Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Letizia schreef:Wat een mooie adviezen worden hier gegeven, ik denk dat je daar wel wat mee kan Kat
Ik ben zelf ook nog erg zoekende in het AV exterieur![]()
Kan iemand mij vertellen wat goed/belangrijk is aan een hoge staartinplant? Ik zag dat Ilona er laatst wat over zei en ben toen naar Djuun gaan kijken, maar die heeft volgens mij ook niet een hoge staartinplant, is dat dus goed om naar te kijken bij een hengstkeuze of is dat meer een show iets, maar niet direct belangrijk?

En natuurlijk moet je ook voor ogen nemen waar je het veulen voor gaat gebruiken, maar ik zal het idd ook een beetje vanuit de rasstandaard proberen.
Misschien rastypisch een iets te lage staartimplant maar wel mooi gevormde billen en geen dakje. Ik vind iets afhellend zelf mooier dan het hele rechte wat je vaak bij showpaarden ziet (ik vind het vaak ten koste gaan van de bovenlijn want het kruis is dan zo "recht" dat het bijna "omhoog" gaat i.p.v. afhellend) maarja, dat is mijn mening

) dus idd een vrij plat kruis, maar komt dat ook door de manier van opstellen?
Er kwam veel paarden uit landen van heinde en ver, wonen die paarden daar echt en worden ze voor alleen een show ingevlogen of wonen de paarden dichterbij, maar komt hun eigenaar gewoon uit verwegistan?
) Komt idd ook door de manier van opstellen, dan wordt die bovenlijn ook een soort "strakgetrokken" Ik heb een keer een heel mooi voorbeeld gezien van een paard die opgesteld werd en daarna een foto dat hij gewoon normaal chill stond, wow wat een verschil! Zal eens kijken of ik het terug kan vinden. Ik heb wel respect voor dat opstellen want ook paarden die als een natte krant binnen komen lopen worden dan zo mooi opgesteld dat de "foutjes" verdoezeld worden.
Bedankt, weer wat wijzer! 
Ik vind het wel reuze interessant en ik hoop dat de jury op de amateurkeuring een mooie uitleg geeft bij ieder paard, dat vind ik zo leerzaam en ben benieuwd of ik kan zien wat de jury ziet (vooral benen en schouder enzo weet ik niet zoveel vanaf)
Ook bedankt voor jouw antwoorden

). Maar het is allemaal zo persoonlijk. Zoals Yildiz ook zegt: soms weet je het gewoon opeens welke hengst past.
Letizia schreef:Hoewel ze hem wel altijd draagt
[ Afbeelding ]
Vind deze foto zo droog, mss niet duidelijk, maar je ziet haar staart halverwege mijn rug

) dus knalde er van door, maar door het struikeltje was ik m'n beugel verloren, dus was even alle zeilen bijzetten
Uiteindelijk nog best fijn gereden, ben maar gestopt toen ze braaf was. Daarna mocht ze lekker de wei op

hier is het de hele dag wat druilerig maar verder valt het mee.