedkoop zadel, omdat ze pas 4 is. En er is mij aangeraden dan NIET een duur zadel te kopen, want de spiermassa moet dan nog komen, en dan kan het wel is zo zijn dat het zadel niet meer past. Maar mijn merrie heeft een brede rug en een heeeele lage schoft. ;) (Zit opzich wel lekker zonder zadel. :D)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:52

Ik kwam de kieffer inzel tegen,die hebben ze speciaal voor korte ruggen en ronde ribben

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:07

Ik wil binnenkort mijn arabje ook gaan inrijden. Hij heeft nu weinig spiermasse omdat hij ondervoed is geweest (bij een vorige eigenaar) en daarom wil ik ook geen duur zadel kopen voor de eerste tijd. Zelf denk ik sterk aan een Wintec omdat die boommaat aan te passen is.
Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee of mijn paardje rondgeribt is. Hij heeft wel redelijk brede schouder maar weinig schoft.
Dus zal ook even zoeken worden. Maar heb nog wel een paar maanden de tijd.

ClementinevS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:44

hoi hoi, ik ben al 2,5 jaar bezig om een geschikt zadel te vinden. We hebben onder andere een op maat gemaakt Hulzebos zadel gehad, een Kentaur, een Wintec, een Massimo zadel en een Prestige zadel. Allemaal drama bij mij. Ik ben nu geslaagd met een Euroriding, type: diamand.
Hopen dat deze goed blijft liggen :-)

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:42

Als je echt iets wilt hebben wat goed past en wat lekker zit dan kan ik je een wow zadel aanbevelen.

gr. dor