[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:57

Jeetje Tiene, gaat het alweer wat beter met je? Schrikken hoor, vooral omdat je het nog nooit eerder hebt gehad!

Misschien heb je het weleens verteld Esmé maar wat is er met je arm? Geen fijn vooruitzicht...

Heerlijk Corrina dat je lekker aan de slag kunt met Bayard! Vind ik ook hoor, een 3 jarige hoort gewoon netjes voetjes te kunnen geven, zou me er niks van aantrekken en idd gewoon door blijven oefenen, alleen maar fijn voor de smid straks!

Succes met de zoektocht Raven!

Die Shief joh _O- _O- Wat een leuke plannen weer en mooie doelen! Ik voel een hunter under saddle carrière voor Yil en Nour aankomen :))

Jaaaa, ik ben fan van WIDM! En idd zooo jammer :(

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:02

Volgens mij zit je keelriem op z'n kop Yildiz :D En je neusriem mag hoger :)
Zou balen zijn als je rit niet door zou gaan :\

WIDM is op donderdagavond, dan werk ik altijd ;(

Gaat het weer een beetje Tiene? Wel schrikken :\

Grondwerk kan je niet jong genoeg mee beginnen, gewoon fatsoenlijk meelopen, stilstaan, voetje geven etc, dus lekker bezig Corrina :)

Hier was het weer heerlijk weertje, wel koud, maar lekker zonnig. Was al om half 9 op stal omdat de hoefsmid kwam, dat was minder :')
Djuun staat nu tijdelijk 4-kant op ijzers, d'r achterhoeven waren echt veels te kort :\
Daarna lekker gewandeld samen, echt genoten van het weer :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:13

Dacht ik ook Letiets maar volgens mij hoort t zo? Krijg m met geen mogelijkheid los? En alle uitvoeringen van dit model hebben t zo? Handiger met om en af doen?
Sluitingen van de bakstukken was t grootste puzzelwerk, heel aparte sluiting. Neusriem vind ik ook dat ie wat strakker mag dan zit ie meteen goed.
Ach, krijg binnenkort wel les; Endurance voor dummies hihi!

Esme, sorry overheen gelezen. Wat is er met je arm?

Uitzending gemist Letiets! ;)
Heerlijk rondje dus gemaakt met Djunekind, fijn!
De rit hebben we gecancelled, no way dat ik met ijzel met trailer op pad ga.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:50

Haha echte bijleespost komt morgen :o
M'n arm is een blessure van een auto ongeluk 6jaar geleden... Waar nu eindelijk wat aangedaan word... -.-' mri gehad wel en niet wat op te zien nu kijkoperatie en dan kijken of het wel of niet wat word... En dus of 2 weken meer pijn als ze niets vinden of wakker worden en horen dat je 6 weken niets mag omdat ze wel hebben gevonden wat ze dachten beetje jammer mja. Mag de pret niet drukken de 8e gaan we de merrie ophalen hoe dan ook, en lieve stalgenootjes en vriendlief zijn bereid overal in te helpen :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:14

Maar de kans is wel aanwezig dan als ze wat vinden er ook wat aan gedaan kan worden? Zal voor je duimen! +:)+

Miran al weer wat beter?

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:29

Ja klopt, dus dat hoop ik wel indd dan maar 6 weekjes slecht haha. Wat is dat op 6 jaar en de rest van m'n leven toch :D thanks

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:46

Dat klinkt niet leuk Esme :( heel veel succes!

Haha leuk, die WIDM verhalen, vroeger volgde ik uitgebreid, nu niet echt de tijd voor helaas. En als je er niet vanaf het begin bij bent is het ook niet erg leuk. Alhoewel, soms wel grappig om een aflevering te kijken met m'n ma.

En Yildiz, de neusriem mag inderdaad wat hoger, maar niet strakker! Bij een endurancehoofdstel zit deze meestal in vergelijking tot dressuur vrij los. Je maakt de neusriem ook niet meer los bij het af doen. Als je hem strakker doet dan blijft hij op de neus haken bij het afdoen, en dat is niet erg fijn.
Het gaat natuurlijk allemaal om het zo efficiënt mogelijk aan en af doen. En het bit kun je er natuurlijk ook afhalen, zodat je een halster hebt. Erg mooie kleur ook! Moet er voor Bayard nog een bestellen/ op maat laten maken, zat te twijfelen tussen de kleur die jij hebt en donkerblauw achtig...

De draak kan wel een hoofdstel gebruiken namelijk :P als het goed is heeft hij deze ook weleens aan gehad bij de vorige eigenaresse. Ik zal niet te veel uitweiden over hoe het in de roundpen ging... Meneer mepte naar mijn hand met zweep. Zweep doormidden + 2 gekneusde vingers... Helemaal blauw-zwart en dik.
Hij wordt gevaarlijk en ik heb er ook echt hulp bij nodig. Gelukkig kan de stal eigenaresse mij prima helpen als ze terug is van vakantie, alleen met hem werken is gewoon niet meer te doen helaas, echt hengsten gedrag wat hij nu vertoont. Heel verraderlijk, het ene moment poeslief, het volgende moment...
Gelukkig zie ik ook veel goeds, en ik weet ook dat het met veel tijd en geduld goed moet komen :)

Nu terug van stal, na bijna een week. Toch wel fijn weer thuis te zijn. Een beetje :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:52

Jemig Tiene wat schrikken dat je bent flauw gevallen :oo hoop dat het nu goed met je gaat

Djuun heeft noodzakelijke nieuwe schoenen :j

Esme wat poedersuiker van je arm!

Yildiz welk merk is je hoofdstel? Het ziet er nog stug uit maar echt een gaaf kleurtje!

dit is dus die van Set (zonder bit en de clipjes, die zitten er uiteraard ook bij) de sluiting van haar keelriem vind ik erg handig met een clipje.

Afbeelding

Afbeelding

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:08

Wow die is ook erg mooi Katja! Van welk merk?
Zie je niet vaak, bruin met blauwe overlay, erg mooi.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:12

Marylot :j Voor mijn gevoel was dat de beste. Leuk dat je dat zegt dankje. Meeste mensen die een Marylot kopen gaan inderdaad voor de kleurtjes. Ik wilde een gewone bruine.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:17

Wat een cool ding Ylidiz!!
Als ie blijft hangen zit ie goed. :P

Corrine, wij gaan erg gelijk op, eerst met die moeheid en nu met de kneuzingen, ik had eergister mijn pink gekneusd toen ik klem kwam tussen een hooibaal die we op de kar gooiden.
Heel onhandig wat met zo'n klein ding kun je toch veel niet doen.
Wat heb jij een stout paard, even weten hoe je het moet aanpakken dan gaat het vast een stuk beter. :j

Tien, als je weer voelt dat je niet goed wordt moet je direct gaan zitten, dat scheelt.
Ik val ook heel af en toe bijna van mijn graatje en je leert wel wanneer je moet oppassen.
Sterkte.

Esme, hopelijk komt het nu helemaal goed met je arm en kom je er beter uit. :j

Effe denken..Shief ging heel lekker en is op haar oude dag nog heel jeugdig las ik, heerlijk!

Djuun staat heel deftig rondom op de ijzers, dan kan ze tapdansen!

Fu en ik doen nog steeds niks want met die stomme pink kan ik de teugels niet eens vasthouden. :+
Het gaat wel al iets beter dus even kijken hoe het loopt.
Hij staat nu al drie weken vrij en als ik ga beginnen wil ik wel regelmatig doorgaan, niet twee keer en dan weer een week niks..dus het weer moet ook een beetje normaal blijven.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:20

Mooie hoofdstellen komen er voorbij!

ik wil voor marah waarschijnlijk beginnen met een thorowgood t4 dressuur zadel, uiteraard laat ik een goede zadelpasser komen.

vandaag voor eerst met haar gewandeld toen er een groepje op buitenrit ging. was super braaf.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:29

He verdorie Miran, nou ja vanuit genezing gewoon weer verder zeg maar!

Corrina thx, heb er geen drol verstand van dus adviezen welkom! Een western bridle kent geen neusriem en ik weet nog dat een trainingsneusriem ongeveer 2 vingers ruimte moet hebben. Deze heeft 3 bijna 4 vingers ruimte. Is dat dan niet te veel?
En die keelriem? Is dat ok? Geen idee welk merk, ben ik kwijt! Heb t geïmporteerd uit USA hele set incl pad. Fijn ding wat onder m'n westernzadel past en afwasbaar is. Tis biothane.
Mooie bridle Katja, had m al eerder gezien op Set. Staat haar goed!

Was Bayard nou gecastreerd of niet? (Solly was t ff kwijt Y;( ).
Nour als hengst zijnde heeft me dit in ieder geval nog nooit geflikt en moet dus echt afgestraft worden. Fijn dat je hierbij hulp hebt! Is nie leuk nie dat soort fratsen. Beterschap!

Enne Joyce... Bedankt he voor de nominatie hahaha! :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:39

Ik vind die van set ook heel mooi kun je daar dan ook weer een bit aan hangen?

Auw Miranda das niet handig.

Wat eng Tien dat is wel even schrikken.

Oei Corrina het is mischien wel een teken dat hij zich beter en sterker gaat voelen al is het zo leuk. Fijn dat je hulp kunt krijgen van de stal eigenares.

Leuke plannen met Sief hier totaal geen wedstrijd of schow plannen.

Noor word ook nog even uitgesteld (inrijden) tot na de zomer het is niet gelukt om iemand te vinden voor februarie.

De neusriem lijkt wat groot Yildiz wel een mooi kleurtje.

Annica top dat je Doortje zo hebt kunnen verkopen wat ook ontzetend fijn voor haar ook.

We gaan volgende week Dinsdag met Sjaak naar utrecht hij zit niet goed in zijn vel al weer twee keer een soort van koliek gehad en hij zit heel vast in zijn lijf. Vorig jaar hadden we ook dit probleem toen hebben we van alles en nog wat verandert aan zijn voer enz en het leek goed te gaan maar helaas. Ik hoop dat ze wat kunnen vinden en uiteraard dat ze er wat aan kunnen doen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:40

Imiddels heb ik me maar neergelegd bij het feit dat het winter is en dat ik het maar gewoon moet nemen hoe het komt. :Y)

Fijn dat Marah zo braaf is!
Fu heeft alles ook heel voorbeeldig gedaan met een ander paard erbij, de problemen begonnen toen hij alleen moest.

Yildiz, welke nominatie, mis ik wat?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:42

gelske klopt die van Set heeft het zelfde systeem dat je aan de ringetjes van het bakstuk extra delen maakt voor het bit. En zo klik je m ook snel weer los :j

Wat schrikken van Bayard trouwens, gelukkig heb je er vertrouwen in

Wat vervelend van Shah Quille, ben benieuwd of ze wat vinden en hoop dat ze wat kunnen betekenen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:43

Gave set hoor Yildiz!
Katja dat hoofdstel van jou is ook cool :)

Letizia fijn dat je leuk gewandeld hebt met Djuun :D

Esmé, hopelijk geneest je arm goed +:)+

Lastig van Sjaak Gelske, maar hopelijk vinden ze wat en kan er wat gedaan worden!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:59

Guys, sorry dat ik weer zo'n stomme oproep doe :+ Olina & ik zitten op het moment in een lastige situatie wat paarden betreft (niet Mish ofzo) en ik heb eigenlijk niemand in mijn nabije omgeving om om advies te vragen, maar ik zit er wel een beetje om verlegen. Als ik aan een of twee van jullie mijn probleem voor zou mogen leggen en wat advies zou mogen krijgen zou ik heel dankbaar zijn. Zou dat kunnen? :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:01

Als je denkt dat ik je kan helpen, mag je altijd pben Eline :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:08

altijd :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:33

Thanks schatten :+:

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:07

@yildiz leuke endurance set, die kleur staat goed
@tieneke bah wat schrikken zeg, beterschap'
@shanna leuk dat je zo lekker bezig bent met shief en jullie plannen
@Joyce (raven) huizen kijken....wat leuk..waar kijken jullie naar??
Vandaag even wat fototjes gemaakt nja manlief dan van Asal en mij in de snow, zal wel even een topicje maken hier al vast 1 :D
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:10

Wauw mooi! <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:21

mooi! Ilya heeft ook een sneeuwshoot gehad dus ik ben benieuwd :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:22