arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 21:09

Want dat is wel de reden dat ik nog geen L1 ga starten. Gewoon omdat hij eigenlijk nog niet helemaal zo ver is. Hij heeft het wijken nog niet helemaal in het snotje zeg maar :P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:11

Ja dan is het misschien handig om daar thuis nog even op verder te trainen. Wijken kan Piert als een tierelier, dus da's geen enkele probleem.

Maar wij moeten thuis nog flink aan de bak met de middengangen (in de L1 zit natuurlijk ook de middengalop), die zijn nog niet voldoende ruim. Hoewel het afgelopen zaterdag super ging en ik alsnog maar een vijf had :(

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 21:27

Ik moet inderdaad mijn middendraf en middenstap ook nog verbeteren. Opzich wijkt die van mij wel. Maarja, bij de L1 is het maar een paar meter en niet tot de hoefslag toe. En dat heeft die van mij nog niet door, hij vliegt dan meteen tot de hoefslag :P En hij meent soms dat hij elke keer als we op de a-c lijn rijden moet wijken, dat hoeft ook niet :P

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:34

Je kan ook vanaf de hoefslag naar de ac lijn wijken of pas aan het einde van de ac lijn het wijken inzetten om zo dat automatisme te voorkomen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 21:37

Doe ik ook wel hoor.. Hij doet het bij alles.
De eerste keren dat ik doorzat meende hij al dat hij moest galopperen.. Maarja, dat moet in de proef niet :P
Was een heel gedoe om hem dat af te leren. Hij denkt graag voor je en wil al de oefening doen voordat ik het zeg zeg maar :P

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:50

Altijd handig he Kim, die slimme arabieren die zo graag alles willen doen voordat je het ze ook daadwerkelijk vraagt :P
In een van de (inmiddels oude) M2 proeven zit zo'n stukje.. Verzamelde stap, afwenden bij F, tussen D en K keertwending rechts, stapstapstap tussen D en F keertwending links, stapperdestap, op de hoefslag bij E aangaloperen.
Nou, madam zat na de 2e keertwending dus al in galop. Iedere keer weer -.-

@Saskia; wat is dat toch.. Pirouette stond van de week van de een op andere dag met 4 dikke benen.. Ze leek wel een olifant :| Niks warm, ook geen koorts. Ze liep verder ook gewoon zuiver, wel wat traag, maar dat heb je al snel met van die dikke benen.
Nou was het bij haar waarschijnlijk van de eiwitten, ze is daar zowiezo ontzettend gevoelig op. Maar ze kreeg al een hele tijd merriebrok (veulen aan de voet) en redelijk jong kuilgras, van eigen land. Geen problemen mee, maar toen ik daarbij ook nog ben gaan rijden, is dat waarschijnlijk teveel van het goede geweest.
Toen ze nog vollop in de sport stond kreeg ze altijd Vitamine E bijgevoerd, voor de verbetering van de stofwisseling er dergelijke. Dat ben ik haar nu weer gaan bijvoeren, merriebrok gehalveerd een aangevuld met gewoon brok en kuil ook meteen gehalveerd.
Nu een halve week verder ziet ze er weer redelijk normaal uit :P

@Marije en Kim; gefeliciteerd met de behaalde punten! Marije; ben benieuwd naar je L1 debuut, en Kim, wel meteen laten horen als je door bent he :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:41

saskia1989 schreef:
Afbeelding
Almelose Ruiterdagen 2010 L1

Dit is echt de mooiste arabier die ik ooit gezien heb! Heb zelf geen arabier, maar moest het even kwijt Saskia ;) ;) ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:42

Mijn L1 debuut zal nog even moeten wachten: mijn wedstrijd van a.s. zaterdag is afgelast. Logisch ook, maar had me er wel op verheugd :j

Ach dan kunnen we nog even verder trainen, ging vandaag weer eens ouderwets prut :D

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:58

hahahhaa dankjewel sharon! ben ik het helemaal mee eens! hahahaha

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:00

saskia1989 schreef:
hahahhaa dankjewel sharon! ben ik het helemaal mee eens! hahahaha

Graag gedaan! Het is een echte dressuur arabier. Dat zie je niet vaak! 8-) Verder zal ik me niet teveel met dit topic bemoeien, aangezien ik hier "niet bij hoor" met een KWPN-er haha!

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:02

De eigenaresse van mijn verzorgpony heeft ook arabieren waar ze endurance meerijd, vind ik zelf heel leuk.

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:21

@baabiiveera

Ik heb bij Pamflet de dierenarts laten komen de 2e dag dat ze been nog zo dik was, het is een beginnend einschuss. dus ik ben blij dat ik er zo vroeg bij ben! ze been is nu bijna weer zo goed als normaal.
en dat over die dikke benen. Pamflet had dat een tijdje geleden ook! nu ben ik hem ook weer seleen met vitamine e bij gaan voeren en het is al stukken minder! maar het lijkt ook wel als hij echt heel hard heeft gewerkt of het dan erger word... misschien dat het dan toch nog iets te zwaar voor hem is.

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:23

hahaha ahhh sharon hoor je er niet bij! nou van mij mag je er ook iets over zeggen hoor;)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:52

@Saskia; Dat zou prima kunnen, dat hij met zwaar werken in de knoei komt met zijn stofwisseling. Pirouette heeft dit in zware mate (al 4x zeer ernstig spierbevangen :( ), maar dit gaat de laatste 3 jaar eigenlijk heel goed, omdat ze nu zowat experts ermee zijn, en dus ook precies weten waar we bij haar op moeten letten :)

@Marije; zonde, maar wel logisch ja!

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:40

@ babiiveera
Maar nu kan je gewoon hard trainen met haar? Ik moet zeggen dat de seleen erg goed werkt, hij krijgt elke dag 2 schepjes. Maar toch denk ik wel eens, zou ik dan een te grote overgang maken dat hij inene te hard moet werken? moet ik het beter opbouwen... of wat? ik deed toen een tijdje op een hoog tempo rijden omdat hij snel slecht aan het been is. het rijden ging toen super..maar ja hij moet natuurlijk wel goed blijven.. lastig hoor!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:45

Ik kan super trainen met haar, ze loopt de sterren van de hemel. Maar, ik moet het wel goed opbouwen. Ik kan bijvoorbeeld niet een week goed trainen, dan 2 dagen helemaal niks en dan weer op hetzelfde niveau verder, dan moet ik gewoon een paar stappen terug in mijn training. En echt goed de tijd nemen voor warming up en cooling down, dat is gewoon zo ontzettend belangrijk!
Ik kan wel, als ik bijvoorbeeld een dag weinig tijd heb/niet lekker ben of whatever, dat ik een kwartiertje rijd en dan alleen het loswerken, of dat iemand haar longeert met een pessoa op stand 'lang en laag', dan kan ik daarna wel weer op niveau verder.
Maar in of na een zware trainingperiode een dag of meer stilzetten is echt funest voor haar spieren.

Dus in de winter bijvoorbeeld, als er een week sneeuw of te harde bodem in de bak is, moet ik er gewoon rekening mee houden dat ik daarna weer langzaam op moet bouwen.

In principe is dat met ieder paard natuurlijk, zo voorkom je blessures en houdt je je paard het langste heel, maar bij haar is het dus gewoon extra belangrijk :)

Moet wel zeggen dat dit de eerste x is dat ze er dikke benen door kreeg, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze het nu gewoon extra heeft; lang niet gewerkt -> weer werken, sinds een halfjaar nu droog kuil, hiervoor kreeg ze gewoon hooi, en die merriebrok met extra eiwit natuurlijk, ivm dr veulen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 07:23

Rijerijerije schreef:
Mijn L1 debuut zal nog even moeten wachten: mijn wedstrijd van a.s. zaterdag is afgelast. Logisch ook, maar had me er wel op verheugd :j

Ach dan kunnen we nog even verder trainen, ging vandaag weer eens ouderwets prut :D

Jammer dat je debuut uitgesteld word!

Maar goed voor mij }> Haha,grapje

Vandaag weer een selectiewedstrijd voor de friese :D

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 09:47

Succes Kim!
Ik ga zo eerst even 200 pakken stro sjauwen :(
Maar, vanavond groot feest! Mijn ouders waren vorige maand 25jaar getrouwd, dus vanavond partyen, zaaltje afgehuurd, vette band en alles! Heb er zin in!
Maar, na het stro sjauwen eerst nog even paardjerijden :D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 18:24

Zo, terug van selectie.
Proeven gingen voor mijn gevoel helemaal niet zo fijn en aangezien ze bij de selecties nogal wat strenger zijn had ik niet op winstpunten gerekend.
Toch nog 184 en 5e op de selectieproef en 182 op de andere! :D

Dus we hebben grote kans dat we door zijn naar de friese :D :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:20

Goed gedaan, gefeliciteerd!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:19

Gefeliciteerd Kim, netjes :j

Pfft, ik sta voor een moeilijke beslissing, hoewel het eigenlijk een luxe probleem is..
9, 10 en 11 september is Horse Event, en daar kan ik eventueel rijden.
10 september is AVS wedstrijd Heerjansdam, en die had ik eigenlijk uitgekozen als onze 'come back'.
Allebei is denk ik nog veel te zwaar voor haar.. What to do :+

En dan nog wat anders, heeft iemand van jullie chio aachen een beetje gevolgd?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:27

Aken niet gevolgd nee...

Wat zou je gaan rijden bij HE dan?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:02

Super Kim!! :D

Ik heb alleen Toot gekenen in Aken, dat blijft echt een adembenemend mooi beest.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 23:15

BabiiVeeraa schreef:
Gefeliciteerd Kim, netjes :j

Pfft, ik sta voor een moeilijke beslissing, hoewel het eigenlijk een luxe probleem is..
9, 10 en 11 september is Horse Event, en daar kan ik eventueel rijden.
10 september is AVS wedstrijd Heerjansdam, en die had ik eigenlijk uitgekozen als onze 'come back'.
Allebei is denk ik nog veel te zwaar voor haar.. What to do :+

En dan nog wat anders, heeft iemand van jullie chio aachen een beetje gevolgd?

Kan ik horse event niet van je overnemen, haha :+
Wat moet je daar eigenlijk?

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:05

Ik heb Aken ook niet gevolgd, wat ga je bij Horse event doen?