[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 08:48

Roma, ik hoop dat hij er inderdaad geen last van krijgt later :)

Katja, veel sterkte :(:)

Shanna, wat is Shief toch een grapjas ;) Gelukkig is de rem terug gerepareerd :P

Eline, leuk dat Mish binnenkort verhuist :)

Tieneke, blij om te horen dat je moeder wat beter is :) Rust zelf maar even goed uit nu!

Tammy, leuk dat springen zo goed gaat zeg! :D

Wij gingen vrijdag ook springen (vriendschappelijke wedstrijd) maar het ging niet zo super :o Tijdens het inrijden sprong hij de sterren van de hemel maar éénmaal in het parcours klapte hij volledig dicht. Het was 10cm hoger dan onze vorige parcoursjes, denk dat ik de volgende keer gewoon terug een klasse lager start :')
In elk geval heb ik wel nog kunnen eindigen in de klasse lager met maar 1 weigering :)

Foto van het inspringen, hier ging hij heel enthousiast over de 95 cm :P

Afbeelding

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:00

Fijn Tieneke dat je moeder weer beetje beter is! En succes vandaag met de medicatie :(:)

Joyce hoop dat je nieuwe lappie het blijft doen!

Sterkte Miran!

Leuk dat je lekker bezig bent met Uk, Tam! Lijkt me best prettig en leuk voor de afwisseling om naast je eigen paard ook zo nu en dan een ander te rijden :j ook leerzaam
En wat ideaal dat regen Noah niks uit maakt! Hier een prinses wat dat aangaat.. Scheef lopen dan :')

Eline wat fijn van Mish! Heerlijk als je straks wat vaker heen kunt!

En wat een super toffe springfoto! Stoer hoor, wij doen het je niet na :j

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:39

Jammer dat je parcourtje niet zo lekker ging, weet je waar het aan lag? Wel een toffe foto!

Haha Shan, het enige dat Noah doet is een bok geven/wiebelen en schoppen naar zichzelf als er water tussen zijn billen loopt... Als hij heel hard aan het werk is zonder regen en hij zweetdruppeltjes tussen zijn billen heeft lopen doet hij dat ook _O-

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:21

Hahaha echt? Wat schattig! Dat heb ik echt nog nooit gehoord :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:15

Coole pic! Joehoe, je springcarriere neemt vorm aan! Leuk leuk! *\o/*

Mish die gaat verhuizen, spannend! Zeker voor haar, is toch altijd wel heftig voor paarden. Gelukkig heeft ze twee lieve baasjes! Fijn dat jullie haar nu meer kunnen gaan zien!

Roma, heb daar nooit van gehoord?! Hopelijk gaat ie er later geen last van krijgen?

Gisteren weer n kei leuke clinic met Nour gedaan, vervolg op recht adh.
Was weer super leerzaam en kunnen weer verder! Trouwens echt n aanrader, voor alle horsies maar zeker voor de jonge guppen vanaf n jaar of 2,5

Impressie;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:20

hey een equimatch kaptoom :) Fijn dat Nour het zo goed deed.
Doe je ook rechtrichten aan de longe?
Hoe hoog is Nour eigenlijk?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:35

Dat zou best eens kunnen, geen idee? Heb m al even. Hij schuift alleen behoorlijk en nou had Baukje een tip voor een andere kaptoom maar die naam ben ik weer kwijt... :o?

Ja daar zijn we nu mee bezig, vanaf aan de hand naar longe. Vind ik ook fijner dan dat ik moet gaan bijzetten. Renvers is er nu ook bijgekomen.
Nour was wel helemaal t mannetje maar heeft toch goed zijn best gedaan tussen de vreemde paarden en merries en hengst binnen blikveld.
Scheelt ook dat ie super slim en lenig is en snel leert. Nadeel, en dat zullen jullie wel herkennen, hij is gauw verveeld! :O

Nour laatst gemeten: +/- 1.51 cm

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:51

Heb nog geen kaptoom tegen het lijf gelopen die niet schuift ;(
Rechtrichten aan de dubbellonge is echt mijn favoriete manier van trainen, dat vastknopen heeft nog nooit iets goed teweeg gebracht, spieren op verkeerde plaatsen, houdingen die niet te corrigeren zijn etc. Dacht dat voor Zaar een elastiek beter werkte dan dubbellonge...gevolg onderhals, hangen in z'n schouders en achteraf lag het aan mij dat hij aan de dubbellonge niet ging. Hij rolde enorm op en ik 'trok' hem niet uit de krul. Nu loopt hij heerlijk met neus op de grond en goed achterhand gebruik, onderhals is er helemaal af en kap begint mooi te komen.
Verveeld raken is bij Zaar gelukkig geen probleem, meneer wil alles doen wat ik van hem vraag en al doe ik een uur lang exact hetzelfde vind hij het nog steeds prima <3

Wat zijn je plannen met Nour dit jaar?? :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:03

Bijzetten is bij mij minimaal hoor! ;) Maar idd wel fijn dat dat nu niet meer hoeft omdat het nu ook zo lukt. Dubbele lijnen heb ik eigenlijk al heel lang niet meer gedaan, vond dat eerst ook heel fijn werken. Enkele longe op bovenstaande manier heeft t voordeel dat je arm vrijhoudt voor zweepje om te kunnen corrigeren en schouders en heupen kunt sturen.

Rustig aan, een enkele ridden pakken, paar DAWRA wedstrijdjes en voor de rest gestaag de basis voortzetten en lekker uitzwaren. En hij staat natuurlijk in de dekdienst.
En Zaar, ben benieuwd naar snode plannen! :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:06

Katja sterkte.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:07

Enkel longe vind ik een stuk moeilijker corrigeren als ze over de schouder vallen.

Heb een zadel gevonden voor Zaraar dus we gaan hem eerst eens onder het zadel brengen. Ik ga van de week weer een keer langs Jan met hem, kijken wat hij er van vind en wellicht eens zien of we hier en daar een show kunnen doen met hem. Sowieso mag hij op voor de premie keuring, ergens dit jaar. Misschien als hij sterk genoeg blijkt te zijn ook wel een ridden en als hij stabiel blijft heel misschien wel ergens een wedstrijdje. Maar alles staat nog open, heb alleen gewerkt dat concreet plannen met hem niet werkt ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:16

Spannend! Ben benieuwd! Keep us posted! :)
Wat voor zadel is t geworden?

Ja dat is dus de techniek waar ik nu mee bezig ben, met t zweepje als aanwijsstok om schouders en heupen te sturen op weg naar n recht en gedragen paard. Echt heel cool! :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:51

@Yildiz; verhuizing is zeker heftig voor Mish. Gelukkig lijkt ze telkens wel vlot te wennen, ze blijft nooit zo lang gestresst. Maar hopelijk is dit haar voorlopig definitieve huisje. Ik verwacht dat we hier nog heel wat jaartjes zullen blijven hangen. Ze komt hier samen te staan met drie andere pony's; een daarvan dus de bijrijdpony van Olina/Desiree. Zou leuk zijn als we ooit samen kunnen gaan rijden enzo :D En nu kunnen we straks lekker allebei tegelijk met onze paardjes wat gaan doen.

Eline: Gaaf hoor als je zo hoog kan springen met je arabje. Jammer dat het in het parcours minder ging. Lekker veel oefenen en dan volgende keer beter :D

Yildiz, wat voor clinic was dat dan? :D Ziet er leuk uit, toffe foto's!

Wat vinden jullie nou een echt fijne kaptoom dan? Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen, omdat degene waar wij mee werken ook niet echt een fijne is.

Wat fijn dat Zaraar zo gaaf is om mee te werken. Leuk joh, als ze echt bereid zijn alles te doen wat jij maar met ze wil :) Toont maar weer wat een fijne partners arabs kunnen zijn.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:58

Ik zweer nog altijd bij de Rambo Micklem :j Schuift niet en heel stabiel.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:59

Da's ook wat wij voor Mish in de toekomst op het oog hebben :j Fijn dat daar wel positieve ervaringen mee zijn :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:03

Tammy_ schreef:
Jammer dat je parcourtje niet zo lekker ging, weet je waar het aan lag? Wel een toffe foto!

Bedankt Tammy!
Er waren een paar zaken die we veranderd hadden, dus ik vermoed dat het wat onzekerheid was en ook fouten van mijn kant. Hij had een nieuw bitje waar hij misschien nog wat aan moest wennen, en hij had zijn martingaal aan omdat hij de laatste weken zo druk/lastig is (slecht weer, weinig op de wei). Het parcours was ook 10cm hoger als anders, en de eerste sprong was net een heel rare (een soort kruisoxer in heel donkere kleuren). En ik had mijn stijgbeugels een gaatje langer gezet ivm pijn in mijn knieën, maar daardoor zat ik misschien wat anders. Alles bij elkaar gezien denk ik dat ik wat overmoedig geweest ben door een hoger parcours te willen rijden met een wat druk/lastig paard en een andere optoming.

Ik vond het alleen jammer omdat hij bij het inspringen zo goed ging, daarom verwachtte ik echt dat de hoogte geen probleem zou zijn :/ Maar alle andere keren ging het inrijden bagger, ik kan natuurlijk niet alles hebben :o
Trailerladen ging eigenlijk ook perfect, dus al bij al was het misschien zo slecht nog niet. Woensdag hebben we weer les en dan zien we wel hoe hij het doet :)

Wat leuk van je clinic Yildiz! Nour toont groter dan 1m51 trouwens ;)

Lisa, fijn dat je een zadel gevonden hebt! Wat is het geworden? :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:06

Eline, fijn dat het trailerladen wel lekker ging! :) Hoe hoog was het parcours dat je deed? Kan inderdaad best komen door alle kleine dingetjes bij elkaar hoor :j Als hij nog niet lekker aan het nieuwe bitje en de martingaal gewend is, kan het zeker een reden zijn om flink terug te komen.
Noah is niet zo snel onder de indruk van de hoogte (in tegenstelling tot het baasje _O- ), maar wel van versieringen en de manier waarom het parcours gebouwd is. Ik oefen nu elke keer dat er een parcours in de bak staat door eerst even te rijden in het andere deel, en daarna de bak met het parcours in te galopperen. Vaak duikt hij dan gigantisch in elkaar, schiet langs hindernissen die dicht op de hoefslag staan, springt weg voor gekke planten etc. maar des te vaker we het doen, des te beter het gaat! Oefening baart kunst :j

Yildiz, ik vind Nour ook altijd groter lijken haha! Dacht dat hij zeker aan Noah zijn maat zou zitten. Leuke foto's, had er al een paar op facebook voorbij zien komen. Noah zou zoiets ook wel kunnen gebruiken.

Bijzetten aan de longe doe ik wel, Vooral met de pessoa vind ik Noah erg lekker lopen. Nou zet ik hem vrij losjes, maar het geeft Noah nèt dat extra beetje hulp om met zijn neus naar zijn knieën te gaan. Als ik hem volgens de gebruiksaanwijzing zou zetten gaat hij aan de kletter... kneusje :')
ik ga ook zeker kijken of de eigenaar van Uk een longeersingel heeft want die van Noah past in geen duizend jaar om dat dikke grote lijf van Uk _O- Die kan ook wel wat extra training gebruiken :p

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:24

Nogmaals dikke knuffel Kat :(:)

Zit er leuk uit Yildiz! Idd wel irritant, die scheef trekkende kaptoom -O-

Ach Eline, elke ervaring is er 1, volgende keer beter :) Wel een stoere foto :wow:

Haha Tam, water langs z'n billekes :')

Ooh wat een weertje :+: Heb zo genoten :D
Vanmorgen een rondje met Djuun getuft, lekker op het gemakkie, zeker op de stukken waar de zon ons bereikte :D
Madam was ook weer droogheid zelve, komen we eerst op het fietspad zo'n gemeente wagentje met laadbak tegen, waar de mannen pionnen en verkeerborden in aan het mikken waren. Djuun gaat er gewoon bij stilstaan en steekt d'r neus in de laadbak :')
Daarna kwamen we een kraantegen, de kraan zelf stond aan de ene kan van de weg en de arm over de weg heen naar de andere kant, kon er dus niet langs, dan maar er onderdoor :Y) Die mannen vroegn al of het wel ging, maar Djuun verblikte of verbloosde niet :+ Dat had ik natuurlijk moeten filmen, maar niet aan gedacht, toen later maar wat obstakels gefilmd, het tunneltje waar we al 1000x door zijn gegaan is spannender dan die kraan :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:04

Zullen we ruilen van paard? :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:23

Het is een merkloos dressuur zadel wat ik voor een natte krant over kon nemen. Wat minder mooi leer en wat stuggere naden, maar het past hem perfect. Is niet scheef, brugt niet en geeft z'n schouders mooi de ruimte die ze verdienen.
Pony is het compleet tegenovergestelde van Zaraar, mevrouw is niet extreem werkwillig en kijkt elke halve seconde de andere kant op. Als het haar interesseert doet ze het wel zoet, maar ook liever niet te lang ;)

Wat je zegt over Djuun is ook wel heel erg bekend. Kan Pony langs de tramremise aan het Zwarte Pad in Scheveningen sturen, waar de trams en bussen met tig tegelijk langs komen zeilen, boeit haar allemaal niets. Maar een blaadje wat verkeerd ligt...berg je maar.

Pessoa was ook een grap de eerste keer met Pony, die rol achter de kont boeide haar niet, mevrouw trok gewoon haar kont onder d'r lijf om d'r rug maar niet los te hoeven laten ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:35

Doen we maar niet Miran, ben iets te dol op dit beest :D Maar kan me jouw frustratie heel goed voorstellen -O-

Haha merries he Lisa, als ze er onderuit kunnen komen :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:39

Nou inderdaad! Pest merries...Anderzijds is Zaar ook geen droom paard hoor, die kan geen voet buiten het erf zetten want dan flipt hij hem compleet. In de trailer ergens heen gaat alles weer wel helemaal prima en is hij kip mak. Pony kan ik overal heen sturen en ze doet alles, alleen met tegen zin...Dus het is kennelijk het één of het ander ;)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:47

Ik geloof dat ik dan de jackpot heb Lisa, haha :))

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:57

uiteraard is er altijd weer één...

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:58

_O-

Wat een prachtig weertje vandaag! Helaas aan de studie maar dacht nog; ah straks eind van de dag lekker met Pief wat int zonnetje doen. Hagelt en regent het nu _-:(