[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lilskie

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:57

Lilian is inmiddels uitgedanst met K3 ;).

Hoop bij te lezen zie ik. Telefoon bokken is wat lastig.

Paarden zijn inderdaad niet van poedersuiker. Al ben ik toch pro dekens. Zo houd ik haar vacht kort en Princesa is echt een koukleum. Ze staat nu onder een wat oudere 100 grams (sinds vandaag), maar door het wassen is de voering lang niet meer zo 100 grams als hij was. Maar ik voel gewoon altijd goed aan haar oren, zijn die koud en blijven ze koud dan schroom ik net om toch wat warmer te gaan.

Over verzorgers.. Ik heb zelf een tijd een bijrijdster gezocht. Werk meer dan 40 uur. En ga uiteraard trouw dagelijks naar stal maar soms wil ik ook even overslaan als ik of verplichtingen heb of gewoon lekker met m'n kont op de bank wil zitten. Maar ik krijg meisjes van 14 die naar hun zeggen 120 paarden hebben ingereden en eigenlijk al grand prix amazone zijn. Ik heb er eentje ooit laten proefrijden, DRA-MA! Princesa is vreselijk eenkennig! Arme kind zette haar amper aan het werk maar toch besloot Ses dat het meisje even een grondig bodemonderzoek moest uitvoeren. Sterker nog, mevrouw gaat gewoon zitten in de bak. Kortom, geen succes. Eigenlijk wil ik dus gewoon iemand die even lekker poetst en knuffelt. Want dat rijden gaat hem niet worden. Maar ik beken dat ik het zelf ook heel moeilijk vind om haar een beetje los te laten omdat ik weet wat een ongeleid projectiel Ses kan zijn.

Vandaag was wel een binnen-dagje helaas :(! Heb haar vandaag maar eens losgegooid. Grote bal erbij en mevrouw vond het wel prima. Die storm stond op de bakdeur dus mevrouw heeft een leuk showtje weggegeven. Toch leuk om naar je paard te kijken :).

Gister was wél een mooie dag. Na het rijden heb ik poging 100 ondernomen om haar in onze aquatrainer te krijgen. Voor de zekerheid heb ik haar beste vriendje A.F. Thabay er even bij gezet en warempel, mevrouw ging erin! Echt leuk zo'n ding! Goed voor de spieren. Zal het filmpje morgen even posten. Princesa kan ook snorkelen heb ik gister gezien :). Blub, ik ben een vis, om even in de K3 sfeer te blijven :-)!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:03

Glazuur was het toch Miran? :P
Ik vond het ook erg lastig hoor, een verzorger regelen maar ik vind het aan de andere kan took weer heel erg fijn dat ik 1 dag in de week NIET naar stal hoef... aangezien ik daar al zo'n 17-20 uur per week loop...
Nou ik heb vanochtend veel te vroeg het rotweer getrotseerd zoals sommigen al op facebook zagen... en dna kom je half verzopen aan, gaat meneer eens lekker lopen poedersuiker bij de deur in de wedstrijdring :roll:
Uiteindelijk vielen de punten me reuze mee, had toch best wat 7ens bij elkaar gescharreld die al die 5en als Noah eens opzij sprong, de hoek in dook, met een schuin hoofd over de bakrand keek etc een beetje ophaalden. 177 en 185, toch niet voor niets door die storm gereden _O-

Was wel HEEL erg trots dat Noah zich ZO goed gedragen had onderweg. Zeker op de terugweg waaide het ontzettend hard en kreeg hij bladeren tegen z'n hoofd aan, regende flink hard ook nog. Hij bleef super braaf stappen en is geen enkele keer opzij gesprongen of op een andere manier gek gedaan. Toen we weer op stal waren heb ik hem afgedroogd en met een zweetdekentje in stal gezet, kon hij lekker zijn brokjes en hooi eten en tegelijkertijd opdrogen :Y)
was me het dagje wel weer :j

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:05

Mooie punten! Storm proof paard!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:19

Stoer dat je nog bent weggegaan hoor Tam :j en gelukkig nog een puntje gereden :D

Tjah, verzorgsters geen ervaring mee :P Wij zouden ook te veeleisend zijn denk ik :')
Heb zelf wel een paar jaar geleden een tijdje een fjord van een stalgenootje gereden, maar die vond alles best. Toen ik zei dat dr zadel niet goed lag, stond de zadelmaker er binnen no-time en had ze een nieuw zadel gekocht voor d'r enzo _O-

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:25

@nicky erg mooie fotos van je mannetje
@jessica die van mij is ook niet van suiker alleen als ik even niet kijkt gaat ze gewoon over het draad en staat ze doodleuk in dr stal en als ik er dan stroom op zet en ik zet haar weer op stal dan draait ze me zo de kont toe en komt ze echt niet meer ook niet als ik met wat lekkers kom
@tamara jeeej weer een wp erbij iig

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:26

Wat een mooie foto's van Dayem!

Hier zijn ze vanavond nog even buiten geweest, toen regende het niet meer zo hard als overdag. Pfff... Veel takken ook overal, het heeft behoorlijk gewaaid!

Ben benieuwd naar het filmpje, luxe hoor zo'n aquatrainer!

Goed gedaan Tam, ondanks het weer!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:28

Set een paar jaar geleden in de regen, ziet er niet zielig uit :D maar zoveel regen als jullie vandaag hadden is ook heel zuur. Aquatrainer lijkt me ook gaaf trouwens! Ook handig om je paard (deels) schoon te maken :')

Afbeelding

wow ik ging filmpje kijken van aquatraining en toen kwam ik deze tegen, die snelheid bij 1.11 :))

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:33

Een kennis van ons rijd bij de Paralympics en train erg veel met zijn paarden maar hij gaat ook wekelijks naar de aqua trainer toe om zijn paarden daar te laten ontspannen vind dit echt super

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:40

Aquatrainer is inderdaad geweldig :j Maar zie Djuun er echt nog niet zomaar ingaan _O-

Die tredmill heb ik idd wel vaker gezien. Moest wel lachen om die kleine Hackney na die Engelse Volbloed die zo knoerhard ging. Ik zou trouwens zo bang zijn dat ze op hun bek zouden gaan :=

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:41

Afbeelding <- hebben!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:43

Hard he :j

Gave pics Nicky!!

Wij hebben inderdaad nooit een verzorgster gehad, toen ik destijds m'n eerste pony kocht heb ik met m'n moeder en Ersiel afgesproken dat zij zouden bijspringen in de verzorging, dat is al die jaren goed gegaan, heel soms vroegen we wel eens iemand voor 'n dagje als we alle drie niet konden en als we dat persoon echt vertrouwde mocht ze zonder toezicht rijden :))
Trouwens bij Djuun nooit gedaan, iemand laten rijden zonder dat we er bij zijn, is er ook gewoon niet van gekomen :Y)

Zelf doe ik wel paarden verzorgen, nu al ruim 3 jaar voor Pasja, van m'n tante, sinds dat zij Pasja heeft gekocht eigenlijk :)
En daarvoor Deena, van een vriendin. Die vriendin is door ziekte uiteindelijk overleden en toen bleef Deena achter. Haar moeder heeft toen gevraagd of ik de volledige zorg over wilde nemen tot Deena verkocht zou worden. Dit natuurlijk gedaan, is achteraf een hele zware tijd geweest, Deena is heel kreupel geweest, toch weer opgeknapt, maar kwam bij de keuring steeds niet door de buigproef (des tijds achter kreupel, voor niet door de buigproef) allerlei onderzoeken gedaan. Uiteindelijk heeft het bijna een jaar geduurd voordat ze verkocht is. Ondertussen kocht ik een huis, met de nodige verbouwingen, dus best pittig (zit nog meer achter, maar niet alles hoeft online). Deena is toen naar de andere kant van het land verhuisd, maar de wereld is klein, want tegenwoordig staat ze hier vlak bij :)
[ITP] Deena (van Lotje85) en Darmorah @ fotoshoot
Daarvoor wel eens paarden gereden van stalgenoten, maar dat was allemaal tijdelijk. Ik ben begonnen met de voormalige paarden van m'n tante, was toen 16 of 17 of zo, 2 neurotische Haflo's en een haflinger, heb hun verzorgd tot ik zelf een paard kocht :)

Tammy_

Veel paarden gaan er bij de aquatrainer op mn stage vrij braaf in, moet goed uitkijken dat ze niet over het drempeltje bovenop je springen. Maar het lopen in het begin is lastig, band aan, tikkie tegen z'n kont en als ie naar voren stapt band weer uit. En dat net zo lang tot ie vanzelf gaat stappen als de band aan gaat... en sommige paarden vinden het toch wel HEEL eng als ineens dat water uit de grond komt :')

Ik wil ook een glijbaan bij de trap... vooral op Utrecht centraal! al die mensen lopen zo langzaam...
Laatst bijgewerkt door Tammy_ op 13-10-13 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Letizia

Ideaal Ylona :))

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:47

Haha Yloon, mokkokkê!! :D

Ja, Deena, leuk om die foto's weer eens te zien :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:47

Ja, wil echt nog zulke foto's van Djuun en Pas :j

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:50

Oh god, ik vind het er echt eng uitzien. Paard zal struikelen ofzo... Brrr!!

Hieronder de zwempartij. :-)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:51

Gaaf Lilskie :j

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:53

Sieltjuh schreef:
Gaaf Lilskie :j

Ik ben ook helemaal niet enthousiast.. Wahaha. Oh en zeg maar Lilian hoor :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:53

Leuk!!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:56

ShamalArabs schreef:
[ Afbeelding ] <- hebben!

Ik wil zo'n trap! Maar ook een zwembad in m'n achtertuin en dan een glijbaan vanuit m'n slaapkamer naar dat zwembad :).

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:30

Lilian _O- Sorry, was weer eens je naam kwijt hoor :')

Al die mensen hier :P

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:26

Gaaf Lilian!

Nicky, gave foto's

Gelukkig is het vandaag beter weer, maar helaas is de wei nog niet droog genoeg ;(

Ik zou trouwens ook moeite hebben met een verzorger/bijrijder. Zelf altijd bijrijder geweest en toch zou ik er voor Silver niet snel voor kiezen.. Nou is het voor mij makkelijk praten, het is nog niet nodig, wellicht dat ik er anders over denk als Silver niet genoeg aandacht zou krijgen..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:43

Leuk dat je een filmpje hebt gemaakt Lilian! Je merrie is echt een knapperd. Vanmiddag ga ik even naar Setel, omdat ik gister te lui was *D Heb vanmorgen gebeld voor de afspraak tweede scan, spannuuuund, woensdag de 23e it is! :#

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:58

set_elkol schreef:
Leuk dat je een filmpje hebt gemaakt Lilian! Je merrie is echt een knapperd. Vanmiddag ga ik even naar Setel, omdat ik gister te lui was *D Heb vanmorgen gebeld voor de afspraak tweede scan, spannuuuund, woensdag de 23e it is! :#

Oh wat spannend!!!! Ik ben zo benieuwd hoe het veulen eruit gaat zien! Duurt zo lang hè!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:01

Haha ja ik ben ook heel nieuwsgierig, vooral extra spannend als er meer dan 2 of 3 kleurenopties zijn vind ik :)) en dan nog het geslacht, en de rest van het exterieur en ook karakter <3 nog tien maanden, als alles al goed gaat :')