Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:47

CounTree schreef:
oooooh getver....slangen. En in het water zie je ze al helemaal niet. Moet er niet aan denken om daar tussen te zwemmen. Ja ik zag het bordje wel staan bij het hek en heb het gelezen, maar besefte niet dat ze ook in het water....
Nou clau, begin je paniek te begrijpen....een paard verdrinkt niet zo snel. Ja in een sloot omdat ie de kant niet op kan komen doordat ie is vastgezogen idd dat komt helaas geregeld voor, een paard geeft heel snel op. Zo verloor mijn schoonvader ooit eens een veulen. Maar in een flinke plas met zandbodem gebeurd dat niet zo heel gauw....maar met slangen....slik!!! Daar wordt je niet minder paniekerig door.....pfff

Hij ging eerst naar links en daar zag het eruit alsof het een soort moeras was en daar was ik bang voor dat ie daar ingezogen zou worden en idd paarden geven wel op hoor, steken dan hun neus in het water; heb het helaas zelf meegemaakt.......

En daarbij, ik dacht die zwemt naar de overkant, en wat dan?? Ik had werkelijk geen idee waar we zaten.....

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 15:49

Waar kan ik trouwens straks de foto's van de shoot vinden? Joyce weet jij dat?

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:12

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 17:35

Thanks! Ben benieuwd... :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:36

Ik heb nada vandaag weer opgepakt. Had het weekend nog te druk en had besloten om mezelf ook nog even rust te gunnen, dus vandaag zijn we weer begonnen met trainen. Tot mijn grote verbazing deed ze het super na een week niks gedaan te hebben.
Wel wat meer schrikkig als anders, maar verder niet extra loperig ofzo, dus dat weten we dan ook weer.
Was best wel spannend natuurlijk, omdat ze nooit langer dan 2 dagen stil gestaan heeft hihi Ook een week is geen probleem dus.
Opstappen en wegrijden met schijnbewegingen hier en daar _O- maar verder top! +:)+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 23:20

Lekker als het zo gaat Jes! Je mag wel weer eens wat trainingspics plaatsen, hihi! ;)

Vandaag zelf veel spierpijn en Tie ook dus wat grondwerk gedaan. Op advies van Astrid voor t eerst de T-wrap gebruikt tijdens het longeren. Ik heb vorig jaar n cursus T Team gedaan maar dat waren alleen de touchtechnieken, had dit nog nooit gebruikt. Maar moet zeggen dat ik direct t resultaat zag; beter gebruik van de achterhand!
Daarna nog ff SMS wat best goed ging.

Morgen weer reining oppakken (en weer met T-wrap rijden), want ja ik heb vandaag de inschrijving voor de AVS cup op de post gedaan en dacht doe es gek! Heb me dus nu ook ingeschreven voor de Beginners reining. Puur voor schooling maar hoop natuurlijk toch n beetje n fatsoenlijke prestatie neer te zetten.
Baal nog steeds van EK-gebeuren. Vind t ook echt zo sneu voor Katja, m'n groom, dat was haar vakantie verdorie! :(
Maar goed, we gaan ons nu dan maar richten op andere doelen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:55

Dus je gaat nu niet naar de EK?

Ja trainings pics, die zou ik zelf ook wel eens willen zien. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 08:00

Nope. Ga niet boven mijn niveau rijden. Dat doe ik mezelf maar zeker ook Tie niet aan.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:14

Lekkere avonturen nog Yildiz & Claudia, oi oi oi

Maar: DAWRA weekend, ook al heb ik maar een stukje meegemaakt: erg gezellig!

Ik hoorde van Paulette inderdaad van het niet uitschrijven van de B/C levels voor het EK - wat een ongelooflijke domper zeg. Juist omdat jullie er ook al zo fanatiek mee bezig waren! En Nancy, het gevoel wat iji hebt , heb ik ook: lekker geregeld, houd me hart vast wat ik daar aantref...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:39

Yildiz groot gelijk heb je.
Slecht hoor van de organisatie!

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:53

haha clau wanneer gaan we ??? het baywatch team gaat wel mee hoor!!

ik vond het een geslaagd weekend leuke en gezellige mensen leren kennen.

ik hoop eind deze week wat fotos online te kunnen zetten maar ik heb denk 2000 fotos weggeschoten dus het heb fftjes nodig.

groetjesss kirsten.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:01

Ja Krista, wat mij betreft zou de DAWRA van mij een statement mogen maken en heel het EK mogen Boycotten!! Echt waar....als het zo moet dan maar niet. Ook in het oogpunt van teamverband. Ik zou er respect voor hebben als er zo'n besluit wordt gemaakt.

Euh Yildiz wat is nou weer een t-wrap?? Waarschijnlijk iets om de achterhand?
En heb je Katja nog gesproken? In verband met vrije plekken in ons huisje.

Wij gaan zowieso daarheen of er nu wel of geen EK is en of ik nu wel of niet zelf mee doe. Voor het eerst sinds jaren hebben we dan vakantie in het buitenland.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 13:20

Altijd welkom Kirsten! Waren de memorycards nog goed?

Boycotten zou voor mij niet hoeven, zonde van de voorbereiding en energie die de andere combinaties erin hebben gestoken. Maar een schriftelijk ingezonden klacht is misschien wel een goed idee.

T-wrap komt uit de T Team methode van Linda Tellington. Eigenlijk heel eenvoudig; een elastische bandage die je tijdens het longeren of rijden onder de billen knoopt. Bevordert het gebruik van de achterhand en schijnt ook goed te zijn bij onzekere paarden.
Vandaag was heel toevallig mijn osteopaat voor een ander paard op stal. Heeft Yentl meteen ook nagekeken (ze had weer n "bult" op haar rug) en bult los gemaakt. Vandaag heeft Tie rust maar kan vanaf morgen weer rustig aan beginnen met rijden.

@ CT: Ja heb t er met Katja over gehad (baalde echt gruwelijk) maar ze blijft uit loyaliteit thuis. Dat hoeft echt niet voor mij maar ze had echt zoiets van samen uit, samen thuis.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:28

Waar kun je zo'n T-wrap kopen? Of is het makkelijk zelf te maken met verband of iets? Lijkt me voor Henk ook wel ideaal, aangezien die weleens vergeet dat hij achterbenen heeft....

Ben benieuwd naar de foto's, Kirsten! 2000 foto's uitzoeken is niet niks! Met Lightroom gaat het wel sneller, weet niet of je dat hebt? Echt een handig programma vind ik zelf.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 13:31

Elke elastische bandage volstaat! Wel op de goede hoogte bevestigen! Google maar even op voorbeelden en ook op YouTube komt een voorbeeld voorbij.

Ben ook benieuwd of er nog wat leuke pics uitkomen. Ik was na t avontuur van Suum niet meer zo met mooie plaatjes bezig, haha!

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:08

Heb nog niet durven kijken yildiz ga vanavond poging doen om te kijken.

Nee heb ik niet malu, maar komt goed!! Eerst alles op volgorde zetten.

Mag het baywatch team dan wel eigen paarden mee nemen ook?

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:16

Ja wij gaan zeker met je mee hoor Claudia. Mogen wij dan ook de paarden meenemen?

Met me knie gaat het goed, is nog wel dik maar de fysiotherapeut heeft er naar gekeken en die zegt ziet er top uit. Alleen me telefoon heeft ons zee avontuur niet overleeft dus maar even kijken voor een andere.

Claudia bij ons in het park kunnen we wel oefenen met sumo daar heb je een kleine watertje voor de honden waar je door heen kan zonder dat die verdrinkt, wegzakt of raar kan doen. En geen slangen.

Ik ga ook niet mee naar het EK. Kerihm kan geen trail of reining op open niveau dus laat hem dan toch maar thuis. Gaan we naar het huisje toe dat staat al vast, dus maken we er maar een mooie vakantie van. Er is zat te doen in de omgeving

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:15

@ Yildiz, gaaf trouwens dat je reining start in huis ter heide. Dan is Cyann in ieder geval niet de enige en dit zal ze zeker leuk vinden. Lief van Katja.

@ Joyce, nou dan is het oorspronkelijke deelnemers aantal opeens gehalveerd! En bedankt organisatie, maar niet heus. Misschien kunnen we dan wel een aantal dingen gezamelijk ondernemen, als ik maar 1x reining mag starten heb ik tijd zat over van die 6 dagen. Vergeet je niet zo'n mileukaart aan te vragen voor je auto?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:36

Ook Marja heeft de knoop doorgehakt, zij start niet op het EK.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 21:41

Las t al op FB. Jammer, vond ze tijdens het weekend echt er uit springen! Jee wat marcheerden ze lekker! Die lope.... om jaloers op te worden! Echt top! *\o/*

Ben jij er al uit Nance? Niet zoveel bedenktijd meer toch?

Haha, ja Cyann kan zeker blij zijn dat ik meedoe, weer een puntje erbij voor die dame! ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:02

Nee ben er nog niet uit. Misschien vul ik die zooi wel in, betaal 180 euro (150 + 30) en zie het alsnog dan wel (leen's idee). 10 juli, kan toch ook de boel mailen of niet, dan heb ik nog even? Ik ga er morgen nog wel ff voor zitten, wat ik nu allemaal al mee moet sturen bij inschrijving.

Ik weet ook nog steeds niet hoe het met die allround zit. Voor mezelf hoef ik helemaal niet in aanmerking te komen voor die titel, dus als ik dan kan volstaan met confirmation en reining, kan ik mooi een keertje extra reinen.

Mocht het zo zijn dat ik naast confirmation en reining nog een onderdeel perce moet starten, dan zou dat ook niet zo'n ramp zijn. Dan ga ik wel voor de speed, daar hoeft june-tje niet extra voor gestudeerd te hebben. Rennen kunnen ze allemaal, zelfs voor spek en bonen ;-)

Maar als ik naast confirmation nog 3 onderdelen extra moet starten.....dan moet ik daar nog ff over nadenken....wordt dan een kostbaar rondje reining...

Morgen dat regelboek maar eens grondig doorspitten.

Wat je zegt Yildiz, die lope van die combi!! Echt om te smullen!! Ik snap wel waarom ze niet gaat, je weet nooit wat de moeilijkheidsgraad is van de patterns.
Er wordt dan wel door diverse gezegd "de patterns zijn eigenlijk nooit zo moeilijk op het EK", maar ja dat is geen garantie. Immers de beginners waren ook altijd startgerechtigd op het EK....om maar eventjes een simpel voorbeeld te noemen :o

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:20

Nancy: wil je voor de allround uberhaupt gaan, moet je type &confirmation, trail OF reining en dan 1 van de andere onderdelen (pleasure/horsemanship/western riding/speed) doe je het gewoon om te kunnen oefenen met een extra keer reining, zou ik alleen de Allround Reining inschrijven en dan voor de leut de type&confirmation doen.

Desalniettemin: ik ben er ook nog niet over uit. Ik vind het zo erg dat nu ons team al gehalveerd is, zo ongelooflijk jammer. Daarnaast heb ik nog steeds een paar belangrijke vragen open staan en zolang ik geen antwoord krijg, ga ik ook niets definitiefs bevestigen.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:44

yildiz schreef:
Haha, ja Cyann kan zeker blij zijn dat ik meedoe, weer een puntje erbij voor die dame! ;)

Dat zeg jij....een DQ is zo gereden. Zie vorige dawra wedstrijd :+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:51

Krista schreef:
Nancy: wil je voor de allround uberhaupt gaan, moet je type &confirmation, trail OF reining en dan 1 van de andere onderdelen (pleasure/horsemanship/western riding/speed) doe je het gewoon om te kunnen oefenen met een extra keer reining, zou ik alleen de Allround Reining inschrijven en dan voor de leut de type&confirmation doen.

Weet jij zeker dat bovenstaande helemaal mag? Want daar kreeg van verschillende ervaren EK ruiters dus andere antwoorden op. Als het zo is zoals jij zegt dan ga ik voor: Type&conf. en reining. Ik neem aan dat je dan wel je punten krijgt en geplaatst wordt in de betreffende rubriek?
Of moet je voor plaatsing in je rubriek dan perce 3 onderdelen starten? Als dat zo is, dan maar speed erbij voor de leut. :o

Ja kris, wat je zegt, het zit mij ook allemaal niet lekker! -O- Ik heb er ook een heel dubbel gevoel over. Ik vind het erg respectloos hoe er wordt omgesprongen met de western-tak.

Volgens mij blijven nu de volgende dawra ruiters over: Linda, Warren die voor duitsland en nederland uitkomt ivm nationaliteit van zijn paarden, Paulette, Angela, Krista? en ik?.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:05

check 't nog effe, heb 't hier voor mijn neus:

Wil je Allround starten dan MOET je T&C en Reining Allround (of trail Allround) en ik ga de fout in: je moet er dan nog 2 bij.

Wat er staat: For the Allround Champion, a minimum of 3 different SPORT disciplines out of 6 different categories (trail/reining/horsemanship/pleasure/westernriding/speed (polebending/driving-dingen schrijven ze niet uit en jij hebt June niet voor 't karretje :D) PLUS T&C is required.

Dus je zal reining, speed en bijv. horsemanship kunnen inschrijven om voor het Allround Championship te kunnen gaan. Maar als ik het heel simpel bekijk, kun je wel los de Allround Reining inschrijven, alleen ding je dan niet mee voor het Allround Championship.

En als ik dan win, heb ik meer punten omdat jij mee rijdt :D :D :D :D :') :') _O- _O- HAHAHAHAHAHAHA dus ja hoor doe maar mee

Maar man -o-man wat heb ik er nu al een slecht gevoel bij. Da's niet goed. Ik wil ook schriftelijk bevestigd van ze hebben dat ik mijn inschrijfgeld 100% (of bijv. 75%) terugkrijg als blijkt dat er te weinig landendeelname is voor een Ek titel. Want lachen, staan we daar da'lijk 900 km verderop met alleen nog Nederlanders.... want ik vrees door het late verschijnen van de inschrijfformulieren en de onduidelijkheid ook nog dat er zomaar te weinig mee kunnen doen.