[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:47

__Nicky schreef:
Ik ben ook wel heel benieuwd naar het verhaal van Joyce haar kant :)

Dayem is lekker onder de douche geweest en daarna opgedroogd onder de zonnebank. Daarna z'n hoofd nog een keer geschoren (dit maal stond meneer te genieten met z'n ogen half dicht :+ )

Dayem op spa :+

Ga die van mij volgende week es bij trimmen :o
Hij heeft nu een hanenkam :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:14

@jessica bah weer zadel dilemma het blijft toch lastig die zadels, zonder te rijden vermaken wij ons ook wel met onze paardjes he ;-)
@jeantine welkom
@Bren had je nou al cc gehad of is het aankomend weekend
@Katja wat is set een heerlijke knuffel zeg, asal zou allang ff een hapje hebben geprobeerd
@Eline stoute mish, wordt nog wat whaha
@nicky bruin, heb dan voor dressuur alles zwart en lak zwart en voor springen bruin
http://www.kalenda-kone.cz/inshop/files ... 0zadek.jpg
Gefeliciteerd met Dayem :D, goed nieuws over Dayem gelukkig
@jeantine wat leuk dat je ook wedstrijden rijd, leuk paardje
@Adawi ik vind ford wel fijne auto's heb zelf een kaaaa, wat heeft jim een aparte kleur
@annika verliefd op je knulletje, snap ik niks van :') :')
@raven bah wat balen van je paint
@miranda arme romeo

Hier de hele dag al onder een dekentje op de bank, dit weer doet mij niet goed helaas. Maar goed. Gister les gehad en uber fijn gereden, Asal schrok 1 keer mega en draaide vliegens vlug om en opeens hing ik aan de zijkant. En Assie dacht oeps ik moet haar opvangen en schoot zo weer onder mij en voor ik het wist zat ik weer. Top paard. Daarna de training weer kunnen hervatten en super super afgeloten. Zaterdag cc en hoop dat ze dan net zo fijn rijd, heerlijk!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:18

Lieve dames :D

Ik wil heel graag een verzoekje hier plaatsen en hoop dat jullie serieus en eerlijk gaan antwoorden!

Ik wil graag van jullie horen wat jullie van Set vinden (niet als paard, geweldig natuurlijk! :P ) maar als Arabier. Ik wil echt dat jullie eerlijk zijn en alles zeggen wat je denkt en vind, ik kan daar heel goed tegen :Y)
Als ik Set ooit door een AV wil dekken wil ik eerst heel graag van andere mensen horen wat zij Sets verbeterpunten vinden en wat voor soort hengst ze erbij zouden kiezen (ik zou zelf het liefst wel SE dekken). Ik ga zelf niks noemen, want ik heb er nog te weinig verstand van. Ik kom niet veel verder dan hoofd te weinig type te weinig dish te klein oog :P ben vooral heel benieuwd naar lichaam.
Ik weet dat ze niet de meest rastypische is, dus ik ben voorbereid op elke mening. Als jullie een bepaald soort foto nog willen zien hoor ik het wel? :) Meeste foto's hebben jullie wel gezien :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 08-05-14 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:19

beterschap Joyce!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:23

@katja dankje, ik zou denk ik kiezen ook voor een hengst met een hogere hals inzet, zodat er meet een kap op komt en een meer opgerichtere hals erop komt verder heb ik niet zo heel veel idd het hoofdje meer dish maar ik vind set mooi dus tja

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:26

Dit is zeg maar wel het perfecte arabier en dan heb je nog te maken met types etc.
Maar vanuit hier kan je wel een beetje uitvogelen etc hoe of wat ;)

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:31

Vind haar in haar hoofdje wel degelijk arabische uitstraling hebben.
En staar je niet blind op de "show" paarden op bijv tulip cup.

Wat vind je zelf belangrijk om te zien?

Ik zou zoiezo voornamelijk naar bovenlijn etc kijken.
Mooie achterhand.
Inderdaad een hengst met een wat langere hals.
Wat meer type in het hoofd.
Wat ik mooi vind een hengst met een mooie kaak lijn (als je snapt wat ik bedoel)

Een correcte hengst eigenlijk.....perfect bestaat niet :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:44

Ik ben zelf heel tevreden over haar benen en hoeven, en de staartimplant vind ik hoog genoeg. Haar kruis is wel erg schuin, die mag wat platter? De schoft vind ik bij Set iets te hoog, te diep, hoe noem je dat?

Iets meer lengte in de hals inderdaad, en meer type in het hoofd. En Set is heel smalletjes of in ieder geval niet echt ronden vol vorm, dus dat zou ook een puntje zijn. Als ik voor mezelf zou fokken zou ik een gebruikspaard fokken voor bijvoorbeeld endurance maar voor de verkoop zou ik misschien wel anders denken. Ik vergelijk haar inderdaad niet met de Tulip Arabieren hoor :D alvast bedankt! :))

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:54

_O-

Gelukkig :D

Want in de Endurance in de zandbak die aan de top lopen zie je ook weer hele andere type's ;)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:58

Daar heb ik echt geen verstand van Kat, kan je helaas niet helpen. Set vind ik prachtig met een ontzettend lieve uitstraling. Maar fokken voor de verkoop zou ik zelf niet aan beginnen...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:02

Barcelano schreef:
Ja ik ben redelijk nuchter ingesteld maar als je ziet wat voor effect het heeft op een lichaam.
Heeft ook te maken met afval stoffen die los komen
Trouwens als de fysio me gemasseerd had moest ik ook ffe twee dagen rustig aan doen ;)

En twee dagen chill aan doen doe ik wel vaker....dan staat ie gewoon lang op de paddock.
Hij werkt hard zat :')

Plus maandag gedekt...dus haha even een break :+

Ja dat sexen is ook hartstikke zwaar! :D

Dayem heeft een verwendag. :j

Joyce heeft effe gestunt met Asal, lief paardje!
Lekker rustig aan meid!

Kat, ik kan je daar denk ik niet mee helpen, ik val namelijk niet speciaal op type arab maar meer op pony, dus de dingen die ik mooi vind slaan waarschijnlijk nergens op. :')
Ik denk bij Set gewoon meer type algemeen, al vind ik haar eigenlijk met de jaren steeds mooier worden.
Ik weet niet hoe haar gangen zijn, die van Fuego zijn niet spectaculair dus dat is iets waar ik zelf dan als eerste naar zou kijken, (als ik Fuego zou laten dekken) :+ eentje met superbeweging. :))
Dat is ook bij iedereen wel gewild denk ik.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:07

MirandaFuego schreef:
Barcelano schreef:
Ja ik ben redelijk nuchter ingesteld maar als je ziet wat voor effect het heeft op een lichaam.
Heeft ook te maken met afval stoffen die los komen
Trouwens als de fysio me gemasseerd had moest ik ook ffe twee dagen rustig aan doen ;)

En twee dagen chill aan doen doe ik wel vaker....dan staat ie gewoon lang op de paddock.
Hij werkt hard zat :')

Plus maandag gedekt...dus haha even een break :+

Ja dat sexen is ook hartstikke zwaar! :D

Dayem heeft een verwendag. :j

Joyce heeft effe gestunt met Asal, lief paardje!
Lekker rustig aan meid!

Kat, ik kan je daar denk ik niet mee helpen, ik val namelijk niet speciaal op type arab maar meer op pony, dus de dingen die ik mooi vind slaan waarschijnlijk nergens op. :')
Ik denk bij Set gewoon meer type algemeen, al vind ik haar eigenlijk met de jaren steeds mooier worden.
Ik weet niet hoe haar gangen zijn, die van Fuego zijn niet spectaculair dus dat is iets waar ik zelf dan als eerste naar zou kijken, (als ik Fuego zou laten dekken) :+ eentje met superbeweging. :))
Dat is ook bij iedereen wel gewild denk ik.

Met dat veulen kan je goud verdienen _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:12

Poeh Kat, heb daar ook geen verstand van :=
Ik vind Set wel écht Arabisch, maar snap wel wat je bedoel qua meer type en hals. Qua lichaam durf ik echt geen uitspraken te doen :n
Ow en kicking baby <3 <3

Haha Joyce, daar lag je bijna! Gelukkig goed gekomen!

Rust na massage is toch niet raar? :o?

Annika, wat een lieve selfie van jou en Euf <3

Welkom Jeantine! Leuk dier heb je!

Wat een leuk foto's van Jim! :D

Lol Miran, mooi vies paard :')

:wave:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:13

Haha, ja gangen mag ze wel iets meer, onder het zadel zijn ze geweldig maar in de vrijheid kan het wel wat meer :j

Ik weet inderdaad dat de endurance types anders zijn, maar Set heeft wel erg veel aanleg voor endurance. Vandaar dat ik misschien eerder zo'n gebruikspaard zou fokken.

Maar het gaat me hier niet per se om een hengstkeuze maar ben vooral benieuwd naar exterieur-beoordelingen!

Miran je hebt helemaal gelijk Set wordt elk jaar beter, echt een laatbloeier.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:20

Het Katja, ik zou me niet blind staren op wat andere mensen vinden en denken over je paardje. Je moet je ten eerste afvragen waarvoor je wilt fokken en wat je doel is met het veulen, ga je het zelf houden of verkopen. Wat zou je zelf graag verbeterd willen zien en wat spreekt jou aan. Ik fok uitsluitend naar het doel wat ikzelf voor ogen heb en wat mij aanspreekt en volg vooral mijn gevoel. Belangrijk is wel om met correcte paarden te fokken en daarvoor gebruik ik zelf alleen goedgekeurde hengsten en pluis ik altijd bloedlijnen uit die mij aanspreken en daar probeer ik van uit te zoeken hoe naaste familieleden zijn en hoe ze eventueel doorfokken. Ik ben zelf helemaal niet thuis in de lijnen van jou merrie of Egyptische hengsten, dus ik durf ook geen hengsten aan te raden sorry.

Sorry mensen ik reageer niet veel, volg wel veel. Ben met veel nieuwe plannen bezig, verhuizing, nieuwe baan, oppas regelen, ziek kind en de veel veulenknuffelen :D
Veel veranderingen komen er en zeker omdat ik ook nu ga werken heb ik nog minder paardentijd, moet dus wel keuzes gaan maken en dat valt me wel zwaar...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:24

Ik ben meer benieuwd naar meningen over haar exterieur, omdat ik zelf denk dat je de fouten van je eigen paard op een gegeven moment niet meer ziet :) bedankt voor de tips!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:25

Pittig Dorinda.

Kat weet je hoe dan ook voor jou is ze top.
En inderdaad de een hou meer daar van de ander zus.

En vind gangwerk onder het zadel ook belangrijk juist als dat je gebruiks doel is...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:33

oh succes met de keuzes :( moet er eentje weg?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:42

Succes met keuzes maken DM!

Ja, maar over exterieur kan ook zo onwijs weinig zeggen, heb daar nou totaal geen verstand van :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:07

Als niet-Arabierenkenner zou ik voor Set een hengst met een langere hogere hals kiezen. Kruis zou ik niet tè plat willen maken, zou bij een hengst ook opletten dat die niet te overbouwd is. Achterhand onder kunnen brengen is net wat makkelijker als ze niet (te) overbouwd zijn. Zeker voor een gebruikspaardje :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:08

dankje Tam, daar heb ik zeker wat aan :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:16

Heb mijn heerlijk overbouwde feestvarken vandaag gemasseerd en wat fysio gedaan, die heeft altijd snel last van de spieren in de lendenen als we hard getraind hebben. Achterhand er onder kost net ff wat meer moeite.
Noah heeft hetzelfde als ik, mijn onderrug spant ook teveel aan :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:32

Komt ook weer ff binnenvallen.... :) Set, Jessica en Dorinda zeggen goeie dingen denk ik! Belangrijkste is om eerst helder te hebben wat je wilt en wat je doel is?
Een goed endurance paard is niet hetzelfde als een goed showpaard.

Als dat helder ga je kritisch kijken naar wat verbeterd moet worden aan je merrie. Dat heeft ook te maken met je doel. Moet t hoofd verbeterd worden als je voor sport gaat? Nee.
Als je dat ook op n rij hebt ga je hengsten kijken én hun nakomelingen. Bij voorkeur irl.
Weet ook wat je budget is en ga ook af op je intuïtie. Soms voel je gewoon wat klopt op je merrie. Verder wil niet zeggen dat als je een merrie met weinig dish fokt met een hengst met mega dish dat je daar dan een enorme dish uitkrijgt.
Kijk vooral naar nakomelingen uit merries die zelfde bloedlijn voeren. Fokken is NIET gokken! ;)

Afgaand op jouw merrie en het uitgangspunt dat je naar het ideale arabplaatje wil zou ik gaan voor een hengst die een correcte stevige body heeft en dit vererft. Ik ben enorm voorstander van outcrosses, maar dit terzijde.
Verder mag haar hals en hoofd wat luxer dus zou ook daar op selecteren.
En tja, beweging... Ik zou nooit voor n hengst kiezen die beweegt als een natte pannenkoek. Vind ik echt t aller allerbelangrijkste. Kan ie nog zon mooie kop hebben, als ie niet beweegt... :')

Maar jee, toch t allerleukste wat er is... Hengsten kijken! Neem je tijd en ga niet over 1 nacht ijs. Veel plezier! :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:38

Eerst veulie dat er nog in zit maar afwachten :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:42

Klopt Tam! Ben er erg benieuwd naar :D

Yildiz bedanktg voor je feedback!