[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:49

Het is dat het zo rottig bijna is, maar het is bijna triest te noemen dat zoveel mensen in dit topic hetzelfde probleem hebben :')

Misschien hebben alle arab-haters gelijk. Ze zijn alleen geschikt om naar te kijken :')

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:51

Haha, ga jij eens even je mond spoelen met water en zeep! :Y)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:53

:')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:12

Hahaha toch met een arabier geen plezier hahahaha

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:17

_O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:29

Je hebt speciale arabieren zadels hoor dames :D
Past alijd _O-

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:30

:')
Waarom rij je daar dan niet mee, Jes? :')

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:31

Nou ik moet zeggen, we hebben vandaag weer een halfbloedje op stal gekregen, maar wat een ongelofelijke knetterbal is dat zeg.. Ik moet zeggen dat ik echt heeeeel erg tegen ben op arabische kruisingen... Ik heb altijd het idee dat de slechte eigenschappen van onze arabische vrienden dan erg naar boven komt en niet het goede.

Ik sta met één stalgenootje met een volbloed en dit zijn zulke kindervrienden, rustig, goed te berijden, goed controleerbaar, wat eenkennig, maar ontzettend lief voor iedereen...

Nu staan er momenteel dus 3 halfbloedjes ( 2 maal een NRPS pony en 1 maal een Arabisch volbloed x Welsh ) en die zijn gewoon echt niet te houden. Altijd flippen door de bak heen, heet zijn aan de hand, dribbelen in hun stal, steigeren, happen, door je heen rennen, bluuuuughhhhhh.

Ik zet ze gewoon al niet buiten, want ik ga niet mijn arm uit de kom laten trekken door zo'n debieltje.

Ik heb deze ervaring tot nu toe elke x.. Misschien is het toeval of ligt het aan mij, maar ik blijf toch echt bij de volbloeden :=
Laatst bijgewerkt door Jolindaa op 06-01-13 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:31

@Barcelano waar is de vindikleuk-knop? :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:38

@ jolinda ik heb een quarab ma ik zou er zo nog 1 nemen pit van de arab ze kan ook enorm showen ma zo heerlijk cool.tussen dr oortjes ze was net een maand onder het zadel reed ik langs de weg voorop omdat die van mijn vriendinnen beide veel ervaring en z dressuur nergens langs durfden en ik nam asl mee van dan sjokt ze wel achter.die van jullie aan haha

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:39

Dan heb je inderdaad een goede kruising, maar ik heb tot nu toe alleen maar slechte meegemaakt :O

Ook nog nooit kruisingen met een Quarter, dus dat kan misschien ook weer een verschil maken :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:39

Wat een onzin Jolinda :')
Wij hebben hiervoor een NRPS gehad en ondanks dat het een grotere heethoofd was dan Djuun, was het echt een hele betrouwbare, lieve, zachtaardige pony. En ja, ze kon soms best heet zijn, maar nooit eng of gevaarlijk.
Ik denk het gedrag wat jij noemt gewoon ook deels met opvoeding, huisvesting en wellicht zelfs met voer te maken heeft. Of ze nou heet was of niet, Darmoor heeft nooit dat gedrag wat jij hier boven noemt vertoond.

Overigens ben ik wel met je eens dat sommige kruisingen niet geslaagd zijn. Kruisingen met Welsh zijn ook soms van die heethoofden (zat ook in Dar trouwens), maar ook gekruist met koudbloed ben ik er niet altijd fan van. Dan krijg je idd soms het temperament van de Arab, maar de drammerigheid van de koudbloed :+ Jammer dat dat gedrag dan altijd wordt gestoken op het arabische bloed wat erin zit...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:41

Vind de kleur niet zo mooi op mijn vosjes :+

En weet niet of mijn stalgenoten het gepingel pangel leuk vinden als ik in de bak rij :')

En als ik Dressuur wedstrijden wil starten ben ik wel benieuwd naar het commentaar.....en met losrijden krijg ik denk ik allerlei verwijten...wel lekker rustig los rijden als iedereen uit de weg gaat _O-

Voor Mo staat ook in het hoog staand bloed paard...Neuroot eerste klas alles stalgebreken laat hij in 5 min zien....Mo vind hem ook absoluut niet leuk :o

Maar opvoeding en omgang staat ook op de 1e plek.
En ik denk dat wij wat toleranter mee omgaan als een paard wat drukker is dan de gemiddelde mens...
Als die van ons staan te springen en dribbelen raken we niet in paniek en doen we niet moeilijk over gewoon Hoooo en klaar...

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:43

Is puur gebaseerd op mijn ervaringen hoor! Waar het mee te maken heeft, geen idee..
Mijn paarden zijn overigens niet zoals zij en die staan dus op dezelfde stal :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:43

Je moet wel weten wat je bij wat doet maar dat is met alle paarden zo wij fokken met minis maar kan daar ook niet Lles bij elkaar doen kijk ook zeker gaar karakter

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:45

Ik vind trouwens een Quarab echt een leuke kruising :j En haflo's kunnen ook vaak leuk uitpakken vind ik, maar ik vind de haflinger ook wel het leukste koudbloedras :)

Vind die Berber(-Arabieren) trouwens ook erg leuk :j Heb de hengsten van Zitouna hier op bokt mogen aanschouwen in Djerba en echt hele leuke dieren. De één zag je beter dat er Arabier in zat dan bij de ander (grovere hoofden bijvoorbeeld), maar ook een erg leuk ras is dat :j
Dit bijvoorbeeld, erg gaaf dier!
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:49

Ik zou nog weleens op een ijslander een rit willen maken :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:49

Mijne is met paint geen quarter. Daar komt haar kleurtje ook weg

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:50

Jolindaa schreef:
Mijn paarden zijn overigens niet zoals zij en die staan dus op dezelfde stal :)

Maar hoe ga jij met je paard om? Denk dat sommig gedrag ook gevoerd wordt door het baasje :j

En wat Jessica zegt, ik raak niet direct in paniek als mn paard druk doet aan de hand, want ik weet toch dat ze niet door me heen dramt.

Overigens heb ik vorige week Djuun voor het eerst dribbelend aan de hand naast me gehad tijdens wandelen. Waren samen op weg met de NRPS van mn tante (wat trouwens wel beetje een neuroot kan zijn, maar ook dit zal wel eens met situatie enzo te maken kunnen hebben :+ want is een schat van een dier) en achter ons staken 2 ruiters de straat over. Pasja al beetje snuiven en toen ging Djuun ff showtje weggeven :') Ik alleen lachen, maar het loopt zo onhandig over het fietspad, dus ff met dr neus in het gras geparkeerd en na 3 happen eten was ze vergeten waarom ze ook alweer druk deed :') _O- Flapdrol :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:53

joysjuh1987 schreef:
Mijne is met paint geen quarter. Daar komt haar kleurtje ook weg

Maar zit daar, buitenom de kleur, dan nog enig verschil tussen? En Paints kunnen toch ook gewoon de normale kleurtjes hebben? Wij hebben trouwens best wat Paints op stal. 2 normaal vos, 1 koffievos, 3 bonte en 1 champagne. Op één na allemaal van de staleigenaresse zelf :) Die champagne-kleurige hengstje is zooo mooi <3 (veulentje) en helemaal verliefd op Djuun. Grote knuffelbeer ook <3

Jes, :') van je zadel _O- Ik zou het gewoon eens doen, daarmee starten _O-

IJslanderrit lijkt me idd ook wel eens gaaf :j Oud-stalgenootje had het me wel eens aangeboden, maar was toen zelf zwanger, dus paard stond toen niet bepaald in conditie :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:54

Ik heb wel veel kruisingen door me handen gehad.
De meeste hadden inderdaad wel wat aardig uhh pit.
Maar zodra je daar niet in mee gaat is er vrij weinig aan de hand.

Maar ik denk dat het niet het Arabische karakter is wat omhoog komt alleen het uithoudings vermogen en doorzettings vermogen wel.
Dan in combinatie met een ander ras maakt ze iets wat anders kwa handelbaarheid.

Dat is mij Theorie een beetje :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:56

Sieltjuh schreef:
Jes, :') van je zadel _O- Ik zou het gewoon eens doen, daarmee starten _O-

IJslanderrit lijkt me idd ook wel eens gaaf :j Oud-stalgenootje had het me wel eens aangeboden, maar was toen zelf zwanger, dus paard stond toen niet bepaald in conditie :+

Set is te koop wil ooit een in het Royal Blue :D
En dat geld wil ik in me nieuwe zadels steken daar rij ik meer op.

Maar ooit wil ik mee doen aan de verkleed shows :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:56

Het is een totaal ander ras. Ze kunnen idd ook normale kleuren henbe en ook effen veulens geven. Asal kan ook hyper doen op cc bijv kan er haast niet opkomen maar als laat ze zich mega zien. Hoemeer witte hekje hoe meer ze showt maar ze is dam weeer totaal niet kijkerig meer de spanning die haar zenuwachtig maakt. Maar ik lag erom het wordt dan zon heerlijk paard en de jury geniet dan zo van haar moves

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:57

Neh Jes, ik heb ook een vos, daar staat dat niet op O:)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:59

Het is het toch net niet hoor :+

Afbeelding