Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:31

Nee heb nada uit tijdgebrek een week vakantie gegeven.
Pak haar het weekend weer op. Maar een weekje rust zal haar geen kwaad doen. Misschien juist wel goed voor haar. Ze heeft zoveel geleerd de laatste maanden. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:10

Goed bezig Krista, toppie. Hopelijk gauw duidelijkheid.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 21:29

Ben me een beetje aan t inlezen. Wat betreft de kosten denk ik dat je gelijk hebt Krista! En wat ik nog meer denk is dat er helemaal geen B en C levels worden uitgeschreven! Dus alleen A levels...

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:34

yildiz schreef:
Ben me een beetje aan t inlezen. Wat betreft de kosten denk ik dat je gelijk hebt Krista! En wat ik nog meer denk is dat er helemaal geen B en C levels worden uitgeschreven! Dus alleen A levels...

Dat idee had ik dus gisteren ook, ik werd er echt totaal niet blij van.... ff rekenend op wat ik in Zweden was gestart, zou ik nu op, stel dat het 50,- per start wordt x 9..... :oo :oo :oo :oo :=

En geen B & C levels, dat zou me mooi wezen zeg. Tjongejonge.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 21:45

Wat ik vreemd vind is dat je vooraf moet betalen voor de klasses, maar dat je pas op de show zelf betaalt voor de kwalificatie (warm up). Dus stel dat je je niet kwalificeert zou je tòch moeten betalen voor die finaleklasses?! :? Misschien begrijp ik t verkeerd...

Wat betreft mijn idee van de levels: ik zie in het regelboek heel uitgebreid allerlei disciplines beschreven alsook de beschrijving van de verschillende levels. Die hoéven natuurlijk niet allemaal uitgeschreven te worden. En dan kijk ik op t Entry form waar de nummers corresponderen met klasses: allemaal A en EM! :\

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:13

Met zo'n onduidelijk programma ga ik niet eens vooruitbetalen. Ze gaan eerst maar bevestigen, zodat ik weet dat het allemaal klopt. Nuja, ik ga er van uit dat het allemaal wel geregeld gaat worden, dan moeten we van het weekend eens goed kijken wat dat A level in zou houden, welk niveau dat is.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:33

tjonge zeg....dat noemt zich dan een EC...de ruiters hebben zich goed voorbereid. Nu de organisatie nog...... :z -O- Ach nou ja....gelukkig gaat het dit keer dan wel door....om het dan maar weer positief in te zien _/-\o_

Als er maar 1 nivo is, dan zou dat het open nivo moeten zijn, waar iedereen dan in mag starten.....hmmm lijkt me niet echt eerlijk voor beginners :oo . Nu maar hopen dat dat niet klopt .

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:05

een heel gepuzzel dus haha
Lekker bezig zijn jullie. ;) Je moet er wat voor over hebben he.

en hier een nieuw topic van mijn [KS-ITP] Terror baby :P

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:27

Ik heb 28 mei een bestelling geplaatst in amerika via ebay voor been beschermers.
8 juni zijn ze accepted in Las Vegas. 9 juni zijn ze In Transit gegaan in Las Vegas en nu op 30 juni nog steeds In Transit in Las Vegas. Ik heb de verkoper al op de hoogte gebracht, want vind het nu wel erg lang duren. Zij heeft me terug gemailt en ook met de mededeling van: Geef het nog een paar dagen.

Is dit normaal dat het zo lang duurt, of moet ik me nu zorgen gaan maken.
Ze is een Top Rated Seller op Ebay, dus leek me wel te vertrouwen iig.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 09:00

Gaat wel goed komen hoor Bimmetje! Soms blijven ze wat langer liggen bij customs.

Gisterenavond teruggekomen van een gezellig DAWRA weekendje. Vrijdagsmiddag na een kort ritje op de Veluwe en wat gegeten te hebben hadden we eerst showtraining van Monica. Was echt heel interessant en hard (!) rennen! Pfieuw... Die mij dan toch maar liever een rustige SMS jog! :P
Was om 11 uur klaar en voor mij mooi geweest, ben lekker in m'n nest gekropen. Volgende dag clinic van Alice waar we met name aan de HMS hebben gewerkt. Weer wat leuke ideetjes mee gekregen waar ik thuis verder mee kan.

S middags met Claudia weer n ritje gemaakt. Fijne paden daar en prachtige omgeving, wel wat meer "aangelegd" dan bij ons. En toch mega verdwaald!!! Daar ga je dan met je zogeheten goede richtingsgevoel, haha! Gelukkig toch weer terecht gekomen na n paar uur dwalen. Nog n hert, slang (!) en een wit konijn (nog meer !!) gezien. Bijbehorende goochelaar overigens niet meer gevonden...

S avonds bij de BBQ ivm alle onduidelijkheden rondom EK het regelboek en inschrijvingsformulier gezamenlijk doorgespit. Kwamen er niet aan uit dus uiteindelijk is contact opgenomen met Duitsland. Nou.... Wat blijkt....er wordt geen C level uitgeschreven! Sta je dan met je goede bedoelingen en alle voorbereidingen tem spijt... -O-
Dus geen EK voor Yildiz.... Was behoorlijke domper moet ik zeggen.. ;(
Maar goed, hou nu wel een hoop geld over en die mooie oranje blouse kan ik vast ook wel voor andere shows gebruiken! ;)

Volgende dag stond n Pleasure clinic op t programma. Heb ik echt mega veel aan gehad! Al hadden Tie en ik wel super veel spierpijn van ons avontuur van de vorige dag overgehouden.
In de middag nog even voor n fotoshoot naar n meertje in de buurt gegaan. En ja hoor... Het zal eens gewoon gaan....
Terwijl mijn shoot aan de gang was, sprong Sumo van Claudia het meer in en zwom direct naar het diepe. Gelukkig waren daar BaywatchJoyce en Kirsten die met gevaar voor eigen knie en leven naar Sumo zijn gezwommen die wel was geschrokken maar gelukkig mooi stil stond en zich dankbaar liet "redden".
Yep, het was echt pennyponykamp met de bijbehorende avonturen!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:33

Klinkt super leuk Yildiz! Ben ontzettend benieuwd naar de fotootjes!! :) Jammer dat ik er dit jaar niet bij kon wezen, maar wie weet volgend jaar dat ik weer van de partij ben! Ik werd verast door Reindert gistermorgen, dus dat was ook wel erg leuk! :) foto's zullen volgen van mijn knappe dame!

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:43

_/-\o_
yildiz schreef:
Gaat wel goed komen hoor Bimmetje! Soms blijven ze wat langer liggen bij customs.

Gisterenavond teruggekomen van een gezellig DAWRA weekendje. Vrijdagsmiddag na een kort ritje op de Veluwe en wat gegeten te hebben hadden we eerst showtraining van Monica. Was echt heel interessant en hard (!) rennen! Pfieuw... Die mij dan toch maar liever een rustige SMS jog! :P
Was om 11 uur klaar en voor mij mooi geweest, ben lekker in m'n nest gekropen. Volgende dag clinic van Alice waar we met name aan de HMS hebben gewerkt. Weer wat leuke ideetjes mee gekregen waar ik thuis verder mee kan.

S middags met Claudia weer n ritje gemaakt. Fijne paden daar en prachtige omgeving, wel wat meer "aangelegd" dan bij ons. En toch mega verdwaald!!! Daar ga je dan met je zogeheten goede richtingsgevoel, haha! Gelukkig toch weer terecht gekomen na n paar uur dwalen. Nog n hert, slang (!) en een wit konijn (nog meer !!) gezien. Bijbehorende goochelaar overigens niet meer gevonden...

S avonds bij de BBQ ivm alle onduidelijkheden rondom EK het regelboek en inschrijvingsformulier gezamenlijk doorgespit. Kwamen er niet aan uit dus uiteindelijk is contact opgenomen met Duitsland. Nou.... Wat blijkt....er wordt geen C level uitgeschreven! Sta je dan met je goede bedoelingen en alle voorbereidingen tem spijt... -O-
Dus geen EK voor Yildiz.... Was behoorlijke domper moet ik zeggen.. ;(
Maar goed, hou nu wel een hoop geld over en die mooie oranje blouse kan ik vast ook wel voor andere shows gebruiken! ;)

Volgende dag stond n Pleasure clinic op t programma. Heb ik echt mega veel aan gehad! Al hadden Tie en ik wel super veel spierpijn van ons avontuur van de vorige dag overgehouden.
In de middag nog even voor n fotoshoot naar n meertje in de buurt gegaan. En ja hoor... Het zal eens gewoon gaan....
Terwijl mijn shoot aan de gang was, sprong Sumo van Claudia het meer in en zwom direct naar het diepe. Gelukkig waren daar BaywatchJoyce en Kirsten die met gevaar voor eigen knie en leven naar Sumo zijn gezwommen die wel was geschrokken maar gelukkig mooi stil stond en zich dankbaar liet "redden".
Yep, het was echt pennyponykamp met de bijbehorende avonturen!

WOW wat een weekend he Yildiz, wij als 2 G.I Jane moeders op avontuur, hahahha! :7

Maar ik heb behoorlijk de schrik nog in mijn benen hoor van het zwemavontuur van Sumo......ik baal er wel van dat ik niet zelf het water in ben gegaan om hem te halen....maar ik was echt zoo in paniek. Weet ook wel dat je dat niet moet doen maar ik dacht echt dat ie zou verdrinken omdat ie ergens ingezogen zou worden daar midden op het meer....
En we mochten daar niet zwemmen, weet jij veel, misschien kwam het monster van Loch Ness hem wel opvreten.. ;)

(Moet ik wel ff vertellen dat mijn merrie Lutecya verdronken is paar jaar geleden bij ons in de sloot vandaar ook mijn paniek en heb ik sindsdien niet meer zo op water in combi met paarden....)

Maar goed de 2 baywatch heldinnen hadden hem er weer uitgehaald... _/-\o_

Al met al heb ik een super goed weekend gehad, ik ging alleen voor de lol en een lange buitenrit; nou en dat is gelukt!!

PS we noemen SUmo vanaf nu maar Pieter......

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 09:58

Hopelijk volgend jaar dan weer Michelle? Had je al gemist! ;)

Ow... oliebol! Dat wist ik helemaal niet Clau!!! En ik me maar verbazen...oeps... Solly! :o Maar goed alles is met n sisser en goed afgelopen. Alhoewel gelukkig niet met n sisser, want er zaten daar volop slangen in t water!
Hopelijk ook geen infectie in Joyce dr knie?

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:32

yildiz schreef:
Hopelijk volgend jaar dan weer Michelle? Had je al gemist! ;)

Ow... oliebol! Dat wist ik helemaal niet Clau!!! En ik me maar verbazen...oeps... Solly! :o Maar goed alles is met n sisser en goed afgelopen. Alhoewel gelukkig niet met n sisser, want er zaten daar volop slangen in t water!
Hopelijk ook geen infectie in Joyce dr knie?

Hee Yil, net een sm'sje gekregen van Joyce met dr telefoon, die doet t nog een beetje!!! Ging goed met dr knie maar maakte me wel een beetje zorgen....

.. mn buurman moest zijn veulen uit de sloot vissen, en had die dag een kijkoperatie van zijn pols is ook goed gekomen gelukkig..)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:36

Met mijn knie gaat het goed ziet er nog netjes uit. En gaat de goede kant op.

Verder was het weekend echt super. Vindt t wel jammer dat ik zelf de paarden niet mee had maar ja was niet anders volgend jaar beter.

Clau. Dat wist ik ook niet. T is gister ook echt in een waas voor bij gegaan.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:51

Vond het weer een geslaagd DAWRA weekend! Ben weer trots op Henk dat hij zich keurig heeft gedragen. Moet wel zeggen dat ik de clinics vorig jaar leuker vond, had ik meer aan ofzo... kwam meer techniek naar voren. Locatie daarentegen was echt super, Henk was ook best relaxed vrijdag in het bos. Gelukkig toen geen slangen tegengekomen, gadver... als ik ergens een hekel aan heb...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:30

Zo wij ook weer thuis. Eerst gefeest op vrijdag, smorgens om 06.00 de wekker, iets over 7 uur gaan rijden. Cyann lag al snel gestrekt op de achterbank in haar eigen gemaakte bedje. De heenreis ging super, de straat snel gevonden, alleen jammer dat we een half uur nodig hadden om het juiste nr. te vinden. :( :Y)

Hubbie verbaast dat Yildiz wist dat ie jarig was hahaha. Tof yildiz!

Cyann had meteen clinic en ze heeft er aardig van opgestoken en vond het leuk. June hadden we ook bij ons, maar wegens gebrek aan reiningclinic en JP geen clinic voor ons.

Nadien zelf nog beetje gereden, wat weer lastig was met nirvana in de buurt. Ook kon ik merken dat mijn paard ietwat anders getuned was, we hebben haar nl. recent fulltime in training gezet bij JP.

Waarom?
Mijn eigen wedstrijd opbouw heb ik min of meer beetje verwaarloost dit jaar met June (niet echt EK opbouwend), omdat we volop bezig waren met cyann der voorbereiding voor het EK. Onze geplande wedstrijd agenda werd diverse malen gewijzigde zodat Cyann een goede wedstrijdopbouw had. Denk aan verschillende lokaties, meerdaags, dubbel judged etc. Menig DRHA wedstrijd (voor mij) werd hiervoor geschrapt. Dit weekend hoorde ook bij die voorbereiding. En daar had ik dus min of meer ook nog iets aan....plakpaard June toch nog een keer samen op pad met Nirvana en voor Cyann super leerzaam.

Tijdens de Rassenshow schrok ik van het geplak van June. Cyann en Nirvana waren duidelijk beter voorbereid dan ik met June. Dus op zoek naar een geschikte trainer op een goede lokatie, JP gesproken op de rassenshow en gelukkig was daar binnenkort een plekje vrij.

1,5 week voor dit weekend hadden we June daar gebracht. Eindelijk zijn daar dan de inschrijfformulieren, super laat zonder patterns (behalve dan de reining). En dan nog met tig vragen wegens onduidelijkheden. En dan hoor je dit weekend het gevreesde antwoord, geen beginners rubrieken. Nou daar zit je dan met je uitgekiende voorbereiding voor je dochter ten koste van je eigen voorbereiding. -O- En dan baal je!!! Ook vraag je je dan des te meer af, hoe de rest geregeld zal zijn op het EK, want erg professioneel komt de organisatie zo niet over. Dit had natuurlijk al veel en veel eerder bekend gemaakt moeten worden!! Een EK is toch een serieus iets, dan mag je toch wel een serieuse aanpak verwachten, dan hoor je niet alles op het laatst te doen alsof het bij wijze van spreke een onderlinge wedstrijd is. Helaas wordt deze indruk nu wel gewekt.
Al die beginners en hun team erom heen bereiding zich serieus voor, maken kosten etc. En dan zo laat de regels bekend maken. Het geeft geen goed gevoel.

Met deze voorbereiding van de organisatie vrezen wij voor een te zware bak, ja de bodem is van zand...ja und? Dat zegt weinig. Ik vergelijk het altijd maar met een sneeuw en een skipiste. Ja er ligt sneeuw....maar wat is de qualiteit van de sneeuw??? Stuifsneeuw of dikke laag plaksneeuw waar je in verdwijnt met je latten? Dat is een flink verschil!
Het gebeurd maar al te vaak dat reiners zich terug trekken omdat de bodem niet geschikt blijkt te zijn. Ook al is het zand. Ook de afmeting van de EK bak laat ook niet te wensen over....20x40, een beetje internationale wedstrijd voor reining heeft al 30x60.

Wat wij nu gaan doen is ons nog niet helemaal duidelijk. June gaat terug in training, we gaan eens kijken hoe dat bevalt, wat voor een vooruitgang dat geeft. Naar het EK gaan we in ieder geval maar of het met of zonder paard wordt.....we laten het even bezinken allemaal....maar lekker laat dag op deze manier.

Hoe dan ook, we maken er een leuke vakantie van. Van Joyce en Patrick hebben we al gehoord wat er allemaal in de buurt te doen is en dat klinkt goed. Dus ik ga die groene kaart voor duitsland aanvragen voor de auto.

wordt vervolgt...

Enfin zondag het weekend...de clinics van astrid waren zeer duidelijk te volgen aan de kant en super leerzaam. Jammer dat clinics niet standaard met een headset worden gegeven, want maar al te vaak moet ik aan de kant mijn oren op steeltjes zetten om het te kunnen verstaan. Dat is best jammer. Afsluiten met opruimen en groepsfoto en weer naar huis.

De lokatie van het weekend is trouwens echt top. Niets met derde te maken, alleen maar dawra. Goede kwaliteit hooi en stro. spuitplaats, diverse weilandjes, we mochten overal gebruik van maken. Ruim voldoende slaapplekken en boxen genoeg. Heerlijk koele binnenbak, buitenbak waar ze ook heerlijk konden rollen. Gezelligheid ten top +:)+

Wel ging cyann het weekend in met keelpijn, vannacht kwam het dan eruit....overgeven om het uur. Nu heeft ze net aardbeien met suiker op en doet der keel weer minder zeer. Voorlopig gaat het goed, dus morgen hopelijk weer naar school en ik werken.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 02-07-12 12:34, in het totaal 2 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:32

Jeetje wat een avontuur met Sumo.
Maar verder dus een erg geslaagd weekend! Ja, de omgeving is daar prachtig, dat weet ik nog van twee jaar terug.
Jammer dat we niet even konden komen kijken, maar manlief wilde zijn bootje af ;) dat is mooi gelukt.

Balen van het EK trouwens!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:58

Ja dat was zeker een avontuur....gelukkig goed afgelopen en voor joyce blijkbaar ook met haar verse hechtingen. Maaruh ....zaten er ook slangen in het water??? Of was dat een geintje?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 14:24

Dat was geen geintje! Er werd gewaarschuwd voor slangen (adders) in het water. Je mocht er ook niet zwemmen. Paarden mochten er trouwens al helemaal niet komen. Sumo was zwaar in overtreding!!! ~~}>

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:29

Ja meiden ik was niet voor niks in paniek he!!! :P

Weet alleen niet of ik Suum ooit nog water in krijg???

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 14:33

Jewellll!!! Gewoon keertje weekendje Drunen doen, mag ie mee met tante Tie naar de afgraving. Daar gaat het geleidelijk naar beneden. ;)

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:02

yildiz schreef:
Jewellll!!! Gewoon keertje weekendje Drunen doen, mag ie mee met tante Tie naar de afgraving. Daar gaat het geleidelijk naar beneden. ;)

Hahaha dan vraag ik Baywatch Joyce en Kirsten ook mee!! :+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:06

oooooh getver....slangen. En in het water zie je ze al helemaal niet. Moet er niet aan denken om daar tussen te zwemmen. Ja ik zag het bordje wel staan bij het hek en heb het gelezen, maar besefte niet dat ze ook in het water....
Nou clau, begin je paniek te begrijpen....een paard verdrinkt niet zo snel. Ja in een sloot omdat ie de kant niet op kan komen doordat ie is vastgezogen idd dat komt helaas geregeld voor, een paard geeft heel snel op. Zo verloor mijn schoonvader ooit eens een veulen. Maar in een flinke plas met zandbodem gebeurd dat niet zo heel gauw....maar met slangen....slik!!! Daar wordt je niet minder paniekerig door.....pfff

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:21