[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 00:30

Leuke aftekening ook :j
Ja bobbel wobbel zoals wij hem noemen heeft heel lang niet meer getuinierd, tot vandaag -O-

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 07:44

__Nicky schreef:
Leuk topic :)

Mochten jullie nog interesse hebben.... Past allemaal niet :(
http://www.bokt.nl/markt/their-ads/118407

Je hebt pb :D
wat gaan we hard!
Heb weinig tijd met kind, poown, werk en huishouden. Wel nog ff Amy kunnen bewonderen op sbs :)
land hier zwembad dus Tjaf s nachts op stal. Staat al bij het hek te wachten en hinniken tot ie mag :+
ga ff kind uit bed slepen en zo hopelijk nog bijlezen
fijne dag allemaal!

lilskie

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:54

Wat een leuke foto's allemaal :-).

Paarden en dekens..en dan vooral in de modder rollen. Dekens zien er binnen no time al jaren oud uit.. Ik heb ook zo'n 0 grams Amigo regendeken. Die werkt echt als regenjas. Perfect dus. Altijd een droog paard. Je kunt ze ook wassen met een busje Sorbitol of hoe het ook heet. Je hebt ook spul van HG. Dat werkt ook wel.

Even over wormenkuren. Doen jullie ook mestonderzoek of preventieve wormenkuren? Ik laat zowel de mest als het bloed controleren en geef haar daarna de kuur die ze nodig heeft. Als ze de kuur heeft gehad breng ik na een week of 6 weer mest naar de DA en dan weet ik zeker of ze schoon is zeg maar.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:44

ik dat met katten meer als met honden dat je ze op de meest vreemde plekken aantreft, mijn hondjes liggen erg graag in dekentjes
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind stom dat je eerst mest moet in leren en dan gaat kuren dat betekend dat je paard al wormen heeft ik ben er liever vooraan

Super trots op mijn asjemenou
Vanmorgen gereden en ineens kreeg ze het wijken door ze gooide de achterhand er onder woooow wat een gevoel zeg, en weer uitgestapt met dekentje op zelf van de kant gepakt en dat allemaal zonder paniek. We zijn weer helemaal op de goede weg

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:05

joysjuh1987 schreef:
ik dat met katten meer als met honden dat je ze op de meest vreemde plekken aantreft, mijn hondjes liggen erg graag in dekentjes
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik vind stom dat je eerst mest moet in leren en dan gaat kuren dat betekend dat je paard al wormen heeft ik ben er liever vooraan

Super trots op mijn asjemenou
Vanmorgen gereden en ineens kreeg ze het wijken door ze gooide de achterhand er onder woooow wat een gevoel zeg, en weer uitgestapt met dekentje op zelf van de kant gepakt en dat allemaal zonder paniek. We zijn weer helemaal op de goede weg

Wat goed :). Lekker is dat om te voelen dat oefenen kunst baart :)!

Ik ben wel voor dat mestonderzoek eigenlijk. Daarbij dan ook eens per jaar een bloedonderzoek. Zo ben ik het voor. Princesa heeft namelijk elke keer geen wormen en ook geen eitjes. Dan krijgt ze van mij voor ze het land op gaat wel een kuur, maar een minder heftige zeg maar.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:54

leuke actie van AVS op facebook, foto's inleveren voor de wintercover van het magazine. en voor de herfst voor de omslag van de facebookpagina.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:22

Mestonderzoek is niet verkeerd en een lichte besmetting bij een paard is heel normaal en kan ook geen kwaad, het moet alleen niet te erg worden en daar ontworm je voor, een worm vrij paard bestaat niet.
Ik vind een mestonderzoek alleen niet compleet, vaak blijken paarden wel besmet te zijn en toont de mest dit niet aan...
Bloedonderzoek eigenlijk nog nooit gedaan, maar we ontwormen sowieso voor ze de wei op gaan, als ze er afkomen en tussen door nog 'n keer.

Vanmorgen de stoute schoenen aan getrokken en op Djuun geklommen! Djuun, 5 jarige VOLBOED Arabier, staat al weken "stil", ik, amper hersteld van spit en wat doen we: gewoon met een lange teugel op buitenrit, wel jammer van de hoosbui onderweg en een KWPNdoos die in draf bij ons achterop kwam, maar Djuun was gewoon super braaf :+:
Op zulke momenten besef je weer wat een rijkdom zo'n heerlijk paard is :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:30

lilskie schreef:
Ik ben wel voor dat mestonderzoek eigenlijk. Daarbij dan ook eens per jaar een bloedonderzoek. Zo ben ik het voor. Princesa heeft namelijk elke keer geen wormen en ook geen eitjes. Dan krijgt ze van mij voor ze het land op gaat wel een kuur, maar een minder heftige zeg maar.
Je moet er wel rekening mee houden dat mestonderzoek niet 100% betrouwbaar is idd.
En je kunt beter in november die ene kuur geven als extra, omdat ze daarna minder snel een wormbesmetting krijgen, anders loopt hij tot het voorjaar ermee.
En met ivermectine ontworm je ook tegen horzellarven (waarvoor je dus niet te vroeg moet ontwormen) dus hoef je niet persé elke keer een zware te geven.

Djuun en Asal doen hun best!
You go girls! *\o/*

Kat, dat moet vast een hele mooie fotograaffoto worden.. :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:51

Fijn dat Djuun en Asal zo lekker gaan!! :D

Ik heb gisteren een barefoot borsttuig en hoofdstel besteld, nu is Yus haar BF outfit compleet :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:53

Leuke beesten foto's :+

Fijn Joyce dat Asal het wijken door heeft en zo lekker relaxt met de deken omgaat :)

Ik heb geloof ik een zadelmak-geboren paard. Hij keek er niet eens naar, sukkel :+

Afbeelding

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:55

Oh Nicky dit zit er wel heullll relaxed uit! Wauw!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:56

Joyce, mijn jack russel ligt ook het liefst onder een deken.. :+

Joyce, Yus komt straks goed voor de dag! :j
__Nicky schreef:
Leuke beesten foto's :+

Fijn Joyce dat Asal het wijken door heeft en zo lekker relaxt met de deken omgaat :)

Ik heb geloof ik een zadelmak-geboren paard. Hij keek er niet eens naar, sukkel :+

[ Afbeelding ]

Fuego vond dat ook niet erg, maar bij het zadel heeft hij gebokt. :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:59

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:59

Ziet er goed uit Nicky!!

Djuun ging pas bokken nadat ze al weken onder het zadel was en op eens het niet meer overal mee eens was :') Gaat nu goed hoor, maar het is een poosje geweest dat het echt stront irritant was, helemaal geconsenteerd bezig en dan werd mw moe of was het te moeilijk *bok* concentratie volledig kwijt :+
Het grappig was wel, als ze dan eenmaal die bok had gegeven, het daarna klaar was en mw 10x harder de best ging doen :') Heb het bokken altijd maar genegeerd :Y)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:03

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:05

Fuego bokt nooit in de bak, maar met buitenrijden als ie het er niet mee eens is gaat hij net zo lang door tot ik eraf lig.
Toen hij het zadel voor het eerst opkreeg zonder ruiter ging hij bokken, maar zonder zadel erop zitten, singel, dekens, dat vond ie allemaal best en dat hadden we al heel vaak gedaan.
Hij heeft toen ook alleen effe een paar rondjes gebokt en nooit meer in de bak, gelukkig. :')
lilskie schreef:
MirandaFuego schreef:
Hadden jullie deze gezien, vond hem zo grappig!
jolienvdb @ [ITP] Graphit ontdekt in zijn wei... een merrie (Femme)!

Ziet er echt heel lief uit :-).

Ja, he, ik vond het zo sprekend, ik heb voor uitgelicht gestemd. :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:08

thanx iedereen voor de leuke reactie ben zelf ook erg trots op mijn Asjemenou
@letizia super he om zon fijn betrouwbaar paard te hebben
@nicky ziet er idd realexd uit heerlijk
@joyce ben benieuwd naar Yusra dr nieuwe outfit
@miranda schattig he, hier hebben ze beide een eigen mand vol fleece dekens, hoezo verwend

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:14

Haha, ja mijne heeft een hele dikke dekbedachtige deken en als het echt koud wordt een pyama. :=

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:19

whaha echt zooooo schattig, ik was de jongste van ons pas kwijt en waar was ze......
Afbeelding
Juist boven gauw in ons bed gekropen

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:19

Heb nu een aantal reacties op m'n advertentie gekregen dat ik een verzorger zoek. 'Hoi ik ben Pietje, 14 jaar en ik rij hengsten in het Z' :+ Ik ben niet zozeer opzoek naar iemand met een minimale leeftijd want ik vind de klik het belangrijkste maar oh men, wat een kinderen soms toch :P

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:22

ik zeg doen nicky klint best leuk een 14 jarige die al z rijd met hengsten... :+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:22

joysjuh1987 schreef:
whaha echt zooooo schattig, ik was de jongste van ons pas kwijt en waar was ze......
[ Afbeelding ]
Juist boven gauw in ons bed gekropen

Ik ken er nog zo een :Y)

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:24

joysjuh1987 schreef:
ik zeg doen nicky klint best leuk een 14 jarige die al z rijd met hengsten... :+

Haha!
Ik wil geen dressuurmuts want Ankyen ga ik zeluf doen :P Verzorger mag lekker buitenritjes maken aan een lange teugel.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:29

Buitenritten vind ik juist gevaarlijk, zou niet snel iemand naar buiten sturen.
Je kan het beste een dochter hebben die er op hobbelt, snel even maken!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:54

MirandaFuego schreef:
Buitenritten vind ik juist gevaarlijk, zou niet snel iemand naar buiten sturen.
Je kan het beste een dochter hebben die er op hobbelt, snel even maken!

ach die gene is al Z geweest en heeft hengsten gereden vaak bej te bang <<)