Mening over Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

licorne

Re: Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:53

Ones had one, you're hooked.....
Voor mij niets anders meer dan arabierenbloed, echt brilliant. Natuurlijk is niet ieder paard van ieder ras goud van karakter en bloedmooi, maar er zitten ook tussen fjorden en shetten en KWPN-ers lelijke rotzakken en bloedmooie alleskunners (en omgekeerd ) en nerveuze rilkikkers en coole kikkers, en zo ook bij arabieren. Maar over het algemeen, hoe meer arabierenbloed erin zit, hoe beter ik er om de een of andere reden mee klik.........steeds weer opnieuw, ik val er altijd weer als 'n blok voor! Op de één of andere manier past het ras gewoon bij wat ik zoek in een paard!

Greetz
Licorne

grotevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:27

Barcelano schreef:
Mijn Mening:

Het Arabische Vollboed paard is een paard met een karakter van Goud.
Ze hebben Elegantie Mensen kennis,Schoonheid en Hersens:D

Heel veel mensen begrijpen dit ras niet.
Daardoor zijn er vele misvattingen

Hier ben ik het helemaal mee eens. Heb op de renstal waar ik werkte ook veel met Arabieren gewerkt, en het zijn ontzettend fijne paarden om mee te werken. Alleen... je moet denken vanuit het paard. Dat geldt voor elk paard van ieder ras, maar zeker bij een temperamentvol, slim en eerlijk paard als de Arabier.

Hieronder nog effe een foto van onze beste Arabische hengst (hij loopt in de wereldtop), echt een GEWELDIG paard, of je het nou over het exterieur of over het karakter hebt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=KOO47LTO

En wat betreft het feit dat sommigen Arabieren ´te overdreven´ vinden: het is net hoe je ermee omgaat. Wanneer je ze begrijpt heb je daar geen moeite meer mee!

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:33

loopt deze schone op de renbaan in de wereldtop? wat is zijn naam?

grotevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:34

zie dat ´ie er nu 3 x in staat. Dat was niet de bedoeling, hij gaf alleen elke keer een foutmelding aan dus dacht dat er niets geplaatst was...

grotevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:35

is in opkomst Heet doodgewoon ´Robbie´, van Lucky Stables International. Bekend?

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:37

volgens mij heb ik laatst zijn naam voorbij zien flitsen, had in een race erg goed gepresteerd en een snelle tijd neergezet...(dat is toch deze kanjer

grotevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:42

Dat kan kloppen. Hij heeft dit jaar voor het eerst gelopen en alles gewonnen. Een paar keer echt op spectaculaire wijze gewonnen (zat bijv. helemaal opgesloten en wist toch buitenom nog te winnen. En ik heb de mazzel gehad met dat soort paarden te werken...!

aszadeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:46

Er zijn hier eigenlijk best veel mensen die een arabier niks aan vinden maar er zijn best wel wat paardenrassen mee gekruisd. Misschien omdat sommige arabieren moeilijk te rijden zijn omdat ze af en toe zo heet kunnen zijn maar een arabier is egt een uitdaging om te beleren en gewoon te rijden omdat je er dan egt werk van hebt nou kun je dat ook wel met andere paarden hebben dat is waar maar toch. En het ligt er ook aan wat voor arabier je hebt. Ik denk dat mensen die zelf geen arabier hebben of hier 1 keer op gereden hebben of zo eigenlijk niks over kunnen zeggen dat kun je eigenlijk pas als je een jaar met zon dier hebt gewerkt. maar jah dit is mijn mening en ik weet dat niet iedereen het daar mee eens is

grotevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:54

Ik denk dat het je ook ´n beetje moet liggen. Mensen die zelf snel nerveus zijn of bang zullen er idd niet zo goed mee overweg kunnen. Gelukkig zijn er ook nog rustigere rassen; ieder moet toch kiezen voor wat hem/haar het beste ligt. Persoonlijk hou ik wel van een temperamentvol paard en kan ik er heel goed mee overweg, maar ik weet ook dat je met verstand ermee om moet gaan.

Jasmijntje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:41

Sommige arabieren zijn te overdreven. Dan vind ik ze dus echt niet mooi. De minder overdreven zijn af en toe wel leuk. Maar echt gek op ze ben ik niet

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:12

Vaak genoeg gebruiken av eigenaren hun paard om er kleine kinderen op te laten rijden.
Dat doe je niet als een paard nerveus is.

Ik zelf ben van een paard gevallen zware hersenschudding en me ego was zwaar aangetast ook me zelf vertrouwen.

Het eerste paard waar ik weer op ging rijden was een AV
Rustig dat dat paard was
En nog buiten rijden ook.

Ik zelf vertrouwt een Arabisch Volbloed.

Een jaar ongeveer na die hersenschudding kreeg ik een bijrijpaard AV dit paard was door een verkeerde opvoeding en door verkeerd zadelmak te maken een etterbak(dat heb je bij elke ras)
Ik heb er hard aan gewerkt en elke dag werd het beestje steeds braver.

Ik ben het er mee eens ze zijn gevoelig op een positieve manier.

Dit ras staat bij mij op nummer 1

Ik denk dat het gros van de eigenaren kan zeggen:Zadelmak maken eitje

En op me woord ik heb echt vele verschillende rassen gereden.
En dit ras springt er ver boven uit.

Het lichaams taal van dit paard word vaak als nerveus aangezien.
Staart er op snurken(ow wat is hij wild)terwijl het paard wat probeert te uit te beelden

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:21

ik vind zommige arabieren wel mooi maar zommige ook niet

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:28

hieronder een foto van mijn vriend die NIET kan rijden maar regelmatig met onze "wilde" hengst in de bossen rondloopt (ike met fietsje ernaast)..

Afbeelding

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:34

Als er iemand anders op Anouar rijdt merk ik heel duidelijk verschil of ze vaker op arabieren gereden hebben of niet.
Anouar is met vreemde op z'n rug behoorlijk eigenwijs. Zit er iemand op die arabieren gewend is dan werkt hij wel mee, zit er iemand op die geen arabieren gewend is dan is hij strontvervelend, dan gaat hij bij het hek staan, gaat hij lopen bokken en wil hij gewoon niet lopen.

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:44

Ik vind zelf arabieren niet leuk, maar ik kan er op de een of andere manier op de rug niet mee omgaan.
Ernaast gaat prima, maar erop minder ( twee uitzonderingen dan ).
Maar het schijnt dus dat ze heel duidelijk zijn en je 'snappen'.
Ik vind ze ook een beetje eng, sommige- zo dun en slank.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:56

Charique schreef:
Arabieren zijn geweldig mensen die dat niet vinden kennen ze niet.

En dit vind ik dus een rotopmerking, dat ben ik wel vaker tegengekomen bij Arabieren-eigenaren, ze zijn lang niet allemaal zo (<-- ik scheer dus niemand over 1 kam) maar d'r zitten mensen tussen die "hun" ras helemaal op lopen te hemelen. Ik ken genoeg Arabieren maar ik vind ze absoluut niet geweldig, ik vind het maar gewone paarden (ook een misverstand, lang niet alle Arabieren hebben uitstraling!), er zitten best leuke beestjes tussen maar ik zweer gewoon bij de Quarter. En zeg niet dat ik nog nooit een Arabier heb gezien.

Net als bij elk ras zijn er mooie Arabieren en lelijke Arabieren, er zijn lieve Arabieren en er zijn felle Arabieren, ik zou haast gaan denken dat het een "normaal" ras is.

R0cky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:05

Ik vindt Arabieren prachtige paarden hun uithoudingsvermorgen , de manier waar0p ze lopen , de uitstraling gewo0n mooi.
Natuurlijk hebben ook andere paarden dat maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen mening.
Zelf heb ik een 3/4 Arabier , Hij kan super mooi lopen vooral met dresuur en springen kan hij ook heel g0ed.
Het is een donkere vos helaas heeft hij wel bijna de zelfde kleur manen , maar zijn straart daar zitten zoveel kleuren in
Maar omdat mijn Paard een slecht verleden heeft is hij heel moeilijk terijden , hij is mij soms gewoon veel tepittig ...
In het begin was dat wel moeilijk maar nou gaat hij meestal vrij g0ed omdat ik het gewend ben ..
Ook is hij heel sterk in de mond waard0or ik soms kromper met mijn rug ga zitten zodat ik hem kan h0uden .. (Als jullie mijn Houding snappen )
Verder loopt hij echt snel ... dan denk ik s0ms , Goh wat was ik blij met een 'slomere' en andere juiste met een snellere Hahaha ...
Najah dit is zoiets mijn mening dan

XxxKimxxX

R0cky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:13

Jus_dOrange schreef:
Charique schreef:
Arabieren zijn geweldig mensen die dat niet vinden kennen ze niet.

Net als bij elk ras zijn er mooie Arabieren en lelijke Arabieren, er zijn lieve Arabieren en er zijn felle Arabieren, ik zou haast gaan denken dat het een "normaal" ras is.

Je hebt hier wel gelijk in , ik zelf vindt Arabier prachtig maar iedereen vindt meestal het ras van hun eigen paard het 'mooist'
En smaken verschillen

Orly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:13

Ik vind zelf arabieren helemaal geweldig voor mij geen ander ras meer! Ik heb zelf een AV merrie die dit jaar wordt gedekt door een arabische hengst. Door haar ben ik echt arabierengek geworden. Verder ga ik vaak naar keuringen en shows en schrijf fanatiek mee met de punten en probeer te kijken of ik kan zien wat nou een goed punt is bij een bepaalde arabier en wat minder. Erg leuk!

Dareng4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:20

sherif schreef:
hieronder een foto van mijn vriend die NIET kan rijden maar regelmatig met onze "wilde" hengst in de bossen rondloopt (ike met fietsje ernaast)..

http://www.nashaharabians.nl/afbeelding ... .png[/img]

Ik vind Pladykt echt een een kwijlert!
Wanneer ik hem zie, word ik altijd wat warm vanbinnen
Maar hoe houden jullie hem zo mooi wit?

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:31

Dareng4ever@ wij zijn ook uiteraard zeer trots op hem

Hoe houden wij hem zo mooi wit....uhhhh...dekentje doet wonderen...alhoewel met de zomer dag hij zonder mag lopen,maar dan poetsen we hem natuurlijk dagelijks en sprayen hem regelmatig in waardoor het vuil niet zo op zijn vachtje blijft zitten en makkelijk eraf te borstelen is...soms is hij ook echt een ontzettende smeerkees om te zien hoor

grotevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:10

iedereen vindt meestal het ras van hun eigen paard het 'mooist'
En smaken verschillen
[/quote]

Meestal is dat wel zo ja, maar toevallig heb ik voor´t grootste gedeelte KWPNers Ik vind de AV ontzettend mooi en werk er graag mee, maar ook KWPNers vind ik fijn. Zo zijn er meer rassen. Als je de AV mooi vind hoeft dat niet te betekenen dat de rest dus niets is. Eigenlijk kan ik voor heel veel rassen wel waardering opbrengen wanneer het paard of de pony mooi de rastypische kenmerken weergeeft.

Saphia89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:25

Ik vind arabieren ook prachtige paarden, mijn voormalige instructrice heeft er een

Dareng4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:58

Sherif@ Dat is waar een dekentje doet wonderen,
Dareng heeft door het deken wel veel last van schilfertjes

Het wordt tijd dat het zonnetje terug schijnt en dat ze zonder kan lopen

lilostylo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:45

ik vind arabieren echt hele mooie paardjes en wil der self ok eentje