"Op de thee vanmiddag" bij Stallone, dekhengst, 23 jaar!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: "Op de thee vanmiddag" bij Stallone, dekhengst, 23 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:05

Paardenvriendjes? Er werd net nog gezegd dat hij altijd apart heeft gestaan en dus niet bij andere paarden kan.

En niet alle hengstenhouderijen willen geld zien hoor, als er veel dieren staan maakt die kilo biks extra niet uit en bij veel hengstenhouders gaan de hengsten ook wel naar buiten hoor.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:10

Volgens die vrouw die hem verkoopt kan hij goed met andere paarden (ruinen)
Op de manege waar hij stond kwam hij niet buiten, Arabian_girl geeft al aan dat dat praktisch gezien ook niet mogelijk was omdat hij dan bij de merries moest staan. Dus dat wil niet zeggen dat hij niet met andere paarden kan

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:11

Heb je een voorstel Annelies, welke hengstenhouderij?

Hoop idd dat degene die het paard voor ze zal verkopen hem zelf neemt. Ze kent hem ws goed..is mss wel handig.

Ik schrok nogal van het verhaal van SA. Zo klinkt Stallone als een gevaarlijke engerd!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:15

hier heeft hij idd altijd appart gestaan. maar hij kon wel andere paarden zien ofzo..dus wie weet een ruin ernaast oid.

t is niet alleen een kilo biks..hoefsmid / da etc etc + allerlei onderzoeke miss of hij nog goed vruchtbaar is enzo. miss als hij een stuk jonger was dat het wel een idee was geweest..

hij kwam hier wel buiten als de rest binnen stond. maar niet dat hij hele dagen buiten stond..ofzo hij stond iig niet lang buiten..precies het ik t ook niet hoelang enzo..was daar natuurlijk niet 24/7

als hij buiten was mochten er iig geen andere paarden in de wei ernaast of bij hem in de wei want dat ging niet.

hij is geen gevaarlijke engerd, maar wel een dekhengst !! + dat hij geen makkelijk is (was) hij durfde te bijten/trappen iig..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 23:33

JaneJansen schreef:
Heb je een voorstel Annelies, welke hengstenhouderij?

Nee geen flauw idee, misschien kan de eigenares eens rondbellen en vragen?

Arabian_Girl schreef:
t is niet alleen een kilo biks..hoefsmid / da etc etc + allerlei onderzoeke miss of hij nog goed vruchtbaar is enzo. miss als hij een stuk jonger was dat het wel een idee was geweest....

Dan zou het zowieso geen probleem zijn geweest, wie wil er nu geen dekhengst?
Arabian_Girl schreef:
hij is geen gevaarlijke engerd, maar wel een dekhengst !! + dat hij geen makkelijk is (was) hij durfde te bijten/trappen iig..

In dat geval wil ik hem ook niet, ik wil geen paarden waarbij ik me niet op mijn gemak kan voelen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 23:40

Denk dat dat bijten ook wel echt hengsten gedrag is miss. sha van mij die bijt ook echt en veel..zodra hij maar kan Clown hij zal nooit trappen oid..
Gemini daarin tegen heb ik al een paar keer een trap van gehad..maar die trapt meer uit angst..

maar als ze echt gemeen zijn zou ik t ook niet fijn vinden. heb een keer een pony gehad die echt aanviel gewoon..

heb het zelf nooit gemerkt dat hij trapte of beet..maar mochten eigenlijk ook geen andere mensen dan hunzelf bij hem in de stal..

miss is het wel t zelfde idee als het grand prix verhaal.maar dit is iig wat hun toen zeiden.

denk wel dat je het snel genoeg ziet aan hem hoe hij is.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 23:52

dat trappen en bijten is niet zomaar gebruikelijk bij dekhengsten, met de juiste opvoeding en begeleiding zou dit geen punt hoeven zijn. Wellicht dat hij dit doet doordat hij aan een oog blind is en zichzelf daardoor scherper moet 'verdedigen', dus eigenlijk zou dit kunnen voortkomen uit onzekerheid.. (misschien ook niet hoor maar dit lijkt me wel aannemelijk) als ik dit zo allemaal lees zou ik zeker niet meer beginnen aan het hele dekgebeuren etc. Ik denk dat deze hengst toe is aan een juiste verzorging, verwennerij en vooral ook rust..

Hopelijk komt ie goed terecht..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 07:42

Ik ga woensdag bij hem kijken, dus dan zie ik wel hoe hij is

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:13

Nouja bijten.. Echt bijten zal ik het niet noemen eerder happen.
Ik heb op de manege waar hij gestaan heeft stage gelopen toen Stallone er nog stond.. Heel lief mooi dier was het. Tegen mij vertelde ze ook dat ze er Grand Prix mee hadden gereden. Echter heb ik hem ook niet onder het zadel gezien en in de tijd dat ik daar stage liep heb ik hem ook nooit buiten in de wei gezien. Altijd in zijn stal.. Hij was wel erg aanhankelijk toen. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 08:37

Lenneke_ schreef:
Jeetje, Detour, dat is schrikken.
Sterkte ermee.

Ik kreeg een mailtje terug dat die vrouw er zelf over zit te denken om hem te kopen

Thanks, meid!
Vorig jaar had een een twenter hengst met een distorsie van eht kogelgewricht, het is zo sneu met die jonge dieren, dat ik echt afzie van Stallone al vind ik dat wel rot hoor.. Maar ik ga nu echt voor haar kiezen.

Het zou geweldig zijn als ze hem zelf kocht! het is echt een aardige vrouw! Knipoog

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:13

Lenneke_ schreef:
Ik ga woensdag bij hem kijken, dus dan zie ik wel hoe hij is

Ik ben benieuwd Lenneke, het is tenslotte ook de papa van mijn bijrijdpaard. Ga je foto's maken?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:21

Ik heb eerlijk tegen die vrouw gezegd dat ik geen plek voor hem heb, maar dat ik wel heel graag wil komen kijken omdat ik hem wel eens wil zien (is toch de vader van Anouar)
Dat was geen probleem.

Ik heb geen camera, maar ik zou wel wat foto's maken met m'n telefoon (als zei het goed vind)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:56

Ik zou bijna zeggen: Neem een wormspuit en hoefsmid mee........

Dapper van je dat je er heen gaat!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 14:58

Geef hem maar een knuffel, Lenneke! hij is erg lief!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:07

Succes morgen Lenneke! Hoop dat je niet al te erg schrikt! Maak maar veel foto's!
groetjes...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 16:45

Ik krijg inmiddels vervelende pb'tjes omdat ik niet meteen voldoe aan de wensen van een bokker en het mij verweten wordt dat ik hem niet neem en niks doorgeef aan haar, en dat Lenneke ook "geen zin" had in hem.

Hier heb ik dus geen zin in!

Lenneke, heb jij het er goed gehad?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:47

Krijg zeer leuke PBtjes. Dat ik Stallone geen goed tehuis gun, dat ik hem laat wegrotten bij z'n huidige eigenaar en dat ik geen hart voor dieren heb.

Nou nou, die je ook eens je best ergens voor

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:49

Stallone van Schamar, dat ik hem nog terug vind.
Heb gewerkt bij Schamar..
Paard verdient een goede plek..

Succes!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 16:50

Lenneke_ schreef:
Krijg zeer leuke PBtjes. Dat ik Stallone geen goed tehuis gun, dat ik hem laat wegrotten bij z'n huidige eigenaar en dat ik geen hart voor dieren heb.

Nou nou, die je ook eens je best ergens voor

Wij zijn dierenbeulen Lenneke, omdat we ons om hem hebben bekommerd maar hem niet meteen meenamen. Clown

Het leven zit krom in elkaar! Koe

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:50

Laat degene die de pb's sturen zelf zorgen voor een goed tehuis.

Hoop dat jullie jezelf er niets van aantrekken, jullie hebben in ieder geval nog moeite gedaan om te kijken of jullie hem een tehuis konden bieden. Dat is alvast heel wat meer doen dan vanuit je luie stoel vervelende pb's sturen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 16:52

ThePast03 schreef:
Laat degene die de pb's sturen zelf zorgen voor een goed tehuis.

Hoop dat jullie jezelf er niets van aantrekken, jullie hebben in ieder geval nog moeite gedaan om te kijken of jullie hem een tehuis konden bieden. Dat is alvast heel wat meer doen dan vanuit je luie stoel vervelende pb's sturen.

Hey, wat lief, bedankt! Ach gut

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:56

detour schreef:
Ik krijg inmiddels vervelende pb'tjes omdat ik niet meteen voldoe aan de wensen van een bokker en het mij verweten wordt dat ik hem niet neem en niks doorgeef aan haar, en dat Lenneke ook "geen zin" had in hem.

Hier heb ik dus geen zin in!

Lenneke, heb jij het er goed gehad?

na ja waar slaat het op! weet ze wel in welke situatie jij nu zit met esprit. is toch logisch dat je op het moment niet voor stalone kan zorgen. kan ze jou toch niet verwijten dat hij er zo bij loopt!
moet ze bij de huidige eigennaar zijn..
trek je er niets van aan hoor! jij hebt gekeken wat je kon doen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 16:57

Thanks, meid! er wordt al wat mee gedaan, super.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:32

Ben weer terug. Wat een lief dier zeg. Hij kwam meteen naar je toe en wasa echt super aanhankelijk. Hij zat niet heel mooi in het haar en had wat jeuk, dus hij maakte me meteen duidelijk dat ik hem moest krabben Haha!

Ik vond het mee vallen. Oke, hij mag wel eens naar de hoefsmid, maar met een paar goed bekappen is het wel weer opgelost.
Ik vond hem ook niet heel mager, hij mist alleen wat spieren. Anouar ziet er op het moment ongeveer hetzelfde uit qua conditie.

Een hoefsmid en wat imaverol zullen wonderen verrichten.
Super om de vader van Anouar eens te zien, wat lijken ze op elkaar zeg, qua uiterlijk en karakter.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:32

... dus waarschijnlijk enigszins aangedikte verhalen over zijn toestand en zijn karakter Koe
Oudere paarden zijn vaker wat moeilijk in conditie te houden. Daarom vraag ik me af wat het nut is van dergelijke verhalen.
In ieder geval leuk voor jou om hem irl te zien.
En trekken jullie je vooral niets aan van die pb'tjes. Het is idd heel gemakkelijk om af te geven op anderen. Als mensen zo goed weten hoe het allemaal moet zouden ze zelf ook wel actie kunnen ondernemen. Tja ...