[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:11

ik vind bij gallery dan onderin designs de 2e met zwart/wit en veren ook erg mooi :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:12

Ja, die is zeker gaaf :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:12

Ik ging afsluiten hè? :=

*gaat nu echt*

:evaw:

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:25

ShamalArabs schreef:
Letizia schreef:
Ik maak het evt ook in opdracht Ylona, mocht je zo iets aanspreken :)
Bij mij hangt ie aan de binnen spiegel van m'n auto, zo vergezellen m'n toppertjes mij tijdens de autoritje.

kobaltblauw met zilver? en kosten?

Kzal morgen even kijken of ik de juiste kleuren heb.
Ik vraag er €7,50 voor :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:39

Jullie gaan ineens hard zeg! :P

Ohhh mooi plekje zag ik voorbij komen! Paarden aan huis...wil ik ook! :D

Gaaf zeg, die hanger! Misschien toch wel erg leuk om te hebben.... :)

Ik krijg binnenkort Al-Shama halsters binnen, oa met dish chain, misschien zit daar iets tussen? En anders moet je maar effe snuffelen, Heiloo is toch om de hoek dus kan ook een zooitje meenemen dat je even kijkt wat je het mooiste vindt staan :D Heb nu alleen nog niet echt knalkleurtjes liggen... Ach, al was het maar om een indruk te krijgen van wat je mooi vindt, kunnen we gelijk eindelijk eens gezellig meeten haha :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 09:55

Ohh dat is ook leuk ja Amy! :j Zijn gave halsters ook! Wel een stukkie duurder haha
Maar gezellig! Shief d'r wondje is nu goed aan het genezen dus binnenkort is ze wel foto-klaar haha

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:44

@ shanna heb jij ook zon dame. Kreeg vorige jaar een gave shoot aangeboden omdat ze asal zo apart vonden stoot ze haar neus ja en niet zo zachtjes dik gat erin gelukkig is alles goed geheeld je ziet er niks van weer

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:09

Jup! Nouja eigenlijk valt het wel mee, maar op een of andere wonderlijke manier had ze dit voor elkaar gekregen: http://img15.imageshack.us/img15/5172/i ... 401509.jpg
Beste haak, maar nu is het wel netjes dicht. Al is het nu wel een beetje een bultje geworden, vraag me af of dat zo blijft :\

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:14

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:20

Haha, valt hier wel mee denk ik.. Shief heeft natuurlijk jaren in een kudde van arabjes gestaan, en hier waar ze nu staat hadden we alleen het vosje AV. Shief is toen wel gekomen met haar halfzusje Suraha dus ze stonden eerst lekker met z´n 2en. Later Personage (het vosje) erbij gezet en dat ging heel goed. Later konden we ze zo hop in de groep gooien. Nu staat ze met 2 tinkers en 1 kruising draver/fries, nooit problemen gehad :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:35

Ik vind het rottig om over Djuun te zeggen, we hebben ervaring met een ander Arabiertje, op onze vorige stal en daar was ze typisch genoeg enorm op gefocused, dat had ze echt alleen met hem.
Nu staan we op een stal met voornamelijk paints, maar Djuun staat altijd met het zelfde paard, die vind ze erg lief, maar niet zoals met het Ararbiertje. Soms staat ze met de merrie's, ze is naar 1 merrie erg nieuwsgierig, maar tis ook zo'n echt wijf, ruiken, ander paard toont interesse, gillen en slaan :roll: en dan hard wegrennen natuurlijk :')

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:38

Haha een echte dame dus! Tis dat je niet om de hoek staat, anders had je der wel een weekje bij shief mogen zetten haha. Shief is best makkelijk met andere paarden, is al snel een zorgzaam moedertje voor ze haha :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:42

Dat kan je Shief niet aan doen :')

Hopelijk is het gewoon haar jeugdigheid en wordt ze gewoon ook lief tegen andere paarden, volgens mij is het een bepaalde onzekerheid en ze speelt graag de baas over haar vriendje, dus wilt ze dat ook bij andere proberen. Bij de dominante merrie komt ze niet in de buurt, slim paard :))

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:45

Hmmm... ja ik weet het niet zo goed. Ik denk dat het ook verschilt per paard, de één kan met bijna alle paarden uit de kudde overweg terwijl een ander liefst alleen met zijn/haar vriendje wil staan. Hier bij mijn ouders stond Asiyah haar eerste jaren alleen met een merrie van dezelfde leeftijd. In de loop der jaren is de kudde uitgegroeid tot 8 paarden en eigenlijk kan ze met allemaal goed overweg. Ze maakte alleen onderscheid aan het eind van haar dracht vorig jaar, toen niks meer goed was en alles en iedereen te veel voor haar was. Juist toen mocht alleen haar vriendinnetje met wie ze opgegroeid is bij haar in de buurt komen, vond ik toch wel mooi om te zien.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:54

Mooie showhalsters komen er voorbij! Ja, als ik weer iets anders wil is het toch wel heel erg handig om eens wat te passen en kijken wat er mooi staat, dus wie weet tegen die tijd Amy... ;)

Mooie hanger ook van Djunnah!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:08

Ze blijven me ook echt verbazen hier hoor... Toen shanaya na haar operatie terug in de kudde ging hebben we het land weer 1 gemaakt aan die kant waar ze toen even heeft gelopen. Maar toen was het steeds regen en nat en ik kreeg de palen er niet uit, die waren vastgezogen. Dus lint weggehaald en palen laten staan. Hadden ze 1 paal gebroken, stak net zo'n rot stukje nog uit de grond. Maar helemaal vastgezogen, dus maar laten staan en de rest van de paal erbij gelegd, een balkje op de grond valt sneller op dan een uitstekend stukje. Ging prima ook zo de afgelopen maanden. Balkje bleef netjes liggen etc. Dus vanmorgen, zoals iedere morgen, kijk ik even langs de weides of er niets raars in ligt dat opvalt en of alle lintjes nog heel zijn en ik zie de balk liggen en het uitstekende stukje niet meer...
Ik er heen, ligt het stuk dat nog in de grond zat ernaast :') ze hebben het eruit getrokken :j Maar ja, nu zit er een gat dat opgevuld moet, dus heb er tijdelijk het langere dunnere deel van de paal in gestoken (wat dus eerst altijd ernaast lag) en dan zo maar even een gaatje opvullen :Y) er staat nog een paal, die is nog heel, dus zal de dames zo even vragen of ze die ook gelijk even eruit kunnen trekken :+ Denk niet dat ze het doen, maar je weet nooit....

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:10

Hee das handig :D!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:13

Hahaha, je blijft bezig :+ Schiet het al op met Shanaya? Als ik haar was zou ik het nog ff laten zitten, op oudjaarsnacht bevallen is ook niks of valt het mee met het vuurwerk bij jullie?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:28

Iloontjeehh schreef:
Hahaha, je blijft bezig :+ Schiet het al op met Shanaya? Als ik haar was zou ik het nog ff laten zitten, op oudjaarsnacht bevallen is ook niks of valt het mee met het vuurwerk bij jullie?

het valt meestal wel mee. wel veel carbidschieten natuurlijk, maar dat doen ze de hele week al en de paarden zijn vuurwerk-proof tot nu toe :j
Ze schiet niet echt op, heeft nu 1 uierhelft waar ze begint te harsen, dus de andere helft zal wel volgen. ik gok op 5 of 6 januari, maar wellicht eerder als ze flink doorzet.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:36

Nou meiden, een kijkje in mijn achtertuin:

Afbeelding

In m'n dromen :'). Maar wauw zoiets zou je toch tot je beschikking willen hebben!!

Spannend hoor! Zo leuk altijd weer al die schattige veulentjes

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:08

@shana heel apart maar asal had hetzelfde kijken of ik nog een foto vinden kan....

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 21:24

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:14

Jullie ook allemaal vast een gezond, sportief en gelukkig nieuwjaar!!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 10:53

Iedereen een spetterend 2013!!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 11:55

Happy new year! Hier gelukkig een rusige nacht gehad we hadden de stal mooi afgedekt met landbouwplastic als gevolg...een etende asal en slapende fame terwijl de lawine pijlen hun stal over knalden heerlijk zulke paarden. Jullie ook alleemaal een rustige nacht gehad?