Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 20:38

Een karakterpaard noem je dat Jes! :D Lekker toch als het, na even stoeien, toch weer helemaal lekker gaat?! *\o/*

Staat m goed die westerntack! Is toch Pladykt? Zadel of onderleggen past niet helemaal maar wauw wat n bink!!

Corine, ok... Hartstikke bedankt voor t compliment! Werk er ook hard aan, dus heel leuk om te horen! :)
Vandaag met snaffle gereden en wat n wereld van verschil! Reinen ging echt weer in de opwaartse lijn! Heel blij mee! Katja had ff meegekeken (zowiezo handig bij t oefenen van de spin want dat voel ik niet altijd) en zag vooral in galop en de wissels grote vooruitgang! Nu gelukkig ook geen bok meer tijdens de wissel. Ging vandaag lekker maar weet nog niet of ik m op wedstrijd durf of voor een eenvoudige kies. En de rollbacks zijn om te zoenen!!!
Mevrouw gaat alleen te veel meedenken (leve die slimme arabjes) dus af en toe foppen en steeds op andere plaatsen manoeuvres vragen. Klinkt dat bekend? ;)

Link is leuk Nancy! Genoten van de reining!

Morgen in alle vroegte nog les en dan op naar La France!!! *\o/*

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:43

lekker hoor yil! Geniet ervan!

Haha ja idd een karakterpaard ja! pfff :P

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:45

Fijne vakantie, Yildiz! :-)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:02

Dat meedenken klinkt helemaal niet herkenbaar voor een arabier :+

Bimmetje de puntjes weer op de i gezet.

Fijne vakantie vast yildiz!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:06

nee he klinkt idd helemaal niet bekend dat meedenken. Ik heb de wissels ook alweer een tijdje geleden in de kast gezet. Tover ze wel weer tevoorschijn als het nodig is. Na 3x oefenen deed ze het al vanzelf. Muts. ;) ja corine, de puntjes staan als het goed is weer op de i nu. We zullen het morgen wel weer zien :D

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:19

CounTree schreef:
@ krista. toch weer een vreemd iets ondekt omtrent vooruitbetaling....kijk ik op het inschrijfform staat daar: The money transfer for TOTAL ENTRY fee, box fee and/or camping fee with....euro in total has been done to the organizer's account.

als je dit leest lijkt het erop alsof je alles vooruit moet betalen. Terwijl op de invitation iets anders lijkt te staan. Entry Fee, fees, lekker verwarrend weer. Wat doe jij eventueel? Gewoon die 180 euro vooruitbetalen?

Ik ben er nog steeds niet over uit of ik (wil) gaan.... zoja dan betaal ik alleen die 180 euro vooruit, de rest dan daar.
Moeten ze het maar duidelijker maken.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:20

Yildiz, fijne vakantie!!!

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:22

yildiz schreef:
Staat m goed die westerntack! Is toch Pladykt? Zadel of onderleggen past niet helemaal maar wauw wat n bink!!

Volgens mij is het Ibn el Tareef, met Sebas erop. Toffe combi! Natascha, ga je hem zelf ook weer western rijden?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:34

Krista schreef:
CounTree schreef:
@ krista. toch weer een vreemd iets ondekt omtrent vooruitbetaling....kijk ik op het inschrijfform staat daar: The money transfer for TOTAL ENTRY fee, box fee and/or camping fee with....euro in total has been done to the organizer's account.

als je dit leest lijkt het erop alsof je alles vooruit moet betalen. Terwijl op de invitation iets anders lijkt te staan. Entry Fee, fees, lekker verwarrend weer. Wat doe jij eventueel? Gewoon die 180 euro vooruitbetalen?

Ik ben er nog steeds niet over uit of ik (wil) gaan.... zoja dan betaal ik alleen die 180 euro vooruit, de rest dan daar.
Moeten ze het maar duidelijker maken.

Wilde je ook niet zeker weten dat je je geld terug kreeg wanneer het geen EK titel kan worden omdat er te weinig verschillende nationaliteiten starten? Oftewel vooraf het aantal inschrijvingen weten? Of heb ik daar overheen gelezen?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:08

Jeetje Yilz, nu al inpakken en wegwezen? Prettige vakantie!!!

Hihi wel grappig die meedenkende paardjes, komt idd heel bekend voor. Alleen wanneer ik zelf ga meedenken, DAN gaat het fout!! grrrr Dat vermoeden had ik al en toen ik j.l. woensdag op een paard van An ging lessen wat super changeerd, werd het nog even VET bevestigd. Jaja ik weet wat ik fout doe....maar afleren is nou eenmaal moeilijker dan aanleren...zucht.... :( %) -:(-

Als ik ga (met paard) betaal ik ook niet meer dan 180 vooruit....je hebt gelijk.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:02

Nou ik ga zo weer een buitenritje proberen!
De bak ligt nog vol met afgezaagde takken en bladeren van de struik, dus dat worden weer halve cirkels anders net als gister en daar heb ik geen zin in. Kan dan niet goed trainen naar mn zin, dus maar weer een buitenritje. Is ook niet erg, leert ze ook enorm veel van. hihi

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:18

Vandaag zijn we lekker naar het bos geweest en ze was super braaf. Had de buurjongen meegenomen. Hij met zijn pony. Ook een enorme zeikerd die pony en moet ook nog veel leren. Dus met 2 jonge zeikerds op pad. :D
Wat was ze stoer zeg! Nergens echt bang voor en mooi rustig. Heb echt een heerlijke relaxte buitenrit gehad. De buurjongen had het zwaarder haha. Nada deed ineens alsof ze het al jaaaaaren deed.

Dus ze is gepromoveerd.
Van rarebier naar bravebier. :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:41

JA Knap Nancy, je dochter doet het toch telkens keer op keer, die is er klaar voor en jij zal er ook wel klaar voor zijn!! Ben ik super zeker van!!

mvg Glenn

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:58

Nancy, ben jij er al over uit of je met paard richting EK gaat? Nog 2 dagen op de teller :(

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:45

WOW, ik ben een weekje niet online geweest en kan helemaaaal niet meer volgen :P
Ik kijk uit mee naar jullie foto's!

Ik ben vandaag heerlijk in het bos gaan rijden! Zaaaalig!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:01

Krista schreef:
Nancy, ben jij er al over uit of je met paard richting EK gaat? Nog 2 dagen op de teller :(

Na (gezamelijke bokt) studie van de voorwaarde cq inschrijfformulier zag ik wat alle "special terms" waren en heb ik vervolgens voor bepaalde zaken de makkelijke weg gekozen en Paulette woensdagavond j.l. verzocht om n verklaring resultaten/startstatus ruiter en paard.
Gistermiddag heb ik die keurig ontvangen. Vandaag had ik geen tijd en zin meer om de boel in te vullen. Ik ga het formulier morgen verder invullen, alle kopieen erbij doen die nodig zijn, 180 euro betalen en de boel mailen.
Dan heb ik daarna nog 4 weken bedenktijd of we paard achter de auto knopen of niet.
Aangezien ik nu meerdere keren reining kan starten, denk ik toch maar dat we June mee nemen.
In het ergste geval komt er een kink in de kabel en hebben we 180 euro over de balk gegooid. Maar sparen we ook weer startgeld uit...en hebben we toch nog een leuke vakantie in Duitsland in het verschiet. Er schijnt daar genoeg te doen te zijn en oppas thuis is reeds geregeld, dusssss

Aan de andere kant had het van mij ook gemogen om een vuist te maken als Nederlands DAWRA team en heel het EK te boycotten ivm vreemde gang van zaken. Maar ja....ik geloof niet dat deze motie van wantrouwen een saamhorige meerderheid gaat halen.......en om nou in je eentje of als duo een statement te maken....mist zijn doel.

Maar het "joehoe WE doen als team mee aan het EK" gevoel, dat was er even en is jammer genoeg weer als sneeuw voor de zon verdwenen.

Slim bruggetje ....in onze voorbereiding onze spruit klaar te stomen voor het EK, stond ook de wedstrijd voor vandaag gepland te Wennekers Aalsmeer. Aangezien ze slechts nog 2 punten verwijderd was om over te mogen stappen naar de L3 (moet je meer dan 25 punten hebben in de L4), zijn we vanmorgen vroeg dus toch om 06.00 uur opgestaan.
Met als restultaat: 1e vd 1 in de showmanship at Halter, 4e vd 8 in de horsemanship en 3e vd 5 in de trail. Het waren allemaal pittige parcourtjes. Nirvana vond de bak best groot en had duidelijk last van kudde drang. Cyann sloeg zich aardig door de horsemanship proef en het railwork heen, kreeg mijn complimenten hiervoor en haar reactie was -:(- . Idem voor het zeer moeilijke pattern van de trail, dat ging niet perfect, maar toch....oei oei oei wat kwam ze ontevreden de bak uit. :( Het ging gewoon totaal niet! _-:( aldus haar zelf kritiek. Gelukkig kon er nog een lachje af toen ze 3e werd.
Gauw inpakken en weer wegwezen, want die middag moesten we ook nog richting Bergen op Zoom.

Maar de punten zijn dus ruimschoots binnen L4 met ca. 30 punten. 22 April j.l. na speciaal verzoek in mogen stappen op nivo L4 en nu 4 wran wedstrijden verder....30 punten. Dus ga ik de wran binnenkort mailen dat ze graag gebruik wil maken van de mogelijkheid om nu L3 te mogen starten. *\o/*

??? Ploempje in het bos wezen rijden? Tussen de buien door dan zeker?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:35

Ploempje schreef:
WOW, ik ben een weekje niet online geweest en kan helemaaaal niet meer volgen :P...

Je bent toch niet stiekem een weekje met Wendy op pad geweest he, richting oostenrijk????

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:59

Haha, neen hoor gewoon druk weekje :P
We hebben maar 1 klein buitje gehad en voor de rest mooi weer! Lucky :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:52

Krista schreef:

Ben er nog altijd niet uit....zeker niet na het mailtje wat we vandaag weer onder ogen kregen als potentiele deelnemers zijnde. -O- De lol die zo'n EK met zich mee brengt weten ze er zo wel uit te slaan. Zijn we eigenlijk wel een graag geziene gast als western ruiters? Zal mij benieuwen hoe de de andere tegen mijn voorstel aankijken die ik per mail heb voorgelegd bij bestuur. Hier in huis is het dagelijks het gesprek van de dag....Het komt allemaal zo onproffessioneel en niet serieus over...willen we dit wel. De beslissing leek zo duidelijk, maar het begint echt een zware beslissing te worden. Is al dit gedoe het wel waard, de twijfel lijkt met de dag groter te worden.

Nou ja...omdat het wel zeker is DAT we naar duitsland gaan, heb ik zojuist een milieukaart aangevraagd bij Dekra voor de auto. Ik kijk steeds meer uit naar een weekje vakantie te duitsland dan naar deelname aan een EK. hmmm dit voelt echt niet zoals het hoort te zijn. :(

Morgen de laatste dag, ik kan desnoods alles getekend mailen...dus ik wacht nog ff met betalen en indienen.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:55

Ik zag je mailtje ja, ik heb echt precies hetzelfde gevoel als jij hoor. Idd zware beslissing, wil ik dit zo wel, wat tref ik daar aan. ...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 12:15

Hey komaan zeg! Iemand moet toch Neerlands eer hoog houden?!! En jullie kunnen dat als geen ander! *\o/* Mocht het idd een zooi zijn dan kun je alsnog je maatregelen nemen toch? Dus.. Ik zou zeggen GO FOR IT!!!! +:)+

In La France is t wat fris maar gelukkig droog, vanmiddag gaan we met de mannen klimmen. Lachen hoor, ik heb hoogtevrees.... %)
Voor de rest heerlijk genieten van t eten, gezelligheid en elkaar. Van Tie heb ik al de eerste foto aan de longeerlijn mogen ontvangen, dus die blijft ook lekker in beweging. En ze is pishengstig, dus dan blijf ik in ieder geval uit de buurt, haha!

Over foto's gesproken; zijn de pics van Kirsten er al? Zag via mn mail ook pics van Moon, maar die kan ik zonder flash niet openen. Zaten er leuke van ons tussen?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 12:33

Toch nog n tackvraag. Wat wordt bedoeld met:

606. Geen paard mag op dezelfde wedstrijd in Reining met bit, snaffle bit en bosal gereden worden.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:05

yildiz schreef:
Toch nog n tackvraag. Wat wordt bedoeld met:

606. Geen paard mag op dezelfde wedstrijd in Reining met bit, snaffle bit en bosal gereden worden.

Dat je niet mag wisselen qua bit. Heb je eenmaal een bitkeuze gemaakt, dan moet je je daaraan houden. Waar haal je deze regel eigenlijk vandaan uit Green book? Kan me niet heugen dat ie in het wran boek staat of in het dawra boek. Maar kan me vergissen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 17:35

Ja toch echt regels van WrAn en Dawra. Maar had t inmiddels al aan Paulette gevraagd. Mag als ik verschillende reiningproeven start op dezelfde wedstrijd niet wisselen van bit. Wel tussen de andere onderdelen.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:03

oh okay...weer wat geleerd.

Wij gaan trouwens niet de 22e. Tja sorry Yilz. Er zat vandaag een uitnodiging in de brievenbus, nichtje van Cyann wordt 18 en geeft een gaaf feest de 21e. Dus zeg ik....oh maar we hebben de 22e wel een wedstrijd van de arabs of wil je niet? Nope ze wil niet. Wat een geluk dat ik dat inschrijfformulier nog niet heb ingevuld en opgestuurd, anders had ik mooi moeten betalen.
Dus ik ben bang dat je dan toch grote kans heb dat je de reining beginners gaat winnen :D