[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:09

Iloontjeehh schreef:
Nee ik begrijp het maar je had dit zadel nog niet zo gek lang toch? Je hoopt toch bij aanschaf dat hij nog ff mee gaat maar ook logisch dat Mo zich nog ontwikkelt natuurlijk.

Ja hij is denk jaartje oud nu nee denk zelfs minder :')

boom: flexibele glasvezel dus verwacht wel dat hij weer netjes aan te passen is :o

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:33

Jessica, dat is een goede tip voor de volgende keer.

Wat het eigenlijk is... Mish is niet ongehoorzaam of stout ofzo... ze raakt soms gewoon in paniek/wordt heel ongerust en dan blokkeert ze een beetje en gaat ze gekke dingen doen :') half door me heen stuiteren/omhoog komen, rondjes rennen, dat soort dingen, en dan dring ik niet meer tot haar door. Ze vindt sommige dingen nog heel spannend soms en kan dan nog niet zo goed met zichzelf omgaan of de aandacht bij mij houden.
Ik ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe ik die 'modus' het beste kan doorbreken. Ik wil haar niet afstraffen dan als ze lomp is want het komt echt voort uit angst, maar ik wil wel even iets doen waardoor ze weer even terug op aarde komt van "oh ja, ik moet opletten op de baas".

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:53

Je kan hoofd even opzij leiden...doen ze bijv in de western geloof ik :o
Of achteruit of even prikken in de hals hoef niet hard en stem gebruik erbij....

Adawi

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:51

Wat fijn om te horen dat jullie Najim er goed uit vinden zien :) Toch fijn om dat ook van buitenstaanders te horen

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:00

__Nicky schreef:
Bren79 schreef:
Is er wat veranderd de afgelopen weken bv training of weidegang voer oid

Ben hem natuurlijk iets intensiever gaan rijden. 2x in de week 20-30 minuten, 2-3x aan de longe (dubbele longe, balkjes, voetballen, etc). En hij krijgt sinds 2 weken meer SP van Subli maar daar zou het niet aan mogen liggen omdat dat een ruwvoervervanger is....

Gaaf paard Jeantine!

Hmmmm niet echt extreme verandering zou anders beetje het idee hebben qua spierpijn maar dan zou hij juist ook naarmate hij wat langer in beweging is wat losser worden, maar is hij nu ook wat slomer of heb je dat idee dat hij meer een dieseltje is nu heb ik met reem aan de longe dat ze dat dus niks aan vind en er gewoon bij loopt te sjokken en moet ik moeite doen om haar dan actief te laten terwijl ze dan bv los als ook onder het zadel flink aan het lopen gaat maar ook soms als een dieseltje.

Jim gaat er steeds knapper uitzien word idd steeds volwassener en die kleuren in de manen gaaf en lekker met hem bezig leuk leuk.
En leuk nog een knapperd erbij in het topic

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:12

Haha die Fuego helemaal symmetrisch!

Welkom, Jaentine! Mooie merrie heb je!

Balen dat je zadel weer niet goed ligt, Jessica!

Leuke filmpjes, Katja!

Ojee Mish was stout! Heel herkenbaar dat ze niet meer te bereiken zijn in paniek.

Woogy, als ik met Dos of Doortje ga wandelen, geven ze allebei geen kik, dat is het rare. Nu staan ze weer lekker samen en zo moet het dan nog maar even blijven.

Gefeliciteerd met Dayem! En hopelijk loopt ie snel weer goed!

Haha Adawi, mooi is het he, als je een grote auto koopt dat meteen iedereen zich afvraagt of je zwanger bent :D Jim ziet er goed uit!

Afbeelding

Ben helemaal niet verliefd op m'n knulletje hoor <3

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:25

Zo jullie gaan wel heel hard hoor. Even via mobiel bijgelezen.
Balen Nick dat dayem niet lekker loopt.

Welkom Jeatine. Leuk en sjiek paardje heb je.

Wat is Jim een leukerd zeg geinig die kleuren in zijn manen.

Wat n stoute paardjes zijn het zeg door de draden heen. En druk haha t is ook wel raar weer.

Hier ff n dip mijn paint is in beide voorbenen ingespoten en ging heel goed heb nu n opbouw schema. Maar hij is gister uit z'n stekker gegaan en loopt nu weer niet goed hoop dat t morgen beter gaat. Vandaag gaan we naar de Efteling met het gezin.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:31

Lieve foto van Eufie <3

Balen zeg Joyce... Wat had ie ook alweer?

Brenda, een diesel is het zeker niet :P Hij loopt meestal vanaf het begin af aan gewoon lekker.

Smid is geweest en hij heeft hem weer netjes op z'n pootjes gezet. Achter wat gecorrigeerd. Geen zweer gevonden maar hij vond hem niet heel dramatisch lopen. Linksvoor zet ie ietsje korter neer maar hij loopt sowieso al beter. Misschien toch vastgelegen ofzo en nu nog spierpijn. Nog even gevraagd wat hij dan van de show vindt hij zegt gaan, zeker de liberty en show aan de hand. Rijden is nog even afwachten wat de osteo zegt. Ik ben iig blij :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:53

Yes Nicky, dat is goed nieuws!

Balen van jouw paard Joyce!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:10

Jeej Nicky goed nieuws over je bikkel.

Annika, is het mogelijk Doortje in een paddock te zetten? Dan zou je het op die manier wat kunnen opbouwen dat ze uit elkaar zijn

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:19

Woogy schreef:
Jeej Nicky goed nieuws over je bikkel.

Annika, is het mogelijk Doortje in een paddock te zetten? Dan zou je het op die manier wat kunnen opbouwen dat ze uit elkaar zijn

Ik wilde haar vooral uit de groep hebben omdat ze bij Ely dronk. Aangezien Dos en Doortje nu weer in de grote groep staan (zonder Ely en Euf) mag ze van mij wel weer even bij mams blijven. Als Ely en Euf bij de groep komen, ga ik wel weer verder kijken...
Maar lief dat je zo meedenkt!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:04

Super nieuws van Dayem!

Komt vast goed met je paarden Annika, maar wel lastig hoor.

en WHOEEEHOEE I felt baby kicks <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:20

Wat leuk Kat! :)) *\%/* :#

Leuk dat je toch kunt gaan met Dayem!
En gefeliciteerd! *\o/* :))

Euffie! <3

Joyce, lastig, ik hoop dat het meevalt.

Ik had hier tussen de middag een noodgevalletje, Romeo had zijn gips eraf! :oo
En mijn man die normaal donderdag thuis is was er nu natuurlijk niet maar gelukkig kon de buuv met me mee! +:)+
Dus straks kunnen we hem weer ophalen met een nieuw houten pootje.. :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:38

Wauw Kat, gaaf!! <3

O o die gekke Romeo, hoe lang moet ie nog met gips? Is toch eigenlijk ook niks voor een kat maarja, je moet wat...

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of Yusraa van Joyce ook drachtig is, ik zou het wel onwijs jammer vinden als we niks meer horen. Ik ben ook gewoon nieuwsgierig hoor maar heb ook meegeleefd in het traject er naartoe, net als met films, dan wil ik weten hoe het afloopt ook _O- :))

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:51

Dat horen we vast wel of Yus drachtig is. :j

Zoals Room nu met zijn pootje doet kan het misschien langer duren.. :+ maar er is wel verbetering.
Ik weet nog niet wanneer we weer terug moeten komen, waarschijnlijk over twee weken en dan zal het misschien goed genoeg zijn, maar dat zien we dan pas weer want dan wordt er weer een foto gemaakt.
Omdat alle vier de middenvoetsbeentjes door zijn is het gecompliceerd, aan elke kant vier losse takken die weer aan elkaar moeten. :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:24

Ik denk dat we even door omstandigheden eerst niks gaan horen over Yus, en dat snap ik wel. Denk dat niet iedereen hier weet dat er iets speelt en dat is natuurlijk een beetje gek want er wordt wel voortdurend naar Yus gevraagd zonder antwoorden. Joyce heeft volgens mij zo haar redenen om zich even stil te houden.

Ik ben uiteraard ook reuze nieuwsgierig.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:53

Is ook zo hoor, ik begrijp het ook wel maar ik vind het jammer :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:55

stuur haar eens een privé berichtje :) positieve feedback is altijd leuk :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:56

Ik weet toevallig dat jij er van weet Ilona, maar denk dat veel mensen hier met vraagtekens zitten? Ik vind het ook jammer :j Misschien fijn voor Joyce als ze weet dat we allemaal aan haar denken.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:08

Mss geduldig afwachten en heeft Joyce er haar redenen voor :j

Wat een bagger weer vandaag.
Mo maar even in de binnen bak gestapt.
Hij mag morgen pas weer aan het werk.
Door de massage heeft zijn body weer even de tijd nodig om te herstellen.

Zodra het droog was buiten gestapt en nog een poosje los gezet.
op den duur ging het zo hard regenen dat Meneer het prima vond om weer naar binnen te gaan :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:12

Haha, ha Fuego wilde vandaag ook graag weer naar huis, hij had genoeg van de regen en dan vindt ie het gras toch niet zo belangrijk!

Mo mag morgen weer wat doen, mooi zo!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:13

rust na massage? Zo ken ik er ook één renpaard vol in training 'hij heeft niet veel last...maar geef hem maar 3 volle weken paddock rust'...Rare mensen. Hoop dat het wel helpt voor Mo :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:18

Ja ik ben redelijk nuchter ingesteld maar als je ziet wat voor effect het heeft op een lichaam.
Heeft ook te maken met afval stoffen die los komen
Trouwens als de fysio me gemasseerd had moest ik ook ffe twee dagen rustig aan doen ;)

En twee dagen chill aan doen doe ik wel vaker....dan staat ie gewoon lang op de paddock.
Hij werkt hard zat :')

Plus maandag gedekt...dus haha even een break :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:19

Ik doelde meer op Joyce haar berichtje dat ze liever weer ging meelezen en had het even niet gelinkt aan wat er speelde sorry :) Maar ik hoop het beste voor je hoor meid, en geniet van Amerika!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:28

Ik ben ook wel heel benieuwd naar het verhaal van Joyce haar kant :)

Dayem is lekker onder de douche geweest en daarna opgedroogd onder de zonnebank. Daarna z'n hoofd nog een keer geschoren (dit maal stond meneer te genieten met z'n ogen half dicht :+ )