[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:44

Hier ook geen pavo, hoewel ik het nieuwe voer niet direct verkeerd vind klinken :)
Wij voeren nu Marstal en Equifyt, maar de Marstal gaat vermoedelijk vervangen worden door Subli, die is is wat praktischer en prijsgunstiger :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:12

Hier krijgen ze hyppostar de muesli zonder haver en de slobber De brok van het huismerk de helft goedkoper en deElfde hoeveelheid voedingsstoffen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:02

Op stal voeren ze aan die van mij basisbrok waarvan ik het merk ben vergeten. Pas krijgt ook nog senioren slobber van mij bij omdat hij wat schraal was geworden. (haha stomme paard is 10 jaar en krijgt al seniorenvoer, maar het werkt heerlijk, want hij begint weer wat body te krijgen)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:56

Noah krijgt nu 1x3 handjes en 1x 1 handje Care4Life met een handje lucerne erbij omdat hij gewoon bijna 30 kilo te zwaar is :') maar normaal krijgt hij 2x 1/2 kilo hippostar basisbrok aangevuld met een halve schep granenmix en lucerne.

[TVG-ITP] [LO] Noah met Pessoa opbouwen na blessure

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:58

Hier zooooo trots asal vandaag zelf gereden opstappen ging top even 10 min strijt en daarna mijn 'oude'paardje weer trug heerlijk. Eveb hulp gehad met afstappen maar ook dat ging redelijk goed

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:47

Noah loopt fijn Tammy! :j Ziet er relaxt uit zo

En wat goed Joyce! Fijn als het weer een stijgende lijn is! Heb het verhaal erachter denk ik gemist of eroverheen gelezen, maar wat was de reden dat het op en afstappen problemen gaf?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:58

Het vervelende is dat hij aan de longe prima loopt maar ohz veel struikelt en dan even onregelmatig is, ik ga denk ik even een stapje terug doen ohz en alleen stappen, en hem wat meer aan de longe zetten. Dan ga ik er over een week wel weer op, kijken of het helpt.

fijn Joyce, altijd lekker als je met een goed gevoel afstapt.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:37

Tammy_ schreef:
Het vervelende is dat hij aan de longe prima loopt maar ohz veel struikelt en dan even onregelmatig is, ik ga denk ik even een stapje terug doen ohz en alleen stappen, en hem wat meer aan de longe zetten. Dan ga ik er over een week wel weer op, kijken of het helpt.

fijn Joyce, altijd lekker als je met een goed gevoel afstapt.

Op het filmpje lijkt het alsof hij rechtsom makkelijker loopt dan linksom...niet onregelmatiger ofzo maar zijn swung is anders(weet neit hoe ik het anders moet uitleggen)
Alsof hij linksom voorzichtiger loopt

Ik stuit met Mirka tegen hetzelfde probleem aan...aan de longe niks aan de hand.
Als ik er op gaat loopt ze zo nu en dan met wat vuile passen.
Alleen zit ik verschrikkelijk scheef en dus denken we nu dat dit Mirka belemmer in dr beweging juist omdat ze zo gevoelig is.

Heb nu een fysio gemaild voor Mirka die ook mensen behandeld.

Het rare is namelijk op het moment dat ik mezelf corrigeer als iemand het zegt want zelf voel ik niet dat ik scheef zit..ik juist het gevoel heb dat ik scheef zit..
Ik weet voor 100% zeker dat ik niet zozeer scheef zit maar me heupen scheef zijn waardoor ik niet recht kan zitten...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:12

Kan het aan je zadel liggen, Tam?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:48

@ shanna ze is pas geschrokken met het afstappen kon er niet eens meer op of af gelukkig heeft manlief jaren zadel mak gemaakt dus die heeft haar tijdelijk gereden nu kan ik het gelukkig zelf weer
Hier komt ook 2x per jaar de de fysio asal knapt er altijd wel van op

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:44

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 01:32

zat ik ook al aan te denken Ersiel, poown is qua spieren flink wat kwijtgeraakt dus ik gebruik nu alleen de dikkere dekjes die ik heb, maar ik heb hem tot nu toe alleen met het dressuurzadel gereden omdat die lekkerder zit en ik toch dik een halfuur aan het stappen ben. Ga als ik er weer op ga eens het vzh zadel er op leggen, kijken of het enig verschil maakt.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:52

Ahh zo, vervelend! Wel fijn dat het nu dan weer zo goed gaat! +:)+

Shief heeft me vandaag verteld wat ze voor haar 13e verjaardag graag zou willen hebben volgende maand...

Afbeelding
een bles :j

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:56

Daya heeft t ook hoor, ohz wat voorzichtig en struikelen enz. Heeft dit sinds de behandeling van de osteopaat. Gaat nu heel stuk beter na veel op de binnenhoefslag rijden en tempowisselingen. Ik laat hem niet teveel zoeken, maar geef hem de nodige ondersteuning en zo bouw ik het wat uit.

Verder wel goed dat je weer met Noah aan de slag mag!
Shief is ook echt een prachtpaard. Snap dat jullie zo erliefd op haar zijn!!

Daya is de laatste tijd een ongelofelijke stuiterbal. Hij loopt gewoon te showen (staart rechtop, heeeuwl erg zweven) aan de longe MET pessoa. Moet zeggen dat het een mooi effect heeft want door dat elastiek onder zn billen komt hij een heel eind van de grond af, haha.
Ohz ook stuiterdestuiter. Gooit enorm op, zet zijn arabierennek erop en loopt te zwaaien met die benen. Ik denk dat hij het tijd vindt voor het weideseizoen, haha.

Ik had een Hidalgo testzadel aangevraagd. Lederen boom met verplaatsbare kussens, omdat Daya gewoon een bloedhekel heeft aan te stugge en zware zadels, dus ik blijf steken in het semi-boomloze aspect. Dit zadel is wel zo'n complete ramp :( rijd nu natuurlijk nog met mijn Trekker classic pro en dat gaat top, maar als ik dressuur wil gaan starten zal ik toch een ander zadel moeten.

Die Hidalgo is prima om te zien, ziet er mooi uit, goed qua gewicht en Day reageert zoals het zou moeten, maar het is zo uitgezakt door de vele gebruikers (vermoed ik) waardoor het na 10 minuten rijden op zijn schoft drukt en gaat klapperen aan de achterzijde. Plus dat ze hem verkopen als geschikt voor korte ruggen, omdat de kussens in diverse maten verkrijgbaar zijn, maar het zadel zelf is gewoon ellenlang! Geen postzegel en niet verkrijgbaar in kleinere maten.

Erg jammer :( toch maar kijken voor een wijde wintec ofzo, bah bah bah.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:00

Ons zadel gaat wellicht de verkoop in, dus misschien is dat wat voor je? (Felixible saddle, semi-boomloos, ziet er uit als een dressuurzadel)

Leker hoor Shief :')

Nou ja, zie m'n eerste zin, zadel lijkt niet meer goed te liggen en vermoedelijk komt daar haar gedrag vandaan tijdens het rijden. Hopelijk kan de zadelmaker volgende week kijken of het probleem inderdaad uit het zadel komt of dat gewoon een osteo behandeling weer nodig is...
Ik vrees het eerst :\
Heb gisteren zo'n flutles gereden, paard komt volledig tegen het been in en is niet meer vooruit te branden, tis gewoon sneu en niet leuk om zo te rijden :n

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:33

Wij hebben een Kent & Masters zadel en ben er echt super blij mee! We hebben 'm dan wel nog niet zo lang en rijden niet veel maar hij ligt echt top! Nu moesten we de uren bijhouden en na 20uur rijden weer even een berichtje richting Helen van Dijk doen, dan komt ze het zadel checken. Waarss kon er wel al een andere boom in dacht ze, omdat Shief al aardig aan het 'opdrogen' is. Wel ideaal hoor, zo'n zadel wat gewoon aanpasbaar is!

Verder heb ik echt 0 verstand van zadels, weet nog net hoe de onze heet :') Kan jullie er niet echt mee helpen, maar blijft wel vervelend natuurlijk :(:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:48

Wij hebben K&M geprobeerd, maar was niet passend te krijgen bij Djuun :\

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:50

Ow oké. Shief is ook wel aardig breed, rond en weinig schoft. Vooral het brede en ronde is denk ik een verschil met Djuun?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:53

Djuun is ook behoorlijk rond en weinig schoft. Onze zadelmaker dacht toen ook dat een K&M wel zou gaan passen, maar helaas :\
Maargoed, misschien nu wel :? Wie weet. Schijnbaar is ze in de tussentijd dus weer veranderd, want het huidige zadel heeft wél goed gelegen en die hebben we nog maar sinds april/mei :+

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:58

Hm das wel zonde ja. Maar ja wie weet is ze zo veranderd dat die nu wel zou passen. Voordeel aan ons zadel vind ik echt dat ie aanpasbaar is, shief zal nog wel wat spieren krijgen en vet kwijtraken dus dan is dat aanpassen wel nodig :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:00

Ja, nou dat leek ons dus toen ook voordelig, aangezien Djuun nog jong is! Maar goed, we gaan even zien, maar ik baal wel weer :\

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:07

Pff ja dat kan ik me echt voorstellen! Ik vreesde dat onze zoektocht naar een zadel echt lang zou duren, maar we hadden gelijk maar Helen van Dijk laten komen en zodoende nu een super zadel! Mazzeltje gehad denk ik. Al weet je natuurlijk nooit hoelang hij goed blijft liggen, maargoed dan kan je 'm weer aanpassen.
Lijkt me idd heel voordelig vooral bij jonge paarden! Die veranderen nog veel en groeien ook nog wel wat.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:10

Ja, daarom :j

Tjah, story of our life :') Het zal ook eens gelijk goed kunnen gaan!

Maargoed, "gelukkig" zijn wij niet de enige en komt dit dus gewoon vaak voor. Ben er trouwens van overtuigd dat er best veel paarden in NL rondlopen met een slecht of net niet helemaal goed passend zadel. Hoe vaak ik al niet topics hier op bokt voorbij zie komen met zadels waarvan je vanaf de foto al kan zien dat ze niet goed liggen. Ik denk dat het gewoon iets heel moeilijks is.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:17

Mijn laatste knutselwerkje (al verkocht, was in opdracht)

Afbeelding

Afbeelding

En ff zonder flits, maar niet helemaal scherp dan
Afbeelding

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:23

Pfff, zoveel idd! En dan vaak ook nog idd waarbij je het al vanaf de foto al kan zien en de ruiters dat zelf niet eens zien of gewoon niet willen zien... Blijft voor mij toch wel onbegrijpelijk. Ja het kost vaak een hoop centjes, maar het kost ook heel veel centjes om je paard weer goed te krijgen als je zo lang met een slecht zadel doorrijdt..

Vind die topics altijd wel mooi: Dan mankeert er iets aan het paard en vragen ze bokt wat er aan de hand zou kunnen zijn, terwijl je dan ziet vanaf de foto dat het zadel niet goed ligt. Vervolgens noemt iemand dat en vraagt of het zadel wel goed past, antwoord: Jahoor die past perfect, zadelmaker is vorige week nog geweest :')