[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:33

Zeg nooit nooit Shan, Noah kon toen ik hem kocht niet langer dan 3 passen in de goede galop blijven zitten, en nu loopt hij winst in het L1 :j Noah springt achter over zodra hij ook maar ietsje uit elkaar valt, of als je in het zadel niet stil zit/hem niet dwingt met je zit achter goed te blijven zitten. Is echt heel raar als je dat niet gewend bent, met mijn bijrijdster springt hij bijvoorbeeld na een volte om, terwijl hij bij de vriendin die er laatst op reed weer eigenlijk de hele tijd goed blijft zitten (in verzamelde/arbeidsgalop).
Als ik het hem moeilijker maak door langer te aken in zijn lijf in de galop met meer sprong, dan hupst hij nog wel eens verkeerd en meteen weer terug :+

Ga ik toch maar eens een lidmaatschap aan bij het AVS :j

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:44

Klinkt precies hetzelfde als bij Shief.. Eerst konden we alleen maar heel hard galopperen , dat gaat al wel beter. Maar ze valt idd snel terug en snel overkruist of zelfs helemaal omspringen. Is trouwens ook apart, als ik haar longeer (dan is galop veel makkelijker voor der zonder ons erop) en ze zit goed en ik vraag haar terug te gaan naar draf, doet ze áltijd de laatste pas galop nog even overkruist..
Ze is natuurlijk ook krom dus dat zal allemaal wel met elkaar te maken hebben :j en ze zal nog kracht missen

Aanleuning is ook ver te zoeken in galop, wat het nog lastiger maakt. Stap en draf gaan zó fijn, heb vaak geen eens zin om te galopperen in de bak :+
Ach het is geen must dat het ooit goed gaat, ben allang blij met wat we kunnen.. Maar juist omdat die stap en draf zo fijn gaan en ik wedstrijden erg leuk vind, ga je toch denken.. Mensen vragen ook waarom ga je dan niet starten? 'Ehh ik kan niet galopperen'.. 'Ohh, oke' :Y)
Wie weet lukt het ons nog wel als we straks les hebben :) Eerst shief weer opbouwen :)

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:55

Komt vast wel goed :j Noah blijft juist heel erg in een houding en achter mijn been hangen, gaat iets achter de teugel en verliest sprong. Zodra ik hem ietsje bijdrijf schiet hij dan als een debiel naar voren, rug er uit en kop in de lucht :j Dan bied ik weerstand tot hij iets los laat (duurt gerust een hele volte soms... stout paard), en dan sta ik ook meteen toe met het reactievermogen van een flitspaal en dan zakt hij heerlijk en loopt hij toch zooooo fijn :+: Maar hij moet er soms net even doorheen. Ineens is dan ook het galop gedoe over, omdat hij zijn rug correct(er) gebruikt en zijn achterhand er niet meer fladderend achteraan wappert maar gaat dragen :j

Vooral dat laatste is gewoon net even wat lastiger voor de meeste AVs omdat zij veel meer stuwend gebouwd zijn, en dus snel de heupen naar voren kantelen. Dan worden ze te lang, en gaan ze half of helemaal omspringen en aan de ren.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:00

Ja dat rug gebruiken en achterhand laten werken is voornamelijk het probleem.. Volte rijden is al lastig :+ Rechtdoor gaat het beste, ik mis daarom echt enorm onze drafbaan die we hadden op stal. Dat was voor haar ideaal geweest om sterker te worden :) Bochtjes maken zijn lastig.. Proberen daarom ook buiten vaak galopjes mee te pakken :)

Gut ik ging dit filmpje opzoeken: https://www.youtube.com/watch?v=Rqgb4RpzBms
Arme gup vond het zo spannend en tegelijkertijd was ze stuiter haha. Ze is er een die eerder gaat lopen rennen dan terugvalt, dus hier nogal met de handrem erop gereden :+ Vind t toch wel leuk om te zien dat we tov vorig jaar feb wel enorme vooruitgang hebben :j Ze is al minder wiebel en nu mooi in aanleuning in stap en draf

Galop is nog ongeveer hetzelfde :') Enige verschil is dat we toen als doel hadden dat ze uberhaupt een stukje zou galopperen want de galop knop was er nog niet echt.. Dus dat doel hadden we gehaald :))

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:55

Ik heb trouw meegelezen, maar het is even te veel voor een lange bijleespost, iedereen gaat lekker!

Ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die hun paard ondersteunen met een supplement en zo ja wat dan en waar merkte je aan dat het nodig was? Zit misschien een beetje tussen mijn oren maar we hebben voor asiyah best wel wat wedstrijden in de planning die voor ons goed aan te rijden zijn. Denk dat haar spiertjes wel wat ondersteuning kunnen gebruiken en hoor goede berichten over de 2G van soul-mate nutrition. Iemand hier bekend mee?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:57

Iloontjeehh schreef:
Ik heb trouw meegelezen, maar het is even te veel voor een lange bijleespost, iedereen gaat lekker!

Ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die hun paard ondersteunen met een supplement en zo ja wat dan en waar merkte je aan dat het nodig was? Zit misschien een beetje tussen mijn oren maar we hebben voor asiyah best wel wat wedstrijden in de planning die voor ons goed aan te rijden zijn. Denk dat haar spiertjes wel wat ondersteuning kunnen gebruiken en hoor goede berichten over de 2G van soul-mate nutrition. Iemand hier bekend mee?

Ik geef de 2G nu aan Dos, maar ben er nog niet uit of de verbetering die ze laat zien ook echt daardoor komt of dat die er sowieso was geweest. Maar haar bovenlijn vult qua spieren zeker beter op.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:00

ik geef geen supplementen bij, tenzij hij echt iets nodig heeft van de kliniek (zoals nu voor zijn been). 9 van de 10 supplementen die vrij verkrijgbaar zijn en waar je zonder straf van de knhs mee mag starten bestaat voor 97% uit suikers :') opkikkerkuur laat ik dan liever spuiten in de bloedbaan, dan weet ik dat het beter opgenomen wordt.

Soul Mate ben ik niet bekend mee, sorry!

Shan ik kijk straks je filmpje, zit nu op stage :Y)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:05

Ja, daar was ik al bang voor idd, ik kan alleen nog niet vinden hoeveel suiker er in zit maar zal ongetwijfeld veel zijn (en dat willen we niet haha)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:14

Iloontjeehh schreef:
Ja, daar was ik al bang voor idd, ik kan alleen nog niet vinden hoeveel suiker er in zit maar zal ongetwijfeld veel zijn (en dat willen we niet haha)

Sommige mensen zweren erbij, de recensies zijn op zich heel goed.

Ik bedacht me net dat ik voor Ely een tijdje om de spieren te ondersteunen Puur Spieropbouw heb gevoerd op aanraden van de osteopaat en toen zag ik haar wel echt zienderogen verbeteren (http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... b-prodinfo).

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:14

zo, ik heb weer 2 wedstrijden opgegeven. 8 februari springen bij ons op Zilfia's Hoeve en 22 februari dressuur op Groenraven, lekker dichtbij :) En nu maar duimen dat Noah een beetje enthousiast is met het indoor springen. Meestal sla ik het springen even over in het indoorseizoen omdat Noah het zo spannend vind als alle hindernissen zo dicht op elkaar staan :x

Het is inmiddels weer een half jaar geleden dat we gestart zijn dus het werd weer tijd, anders is die startkaart ook zo zonde van het geld _O- Nah, we starten toch voornamelijk in het outdoorseizoen. Is met dressuur fijn want we moeten ohz naar die locatie rijden, en met springen fijn omdat Noah binnen zo'n zeikert is :Y)
Voor Ukkepuk is het nog wat vroeg om dit seizoen al te starten, denk dat als die braaf is we van de zomer eens beginnen met wat parcoursen en als dat lekker gaat we in het najaar wat gaan starten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:47

soulmate is één pak suikers. wat wil je ondersteunen aan de spieren van Asi? Aanmaak, herstel?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:07

Herstel :j

Ik heb me een beetje ingelezen en ik vind het ook lastig dat er nergens percentages worden vermeld, wel wat er in zit maar niet hoeveel. Ik lees hele goede dingen maar kreeg ook al verschillende (tegenstrijdige) berichtjes over de hoeveelheid suiker dus denk dat we maar even verder zoeken. In ieder geval bedankt voor jullie tips en het zal ook vast heel goed werken voor andere paarden, maar we willen toch wel graag gewoon weten wat en hoeveel we er nu in stoppen.

Leuk Tam!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:47

Zadel rubriek moet je dus wel lid zijn die heb ik net opgezegd nu we niet meer fokken en om 90,- euro te betalen om aan een rij rubriekje mee te doen gaat me een beetje te ver :D . amateur is ook leuk ik dacht ergens te lezen dat het paard dan AVS moet zijn maar de gene die mee doet hoeft geen lid te zijn. Maar of de eigenaar van het paard dan wel lid moet zijn is me niet duidelijk.

Ik ben niet zo van de suplimenten ze krijgen vaker te veel van iets binnen dan te weinig. heb natuurlijk ze ook wel eens gebruikt maar eigenlijk nooit met resultaat. Voer verandering kan soms wel veel uit maken en het is vaak dan toch een kwestie van uit probeeren minimaal zes weken om te kijken of het effect heeft.

Leuk dat je weer gaat starten aan de ene kant heb ik er ook weer zin in vooral de AVS wedstrijden zijn erg gezellig. Maar ik mocht dus met Sjaak L1 starten hengst zonder startkaart maar nu hij ruin is moet ik weer in de B beginnen en ik heb gezworen nooit meer met hem te starten in de B aangezien we 4 jaar lang bezig zijn geweest voor onze puntjes om L1 te starten.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:57

Maar als hij niet zo lang geleden L1 liep is B proefje toch een eitje?

Iloon, ik kijk altijd op de ingrediëntenlijst op de verpakking, daar staan meestal wel percentages op vermeld :j

Ik weet niet of ik het geld er voor over heb om dan die zadelrubriek mee te doen... Ik doe toch maar 1x per jaar met zoiets mee. Geef ik dat geld liever uit aan de AVS wedstrijden denk ik. Is toch weer 9-10 proefjes/parcoursjes, zo'n lidmaatschap a €90,00 _O-

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:03

Ik zit even in de meelees modus mn laptop is stuk en op mn telf wordt het niks met mij
Asal gaat goed lekker niks die dagen ni en lana gaat ook super

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:38

Niet zo heel veel ervaring met supplementen hier :)

Ilya heeft heerlijk in de modder gelegen :+ geweldig haha. Ach hij kon er natuurlijk ook bijna niet omheen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:24

Ilona: heeft ze veel last van stramheid na het werken? Dan kan wellicht een vitamine e supplement helpen. Of iets in de richting van Solidago complex.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:25

Heeee Lisa

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:55

zeg het eens?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:58

Je bent zo stil ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:06

zit nog altijd crap in het velletje en heb dan geen tijd voor anderen. Echter vroeg Ilona iets waar ik zelf momenteel ook mee kamp dus altijd handig om te overleggen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:07

succes met het crap voelen, niet leuk.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:24

lieve oortjes PF Katja!

Vandaag geen tijd gehad om Noah te rijden, baal ik van ^) Was pas om 8 uur thuis van stage en zo uitgeblust dat ik alleen wat VD met hem heb gedaan. Wat wel erg goed ging, hij deed het liggen heel snel, in de grote binnenbak nog wel! toen was mijn humeur alweer een stuk beter :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:25

Brave Noah :D Balen is dat he als een dag langer duurt dan je zou willen, en dan dus eigenlijk juist korter is. Snappie nog :)*

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:27

ikke snap :j Nu lekker slapen, want ik heb morgen een afgrijselijk didactiek tentamen... Is fijn als ik dan een beetje wakker ben :+ welterusten :*