Arabian Horse Weekend 2009 te Sint-Oedenrode

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Swinth

Re: Arabian Horse Weekend 2009 te Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:17

Wij komen kijken :)

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:50

Het wordt zeker mooi weer :D

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 14:55

De startlijsten voor de dressuur staan inmiddels ook online!

De weer vooruitzichten zien er goed uit, maar je weet het nooit. Nog even hard duimen *D

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:56

morgen morgen!! :)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:56

Dat is wel te hopen ja...
Ik hoop dat het hetzelfde weer als vandaag is.... :D

Sunniebunnie, ga je kijken of doe je ook mee??

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:58

ja ik heb meegedaan

met de zadelrubriek & liberty

ben aardig doorgebakken

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:28

Ik heb je gezien en heb je nog op de foto ook... ;)
Durfde je wel hè tegen een super snel inie minie hengstje... ;)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:55

Een paar plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:03

Afbeelding

Afbeelding

pics van broer en zus(beide zelfde ouders), Emily heeft precies dezelfde trekjes weg van haar oudere broer. Vond dat je ondanks dat ze erg onwennig was in de ring, je goed je best hebt gedaan!!! ;)

Wij hebben zelf een super leuk weekend gehad, was erg warm en door de warmte en spanning een errug vermoeiend weekend. Ging met koppijn naar huis :(:)
Ons manneke heeft zich echt weer als een ware showarab laten zien in de ring(de buitenlandse DC waren erg onder de indruk van hem *D ), had er uiteraard wel ff flink de balen in dat hij zo geplaatst werd, maar goed vlg jaar nieuwe ronde nieuwe kanzen :o ..
Iedereen proficiat met de behaalde resulaten!!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:05

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:19

Dykie in the picture :9
Hij ziet er top en very happy uit *D
gr,sas.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:48

Leuk stukje over Sint Oedenrode *D
Het werd wel tropisch warm he Natas :oo := :)) eigenlijk té warm !!!!!

Het Z1-debuut van Loon en Snif is enigszins in het 'water' gevallen :(:) Bordjes in de ring stonden verkeerd, waardoor Loon 'de weg kwijt was' (logischerwijs). Helemaal van de wap reden ze verder, maar ja.... weg concentratie ;( Met een 201 punten toch nog een super score !! Dit belooft wel wat voor een volgende keer... Ze mochten de proef overrijden, maar aangezien het een mega zweterij en dazerij was, hebben ze gepasst 8-)

Afbeelding

Ze deden wel goed hun best in de hitte !!!

Afbeelding
Afbeelding

We zijn mega trots op onze 2 kanjers !!

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:37

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten! Ik vond het een zeer gezellig en geslaagd weekend.
Ik ben trots op Nanu hoe die zich heeft gedragen aangezien we hem zaterdagmorgen zo uit de opfok gehaald hebben.
Dus alleen nog de vraag: Heeft iemand toevallig foto's gemaakt van de ruinen rubriek en dan nr 20 (Nanu Mahdi Bizar) waar uiteindelijk Gijs al slidend achter aan hing?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:26

Sherif, PB mij jou email adres even, ik heb nog heel veel foto's van Pladykt...
AR, ik heb wel foto's van de combinatie van zondag dus als je die wil hebben graag even je email per PB...

En als verder nog iemand foto's zoekt ook een PB, heb aardig wat foto's gemaakt...

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:28

ingridge schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten! Ik vond het een zeer gezellig en geslaagd weekend.
Ik ben trots op Nanu hoe die zich heeft gedragen aangezien we hem zaterdagmorgen zo uit de opfok gehaald hebben.
Dus alleen nog de vraag: Heeft iemand toevallig foto's gemaakt van de ruinen rubriek en dan nr 20 (Nanu Mahdi Bizar) waar uiteindelijk Gijs al slidend achter aan hing?

:D Reindert zal ongetwijfeld deze hebben gemaakt :D wacht ook vol spanning op die foto`s van hem ;)

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 21:39

Goed om te horen dat iedereen een goede dag heeft gehad! Wij vonden de sfeer ook goed en alles liep goed, de dingen die nog wat voor stress zorgden zijn gelukkig niet bij de mensen opgevallen ;) Het was wel weer een lange dag, maar gezellig :D Onze dames hebben het super gedaan! Amira op zaterdag in de B dressuur 1 en 2 met 3 winstpunten in totaal en op zondag werd zij 3de in haar rubriek en Ysabella 2de!

Smart, als je foto's hebt van onze 2 4 jarige meiden Amira (nr 40) en Ysabella (nr 42) dan zie ik die graag :)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:54

sherif schreef:
Afbeelding

Afbeelding

pics van broer en zus(beide zelfde ouders), Emily heeft precies dezelfde trekjes weg van haar oudere broer. Vond dat je ondanks dat ze erg onwennig was in de ring, je goed je best hebt gedaan!!! ;)

Wij hebben zelf een super leuk weekend gehad, was erg warm en door de warmte en spanning een errug vermoeiend weekend. Ging met koppijn naar huis :(:)
Ons manneke heeft zich echt weer als een ware showarab laten zien in de ring(de buitenlandse DC waren erg onder de indruk van hem *D ), had er uiteraard wel ff flink de balen in dat hij zo geplaatst werd, maar goed vlg jaar nieuwe ronde nieuwe kanzen :o ..
Iedereen proficiat met de behaalde resulaten!!

jeetje he, zoals ze op elkaar lijken. moet ook zeggen dat afgezien van de bewegingen ( wat kan die hengst bewegen!!!!!!!!!!) , want Em krijg je echt niet zo showy, het bijna kopieen zijn. ik zag in de voorring en op stal ook trekjes waarvan ik dacht: dat is net Em. en wat je zei over haar manen en staart. geweldig toch !
je hebt ook echt wel de foto's van Em eruit gehaald, dat ze zich nog een beetje gedroeg :D
en ja ondanks de spanning ben ik toch vurig trots, want ze heeft het toch maar even gedaan.
we hebben ook hee veel complimentjes gehad, voor het rijden en de kleding, dus wij komen er wel dacht ik zo 8-)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:45

Zij is nou op en top een een Arabische schoonheid(vond haar geweldig onder het zadel, een paard naar mijn hart, ze heeft echt veel meer in haar mars, maar je moet haar nog wat beter doorgronden, want ze is erg slim, met de nodige geduld komen jullie er saampjes wel. Broer en zus hebben errug veel van elkaar weg en herkende in Em veel trekjes van haar broer, het zijn schatten om te rijden maar zodra er publiek oid aanwezig is moeten ze gewoon even druk doen. :D

Als je Em zover krijgt dat ze wat meer ontspannen rond kan gaan, dan weet ik zeker dat jullie echt hoge ogen gaan scoren, die Plakat kids zijn zo gek nog niet, ze moeten alleen even wat meer tot de orde geroepen worden en je moet hun volste vertrouwen krijgen, zodra je dat voor elkaar krijgt, ga je de sterren vd hemel rijden. *D

Marjan en Hans kunnen erg trots zijn met een merrie als Em (zie haar bloedlijn), welke zeer intressant is en naar mate ze ouder worden nog bijzonderder gaan worden.

Een tip, probeer haar vooral allert te maken op je beenhulp, let maar op als ze daar goed op gereaegeert is ze nog fijner te rijden.En stemgeluid, daar reagereert bijna elk paard super op

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:59

je weet echt precies hoe ze werkt! het is bijna eng :D echt waar hoor, wat jij hierboven zegt, zo is ze echt. ze is superlief en heel koel thuis, daar kan ik haar zo het dorp inrijden om even een ijsje te halen ofzo, maar zodra er publiek bij is, moet ze even laten zien dat er bloed inzit.
ook vanmorgen, heb ik foto's gemaakt, allemaal mensen eromheen. ik nog zeggen dat het een superlief paardje is, maar zich alleen maar misdragen }:) maar zora ze klaar was en ik haar weer naar de ei bracht, ver van alle mensen, was ze weer kalm en rustig. hoofdje naar beneden en oortjes opzij. :Y)
vooral je opmerking over stemhulpen, Em reageert daar echt heel goed op. en ik ben inderdaad vooral bezig haar goed voor mn been te krijgen.
haha, je hebt niet toevallig nog wat aantekeningen van pladykt liggen die ik voor Em kan gebruiken? :P

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:24

Ik was er ook met mijn verzorgpaardjes. (Ik heb jou nog gezien Sherif, ik liep er met Marie-Louise toen we jou tegen kwamen. ;) ) Ik kreeg een visitekaartje van de fotograaf daar met een adres van de website waar de foto's op te vinden zouden zijn. Het volgende adres stond op het kaartje:

www.corpus-fotografie.sjootz.nl

Nu heb ik al gemaild met Sjootz en zij wisten ook helemaal van niets. Is toch vreemd? Iemand enig idee waar ik wel moet zoeken voor de foto's van de aanwezige fotograaf? :?

Groetjes Izep

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:29

abeltje_xx schreef:
je weet echt precies hoe ze werkt! het is bijna eng :D echt waar hoor, wat jij hierboven zegt, zo is ze echt. ze is superlief en heel koel thuis, daar kan ik haar zo het dorp inrijden om even een ijsje te halen ofzo, maar zodra er publiek bij is, moet ze even laten zien dat er bloed inzit.
ook vanmorgen, heb ik foto's gemaakt, allemaal mensen eromheen. ik nog zeggen dat het een superlief paardje is, maar zich alleen maar misdragen }:) maar zora ze klaar was en ik haar weer naar de ei bracht, ver van alle mensen, was ze weer kalm en rustig. hoofdje naar beneden en oortjes opzij. :Y)
vooral je opmerking over stemhulpen, Em reageert daar echt heel goed op. en ik ben inderdaad vooral bezig haar goed voor mn been te krijgen.
haha, je hebt niet toevallig nog wat aantekeningen van pladykt liggen die ik voor Em kan gebruiken? :P

haar broer reageert zo goed op mijn stemgeluid dat ik maar 1x UHH hoef te roepen of DENK EROM, LET OP, GEDRAAG JE, hij echt gelijk de aandacht bij mij heeft, en zich gedraagt(moet ook wel met een hormonenbal naast je), afstraffen is zo makkelijk bij de meeste ruiters/begeleiders, maar met respect win je vele malen meer,vraag het netjes doen ze het dan niet ,dan sommeer je het op een dringende toon(zoals hierboven) en geloof me ze doet het, durf wat strenger te zijn voor haar in je stem,en beloon haar voor haar goede gedrag, daar houden ze van, in feite zijn het sentimentele mutsen. Soms moet je ze te sliom afzijn ,en das moeilijk bij zo`n slim paarden ras :D
Maar allert maken voor je beenhulpen is echt een must, en zodra ze in verzet komt(en niet naar voren wil), teugel naar voren, aansporen om naar voren te gaan, reageert ze dwars, je stem en nogmaals je been gebruiken, reageer ze dan nog niet, je in een andere postie wenden loopt ze dan wel, dan geef jij een extra teken dat ze even goed mag draven!

Dat "opgefokte gedrag'"wat ze vertonen in bijzijn van andere mensen, is puur de arrogantie die ze hebben(I love it, want ze hebben zelfvertrouwen), dat moet je onder controle kunnen houden), en geloof me das erg moelijk, maar bereik je echt met geduld, liefde en begrip ;)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:33

IZEP schreef:
Ik was er ook met mijn verzorgpaardjes. (Ik heb jou nog gezien Sherif, ik liep er met Marie-Louise toen we jou tegen kwamen. ;) ) Ik kreeg een visitekaartje van de fotograaf daar met een adres van de website waar de foto's op te vinden zouden zijn. Het volgende adres stond op het kaartje:

http://www.corpus-fotografie.sjootz.nl

Nu heb ik al gemaild met Sjootz en zij wisten ook helemaal van niets. Is toch vreemd? Iemand enig idee waar ik wel moet zoeken voor de foto's van de aanwezige fotograaf? :?

Groetjes Izep

Hey wat leuk ken jij onze Arab-ouders(Marie-Louise en Jos)? Schatten van mensen :D

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 00:11

sherif schreef:
abeltje_xx schreef:

haar broer reageert zo goed op mijn stemgeluid dat ik maar 1x UHH hoef te roepen of DENK EROM, LET OP, GEDRAAG JE, hij echt gelijk de aandacht bij mij heeft, en zich gedraagt(moet ook wel met een hormonenbal naast je), afstraffen is zo makkelijk bij de meeste ruiters/begeleiders, maar met respect win je vele malen meer,vraag het netjes doen ze het dan niet ,dan sommeer je het op een dringende toon(zoals hierboven) en geloof me ze doet het, durf wat strenger te zijn voor haar in je stem,en beloon haar voor haar goede gedrag, daar houden ze van, in feite zijn het sentimentele mutsen. Soms moet je ze te sliom afzijn ,en das moeilijk bij zo`n slim paarden ras :D
Maar allert maken voor je beenhulpen is echt een must, en zodra ze in verzet komt(en niet naar voren wil), teugel naar voren, aansporen om naar voren te gaan, reageert ze dwars, je stem en nogmaals je been gebruiken, reageer ze dan nog niet, je in een andere postie wenden loopt ze dan wel, dan geef jij een extra teken dat ze even goed mag draven!

Dat "opgefokte gedrag'"wat ze vertonen in bijzijn van andere mensen, is puur de arrogantie die ze hebben(I love it, want ze hebben zelfvertrouwen), dat moet je onder controle kunnen houden), en geloof me das erg moelijk, maar bereik je echt met geduld, liefde en begrip ;)

ohh als ik jou zo hoor dan is het echt alsof ik het zelf ben, zoooo bekend!
ook de dingen waaraan ik moet werken.
maar ook wat je zegt over haar opgewonden gedrag. ik voel ook vaak dat ze dan plezier heeft. ze vind het leuk om zich op te blazen en te dribbelen en haar staart erop te zetten en lekker te blazen. idd echte arrogantie! heerlijk!
moet dan ook zeggen dat Em honderd keer beter reageerd op een strenge NEE! dan op een tik. dan voel ik haar gewoon denken "je krijgt em nog wel terug" of " oh ja? nou wacht maar, je weet nog niet half hoe moeilijk ik het je kan maken" het is dan ook gewoon zo'n uitdaging om haar goed te rijden. gewoon rondhobbelen is geen probleem, maar ik moet echt opletten bij haar, ze is supersnel en heel gewiekts.
maar daar hou ik juist zo van! ik raak er ook echt niet over uitgepraat. zij is het interessantste paard dat ik ooit gereden heb. ik heb nog nooit een paard gekend waar ik zo van onder de indruk was. en waar ik tegelijk zo om kan lachen. omdat ze zo slim is, of omdat ze zich soms zo kan aanstellen.
het is gewoon zo'n ongelooflijk heerlijk beest!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 00:14

IZEP schreef:

http://www.corpus-fotografie.sjootz.nl

Groetjes Izep

volgens mij staat het op
www.corpus-fotografie.arabian.sjootz.nl

arabian kan ook achter sjootz staan, ik weet het even niet meer :P

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:02

Citaat:
Hey wat leuk ken jij onze Arab-ouders(Marie-Louise en Jos)? Schatten van mensen

Die ken ik ja, ik woon bij ze om de hoek en ik verzorg hun paarden. :D

Helaas nog steeds de foto's nog niet gevonden Abeltje, ook niet met 'arabian' achter sjootz. Iemand anders misschien nog een idee? Die dingen moeten toch ergens te vinden zijn.

Groetjes Izep