[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:50

Leuk Kat, ga zo ff je topic bekijken!

Dacht ik ook Yil, maar valt nog vies tegen :P Moet eerlijk zeggen dat dit onderwerp vaststond en dat het onderdeel is van een veel groter onderzoek naar leerpotentieel, doel is om steeds meer inzicht te krijgen in hoe kinderen leren (en ook niet leren, waar lopen ze vast?) om zo steeds betere en specifieke begeleiding te kunnen geven.

Wat vervelend van je vermoeidheid Tiene, maar wel fijn dat je je op zich goed voelt!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:52

Beterschap Tiene, het is niet niks.

Pittig zo'n scriptie Ilona, poeh.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:13

Haha, ja dat zal zeker! Heel interessant! Zit natuurlijk in t jongerenwerk en heb zelf het idee, uiteraard niet empirisch onderzocht vandaar mijn interesse, dat meeste jongeren/kinderen best leren door visuele input en trial & error.
Maar goed, heeft natuurlijk geen drol te maken met Arabs dus zou het wel tof vinden om je resultaten per PB te ontvangen! :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:17

Maakt niet uit hoor, ik vind het juist wel leuk als mensen soms wat meer doorvragen, meeste mensen in dit topic hebben toch ook nog een ander leven naast arabs :) Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat mag Yil, maar zal het navragen!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:02

Katja, hopelijk geven de paardjes je wat troost.

Ilona klinkt heel moeilijk 8-) Gelukkig is die scriptie bijna af!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:12

Ja af en toe mag het hier best over andere dingen dan de paardjes gaan :D

Vind het zelf ook hartstikke interessant hoor Ilona! :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:38

*vind ik leuk* toffe reacties!

Gaan jullie nog meeten de 7e maart? Ik kan helaas niet -O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:49

-O- Gezien de situatie op het moment ben ik bang dat het voor ons toch ook niet haalbaar is. Mish verhuist ofwel precies dat weekend of anders het weekend ervoor en ik ben graag de eerste week na de verhuizing toch wel dagelijks erbij aanwezig om te zorgen dat alles helemaal goed verloopt... plus financieel hebben we even geen extra ruimte voor leuke uitjes, en d'r spelen nog wat andere dingen die mogelijk rond die tijd vallen. Ik hou nog een slag om de arm want vind het wel erg leuk, maar ik verwacht dat het niet realistisch is qua timing om dan ook nog naar de meet te gaan :(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:31

Nope, dat valt precies op de dag van de eerste Endurance wedstrijd met Tie.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:52

Ben weer thuis. Gisteren grieperig geworden en vanmorgen flauwgevallen in de douche. Was even buiten westen. Nog nooit gehad... Gelukkig was Vincent nog thuis. Dadelijk komt mijn moeder. :'(

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:01

Beterschap tieneke! Dat lijkt me echt schrikken

Las bij iemand over vermoeidheid, dat is hier ook een dagelijkse worsteling . Op moment weer heel erg.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:17

He wat vervelend Tieneke! Beterschap!

Over 7 maart de verwachting is dat ik gewoon kan, mits ik vervoer heb. Ik mag waarschijnlijk geen autorijden rond die tijd en niets geks doen ivm arm die niets mag dan waarschijnlijk. :(

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:00

Hey iedereen, ik kom ook weer even binnen vallen,
Ben nog steeds ziekjes, volgens de dokter heb ik een hardnekkig virus, erg fijn. Met veel zeuren nu dus een week vrij gekregen van werk en nu voel ik mij eindelijk beter :) heb bijna helemaal bij gelezen.

Eline, gave springfoto! Jammer dat de rest niet zo goed ging, vind het altijd zo stoer, springende arabjes! Zelf nooit hoger dan 1m ongeveer gesprongen (met een arab ook, voor iemand z’n ORUN)
Yildiz, super leuk zo’n clinic! Wil binnenkort ook zoiets doen  En Nour is uitklapbaar, haha

Mish gaat verhuizen, altijd spannend hoe ze het op een nieuw plekje gaan doen.

Lisa nieuw zadel wat super zit, altijd fijn.

Letizia fijn met Djuun gereden, braaf paard. :)

Welkom Wieke en Rachel!

Inderdaad veel zadeldieven in Zuid-Holland, gelukkig ligt mijn zadel veilig thuis in de kast en niet bij m’n zusje op stal oid :P

Ik wil later ook een Massimo zadel denk ik… Of eigenlijk het allerliefste een Gaston Mercier, endurance merk uit Frankrijk, maar die krengen kosten al gauw ruim 2000 euro… Dus nog even sparen, en paardje nog even uitgroeien. Bayard heeft nu ook echt nog een hele korte rug.
Het zadel wat ik nu heb is een zwarte Tekna dressuur, het handige is dat de zadelmaker deze de vorige keer gratis heeft aangepast, gewoon door simpel een paar plekken te kneden. Zo lag hij eerst op mijn KWPN en daarna op de AV die ik reed. En straks hopelijk op Bayard. Maar voor langere afstanden is het niet zo geschikt.

Leuk topic geshaquille! Mooi die spelende paardjes :)

Super gave poster Yildiz! Echt cool! En je gaat naar Ysselsteyn? (of hoe je dat ook schrijft) Ik misschien ook, als vrijwilliger of groom.

Herkenbaar Rachel, ik droomde ook altijd heel penny van een arabier :P

Ilona haar scriptie is bijna af, dat moet een fijn gevoel zijn zeg! Leuk onderzoek ook.

Grappig dat van die oren, Bayard is vaak in het begin wat afwachtend met aanraken, hij moet eerst naar je kijken, dan komt hij naar je toe en mag je hem aanraken, geen probleem, overal wel. Maar onbekenden hoeven niet zo snel aan zijn benen te zitten en ook niet aan zijn kont.
Zijn hoofd en oren zijn geen probleem maar als je dan met het halster komt rent hij weg…

Sterkte Katja, dat soort dingen zijn nooit leuk.
Leuk topic weer, wat heb je toch een leuke paardjes.

Ik ben al de hele week op stal aan het logeren, super fijn, de eigenaresse is op vakantie en ik zit in haar huis, kan ik af en toe ook even mee helpen. En ik kreeg een berichtje vanochtend dat als ik hier toch ‘woonde’ ik ook wel even haar roundpen mag gebruiken (die is niet voor klanten, er zijn hier ook weinig paarden die nog wat kunnen in bijv. een roundpen).

Straks maar even met de draak aan de slag, hij barst van de energie en wil duidelijk wat doen. Ben van de week al bezig geweest met clickeren, wat hij erg leuk vind.
Als ik in mijn vingers knip komt hij naar mijn hand toe om deze aan te raken, erg handig.
Veder moet het voetjes geven nog steeds bevestigd worden, doet hij nog steeds niet erg braaf. Vooral zijn achtervoeten blijven lastig. En hij moet straks toch ook naar de hoefsmid.
Ook ging hij van de week steigeren elke keer als hij een rijdende auto zag…
Nog een halfjaar en dan moeten de hormonen weg zijn.

Het irritante is dat iedereen telkens zegt ‘maar hij is nog jong…’ ja dat is waar, maar netjes voetjes geven en rustig een halster om krijgen hoort er gewoon bij, over 2 weken wordt hij 3 jaar, hij hoort het gewoon te kunnen…
Nog even oefenen dus :P

Edit: hele opmaak verdwenen...

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:42

Zo ik plaats ook weer even snel een berichtje zit momenteel erg in de meelees modus, erg druk op werk, thuis en volop huizen aan het kijken en zoeken in drente.

Tiene beterschap.

Aleeneh wat fijn dat Mish dichterbij komt te staan

Annika, super dat je verzorgerster Dos overneemt.

Trusthim welkom, en ik zag nog iemand nieuw maar weet je naam niet meer.

Tamara leuke grote schimmel heb je onder je kont zeg.

Katja nogmaal heel veel sterkte

Voor iedereen die ik vergeten ben sorry

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:59

Ik ga naar je topic kieken Kat :D

Ilona klinkt heel erg interessant! Ik wil graag al afstuderen maar als ik jou zo hoor over het schrijven van een scriptie, mag het nog wel even wachten haha :+

Sorry voor de rest die ik oversla, ik moet even m'n verhaal kwijt over Pief _O-

Alles is bevroren, dus ik dacht ach ik keutel wel een rondje om met de pad en halster, kleine ronde. Toen ik net onderweg was dacht ik: Ohja misschien niet zo verstandig met halster aangezien zaterdag de rem kaduk was (met bit) :') Nouja verder gereden.. Ben gewend dat ik op de terugweg iets meer gas moet inhouden, maar nu begon ze al op de heenweg! Zwieren met dat hoofd, hupsen, halve piaffe.. Daar waar ze zaterdag ongestoord verder ging toen ik boos werd, gaf ik nu een brul en ze was klaar. Ahh is het toch doorgedrongen :)* Was gelijk klaar dus konden weer lekker normaal verder

Zijn we een 20 min verder, komt ze uit het niets omhoog, en hoog! _O- mafkees. Uiteraard boos geworden en wederom werkte dat snel +:)+ Konden we weer verder. Maar jeee dat stoerdoenerij haha pff ze is me er eentje.. Puber van 15. Maar laatste half uur ook weer lekker gereden dus wel weer braaf

't Voelt zo dubbel! Aan de ene kant ben ik erg blij dat ze zich zo goed voelt, ze is duidelijk vrolijk en zit heel goed in der vel. En enorm contrast met 2 jaar terug.. Als ze dan een gekke beweging maakte dook ze helemaal in elkaar omdat ze dan zo bang was van het gewicht op der rug. Dat doet haar nu bijna niets meer! En ze krijgt praatjes haha, hou der wel van en vind ik ook een goed teken. Maargoed ze mag niet zo stout lopen doen :') Vind 't wel heel fijn dat ze vandaag weer zo snel braaf was! Ben ik zaterdag toch nog een beetje tot der doorgedrongen haha

't Wordt duidelijk tijd dat ze weer lekker aan het werk kan!

Even wat anders; hebben jullie al een beetje show plannen? Naar welke shows gaan jullie waarss kijken en waar willen jullie mee doen?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:43

He verdorie Tiene! Gelukkig was er iemand.
Voelde je t aankomen? Had daar vroegah heeel veel last van, bats, ging ik weer. Maar nu gelukkig minder en als ik t voel aankomen stop ik m'n hoofd tussen m'n benen.

Joyce, sorry?!! Werkelijk waardeloos! _-:( :P :D
Schiet t beetje op met huizen kijken? Ben benieuwd joh!
Komen jullie naar de ALV DAWRA?

Corrina, yes Ysselsteyn! Ben benieuwd! Leuk je daar dan te zien?
Ook wel spannend hoor zon eerste keer, maar kan gelukkig met t team meerijden dus das wel fijn.
En laat ze maar banketstaaf over dat jong zijn! Heb heel wat bagger over me heen gehad dat ik de jonge paarden "verwen" als ik ze er uit haal, poets en aan t halster laat meelopen.
Je smid en je DA zullen je eeuwig dankbaar zijn!

Shanna, ze is gewoon blij en was natuurlijk ook fris vandaag! Fijn toch dat ze nu pijnvrij is? Dametje moet natuurljk wel begrensd worden, top gedaan!

Strak geplande ochtend is hier goed verlopen! :)
Tie vanochtend geladen (brrrr wat was t kkkkkkkoud :brr: ) en heerlijk bij DD (Nours stal) in de binnenbak reiningtraining gehad! Ze liep echt top!
Zit lekker in d'r vel en dat viel op, kwam iemand naar me toe om d'r te kopen hahaha! Niet gedaan natuurlijk (hubbie boos, vertel echt nooit meer wat thuis :+ ) en grote wisseltruc met Nour.
Normaal is er op donderdagochtend niemand in de bak maar vandaag met Nour toch nog zon 4 ruiters waaronder z'n favoriete merrie. Zo onwijs trots op m! De merrie probeerde nogal wat indruk te maken maar geen geheu of gedoe, kon vlak langs passeren en super z'n aandacht bij mij. Toppertje! Was weer erg leerzaam!
Terug Tie opgeladen en Yazahra d'r oogje gezalfd, zit wat pus dus beter zekere voor onzekere.
Was drukke maar fijne ochtend!

Tja wat betreft shows: heb alleen de ridden rubrieken staan voor Nour en Tie. Yazahra ga ik pas op laatste moment besluiten. Twijfel nog of ik Tie misschien niet naar premiekeuring doe. Ze is in topconditie.
Maar ja, als ik m'n wedstrijdkalender zie.... Tis wel druk hoor, bijna elk weekend wat en wil ook tijd voor m'n gezin hebben natuurlijk.
Kon je jezelf maar in twee delen af en toe...
En jullie?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:53

Ja erg fijn Yildiz :j Al heeft ze zelf waarschijnlijk vrijwel geen pijn gehad aan die bult, konden er ook aanzitten en heeft geen dag onzuiver gelopen :J Maar tis idd heerlijk om zo'n blij ei te zien! Ik hou wel van een beetje pit erin haha

Klinkt als een heerlijk productieve ochtend zeg! Stoer van Nour, hij klinkt zo fijn in de omgang! Tuurlijk zijn hengsten altijd wel een beetje mans maar tis goud waard vind ik als ze zo braaf blijven!
Was wel erg koud ja.. Ik had vnamiddag mazzel met een klein zonnetje

Oh tof! 'Gewone' zadelrubriek of western?
Ja dat zou handig zijn hè.. ene helft met de paardjes wat doen en de andere helft de overige zaken haha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:05

Haha, ja toch? :D
Lekker n zonnetje! :) Van mij mag t weer zomer worden! Of lente, ook best!

Ja hij is echt fijn. Stond vandaag wel incestueus te loeren naar Tie (hengstig) maar dat was t. Heerlijk zon vent, hopelijk blijft t zo en is hij ook op wedstrijd goed te rijden.

Beide! Ridden classic voor Nour en voor Tie western.
Nour is momenteel nog niet toe aan ridden western. Die ervaring gaan we rustig opbouwen dit jaar bij de DAWRA. Maar hij is spectaculair en poepie chique onder t zadel dus vandaar dat we t in de classic gaan wagen. Is weer n mooie ervaring toch?
Volgende week gaan we kijken hoe hij dat doet onder een vriendin van mij (en knalgoeie amazone) die m daarin gaat uitbrengen. Ik kan dat echt niet. :o

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:21

Gaaf! Nour is idd een plaatje ohz! Ben benieuwd hoe dat klikt volgende week!

Wil dit jaar wel weer wat shows bekijken. En Alkmaar gaan we weer lekker voor de fun meedoen :j Denk weer de zadelrubriek, puur omdat ik vorig jaar als doel heb gesteld dat ik dat dit jaar beter wil doen :D Of beter gezegd; serieus. Vorig jaar gewoon lekker gereden voor de ervaring!
Liberty kan ook wel weer, maar gok dat Shief weer niet zal showen zoals ze thuis wel wil. Dus misschien senior merries voor de fun/beoordeling :)

Eerst maar eens zorgen dat we les krijgen, mag wel weer na 3,5 jaar geen les O:)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:12

Tieneke dat was vast wel schrikken! Gelukkig was er iemand in de buurt!

Shanna leuk dat Shief zo goed in haar vel zit, en als ze echt weer aan het werk kan gaat dat stoute er wel weer uit? ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:18

Ja idd. Werd plots heel misselijk, heb de kraan dichtgedraaid en het deurtje van de douche geopend en vanaf toen weet ik het niet meer. Volgende beeld is mijn vriend die me wakker schudde en me hielp opstaan. Was wel in paniek. En achteraf gezien moet ik daar heel charmant gelegen hebben :+

Morgen ga ik hier eens deftig bijlezen!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:28

Oh sorry overheen gelezen TIeneke, maar schrikken zeg! Ik ben ook wel eens flauwgevallen (1x tegen m'n hoofd tegen de spiegeldeur in de kast, nog mazzel want spiegel was gelukkig niet gebroken) maar niet leuk om mee te maken! Ben je inderdaad echt even de weg kwijt..

Hopen dat het niet weer gebeurd!

Haha dat denk ik wel Eline! Ze heeft nu duidelijk energie teveel :j maar tis altijd wel een beetje een hittepetitje hoor haha maar dat stoute veranderd vasts wel weer :P

Oeh kijken hier mensen ook Wie is de Mol?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:29

Yup! :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:51

Zoooooo jammer dat deze persoon eruit is :(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:50

Nou idd! Onze jongste, Yul, is helemaal fan. Helaas wordt t te laat uitgezonden voor hem dus kijken we altijd op vrijdagavond nog n keer.
Overal in huis kom je bij ons ook vrijstellingen, Jokers en (nep)geld tegen hihi! _O-

Blegh, begin snotverkouden te worden. Vandaag ook kkkkkkkoud en op kantoor was de thermostaat kaduuk, helpt niet echt mee.
Voor morgen geven ze ijzel op verdorie! Hadden net zon leuk ritje gepland met Baukje op Tie en ik op Nour, had er echt zin an... -O-

M'n enduranceset is trouwens binnen. Vind m best Kek op Tie staan. Was wel gepuzzel hoe zon ding nou in elkaar steekt, rare sluitingen etc. Not easy voor iemand met het praktisch en ruimtelijk inzicht van n poffertje :o?
Maar volgens mij zit ie zo goed? Deel 2 is t borsttuig, de pad snapte ik dan weer wel! := :+

Afbeelding

Afbeelding