wat vinden jullie van deze arabier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:40

mokary schreef:
ik geef liever iets meer centen uit en koop mijn paard bij een fokker. :D

deze jonge hengst is gefokt door een zeer goede en zeer bekende stoeterij in het middenoosten ;)
Zover ik heb vernomen is hij een Straight Egyptian hengst. ;) Met papier was hij waarschijnlijk wel veel meer waard geweest,maar desalniettemin vind ik de prijs van 2500,= niet verkeerd voor hem *D

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:45

mocht trouwens willen dat ik bij de fokker van deze hengst een paard kon kopen :D

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:48

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 18:52

sherif schreef:
mocht trouwens willen dat ik bij de fokker van deze hengst een paard kon kopen :D

hoe bedoel je dat?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:54

patserke schreef:
sherif schreef:

hoe bedoel je dat?

precies zou als ik het zeg...mocht willen dat ik bij zijn fokker een paard kon kopen(kwa centjes)..imo een zeer interessante stoeterij. *D

Anoniem

Re: wat vinden jullie van deze arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:00

Rest mij de vraag, als dat arabje wat te koop staat zo'n best paard zou zijn, hoe kan het dan dat er geen papier bij zit???
En dan dit, hij is alleen van opzij gefilmd maar het lijkt of hij vanuit bepaalde hoeken gezien, linksvoor wijd gaat.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:12

Ga gewoon kijken en beoordeel dan. dan zie je hoe hij echt loopt, hoe zijn karakter is, of het bij je past.
Klopt dat allemaal dan rondom foto's maken, zo kan je het meeste uitsluiten, verder is elke koop een gok natuurlijk.
Maar als het bij je past dan past het, ongeacht waar hij vandaan komt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:18

Het is een erg leuk dier en als je serieuze interesse hebt zou ik zeker langs gaan. Ik heb net even op de site gekeken en ik vind hem een zeer mooie verschijning!
Op dat filmpje vind ik hem wat klein tonen, maar hij si toch aanzienlijker groter dan ik verwacht had.

Succes laat je weten of het hem uiteindelijk worden zal +:)+

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:18

suleilitha schreef:
Rest mij de vraag, als dat arabje wat te koop staat zo'n best paard zou zijn, hoe kan het dan dat er geen papier bij zit???
En dan dit, hij is alleen van opzij gefilmd maar het lijkt of hij vanuit bepaalde hoeken gezien, linksvoor wijd gaat.

misschien voor de stoeterij niet genoeg op wereldnivo waar zij immers hun paarden op selecteren.
Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe jij aan de hand van het filmpje kan zien dat hij linksvoor wijd gaat. ;)

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:49

hoi,
Als je dit diertje zou kopen , eerst een goede kliniek uitzoeken en serieus all round laten keuren.....
Ik dacht toen ik het filmpje zag dat dit diertje dit jaar pas 2 zou worden , ik vind het een heel jeugdig aandoend kindje en er zit niet veel 'vlees' op.... en zou ,als, je hem zou aanschafen nog eventje niet mee aan het werk gaan [wel grondwerk]...zou hem nog de 'tijd' geven en zoals al gezegd werd ...even een fysio erbij halen om hem nog eens te laten nakijken vanuit een andere oogpunt!....
Succes ...het is verders een leuk manneke maar zoals gezegd vind ik het een 'te lichtgewicht babytje'...
En geen papier maakt geen donder uit, ze lopen niet op het papier.....en het is maar net wat je er mee wilt gaan doen!
Laatst bijgewerkt door dakhilah op 06-03-09 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:50

Kan je er niet alsnog papier bij aanvragen via DNA?

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:52

Ja dat zou mogelijk zijn als beide ouders bekend zijn maar hoe dat feitelijk in elkaar zit moet men even het AVS bellen.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:28

Ik heb de betreffende arabier hengst gezien.
Het is echt plaatje om te zien, en hij kan bewegen :~
Er is niks mis mee, als geld ervoor had dan had wel geweten wat ermee gedaan had ;)

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:34

sherif schreef:

Is mogelijk ook, laat me gewoon iets weten ;-)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:46

Ik ben geen topkenner maar vind hem een wat lange rug hebben. Het hele beestje oogt wat week en jong. Als je hem gelijk wil beleren zou ik deze niet nemen. Deze zou ik persoonlijk eerst nog wat verder laten uitgroeien.

Wel een heel mooi kleurtje! :)

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 00:29

ik heb besloten om deze topic te sluiten, wie iets wil weten kan me altijd een pb sturen.,

hierbij dus een slotje

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:12

Even over dat hij zo jeugdig toont. Hij is ook pas 3 natuurlijk. De ene 3 jarige is de andere niet.
Maar mocht je hem nemen geef hem dan inderdaad de tijd om nog wat te groeien en sterker te worden vóór je ermee aan de slag gaat.

Enne als hij van zo'n goede stoeterij afkomt vraag ik me wel af hoe hij bij deze handelaar terecht is gekomen...

Vedetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:20

Ik ben ook een tijdje met deze hengst bezig geweest, toen stond hij nog in Belgie. Wat ontzettend zonde dat deze hengst nu bij deze handelaar beland is.

Bij de fokker zien ze deze hengst liever als ruin. En papieren krijg je er ook niet bij!

Als je nog iets wil weten, mag je me een pb sturen!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:47

Ben benieuwd of je bent wezen kijken!?

Dounya_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:05

Adil18 schreef:
crossmonster schreef:
Leuke verschijning!
beweging is correct maar niet apart.

Heb het idee dat het geen zuivere arabier is, maar is moeilijk te zeggen vanaf een filmpje.

Ik zou er niet meer dan 1500 euro voor willen geven, vanwege geen papier , onbeleerd etc.

denk dat ze toch het dubbele gaan vragen....Arabs zijn niet goedkoop, ongeacht wel of geen papier...vooral niet een verschijning als deze...

Heb je helemaal gelijk in!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:12

Hij is verkocht volgens de site

_douwinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:11

Ik vind het een mooi beest
Maar je hoeft hier niet zoo veel voor te geven vind ik, Wand hijs onbeleerd enzo en je meot nog alles doenMaar denk erom Tipjee :P

punaise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:50

supper mooi paardje +:)+