het begin van mijn zwarte tuig is er!!! nu het vakantie is ben ik begonnen met het hoofdstelletje....de neusriem is al af!!! fotos volgen snel, en natuurlijk op mijn site
even een oproep: kijk even op mijn site onder forum.... ik zou het leuk vinden als iedereen daar even een paar fotos van afgemaakte halsters/borstuigen zou willen plaatsen! ( te vinden onder arabian dream)
dan kunnen we alle prachtige maaksels bij elkaar bewonderen!
alvast heel erg bedankt!
ps: het neusriempje van het zwarte tuig staat ook op de site onder iraans tuig...
ik kan nergens meer hier in het forum die foto vinden van mijn borsttuig aangezien die op de computer is zoek geraakt had ik nog enige hoop m hier te vinden
Ik moest even kijken hoe het hoofd van dat paard nou zat: dacht in eerste instantie 'Wat een vreemde two-ear!' Wel ontzettend mooi! Heb je dat met leer gemaakt?
Foto's moeten volgens mij in een link,om sluiten van ons o-zo lange topic te voorkomen!
Van leer, ik ben westernzadelmaker, en heb net die mega-coole bling steentjes uit Amerika. Ik ga ook nog een zwart met rode steentjes maken!
Mogen we geen foto's plaatsen? Is dat niet wat onhandig in een topic waar we allemaal aan het fröbelen zijn en lekker onze resultaten willen laten zien en erover kleppen? Ik vind het juist zo leuk om te zien wat iedereen maakt!
Ja maar dat is toch niet handig? Of leuk? ik wil het direkt zien, anders zit je weer de hele tijd heen enweer te flippen, en je moet wachten tot je de foto's kan zien, en er staan toch wel meer foto's op dit topic? Ik herinner me nog die mooie vos met wit tuig van een paar bladzijden geleden.
@ Yashmina: Welke techniek heb je gebruikt voor de iraanse neusriem ? Hijs is trouwens prachtig geworden ben echt benieuwd hoe alles er in geheel uit gaat zien !
Ik ben nu met zwangerschapsverlof en heb alle tijd voor andere dingen dus nu kan ik eindelijk verder met mijn Arabisch tuig wat ik al 2 jaar lang probeer te maken blauw/zwart worden daarvan de kleuren, het stof had ik amelijk al een tijdje en het wol ook maar het kwam allemaal stil te liggen
Aafke ik vind het ook onzin maar eerst zeiden ze er niks van en toen kregen we opeens een heleboel opmerkingen en waarschuwingen in het topic. In de eerdere twee topics en in het begin van deze was dat neit het geval, maar om sluiten van dit gezellig fröbelhoekje te voorkomen zei ik het even! Ik vind foto's ook leuke dan links omdat je dan gelijk alles kan zien!
aafke, wat leuk dat je die zelf kan maken ! Blijft dat nou goed zitten, zo'n two ear zonder keelriem ? Heel mooi dingetje ! en ja helaas, foto's mogen alleen in link, anders kriijgen we gedonder met de moddies.
RhealLover, dat borsttuig staat je paardje echt heel mooi. Daar heb ik nooit het geduld voor, denk ik.
Jokari: ja, met een Hackamore blijft dat prima zitten; een hackamore heeft alleen iets nodig dat hem omhoog houd.
Hebben jullie ook wel eens naar macramé boekjes gekeken? daar staan ook hele leuke dingen in, met kraaltjes waarmee je hele mooie hoofdstellen en halsters kan maken!
ik herrinner me dat voortuig nog! Op je paard is hij nóg mooier! Die diadeem op je cap vind ik ook een hilarisch idee!
[quote="eLLe_horse"]@ Jalenka_Kiya: Met wat voor een soort knopen heb je de twee buitenste strengen van het showhalster op je site eigenlijk gemaakt?quote] Ook met macramee, alleen dan twee kleuren. Dan krijg je vanzelf dat motiefje. De andere kant is precies andersom dus donker accent in een lichte streng.
Ik moet de site nog opdaten voor het shopwhalster deel maar ik ga dat na de vakantie doen!
Hallo allemaal, ik heb nu echt vakantie en ben begonnen met het zwarte en het blauwe tuig verder te knutselen, maar nu heb ik een probleempje, misschien kunnen jullie me eruit helpen, dit is het neusriempje... http://www.freewebs.com/fayruz/HPIM3017.JPG
maar nu wil ik er ook zo'n kopstuk-lapje aanmaken, kennen jullie dat? het zit aan het kopstuk vast en ligt een stukje op de hals van het paard.. denken jullie dat het mooi is als ik de randen van dat lapje met het zelfde patroon bestik of is het te druk zoveel ruitjes? ( het lapje is 15x 30 cm ) voor de mensen die het lapje niet kennen: http://www.almostrancharabians.com/Roriecostume.jpg
@ maysie: de neusriem is geknoopt, ik maak momenteel een handleiding om de verschillende patronen te maken, hij komt binnenkort op mijn site...
Ik denk dat het te druk wordt dan het als het gehele lapje onder de ruitjes komt. Misschien een ruiten rand zeg maar dat het middenstuk gewoon effen zwart blijft en de rand in ruitvorm. Kan je eventueel op het midden nog iets met kralen of iets anders doen... Maar zo dat het niet te druk word.
ik vind het wel mooi als je zo'n randje met ruitjes op dit maakt.. mijn vriendin heeft dat ook gehad met oosters zo'n stukje op de hals..vind het echt super mooi.. nou ik heb vanaaf vakantie gekregen maar ik moet veel werken dus ik hoop dat ik er weer genoeg tijd voro ga krijgen..mijn borsttuig+halster liggen weg te rotten hier