Western Arabieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:32

Nog even een toevoeging op het EK:

Toevallig heb ik ingelogd op een duitse Westernarab forum...
.. Joyce: daar zie ik mensen gewoon inschrijven voor mono pleasure EN pleasure allround. Dus het kan volgens mij echt wel.

Echter: nog erger: zij hadden al inschrijfformulieren vanaf 1 april!!! Toen hebben zij al een link geplaatst (stonden op Oostenrijkse site & duits forum). *shock* nou snap ik er echt niets meer van
Laatst bijgewerkt door Krista op 05-07-12 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 22:36

Welkom Precor! *\o/*

Hoe kan t zijn dat er daar al wel een formulier bekend was en voor alle andere landen niet?!!!! Werkelijk ongelofelijk... :( Hebben ze de patterns toevallig ook al?

Maar uiteraard kun je natuurlijk wel inschrijven op allround pleasure, maar dan zul je toch nog altijd T&C en Trail óf Reining moeten starten? En juist dat ging toch niet lukken?
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 05-07-12 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:38

ik zie er daar toch die alleen de pleasure pakken van de allround, en dus inderdaad niet voor het allround gaan rijden.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:00

Hoi, vandaag weereens overgewerkt tot bijna 2300 uur! Dus solly ben een beetje laat...

Tof krista van die warm up dat je dat gevraagd hebt, want dat was mij idd ook niet duidelijk. Ik had exact dezelfde vraagtekens. Joepie weer een keertje extra starten in de reining is dus mogelijk.
Maar idd het verhaal van dit jaar geplaatst zijn...daar heb ik ook mijn grote twijfels over....typisch gevalletje van ....weereens een organisatie die de regels niet goed heeft gelezen/kent cq gevalluhtje READ THE fiets RULEBOOK!. Want idd HET STAAT ER ...OF 2 jaar ervoor met nadruk op OF!!! grrr Dus gewoon resultaten van de afgelopen 2 jaar opgeven en als footnoot dan nog ff verwijzen naar het Rulebook waarin dat heeeeel duidelijk staat!!

De allround lijkt mij ook dat het zo werkt Krista. Er staat helemaal nergens dat je niet mag starten in de allround klasse als je niet minimaal 3 keer start in die klasses. Hoe men nou weer aan die onzin komt??? Dus idd dan mag je ook minder starten, zo lees ik het ook. In aanmerking komen voor de Allround titel is natuurlijk een heeeeel ander verhaal en waarschijnlijk moet je dan wel trail of reining in het pakket starten van min. 3 onderdelen om mee te dingen naar de allr.titel. Maar gaan voor de titel of simpelweg starten in de allround klasses zijn wel twee dingen die los van elkaar gezien moeten worden, het komt verwarrend over dat is wel zo.

Al die formulieren die mogen we toch zeker wel ondergetekend naar ze mailen? Programma Nitro werkt perfect daarvoor.

En bizar dat ze elders al de formulieren bleken te hebben. Misschien was de webmaster ziek die de boel op de officiele site moest knallen??? proest.

En idd yildiz...misschien hebben ze de pattern ook al??

Trouwens ik las ook dat je voor de mono slecht 3 verschillende landen nodig hebt en 5 deelnemers om er een EK titel aan te kunnen hangen En dat je voor de allroundklasses 5 verschillende landen nodig voor een EK titel. Dus ook daar moeten we ff op letten, dat ze niet de fout in gaan bij de mono's. Foutje van niet het Rulebook kennen, is zo gemaakt binnen een organisatie nietwaar. ;-)

euh Krista, wat betreft camping......mocht je een heerlijk gespreid bedje willen, incl. keuken, douche etc....kost voor de gehele ek week (6 overnachtingen) 75 euro per persoon in centrum, boven een taarten winkel met heerlijke pralines, diverse koffie en... *\o/* . Je krijgt er dan wel een ander maf stel bij met kind in ROZE :(:) Afstand tot lokatie heel dichtbij. Nog slechts plek voor 2 personen, dankzij helaas het afhaken van een gezellig brabo stel meiden.

Oh en trouwens VAN HARTE WELKOM Precor!! *\o/*

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:07

CounTree schreef:
En idd yildiz...misschien hebben ze de pattern ook al??

:') is in het verleden al eens eerder gebleken...... toen had Oostenrijk alles al ver ver ver van te voren

Krista

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:08

een maf kind in roze kan ik wel velen :D alleen als we komen, komen we met z'n 3-en..... of ik moet een matras mogen bijschuiven :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:26

3? ben je nou alweer zwanger?? whahaha _O-
Hubbie gaat vast mee en wie nog meer dan?
Huisje is eigenlijk voor 4 personen ivm 4 bedden. Voor Cyann maakte ze graag een uitzondering als ze eigen luchtbedje mee nam en dekbed enzo. Cyann prop je zo ergens weg (op onze slaapkamer). Geen idee of er genoeg ruimte is voor nog extra persoon. Zal ik het voor je vragen?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:31

ditatje schreef:
om even terug te komen op het feit van aandacht trekken voor de foto bij deze de foto nancy.
duurde ff maar dan heb je wat :D

oliebol Anja ging opeens rondjes rijden...en ik wilde echt de foto niet verknallen....snel uit beeld sluipen.......Jammer!! >;) :') := _O-

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:45

yildiz schreef:
Haha! Die had ik al gezien! GE-WEL-DIG!!! Die móet Leen zien, hahahaha! _/-\o_

Net ff getraind, moeizaam, moeizaam...maar ook wel verbetering. Vroeg me af; als ik alleen beginners start, zou ik dan de performance onderdelen op shanks en de reining op snaffle mogen rijden?

hihi die is wel wat gewend hoor! :+ Ik loop thuis altijd zo ;)

Wat je vraag betreft...dat weet ik eigenlijk niet zo 1,2,3. Geen idee of je bij de dawra beginners ongeacht leeftijd paard op snaffle mag rijden. Probeer eens wijs te worden van het regelboek dat opeens online gezet was whahaha. Ergens zou er iets over moeten staan, dus zoek het op en gooi het hier in de groep. Als je mazzel hebt staat dat er wel duidelijk in ....

En yildiz...Wat heb je een vreemde cq je pensionhouder aan de ballen laten zitten van je ventje????? >;) Je bent toch niet preuts :roll: whahaha zijn jouw kids bezorgd door de ooievaar soms?? :D :=

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 06:31

Hi hi, zie de pensionhouder al staan ;)

Wat een raar gedoe rondom het EK.
Beetje jammer om er zo aan te moeten beginnen...
Regelboek iig maar in je zak houden daar.

Precor welkom!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 07:00

Haha, ja ik kan me er ook n levendige voorstelling van maken; hij in die polder bij al die hengsten voelen, hihi! 114 gebeld: er staat een man in de wei... _O-
Hij heeft vorig jaar n hengstje gehad waarvan maar 1 bal naa beneden was gekomen. Die andere zat ergens verstopt in z'n lies. Was een Heule dure operatie en hij baalde want hij had met dat beest naar de keuring gewild. Dus vandaar...ff checken! :)*

Je mag bij de Beginners kiezen, maar mag je ook wisselen? Vorige show heb ik bij de w&j op snaffle gereden en bij de beginners op shanks.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 07:16

Regelboek DAWRA:
Uitrusting volgens regel 400 e.v.
Deelnemers dienen paarden jonger dan 6 jaar te starten met snaffle bit of bosal en te rijden met tweehandige teugelvoering. Is het paard 6 jaar of ouder, dan heeft de deelnemer te keuze om te rijden met een snaffle bit of bosal met tweehandige teugelvoering of shanks met eenhandige teugelvoering.

Ja, dat wist ik al wel. Maar... Over wisselen tussen de onderdelen door staat niks. Conclusie: dus dan mag dat?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:35

Ja klopt Yildiz, dat mag gewoon. :j Zolang je het maar niet tijdens het onderdeel doet is er niets aan de hand :+

En altijd ff checken of ze netjes zijn ingedaald, voordat je dingen gaat doen . :+ :j

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:41

@ krista. toch weer een vreemd iets ondekt omtrent vooruitbetaling....kijk ik op het inschrijfform staat daar: The money transfer for TOTAL ENTRY fee, box fee and/or camping fee with....euro in total has been done to the organizer's account.

als je dit leest lijkt het erop alsof je alles vooruit moet betalen. Terwijl op de invitation iets anders lijkt te staan. Entry Fee, fees, lekker verwarrend weer. Wat doe jij eventueel? Gewoon die 180 euro vooruitbetalen?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 10:10

CounTree schreef:
Ja klopt Yildiz, dat mag gewoon. :j Zolang je het maar niet tijdens het onderdeel doet is er niets aan de hand :+

En altijd ff checken of ze netjes zijn ingedaald, voordat je dingen gaat doen . :+ :j

Hè balen, wilde daar net op gaan plussen tijdens de reining! :+

Enne... We gaan voorlopig nog helemaal niks doen met Nour... /3

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:25

Hebben jullie de foto's op robspictures al bekeken? Zijn er een heleboel ;) van zaterdag de clinics van Alice en volgens mij Astrid?
Btw Yildiz, complimenten, wat zit jij netjes op je paard!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:29

haha nee dat snap ik dat kleine ventje. Maar tis altijd wel fijn om te weten dat ze in het zakkie zitten voor de toekomst. Wat je ook met Nour gaat doen...in het zakkie is altijd beter dan balletje balletje zoeken. Ook fijner voor op de Operatie tafel en voor je portemonnee ;-)

Oh Yildiz, das waar ook, heb je al iets gehoord over je verzoek om L3 te mogen starten? Spannend!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:27

zo zit tussendoor ff de EC te bekijken in Oostenrijk van de NRHA via lifestream!
Nou Nederland mag weer apetrots zijn en is ff top begonnen zeg. Bij de 13 jaar en jonger deden er ca. 14 mee en Zoey Kant (ned) wordt nu uitgeroepen tot Europees Kampioen en Reserve Kampioen. Ze bracht 2 paarden uit en wint zelfs als reserve champion met flinke afstand van de nr. 3.
Lachen zeg nu moet ze straks op het podium haar linker been op nr. 2 zetten en haar ander op nr. 1 :+ Gek gezicht hoor 3 plaatsen en slechts 2 mensen op het podium. Zo gaaf om die jeugd te zien rijden. *\o/* De jongste ruiter van de competitie is trouwens 11 jaar, wordt net gezegd. Straks de grotere vanaf 14 jaar. http://www.rh-video.de/powerstream/

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 13:35

Thanks Corine! Paulette hè... Verricht wonderen voor je zit! Die pics waren van de clinic zaterdag, van Alice. Bovendien kon ik, na ons eerste avontuur, op zondag niet meer normaal zitten, haha!

CT, Toevallig gisteren nog met Irene, mijn trainster, over gehad. Nog niks over gehoord. Daarom heeft ze opnieuw de vraag gesteld....met de datum van onze eerstvolgende WRAN wedstrijd...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:14

Ik had het verzoek op 27 februari ingedient en had 7 maart antwoord. Ik had het gestuurd naar voorzitter@wran.eu (= peter vet) en naar wedstrijden@wran.eu (= marijke).
Kreeg 7 maart antwoord van Marijke dat het verzoek i.o.m. peter was goedgekeurd. Ik had e.e.a. onderbouwd met diverse links naar cyann der wedstrijdfilmpjes, compleet met uitslagen van onderlinge wedstrijden met galop op 1 hand en ook dawra wedstrijden waarbij ze op 1 of 2 handen reed reed en reining wedstrijden op 1 hand. Dus eigenlijk had ik het vrij snel terug......alhoewel ik het nog lang vond duren hihi.
Ben benieuwd hoor....ik duim voor je. Meestal adviseren ze om twee handtekeningen te hebben...dat wel.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:14

yildiz schreef:
Thanks Corine! Paulette hè... Verricht wonderen voor je zit! Die pics waren van de clinic zaterdag, van Alice. Bovendien kon ik, na ons eerste avontuur, op zondag niet meer normaal zitten, haha..

Uhm, ik zie er daar meerdere rijden die regelmatig bij paulette lessen maar echt niet zoo zitten, het valt gewoon op, niet zo bescheiden ;)

En ik kon ook echt niet meer zitten nee op de zondagen van de weekenden dat ik mee was. Hoop echt dat we er volgend jaar op één of andere manier bij kunnen zijn ;)

Gaaf die nrha stream! Knap hoor van die 'kleintjes' (zouden ons,iig mij, er zo uitrijden, hi hi)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:27

mijn knappe kerel een paar jaar geleden in zijn western outfitje <3

Afbeelding

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:29

Kijk en daar hebben we nog een kandidaat voor de dawra mannenkalender! +:)+ Euh ik bedoel de combi dan hè :+ .

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:33

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:17

Precor welkom!

Ik vind het ook allemaal een gedoe hoor voor die EK, zoals ik het allemaal mee mag lezen. Ik was er allang klaar mee geweest. Bah bah. -O-

Vandaag was naatje weer draakje. Poeh poeh wat had ik het ermee te stellen.
Maar goed, even flink aangepakt en toen was het weer ok. Had ze zich er maar weer bij neer gelegd. :+
Toen ging het weer lekker en gingen de tempo wisselingen ineens wel ERRUG goed! :D Raar paard heb ik toch. hihi