Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

_douwinaa schreef:Kady1 : nee dat weet ik
maar ik ben nog maar 11
en dan word je gelijk afgekraakt nouja dat vond ik een beetje flauw..
groetjes

Sigrid72 schreef:Cadanz Aquil is inderdaad vaak geshowed, en dat mede omwille van zijn pedigree. Hij heeft echter belangrijke zwakke punten (z'n ruglijn is daar een van de meer opvallende aan), reden waarom hij altijd wat in de achterhoede bleef steken :
02/07/2006 :
6e (op 8) hengstveulens, int. C-show Emerald Trophy, Brecht (BE), 34,33 ptn
12/08/2006 :
4e (laatste) hengstveulens, int. B-show Lowland Cup, Exloo (Ned), 343 ptn
05/05/2007 :
3e (op 5) 1/3-jarige hengsten, amateurkeuring Bunschoten
30/06/2007 :
5e (op 6) 1-jarige hengsten, int. C-show Emerald Trophy IV, Brecht (BE), 34,7 ptn
04/08/2007 :
6e (op 8) 1-jarige hengsten, int. B-show Lowland Arabian Cup, Exloo (NL), 244 ptn
Aquil is wel degelijk zadelmak, wat meer is : hij is ook al bereden geweest door zijn vorige eigenaar, en dat op eigenlijk veel te vroege leeftijd. Hij heeft er maar een paar maanden gestaan (en inderdaad op het laatste in een te magere conditie) en toen te koop aangeboden omdat hij eigenlijk toch geen hengst wou.
Of je een paard hengst of ruin laat hangt van een paar factoren af. Een niet onbelangrijke is : kan je 'm aan ? Dat zal je gaandeweg wel zelf ondervinden. Een hengst kàn, ook als hij niet dekt, gelukkig zijn, als hij met andere paarden kan staan, en dat blijkt hier het geval. Vaak geeft een hengst die extra "pouha", als je dat aankan en graag hebt, en hij kan zich zelf als hengst goed handhaven (zonder dat hij gefrustreerd geraakt met aanwezige merries etc) dan is er niet direct een reden om hem te castreren.
_douwinaa schreef:Het was maar een tip hoor goh!
BarSjoe schreef:_douwinaa schreef:Kady1 : nee dat weet ik
maar ik ben nog maar 11
en dan word je gelijk afgekraakt nouja dat vond ik een beetje flauw..
groetjes
Ik denk dat zinvolle reacties in elk topic welkom zijn.
Maar als je niet, uit ervaring, weet hoe een en ander in werkelijkheid is en een reactie alleen maar basseert op, mogelijk van horen zeggen, spookverhalen dan is het misschien verstandig om dan in sommige topics simpelweg niet te posten.
Ongeacht of je nou 11 bent of 61.
Je kunt niet van anderen verwachten dat ze altijd eerst een kijkje in iemands profiel nemen voordat ze hun reactie plaatsen.

..

Kady1 schreef:@ tezza en Dounya_b, we hebben besloten om Aaquil voorlopig niet te laten castreren. Hij is erg braaf en lief, vind dingen soms wel eng, maar dat mag.
Straks als hij weer op gewicht is wil ik hem dressuurmatig gaan oppakken, doet hij dit goed en is hij dan nog steeds braaf wil ik een kenner uit de arab wereld naar hem laten kijken om te weten te komen of hij geschikt is voor de keuring.
Zolang hij braaf blijft en met ruinen kan mag hij (voorlopig) hengst blijven