Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 19:41

@CT: ja die blouse is ook weer zó gaaf! Totaal anders, echt heel zomers! Ik ga denk ik aandelen HH nemen, echt n geweldig merk! _/-\o_

Zal hubbie es polsen! Misschien vindt ie t voor n keer wel leuk. Moeten we wel oppas voor de kids hebben want zeker de oudste is dat paardengedoe zo beu en dan zit ik met m'n gedachten bij de kids ipv me te focussen op t rijden...
Wil m eigenlijk ook nog es n keer strikken voor een mooie shoot met hoed en paard (met het oog op de DAWRA mannenkalender 2013). Vroegah wast krek de Marlboroman... <3

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:19

hihi die yildiz. BTW Yvonne van Koot heeft haar sticker apparaat nog altijd, dus ik snap echt het probleem van de DAWRA stickers niet. Kwestie van bestellen, meer is het volgens mij niet.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:44

Hahaa, de marlboroman :) geweldig.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:40

yildiz jij hebt haar zeker net gebeld? Ze belt terug zodra ze tijd heeft. Net daarvoor heb ik haar al geadviseerd de "club" te bellen met de vraag of ze toevallig al stickers nodig hebben ;-).

Ok Hellup! Krista???
pfff de regels aan het ontcijferen.
- De mono's.
Begrijp ik het goed dat er eerst een soort van voorronde moet rijden zijnde de mono qualification? Als ik het goed begrijp is dat iets anders dan A level Qualificatie (waarmee je kan volstaan dmv ondertekend certificaat vd dawra).

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 22:15

Heb haar idd berichtje gestuurd, haha! :P

Succes met het inlezen, heb nog een naslagwerk liggen, pffff.... :(:)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:34

Oeh een DAWRA mannenkalender, klinkt goed. :D Zal mijn man ook eens lief aankijken....

Wij hebben zojuist tickets geboekt voor de vakantie *\o/* We starten in Sofia ( Bulgarije) dan door naar Boekarest... terug naar de oostkust van Bulgarije ( Varna) en dan eindigen we in Istanboel! Heb er zoveel zin in, alleen jammer dat ik m'n Henk weer zo lang moet missen... maarja...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:48

zo aardig ingelezen....en dus een naslagwerk aangemaakt...nog ff inbinden, maar dat doe ik vrijdag dan wel weer. Dawra bestuur even gevraagd voor de benodigde certificaten ivm kwalificatie...dat moet samen met entry form ingestuurd worden....Just in Case.

Goed idee!!!! Een DAWRA MANNENkalender!!! Wat een geweldig goed idee joehoe! Al die wijven op die kalender 8-) ;) Real Studs in the picture <3 *\o/* Das veel leuker!! :j :9 *-:) :wow:

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:55

Je 'startlicentie' heb je als je dit jaar, dus 2012, bent geplaatst in trail of reining. Althans, dat zijn schijnbaar de voorwaarden. Ik moet even de boel verder uitpluizen, morgen heb ik antwoord binnen op alle andere 600 vragen voor het EK ;)

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:08

CounTree schreef:
yildiz jij hebt haar zeker net gebeld? Ze belt terug zodra ze tijd heeft. Net daarvoor heb ik haar al geadviseerd de "club" te bellen met de vraag of ze toevallig al stickers nodig hebben ;-).

Ok Hellup! Krista???
pfff de regels aan het ontcijferen.
- De mono's.
Begrijp ik het goed dat er eerst een soort van voorronde moet rijden zijnde de mono qualification? Als ik het goed begrijp is dat iets anders dan A level Qualificatie (waarmee je kan volstaan dmv ondertekend certificaat vd dawra).

volgens de invitation:
In the Mono-competitions Dressage, Show Jumping, Classic Pleasure, Reining, Trail and Western
Pleasure the 10 best horse and rider-teams in the qualification classes are qualified for the finals.

Dus ja, daar rijd je een voorronde in.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:13

Heb al n pic van een ministud klaar staan, hihi, die van Yul is echt te cute!
Hubbie gepolst; wil wel naar de wedstrijd komen maar NIET op de foto, tsssss.....
(mag een bondagepic dan ook?! ~~}> )

Malu, klinkt goed! Alvast een fijne vakantie! Ik heb vandaag ook een weekje geboekt. Wilde pertinent niet naar Frankrijk en niet camperen...Wat gaan we doen? Juist... Camperen in Frankrijk! |o Wel heel romantisch in een Mongoolse yurt (zon ronde tent) op een hippiecamping! <<)

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:16

Whoehoeoeo een hippiecamping :D :D :D leuk!!!
Malu, klinkt ook goed, vakantie!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:16

Beter een bondagepic dan geen pic... }>

Waar ga je heen in Frankrijk? Een hippiecamping... met een dikke joint rond het kampvuur ? :D :Y)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:43

Krista schreef:
Je 'startlicentie' heb je als je dit jaar, dus 2012, bent geplaatst in trail of reining. Althans, dat zijn schijnbaar de voorwaarden. Ik moet even de boel verder uitpluizen, morgen heb ik antwoord binnen op alle andere 600 vragen voor het EK ;)

of de twee jaar voorafgaand, heb ik ergens gelezen in volgens mij de invitation.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:45

Krista schreef:
volgens de invitation:
In the Mono-competitions Dressage, Show Jumping, Classic Pleasure, Reining, Trail and Western
Pleasure the 10 best horse and rider-teams in the qualification classes are qualified for the finals.

Dus ja, daar rijd je een voorronde in.

Fijn!

Wel gek dat je dan op het inschrijfformulier zowel de voorronde als de final aan moet vinken.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:48

Krista schreef:

Ben benieuwd, ga je de antwoorden delen met de rest van de crew? :P _/-\o_

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:50

yildiz schreef:
.... Ik heb vandaag ook een weekje geboekt. Wilde pertinent niet naar Frankrijk en niet camperen...Wat gaan we doen? Juist... Camperen in Frankrijk! |o Wel heel romantisch in een Mongoolse yurt (zon ronde tent) op een hippiecamping! <<)

Het is weer duidelijk, je hebt thuis helemaal niets te vertellen he? :D

Gezellig als ie langs komt op de westrijd

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 17:34

^) Is t zo obvious?! :\ :D
Nog wel ff oppas regelen, maar zou wel gezellig zijn ja!

Al uit de inschrijving? Goh, ik ben wel benieuwd hoe het nu allemaal precies zit?

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:03

pff het is wel een hele studie ... inschrijven voor het EK. Blij dat ik niet mee doe :-)

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:12

om even terug te komen op het feit van aandacht trekken voor de foto bij deze de foto nancy.
duurde ff maar dan heb je wat :D

Afbeelding

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:15

_O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 22:17

Haha! Die had ik al gezien! GE-WEL-DIG!!! Die móet Leen zien, hahahaha! _/-\o_

Net ff getraind, moeizaam, moeizaam...maar ook wel verbetering. Vroeg me af; als ik alleen beginners start, zou ik dan de performance onderdelen op shanks en de reining op snaffle mogen rijden?

Kreeg van de pensionhouder de tip om tegen de schemer, na mijn rijden dus, naar de hengstjes te gaan kijken. Ik was vandaag al geweest maar dacht: Hubbie moet toch werken, kan ik net zo goed ff langs gaan. Nou... Ik ga nooit meer overdag! Jeetje wat n activiteit! Nour was flink aan de gang; worstelen, steigeren, sprinten over dat lange stuk (400 m) weiland, staart omhoog en gaan!!! Wauw! <3 Hij is zo mooi aan t worden! Volgens de pensionhouder gaat ie veel groter dan moeder worden en idd hij is de afgelopen maanden echt de hoogte ingeschoten! En gisteren heeft ie gevoeld: twee ballen! :D
Glenn, hoest met Shameless? Heeft ie inmiddels al geshowd?

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:04

ditatje schreef:
om even terug te komen op het feit van aandacht trekken voor de foto bij deze de foto nancy.
duurde ff maar dan heb je wat :D

[ Afbeelding ]

:') :') _O- _O- gelukkig! Ik ben niet de enige malloot :D

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:09

CounTree schreef:
Krista schreef:

Ben benieuwd, ga je de antwoorden delen met de rest van de crew? :P _/-\o_

duhuh

1. Vanwege animal protection mogen paarden niet meer dan 5 rubrieken starten per dag – maar omdat er geen duidelijk dagschema is, wat en welke rubrieken er EXACT gereden worden op bijvoorbeeld zaterdag (want alleen ‘EM classen & allround’ is niet voldoende, ik wilde weten welke onderdelen precies!) kan ik niet inschrijven omdat ik niet weet in welke mate ik mijn paard aan het belasten ben. Stel dat ik de Speed er bij zou pakken, dan wil ik weten of dat, gezien de planning, wel verstandig is. Oftewel: een uitgebreider dagschema!
Antw: De dagindeling wordt aangepast zodat de paarden niet meer dan de voorgeschreven 5 x starten
2. Een ‘traces-certificate’- dat is je exportkeuringcertificaat?
Antw: Dit is je transport certifcaat voor over grens transorteren van paarden.
3. Volgens greenbook: hoeven mogen niet met lak behandeld worden. Is dit alleen voor de type&conformation (logisch) of geldt het ook voor de rij-klassen
Antw: Hoeven mogen niet gelakt worden, aleen haarlak is toegestaan.
4. Volgens de site kun je reserveren voor de camping op het terrein zelf…… via een pdf file: die er nog niet op heeft gestaan. Is het mogelijk dat formulier te krijgen – inclusief de kosten, zodat we ook hier geen verrassingen krijgen (met Zweden nog goed in mijn hoofd)
Antw: pdf hiervoor komt zo snel als mogelijk online. Na betaling hiervan wordt geen probleem
5. Wij schrijven in, moeten vooruitbetalen, prima. MAAR: wat als, doordat alles zo laat online is gekomen, andere landen denken: laat maar, oftewel te weinig landen om een EK te kunnen rijden.... hebben wij dan ook recht op 100% geld retour?
Antw: Als de EK organisatie het evenement afblaast dan krijg je 100% geld terug.

>> ik zag dat je alleen je boxgeld & administratiegeld vooruit betaald, d.w.z. 180,- te saam. De onderdelen betaal je daar, zoals ik het lees...

6. De kwalificatie/warm up klassen: jij bent ook al gekwalificeerd denk ik, ik bijvoorbeeld ook. Mag ik die klasse gewoon als warm up mee rijden, of telt het dan alsnog als kwalificatie en stel dat ik een DQ krijg (Scorpio maakt een salto of zo :D) lig ik er dan acuut alsnog uit? Oftewel hoe zien ze de warm up klassen tegelijk met kwalificeren?
Antw: Als je je paard dit jaar nog niet in de reining of de trail geplaatst hebt kan je dit als nog op de ek doen in de kwali/warm up klas, red je dit niet dan lig je eruit voor de allround klassen, heb je jezelf wel gekwalificeert dan kan je de warmup als oefening beschouwen.

>>> aan dat 'dit jaar' is dus twijfel, aangezien de tekst zegt, 'dit jaar of in de 2 jaar voorafgaand aan het EK = 2010 en 2011

7. Worden de trailpatterns nog online gezet?
Antw: ja volgen zo snel mogelijk

dussssssssssssss >;)

Precor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:13

Ik ben niet zo vaak op Bokt, maar ik ben een recreatie western ruiter met (natuurlijk) de liefste Arab van de wereld :D Precor is inmiddels 21 en heeft nooit anders dan western gedaan. Foto's plaatsen kan ik npg niet, dus dat komt nog wel...

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:31

Welkom in ieder geval!!!