[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:27

Ja blijkbaar zijn dat mensen die hopen op kopers die een paard letterlijk inclusief deken kopen :') Zonder te zien wat eronder zit

Klinkt goed Joyce := :\

Even een kleine spam, voor de fb'ers onder jullie, wil ik vragen of jullie m'n Black Creations pagina willen liken! Mits je het leuk vind natuurlijk :')
Wegens verhuizing liggen de opdrachten helaas stil, maar ik ga zelf niet stil zitten dus ik ga maar even werken aan de naamsbekendheid *D
https://www.facebook.com/BlackCreations

Thanks alvast!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:29

Annikab schreef:
Nee, koliek willen we zeker niet! Ben even gestopt met ophogen van de merriebrok.
Heb net een zak seniores priores binnengekregen, dus daar gaat ze weer flink wat van krijgen, hopelijk stoppen we het afvallen dan een beetje.
Ja, dat is waarschijnlijk veiliger om te voeren.
Het is altijd nog belangrijker dat ze geen koliek krijgt/bevangen wordt dan dat ze dunner wordt...dat trekt meestal ook wel weer bij als ze natuurlijk genoeg voer krijgt. (en dat krijgt ze wel) :D

Shannah, ik ben fan van je dus ga zekers liken. _/-\o_

Shanna_

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:36

Thanks!! :D

Hoop straks in m'n nieuwe stekkie weer lekker verder te gaan met de opdrachten die nog liggen, maar moet eerst 3 a 4 weken in een zomerhuisje vertoeven en zodra we de sleutel hebben lekker de klusjesvrouw uithangen :# . Zin in, vind klussen heerlijk

Misschien moet ik van opleiding switchen en gewoon de bouw in gaan tussen al die kerels _O-

Heb helaas geen ervaring met merriebrok Annika, maar wat Miranda zegt klinkt goed :) Shief kreeg vorig jaar ook die bultjes en bleek achteraf te eiwitrijk hooi te zijn geweest

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:47

Vroeger zat ik een beetje met dezelfde situatie, mijn merrie was ook erg ondervoed toen ze bij mij kwam.
Het voordeel was wel dat mijn veulen eind mei werd geboren, daardoor kon de merrie goed bijkomen op de wei al was het natuurlijk ook gevaarlijk, het gras.
Maar toch is het best snel gegaan, dus maak je ook niet te druk.

Shanna, ik hou ook van klussen!
Het werk in de bouw is mij te zwaar maar anders zou ik me daar nog best thuis voelen, haha!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:44

Annikab schreef:
Bizar, hoeveel mensen dat toch doen inderdaad, een paard kopen vanaf een foto of nog erger: alleen op afstamming :x

:D noem mij dan maar bizar, want mijn laatste aanwinst Bahiyaa heb ik puur op foto`s filmpje en pedigree gekocht :j (nu scheelt het natuurlijk wel dat ik de verkoopster ken daar zij Justin gefokt heeft en ik weet dat zij kwalitatief goede paarden heeft staan).

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:55

Natas, jij bent ook heel bizar, das waar. :)) :D

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:59

MirandaFuego schreef:
Natas, jij bent ook heel bizar, das waar. :)) :D

*\%/* *\%/* en voel me er super bij +:)+

neemt niet weg dat kijken naar een paard altijd verstandiger is dan zo kopen :P
Maar gelukkig heb ik er geen moment spijt van haar aankoop gehad door haar ongezien te kopen..vind der irl nog mooier dan op de fotos en het filmpje <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:03

Het is natuurlijk heel anders als je de verkoopster kent en vertrouwd. :j
Ik denk dat je dat niet doet van een vreemde op internet? :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:35

Mwoh, ik vind film toch sowieso al iets heel anders dan foto hoor. Ik zit altijd te neuzen wat er te koop staat en soms zie ik fantastische foto's, spectaculair paard, maar als ik dan een filmpje bekijk is het gauw klaar :+

Foto is een momentopname en kan nét zijn gemaakt op een moment dat paard zn benen hoog optilde vanwege een plasje water, of nét vanuit een hoek dat er een prachtkop op lijkt te zitten. Film is meestal eerlijker en ook moeilijker te manipuleren, dan moet je al heel handig zijn.

Ik heb Umoyax ook gekocht op film. Op de foto's vond ik hem al geweldig maar zekere voor onzekere wilde ik toch nog een filmpje zien.
Nas had ik zo durven kopen op foto's maar ben uiteindelijk langs gegaan omdat ik het idee had dat dat voor Paola belangrijk was. Tuurlijk leuk om paard eerst te bekijken hoor haha, maar ik had al een aanbetaling meegenomen aangezien ik toch al wist dat ik haar zou kopen :+

Dus zo raar vind ik het niet. Maar; wel prijsafhankelijk. Zeker duurdere segment zou ik altijd eerst op film willen zien.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:53

Toch zou ik het, ookal heb je foto's en filmpjes, het lastig vinden een paard te kopen zonder deze gezien te hebben. Maar dat is denk persoonlijk. Ik vind het type karakter heel erg belangrijk. Shief hebben we zelfs bijna een jaar op proef gehad, maargoed dat is een beetje een ander verhaal. Maar in dat jaar zijn wij er wel achter gekomen dat Shief beter bij ons paste qua karakter dan haar zus Suraha :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:58

Ja, maar toch is dat karakter moeilijk te bepalen in korte tijd.
Ik vind het zelf meer een gevoel wat je bij een paard hebt, ik vind het toch echt fijn een paard gezien te hebben voordat ik 'm koop! :j

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:23

het is ook veel verstandiger een paard pas te kopen nadat je deze gezien hebt ;) .
Dat ik er nu voor gekozen heb dit niet te doen komt puur uit het feit dat ik de afstamming ken(nm moederlijn), en haar vader de zoon is van mijn all time favorite stallion El Shaklan(was altijd een stille droom van me om een directe nazaat van hem ooit te bezitten).

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:32

Klopt Miranda, denk ook dat deze 'kans/optie' die wij hebben gekregen met Shief uitzonderlijk was door de hele lange 'proeftijd'. Voor ons ook heel erg fijn om er zo achter te komen of het voor ons als studentjes wel ging werken met een paard, en natuurlijk tussen Angela en mij onderling.. eigenlijk zijn we lucky bastards :') Alles gaat echt perfect op stal en tussen ons 2, en Shief is een toppaard
Verbaas me vaak nog steeds over het feit dat we met z'n 2tjes nu zo'n droompaard hebben en dat Bert en Ingrid ons deze kans hebben gegeven :)

Natasja, kan je keuze heel erg begrijpen :) kennis kan al een heel groot voordeel zijn inderdaad!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:35

sherif schreef:
Annikab schreef:
Bizar, hoeveel mensen dat toch doen inderdaad, een paard kopen vanaf een foto of nog erger: alleen op afstamming :x

:D noem mij dan maar bizar, want mijn laatste aanwinst Bahiyaa heb ik puur op foto`s filmpje en pedigree gekocht :j (nu scheelt het natuurlijk wel dat ik de verkoopster ken daar zij Justin gefokt heeft en ik weet dat zij kwalitatief goede paarden heeft staan).

Jij had tenminste foto's en een filmpje gezien, maar ik ken ook iemand die letterlijk op de pedigree heeft gekocht, niet eens weten wat de kleur van het paard was. Dat vind ik toch wel een risico!

Al mag ik misschien weinig zeggen, ik heb een merrie opgehaald naar aanleiding van een paar foto's in zwaar verwaarloosde staat en een pedigree :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:35

Je zal toch verbaast kunnen staan als er dan zo'n schleich paardje bij je wordt afgeleverd.. :P

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:38

Hahaha _O-

Wel een goede stunt.. *ziet de klep van de trailer al open gaan met zo'n schleich paard erin :') *

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:43

De aanschaf is wat duur maar het onderhoud kost gelukkig niks.. :')

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:49

Misschien zo nu en dan even nieuw laagje verf :))

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:56

Ja ik vind een filmpje ook al iets heel anders dan alleen foto's.

Wat een knap kind Annika, mooie foto's!

Dat is schrikken Joyce, nu alles weer rustig?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:03

Ik kan me niet voorstellen dat ik een paard op alleen foto of film zou kunnen kopen. In het echt kan een paard zo anders overkomen :j Maar uiteraard is dat iedereens eigen keus :)

In Annika dr geval vond ik het nog anders, jij hebt een paard opgevangen! :)
Hoe gaat het trouwens met Doroata, Annika? Ik ben echt verliefd, wat een dotje <3

Vandaag waren Djuun dr oude verzorgsters (zij hebben Djuun "opgeleid" van 0 tot 2,5 jaar) langsgekomen voor het eerst sinds wij dr hebben (bijna 3 jaar). Ze vonden het geloof ik heel leuk om Djuun weer te zien. Leuke dag gehad :j Nog samen even de stad ook in geweest :)
Ben nu wel super gaar :O Nu voel ik opeens die cocktailavond van gisteren :')

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:05

Annika voor jou mijn grootste en diepste respect!! Je hebt deze dame weer nieuw leven ingeblazen *\o/*

Zo adopteerde ik vorig jaar 2 sterk vermagerde hengsten waarvan 1 hengst maanden zijn box niet uit geweest was...vandaag de dag zien ze er zo uit:

Heb helaas geen voor pics maar geloof me ze waren niet eens meer geschikt voor de slacht met zo weinig vlees

Nando momenteel M2 dressuur
Afbeelding

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:08

Gut Natasja, ik dacht eigenlijk dat jij deze paarden al jaren in bezit had :wow:
Super dan, dat ze zo zijn opgeknapt!!

Ja, was erg gezellig vandaag, heb heel de dag mee gedaan, rug heeft zich best goed gehouden, zolang ik maar niet te lang (in de auto) zit en niet bukken en knielen bv, dat kan echt niet... Maar lopen en staan hou ik vol, dus we hebben progressie :Y)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:14

Ja, Letiz, gewoon de hele tijd door blijven lopen.
Fuego's oude verzorgster komt ook nog wel eens gezellig op bezoek. :j

Ja, Natas, ik dacht jij Nando al jaaaren had, haha!
Hij doet het nog steeds goed he, die oude dibbes?!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:14

Wist ik ook niet Natas, ze zien er super uit +:)+ Heb altijd respect voor mensen die paarden opknappen :j Als ik tijd, ruimte en geld zou hebben, zou ik daar ook heel gevoelig voor zijn :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:34

kat we hebben nog een voor meeting hoor :P ..kunnen we bespreken hoe wanneer waar en met wie.
Dagje londen tussen door ben ik altijd voor te porren :')

Wat SA zegt zet bijv een aantal nakomelingen naast elkaar, en ze hebben allen andere eigenschappen...zelfs volle broers en zussen.
Mo lijkt veel op zijn papa, maar ook daar zie je weer andere dingen in :D

Mo vandaag even aan de longe gezet.
Morgen weer er een rondje op :D