[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:27

slaap lekker!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:45

ennn Goedemorgen :) ik zit in de bus, zo tentamen didactiek -O- ben daardoor lekker op tijd weer thuis, maar nu zit ik te twijfelen... U2 ga ik zodra ik thuis ben rijden, dan is het lekker rustig. Noah wil ik er het liefst achteraan doen, maar vanavond is er oefenparcours en ik wil wel graag even springen, maar dat begint pas om 20u... geen zin om nog een keer extra naar stal te gaan :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:26

hallo dan...
ik kan wee mee doen, gister van manlief een nieuwe computer gekregen, een tablet die je op een toetsenbord kun klikken en dan heb je een kleine laptop echt zo onwijs blij mee
@tamara succes vandaag

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:47

Goeimorgen

Lisa een virtuele knuffel voor jou
Knappe ilya ook braaf bij de smid heerlijk he zo'n makkelijk beessie, ben benieuwd aan wie je blue uithuwelijkt hihi persoonlijk vind ik haar niet zo puppy meer ze heeft een heel ander type als set en ilya dus als je haar dit jaar zou dekken is ze 4 als ze veullie krijgt mooie leeftijd en gezien hoe ze met ilya omgaat denk ik dat zij ook een leuke mamma word en toch ook dat ze daardoor volwassen word ( dit hadden wij ook met Mana en dat was erg positief)
Euf toch echt een black stallion echt een pennymeisjes droom gefeliciteerd
Supplementen eigenlijk weinig ervaring mee kan enkel zeggen gebruik wat jij een prettig gevoel bij hebt
Tam balen van Noah zijn been gelukkig heeft hij er niet zoveel last van. Enne staat t parcours als je gaat rijden er ook al dan neem je zelf toch wat sprongetjes mee, en anders eerst GVR rijden en beslis daarna waar je nog zin aan hebt, iig succes met je tentamen
Joyce ik klep hier ook op tablet mee enkel foto's plaatsen is iets lastiger. En het gaat goed met je nieuwe aanwinst en Asal wat zijn je plannen met de kleine en hoe oud is ze eigenlijk.
Gelske volgens mij kan je zonder lid te zijn wel meedoen aan de amateur in belgie in nl moet je wel lid zijn(leek mij ook leuk maar is beetje ver helaas), en ik zou eens gaan navragen of je niet gewoon L kan starten had je hierin ook winst? Want dan kon je daarna mits je het aan kon tonen startkaart aanvragen;)
Ik ben wel lid oa voor eventueel shows en het sporadisch fokken van een veullie maar heb mijn startkaart er ook lopen nu hoef ik niet ook nog eens lid te zijn van een andere vereniging scheelt ook weer.

Heb dus leuke foto's van ons waterballet in de bak maar op tablet lastig te plaatsen zal even kijken of t lukt anders laptop erbij pakken op mijn fb staan ze ook haha.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:37

Die foto's waren echt briljant Bren :))

Tam lekker op tijd vrij :j wel keuzes maken voor de paardjes :P

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:00

@bren dat klopt idd heb net een nieuw topic gemaakt van lana maar daar ben je nu wel iets langer mee bezig. M'n plannen? ze is van 2014 maar in April is de eerst show, ik ga met haar aan de slag spelende wijs en dan zien we wel. De show is wel helemaal in België dus ik weet niet of ze daar mee naar toe gaat. Zon dag is al zo vol indrukken en dan ook nog een lange reis, ze is nog wel een baby. Denk zelf de enter en twenter keuring in juni en dan heb je daar ook een zomer show en dan zien we volgend jaar wel weer verder.
Ik zag je foto;s op fb echt helemaal geweldig.....

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:47

Woogy schreef:
Ilona: heeft ze veel last van stramheid na het werken? Dan kan wellicht een vitamine e supplement helpen. Of iets in de richting van Solidago complex.

Hee Lisa, wat vervelend dat je je nog steeds zo kl*te voelt, sterkte!

Ja, ze kan na een zware training of wedstrijd weleens wat stram zijn, ze krijgt idd al vitamine E erbij. Ik denk dat we het gewoon maar even aankijken, ik ben ook niet zo van de poedertjes hoor maar ik hoorde zoveel succes verhalen over de supplementen van soul-mate zelfs tot "mijn paard is er zoveel beter van geworden, vacht glimt meer, hoeven beter, soepeler in z'n bewegingen etc. " En eigenlijk zijn we hartstikke tevreden hoe het nu gaat, ze zit prima in haar vel dus een compleet ander paard hoeft het niet te worden, behalve dat we het idee hebben dat ze wel wat (extra) ondersteuning kan hebben voor haar spiertjes. Waar loop jij tegenaan (met Zaar of een ander paard)?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:06

Leuk Joyce dat je plannetjes kan maken met je nieuwe kleine meisje

Zo Ilya heeft nu ook zijn enting gehad (en Blue ook voor het eerst) en hij heeft zijn eerste mooie sneeuw gezien vandaag.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:11

met Pony, die heeft altijd al last gehad van haar spieren, ze heeft een enorme spiermassa en daar ook snel last van. Na overleg met ene medewerker van Laarakker hebben we besloten met haar naar de kliniek te gaan volgende week. Waarschijnlijk zit ze klem vast in haar bekken en onderrug.
Toen ik nog volop met haar reed heb ik veel verschillende dingen geprobeerd zoals vitamine e, solidago complex(helpt de nieren met reinigen na inspanning), magnesium, msm, calcium, zink, electrolyten en neutradex. Uiteindelijk bleef mijn meid strammerig. Hier en daar trainingen veranderd van een half uur in en uitstappen aan de hand tot weken lang alleen stap trainingen. Bij haar heb ik enkel verschil gemerkt als ik haar solidago gaf als ze weer wat verzuurd was geweest. Verder is het iets wat ik accepteer, kan me alleen maar voorstellen dat haar enorme spiermassa haar simpelweg in de weg zit.
Ik hou zoveel mogelijk de suikers uit haar voeding en voeren met rauwe grondstoffen(granen en grof hooi) doet ze het nog het beste.

Hoe oud is Asi nu? Merk namelijk bij Pony dat haar leeftijd zeker meespeelt in haar herstel na inspanning, zij is nu 16

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:00

Wat vervelend voor Pony zeg! Ik geloof niet dat het zo erg is bij Asi, daarbij is ze ook een beetje een diesel, moet eerst even echt opgewarmd en los worden dus dat speelt natuurlijk ook mee. Ze wordt 11. Ben wel benieuwd wat er bij pony uit gaat komen, wij proberen ook zo min mogelijk suikers te voeren.

Leuk hoor Joyce!

Fijn dat ze hun enting hebben gehad Kat en ik hoorde het van de sneeuw ja, ligt er veel of valt het mee?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:02

Nee er is niks blijven liggen maar het leek wel mooi :D Het waren even een uurtje echt dikke witte vlokken. Het is ook gewoon nog warm en het wisselde af met regen en hagel dus ik had ook niet verwacht dat er iets zou blijven.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:25

Woogy schreef:
zit nog altijd crap in het velletje en heb dan geen tijd voor anderen. Echter vroeg Ilona iets waar ik zelf momenteel ook mee kamp dus altijd handig om te overleggen

Afbeelding

PB box staat altijd open he, mocht ik iets voor je kunnen betekenen! ;)

Heb nooit supplementen gevoerd maar is idd wel iets waar ook ik aan zat te denken. Verg nu met én de Endurance én Reiningtraining best veel van Tie...

Ga straks even bijlezen, tis weer drukjes hiero

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:14

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:15

Beter dan regen vind ik :P

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:17

@kat ja dat is ook zo, hebben we hier ook niet heel veel gehad vandaag. Af en toe een zonnetje, kijk zo uit naar het voorjaar ben die harde wind elke keer ook wel zat

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:00

Ik was nog niet in de L1 gestart Bregje ik moest inderdaad nog een puntje in de L1 halen en dan kon ik een start kaart aanvragen voor Sjaak. Maar nu hij ruin is moet ik gewoon een startkaart aanvragen en tellen de puntjes in de B niet meer dus beginnen we weer van voren af aan.

Heel slecht weer hier ook tussen de middag laat ik de honden altijd uit in mijn pauze bah was echt niet grappig vieze natte sneeuw ook nog glad op de weg. ik dacht zet de paarden anders ook maar meteen binnen maar die keken me aan van das nog veel te vroeg dus heb ik die maar laten staan tot ik s,avond weer thuis kwam en zelfs toen stonden ze niet heel erg te dringen onze bikkels :D .

Okee amateur gaat ook dus niet nou ja over drie jaar dan maar starten met Qaseem ik heb dat eigenlijk nooit want van mij mogen ze eeuwig klein blijven maar ik ben echt zo benieuwt hoe hij uit groeit. En straks onder het zadel is ik hoop echt dat hij zo mooi grof blijft onze kwpnertje ;) .

Ja tijd heb je zo snel te kort zeker met de donkeren dagen is je tentamen goed gegaan tammy?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:56

Sneeuw Katja? Dat heb ik hier nog niet gezien deze winter, ben heel benieuwd of het er nog van gaat komen!
Maar ik heb ook veel liever sneeuw dan regen. Al is het dan wel fijn als het ook blijft liggen, dat geeft mooie plaatjes <3

Lisa, sterkte :(:) Niet fijn als je slecht in je vel zit..

Omdat ik het er hier laatst ook over gehad heb, wilde ik toch even laten weten dat ik eindelijk reactie heb van de DA die hier begin december geweest is voor de röntgenfoto's van Fardani zijn benen.
Het blijkt toch niet te zijn wat mijn DA altijd gezegd heeft. Ze hebben uiteindelijk iets weten te vinden waar het heel erg veel van weg heeft, het heet Marie's Disease. Dit komt bij mensen en honden voor, maar is bij paarden ontzettend zeldzaam.
Het enige dat niet in het plaatje past is dat het normaal voorkomt bij paarden die op dat moment heel ziek zijn, of die iets mankeren aan interne organen, zoals hart, longen, lever of nieren. En dat doet hij niet voor zover wij weten. Maar verder komt het precies overeen met wat Fardani heeft.

Dit betekend wel dat hij er waarschijnlijk nooit last van zal krijgen, want de paarden die er geen last van hebben, krijgen dat normaal gesproken ook niet meer. Dus voor hem als rijpaard is er geen enkel probleem :) Maar doordat het zo enorm zeldzaam is kunnen ze niets over erfelijkheid zeggen.

En aangezien ik toch al twijfelde was dit voor mij het zetje om de knoop door te hakken. Sinds zijn vriendje verkocht is en hij alleen staat, is hij echt niet leuk meer qua gedrag (waar ik me iets bij voor kan stellen), hij is gewoon niet gelukkig nu hij alleen staat, logisch ook. Hij heeft altijd samen met andere paarden gestaan, en dit raakt hem nog veel harder dan ik verwacht had.
Zoals ik al zei, ik twijfelde al, en heb nu de knoop doorgehakt, dus ik hoop hem zsm te kunnen laten castreren.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:08

Bizar van Fardani Roma, zoals ik al zei. Goed dat je het nu weet en dat hij gecastreerd kan worden, dat geeft vast rust.

ja het was echte mooie sneeuw! Ik stond alleen met de paarden aan de hand voor enten dus kon niet echt foto's maken. En de paarden stonden daarna in de blub in stal dus foto's waren sowieso geen lol aan dan.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:29

Zo! Kom ook weer even langs zwaaien :wave:
Ook hier veel aan m'n kop (op werk gebied, heel veel vaag/onduidelijkheden en ik kan heel slecht tegen onduidelijkheid :Y) ) Gelukkig kan ik het thuis best goed naast me neer leggen, maar gewoon even geen behoefte om stukken tekst te typen :)

Wat apart Roma :?

Sneeuw Kat :wow: hier heeft zo wat heel de dag het zonnetje geschenen, terwijl er aan de overkant (zo noemen wij Walchenaren Zeeuws-Vlaanderen :P ) er wel natte sneeuw was gevallen :Y) Super dat je paardjes zich zo goed gedragen :)

Leuk cadeautje Joyce :D
Ga zo even in je topic kijken :)

Taart ziet er lekker uit Yildiz :))

Supplementen, tsja :Y) Toen we Djuun kochten riep ik heel hard: de komende jaren een supplement vrij paard, yeh right :') Darmoor kreeg ivm haar artrose dure supplementen om dat een beetje in de hand te houden, dus dat liep altijd aardig op per maand :$
Djuun krijgt zoals veel wel weten Oestress om de scherpe randje van haar hengstigheid af te halen, zij had daar altijd zo'n last van en als Djuun ergens last van heeft moet haar hele omgeving dat ontgelden :Y) Dus voor alle partijen (mens en paard) is dit een hele verademingen, nu is ze juist super lief als ze hengstig is :)
Verder krijgt ze altijd aan het begin van het stalseizoen en aan het begin van het weide seizoen een kuur probiotica omdat ze snel last van d'r buukje heeft met de overgangen van wei/stal en stal/wei, nu is ze alleen al met haar tweede kuur bezig omdat ze 2 dagen na het stoppen plots weer aan de schijt was en direct na het starten geen klachten meer had. Nu kan Ersiel dat voor een habbekrats van haar werk meenemen, dus kost ons €14 voor 60 dagen :Y)
En Djuun krijgt sinds een paar weken vit e en selenium, dit was op advies van de DA toen er niks bijzonders uit het bloedonderzoek naar voren was gekomen. Sinds ze dit krijgt komt ze opvallend soepel van stal, niet dat ze echt stram was, maar toch is het echt een heel duidelijk verschil :)
Dat was het hoor :')

Verder wordt er niet zo veel met Djuun gedaan de laatste dagen ivm het pokkeweer, gisteren was ik het zo beu dat ik Djuun in de dekens heb gehesen en een klein rondje gedaan heb met d'r :+
Afbeelding
Was heel zwaar voor d'r :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:55

Djuun :')

Vervelend van je werk Letiets, gelukkig kan je het een beetje loslaten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:52

dank voor de lieve berichtjes.

Heb ooit voor een trainer gewerkt die zei dat merries sowieso meer last hebben met stramheid en sneller verzuren dan ruinen en hengsten. Denk toch dat de hormoonhuishouding er een grote rol in speelt. Wellicht laat een merrie minder makkelijk los tijdens het trainen.
Vlak voor Pony's ongeluk ruim drie jaar geleden liep ze als een tiet. Ze had enkel de eerste stapjes draven dat ze wat last had, sindsdien heb ik haar niet meer goed gekregen. Ook niet als ik de training weer op die methode probeer op te pakken, ze laat steeds moeilijker los waardoor het wel logisch is dat ze de dag erna moeilijk opstart.
Laat sowieso weten wat er gedaan is woensdag aanstaande.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:01

Sterkte Lisa, niet leuk :n :*

Ik ben totaal niet thuis in de supplementen, wel een klein beetje in kruiden. Shief krijgt nu deze winter de souplessemix van de paardendrogist bijgevoerd. Voordat we eigenlijk iets konden merken kwam Shief stil te staan met die bult, maar zeker nu met opbouwen vind ik dat ze het erg goed doet zo in de winter. Ze is natuurlijk al wat ouder (15) en je merkt dat vaak de eerste passen draf ietsjes stram gaan, ongeacht wat ze die dag ervoor heeft gedaan. Maar nu met die mix lijkt dat toch een stuk soepeler te gaan :) Lees daar ook heel veel goede recensies over bij stijve paarden. Wij zijn er tot nu toe ook over te spreken :j. Even afwachten hoe dat straks gaat als we bijv. een strandrit/duinrit hebben gedaan of hebben getraind, hoe ze dan de volgende dag is nu met die mix erbij!

Hihi Djuun in pyama! Wel handig en vooral dapper +:)+ ik ben merk ik echt een mooi-weer-ruiter :') Shief is gelukkig ook een mooi-weer-paard, die vind er in de regen echt niets aan om wat te doen :=

Leuk Joyce ik ga even spieken!

Gisteren mijn 2e rijles in de sneeuw gehad (ja hier lag ook sneeuw), lekker vuurdoop haha. Maar was goed te doen :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:29

Joyce, fijn dat je plannen kan maken met je nieuwe krummel :)
Shanna in de sneeuw gereden, stoer!
Djuun in pyjama, prachtig :')
Lisa hoe was het met Pony gegaan eergisteren?

*zit op wolk*
gisteren springles gehad, wauw!! heerlijk gereden, wedstrijdparcours stond er dus ook mooie dubbel en driesprong meegepakt. Toen ik mijn armen ging ontspannen ging hij ZOOO lekker, kreeg complimenten van mn trainer dat Noah zo fijn ging springen, hij verwacht geen problemen met de wedstrijd op deze manier!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:37

Tam ik vind het echt zo stoer dat jullie zo veel springen! Echt tof :D Gaat vast helemaal goedkomen met de wedstrijden :j Maar echt, petje af :j

Hebben jullie al in mijn topic gespiekt? :)) [UK] Naambordjes en sleutelhangers door CbyC

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:54

Noah heeft er zo veel plezier in, zeiden twee meiden die keken en mijn trainer ook. Zo fijn dat anderen dat ook zien!! :+:

en ik spring ook zelf heel graag, vind het echt leuk :j