[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:08

Heel bijzonder eigenlijk Woogy (Lisa was het toch?) dat dat generaties overslaat. Ik weet alleen van Drug dat hij een keer kampioen was op show en hetzelfde jaar ook gewonnen had op de baan ofzo maar hoe of wat verder weet ik niet. Ga je ook zelf de baan op met je paarden?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:09

Das Balaton helaas bij Djunnah, die bracht geen renners, zelf ook geen goed renpaard. Maar met haar moederlijn zou ze wel een voetje moeten kunnen lopen. Zeker met het Poolse bloed van Alexander

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:10

Mijn merrie kan ook een voetje lopen en die heeft geen renbloed denk ik :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:10

Nou, Djunnah gaat liever niet al te hard hoor, daar wordt je moe van :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:13

Ze kan wel groot galopperen, maar hard en de juiste instelling, nope, die heeft ze niet :Y)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:13

Lisa ja :)

Ik heb dit jaar een veulentje van Mythos uit Pony gefokt en dat lijkt nu een 100% renpaard te zijn. Lijkt 2 druppels op de vader met moeders gigantische achterhand. Loopt heel zuiver, vlak en lang met enorme afzet.
Het is onze intentie met haar te gaan koersen zodra ze oud genoeg is..even geduld nog dus :)

De tijd dat Drug het zowel in de showring als op de baan deed, was de tijd voor de enorme iele show popjes. Russen hebben body en power maar waren destijds wel typisch genoeg voor de showring. Tegenwoordig redden de meeste zuivere Russen het niet meer in de showring omdat het allemaal dun en rank en petitte moet. Zonde, ik ben er van overtuigd dat daardoor veel degelijkheid uit arabs is gefokt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:14

Renners bestaan niet alleen in het Russische en Franse soort...Dat zijn wel de twee stamboeken die zijn gaan richten op snelheid waardoor er veel vluggere dieren zijn ontstaan.

Luie renners zijn de beste...die lopen zich niet kapot ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:25

Me pa wil heel graag Mo eens een rondje op de baan zien :o :D
Maar dan niet met mij er op _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:26

gewoon gaan, vasthouden en gaan ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:27

Iloontjeehh schreef:
Heel bijzonder eigenlijk Woogy (Lisa was het toch?) dat dat generaties overslaat. Ik weet alleen van Drug dat hij een keer kampioen was op show en hetzelfde jaar ook gewonnen had op de baan ofzo maar hoe of wat verder weet ik niet. Ga je ook zelf de baan op met je paarden?

Dow... Weet niet meer welk artikel dat was en waar ik het had gelezen, maar schijnt zo te zijn dat vererving niet meer dan 3 hooguit 4 generaties terug loopt. Dus als dat zou kloppen zijn verre verwanten en diens invloed te verwaarlozen?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:29

Tammy_ schreef:
We moeten eigenlijk wel een groepsfoto maken in Houten!! Leukste zou zijn met alle paardjes er bij, maar ik weet niet of dat gaat met de heren-inclusief-ballen? :+ Noah is altijd zo gek met hengsten, de twee tuighengsten die schuin tegenover en wat verderop in de gang staan zijn echt z'n besties, altijd even paar minuten snuffelen en gek doen door de tralies :') zal morgen eens kijken of ik het kan filmen, vind het zo schattig!

Ik heb de baan niet gekregen, ze willen doordeweeks overdag iemand en ik studeer de komende maanden nog -O-

Heer met ballen meldt zich! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:29

Sieltjuh schreef:
Woogy schreef:
Renpaarden moeten vooral veel op de voorouder hengsten lijken.

Woogy schreef:
Door haar sterke voorouders heeft zij kinderen en klein kinderen(en nou hopelijk ook achter klein kinderen) gegeven die hard kunnen, met minder verervende hengsten

Nu spreek je jezelf toch tegen? :o?

Ik quote ff mezelf, want ik ben nog steeds benieuwd hoe je dit nou precies bedoeld...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:30

Woogy schreef:
gewoon gaan, vasthouden en gaan ;)

Nou vind ik ( mss ga ik dit terug nemen :P ) hard gaan op de baan denk ik minder erg dan in een 20x40 baan :+

8-)

Barc ging al best leuk hard.
Maar uit ervaring al gemerkt dat Mo zijn acceleratie sneller is en hij ook harder kan :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:31

YildizArabs schreef:

Dacht echt dat je een vrouw was :))

IlonavL

Nou, je hebt mijn interesse wel gewekt Lisa! Ik ben ook benieuwd hoe het nou zit met die generaties!

Letizia

Ik ben een paard gewend die vanuit behoorlijk hard ook heul snel kan stilstaan omdat ze een mus ziet, dus geef mijn portie maar een fikkie :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:32

YildizArabs schreef:
Iloontjeehh schreef:

Dow... Weet niet meer welk artikel dat was en waar ik het had gelezen, maar schijnt zo te zijn dat vererving niet meer dan 3 hooguit 4 generaties terug loopt. Dus als dat zou kloppen zijn verre verwanten en diens invloed te verwaarlozen?

Gedeeltelijk, als je een renpaard op een showpaard zet en dat tig generaties op show blijft fokken gaat het verloren ja. Maar zeker bij Pony komt er veel terug na 2 max 3 generaties en op die manier heeft ze een goede sterke gemixte moederlijn met veel verschillende renpaarden erin.

Sorry Siel, had je bericht niet gezien. Renbloed voert beter via moeders. Goed paard op een goede moeder en je krijgt een merrie, kan daar met ene mindere hengst een goed renpaard uitkomen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:33

Lijkt mij ook wel kicken om een keer met Arabissimo mee te doen met de speed 8-)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:33

Tammy_ schreef:
YildizArabs schreef:

Denk dat ze yanour bedoelt ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:34

Hahaha _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:34

Woogy schreef:
Sorry Siel, had je bericht niet gezien. Renbloed voert beter via moeders. Goed paard op een goede moeder en je krijgt een merrie, kan daar met ene mindere hengst een goed renpaard uitkomen.

Maar dan snap ik je eerste opmerking nog niet :+ Want dan moet je toch ook naar de merrielijnen kijken, terwijl je daarboven zegt dat er bij de renpaarden meer naar de voorouder hengsten gekeken moet worden.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:35

Barcelano schreef:
Tammy_ schreef:

Denk dat ze yanour bedoelt ;)

Echt? :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:36

Hier had ik net het gas opengetrokken.
Helaas de film niet zelf in handen.
Ik zei toen tegen des tijds me intructeur waar mee ik met zijn gezin op vakantie was dat het me tegen viel hoe hard we gingen :o

Maar hij zei dat we bloed hard gingen.....ik genoot gewoon zo :D :7

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:36

klopt ook, Een goede hengst voegt weer een boel toe aan een goede merrie. Zonder goede hengsten op goede merries te zetten gaat talent verloren gezien het mindere hengsten wel verdund wordt.

Sorry als ik onduidelijk over kom, ben niet de beste uitlegger in dingen :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:42

Woogy schreef:
klopt ook, Een goede hengst voegt weer een boel toe aan een goede merrie. Zonder goede hengsten op goede merries te zetten gaat talent verloren gezien het mindere hengsten wel verdund wordt

Maar dan kijk je toch gewoon naar beide? Vader en moeder?