[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:05

Leuk Tam, maar is helaas niet zo om de hoek voor ons :=

Jes, ja heb vast wel wat liggen of kan voor die tijd misschien nog wel wat maken :) Ga van het weekend sierband shoppen, dus kan nog eens goed kieken voor kobalt-blauw met goud :j Had sowieso online ook al wat gevonden, maar daar moet dus nog wat bij :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:09

Sieltjuh schreef:
Leuk Tam, maar is helaas niet zo om de hoek voor ons :=

Jes, ja heb vast wel wat liggen of kan voor die tijd misschien nog wel wat maken :) Ga van het weekend sierband shoppen, dus kan nog eens goed kieken voor kobalt-blauw met goud :j Had sowieso online ook al wat gevonden, maar daar moet dus nog wat bij :)

:D Ben benieuwd:)
verzend kosten zijn voor mij offcourse :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:19

Ik zal het wel laten weten als ik wat heb gevonden :j

Moet sowieso weer ff nieuwe ringen hebben, want heb om precies te zijn nog voor 1 halster liggen :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:20

Ik wil ooit voor asal wel iets met roze ofzo leuk hoor. Is het duur?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:25

Ik heb toevallig net roze/goud sierband besteld :P Haha :P

Duur ligt er een beetje aan de materialen. Ik heb een aantal halsters met duurder sierband en die bijvoorbeeld verstelbaar zijn met extra knopen en kwastjes. Daar moet ik meer voor vragen om de kosten eruit te halen, dan een halsters, niet verstelbaar met minder dure spullen er aan. Maar in principe zit ik meestal tussen de 20,- tot 35,- aan alleen maar mn materialen. En dan doe je ook al vlug een uurtje of 5-6 (of meer) er over om dat halster te maken :) Ik vraag voor een goedkoper halster zo vanaf €40,- en hoe meer dingetjes er aankomen, hoe meer ik er voor vraag :)

Ik vind het wel moeilijk om een indicatie van prijs te geven, want het is natuurlijk ook gewoon hobby voor mij, maar je wilt ook een mooie kwaliteit halster afleveren aan iemand en je steekt er best wel wat tijd dus in :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:40

ben je zowiezo van plan die roze te maken dan? Kan ik dan kijken of ik het mooi en binnen mijn budget vind. Wordt het een hele set?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:12

Ik zit wel te denken aan een hele set ja. Moet nog binnen krijgen en nog ff combinaties afwachten natuurlijk :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:12

Overigens was dat sierband mooi budgetair *D Soms kan je op MP mooie dingen scoren _O-

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:43

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:03

Leuk Letizia :)!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:26

Letizia schreef:
Ben benieuwd of we zaterdag in de stad iets leuks tegenkomen :)

Heb een site in elkaar gefreubeld :P
http://paardenherinnering.jouwweb.nl/

Heb nog een stuk staart van Barc.
Wilde eigenlijk een armband.
Maar zoiets is ook te overdenken waard :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:15

@letizia wat leuk en ook zo creatief

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:23

Arme Shiefie is wel echt een pechvogeltje.. gelukkig allemaal kleine dingetjes maar toch
De regenschurft of bultjes zijn iig wel weg! :) Zonder te behandelen, dus wat het geweest was..
Nja haar wondje op d'r neus geneest goed, die is ook bijna weg. Maar nu staat ze met onwijze mok :(:) Het is er echt in ene best erg, ze loopt er ook niet fijn door.. Nu goed behandelen en wat rustiger aan doen met haar en hopen dat het snel weg trekt..

Zo sneu, maandag kwam ze licht kreupel van stal met dikke benen :(:) Vooral achterbenen zijn erg en doen haar ook echt zeer want eraan zitten vind ze echt niet fijn. Arm ding :(

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:34

Bedankt meiden!

Shanna, misschien eens een vitamine kuurtje geven, het klinkt alsof haar weerstand wat ondermeind is :\

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:51

Ja dat zou nog best een goed idee zijn! Verder zit ze wel super in d'r vacht en is lekker vrolijk en wil evengoed graag aan het werk, is eerder een bommetje dan moe. Tijdje geleden heeft het natuurlijk zoveel geregend, denk dat dat even teveel is geweest.. En het land is natuurlijk gedeeltelijk nat :(

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:23

@ shanna wat sneu, doe je haar zelf in en uit het land? Arabjes zijn erg gevoelig voor mok vooral aan witte voetjes. Ikmaak elke x als asal uit land komt of na de training haar voeten schoon en droog het na met een handdoek zo kun je het vaak wel voor zijn

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:25

Is dat van de witte voeten echt zo?
Want ik heb echt rare paarden dan. Mijn kleine met 4 witte voetjes heeft nooit mok. En Pas enkel aan zijn voorbenen (ok Pas is helemaal wit, maar als veulen had hij een blesje en 2 witte achtervoeten, dus in principe zouden zijn achterbenen dan juist gevoelig moeten zijn toch?)

Regen kan inderdaad funest zijn, vitaminespuit kan nooit kwaad.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:32

Djuun krijgt mok aan haar witte achterbenen, dat gold het zelfde voor m'n oude merrie :)
Djuun had afgelopen zomer een hardnekkige mok die maar niet over wilde, achteraf bleed het door een bloedwormenbesmetting te komen, binnen 3 dagen na de wormenkuur viel de mok er zo vanaf en sindsdien geen problemen meer gehad.
Ik bedoel nu dat Shief wormen heeft hoor :P Maar dat het vaak toch ook een weerstands probleem is :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:41

Ja zou allemaal best kunnen hoor :) We zijn nu alles maar even aan het doen.. Laten straks een osteo komen (kan ook nooit kwaad en die komt toch al naar stal), mestonderzoekje en Helen van Dijk komt binnenkort ook weer langs voor de zadelcheck.

Vitaminespuit kan inderdaad nooit kwaad dus dat is wel een goede :)

Shief heeft geen witte voeten, 4 zwarte en echt flinke mok nu. Wij hebben een onderling binnen- en buitenzet schema dus haal haar helaas niet altijd zelf uit het land, maar ze wordt wel elke dag door Angela en mij gedaan natuurlijk. Dus het afdrogen met de handdoek is een goede tip! dankjewel :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:01

De witte voetjes hebben vaak minder haar en een dunnere huid dus die zijn gevoeliger voor mok. De andere voeten kunnen het natuurlijk ook krijgen als ze erge mok hebben kun je vast starten met goed drogen tandpasra dit droogt namelijk de mok uit

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:02

Of zinkzalf, das wat huidvriendelijker :P

Ik ga maar eens werken :Y)
:wave:

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:14

Wat versta je onder flinke mok? oplopend tot halverwege de benen? of hoger? Als het alleen de kootholte is dan is het in deze periode meestal door het weer/nattigheid/modder. Daar doe ik nooit wat aan zolang ze niet kreupelen, gaat vanzelf over als het weer droog is. Als shief er echt last van heeft, dan gewoon een beetje drooghouden, maar zolang het dan overdag nat wordt schiet het niet heel veel op. Als de mok hoger zit is het het waard om even een DA te laten beoordelen of het nattigheid-mok is of een bacteriele infectie oid.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:27

Nee het zit in de kootholte, DA is al langs geweest :) Die zei behandelen met betadine shampoo, schoonhouden en sudocrème gebruiken.
Wilde er idd niet veel aan doen, gaat vanzelf wel weer over maar nu loopt ze er echt niet zuiver door. Wat we nu doen is als ze 's avonds op stal gaat het schoonmaken en de sudocrème erop. Overdag heeft dat inderdaad geen zin.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:44

Klinkt als de merrie toch een soort booster kan gebruiken.
Tegen dikke benen gebruik ik kleefkruid..een natuurlijke vocht afdrijver en bij Mirka helpt het.

Misschien nogmaals je voer management bekijken of ze genoeg vit binnenkrijgt etc.
Heb Mirka een tijd Pavo koek gevoerd:)

Mok is eigenlijk een verzamel naam en hoeft niet meteen door een natte omgeving te komen.
Zoals SH zei ook door een bacterie en zelfs virusje.

Misschien even op de Cuba mix zetten ofzo.

Te veel met betadine schoonmaken zou ik niet doen, ik heb geleerd dat dit juist de wondjes openhoud.
1 malig om het te ontsmetten en daarna gebruik ik Hydrocoriderm(ofhoe je het schrijven moet :+ )

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:00

Thanks voor alle tips! :) super

Die dikke benen is eigenlijk ook iets van pas, denk een week of 2 a 3. Ze heeft dat alleen als ze van stal afkomt, zodra ze even buiten is zakt het af. Maar dat kleefkruid ga ik onthouden :)