[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:32

Boktnamen zijn idd erg handig Gelske! Zeker als we zoveel leden in het topic hebben, haha. Al is het nu in ene weer wat rustiger dan een poos geleden :+

Tsja lastige keuze inderdaad Kat.. Ben blij dat ik daar niet over na hoef te denken :D Misschien domme vraag hoor maar zou je als het een merrietje was geworden haar ook naar een opfok hebben gebracht?

Wat goed Eline! Ik vind het zo stoer, met een AV mennen :D wat ziojn ze toch veelzijdig

Knappe Nour! Hij wordt steeds knapper nu die zich meer ontwikkeld <3

Pff wat een weer |o Doe mij maar kou met een zonnetje dan hoor.. Kan waarschijnlijk weinig doen als ik op stal aankom eind van de dag.. Ze voorspellen veel regen.. morgen ook %)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:41

Nee een merrie had kunnen blijven, dat was erg makkelijk geweest.

En inderdaad, het is echt pokkeweer.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:59

Regent het bij jou?

Echt hoor, ben súper blij met m'n stekkie waar Shief staat. De paardjes hebben het top, zeker voor hier in de omgeving/dorp, tis een mini paarden paradijsje, ook echt alle paarden die hier zijn gekomen/geweest werden ook in de omgang veel relaxter en ze komen niets te kort. Maar het enige dat de baasjes (ik) soms echt missen is toch die binnenbak haha :')
Als we geld winnen, plaatsen we een overkapping over de buitenbak :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:00

Ja net hele erge buien en nu een momentje droog, zo meteen begint het weer en dan daarna wat langer droog voor zover ik kan zien op buienradar :j

Binnenbak zou wel luxe zijn he haha.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:53

Oef ben nu wel uitgewaaid hoor duurt beetje te lang zo.
Gister weigerden gewoon 3 paarden naar buiten te gaan, en nu staan ze ook nog binnen lekker aan het hooi, en nieuwe hooi staat ook alweer op de plek en ingepakt wat een klus met deze wind pff
Wat leuk dat t goed gaat met mennen erg leuk.
Katja echt een prachtplekje in de eiffel, maar wel lastig tis toch wel ver weg maar het geeft je ook de tijd om beslissingen te maken ;)
Shief ziet er goed uit mooie merrie.
En ook hier hoor met dit weer zou ik ook blij zijn met een binnenbak, zijn hier wel in de buurt maar ga niet met deze wind met trailer op pad
Yildiz weer lekker genieten van je kanjer

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:59

Ik ben het weer ook zo zat bah dit is echt niet leuk meer.

Ik heb wel iemand op het oog Yildiz maar zij kan pas april mei dat is voor mijn niet handig omdat dan de paarden als ze terug komt op de wei staan en ik heb daar geen bak tot mijn beschikking en dat vind ik voor de eerste maanden toch wel prettig.

Het zou een optie zijn om haar dan einde zomer pas te laten beleren net voor ze naar huis gaan maar ik wil toch even verder want het liefst breng ik haar einde van de maand weg en dan heb ik nog een maand of twee om haar hier te rijden voor ze naar het land gaan.
Ik wil haar niet te ver weg brengen we willen toch zeker een keer in de week langs en er natuurlijk daar een paar keer op voor ze naar huis gaat en dat is dan niet fijn als je eerst een eind moet rijden.

Een binnenbak kan heel fijn zijn maar toch rij ik liever buiten. Ik was wel lid van de binnenbak maar moest dan met de auto en dan met dit weer of als het glad was door de sneeuw kon ik eigenlijk ook niet rijden dus heb ik het maar opgezegt.

is ook moeilijk Set nou anders ook gewoon zijn balen er af kun je hem lekker thuis laten het scheelt een hoop gedoe ;)

Leuk dat sem goed ging het is ook van dat wapper weer ik word er zelf al onrustig van ik snap het echt wel van de paarden

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:15

Ja blegh nie fijn weer nie! :( Heb dan weer wel de luxe van n binnenbak, heerlijk! Mag er ook met Tie rijden maar op zaterdagen zijn er manegelessen dus dan lukt dat niet. Top dus dat ik nu n uitwijkadres heb!
Ooooh was Nour daarom zo druk zondag?! Gewoon van de woei! :P Moest zo lachen om m, heel zijn gedrag zei: " Jaaaaa, cool! Vet! Gaan we, gaan we?!! :):) En gaan we dan hard?!!" *\%/*
Very funny! :D

Thanks Shanna! Ja Nour moet nog rijpen hoor net als goeie wijn zeg maar. Mij is gezegd 6 jaar, dan is ie "af" en wonderschoon! We gaan het zien... ;)

Ja wil er ook minimaal 1 keer per week heen hoor Gelske! Vind dat ook belangrijk, zijn toch soort van kinders!
Zou je zelf het zadelmak maken niet willen of kunnen? Ik wil namelijk niet anders meer dan dit zelf doen omdat ik dan precies weet hoe dit is gegaan en er veel grondwerk aan vooraf is gegaan.

Eifel ziet er mooi uit Katja! Het loslaten wat betreft de afstand lijkt me wel lastig, ik wil die guppen echt dagelijks zien. Ben blij dat mijn meidjes zowiezo bij elkaar staan en dit tevens ook een kleinschalige opfok is.
Wat vind jij trouwens eigenlijk niet fijn aan opfok? Eifel is toch ook opfok?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:43

De reguliere Nederlandse opfok vind ik niet fijn, de inloopstallen in de winter, het ontbreken van een ouder dier in de kudde, plus dat Nederland nou niet veel te bieden heeft qua weides. Geldt uiteraard niet voor elke opfok.

Loslaten lukt me wel, Ilya is zo makkelijk en als ik hem dan 1x per maand kan zien heb ik daar voor een poosje wel vrede mee :) extra leuk als hij dan weer thuis komt.

Maar ik heb nog geen beslissing genomen.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:56

Dames,

Ben ik ook weer een keer, lees altijd mee, maar was even druk druk en jullie zijn bijna niet bij te houden haha...

Yildiz, heerlijk gebied om in te rijden heb je toch, echt geweldig.... :j
Is Nour veel veranderd....?

Tie en Jes gaan goed he, goed stel en mooi verdeeld zo de training door jou en Jes...

Shan, je dame ziet er goed uit, mooi dekje ook....
Ik snap je tentamenverhaal nog hoor haha....

Kat, wil je Ilya hengst houden..? Heb je plannen met hem?
En waar Euf staat, vind je dat niets...?

Gelske, zelf zadelmak maken geen optie? Ik ben achteraf heel blij dat ik het zelf heb gedaan :j

Corrina, fijn dat het zo goed met hem gaat, krijg je energie van he....

Hier alles wel ok... Uiteraard heeft de sul zichzelf weer eens toegetakeld, ik raak er bijna aan gewend...

Tam, lekker dat Noah zijn gebitje weer ok is... En wat een reus op die foto's joh, jemig...!

Miran, hebben jullie de woei weer overleefd of ben je niet meer in de bak geweest?

Bren, showen moet ook leuk zijn.... :D Ik ga (als Silver zich niet verwond, wat een kluns is dat) met hem naar de keuring... :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:58

Ja waar Euf staat lijkt me ook erg mooi, extra voordeel is dan dat Annika en ik elkaars veulen in de gaten kunnen houden en fotograferen :P Ik weet alleen niet zo tot wanneer zij bereid zijn in te scharen en hoeveel plek ze nog hebben. Zo'n latertje als Ilya maakt het wat lastiger.

Ik heb ook nog wel andere opties naast Eifel hoor, maar dat lijkt me voor Ilya het leukst. Voor mezelf niet nee maar dat is overkomelijk.

En hengst houden, ja de komende tijd wel. Niet vanwege plannen, meer omdat ik vroeg castreren liever niet doe en wel benieuwd ben hoe hij uitgroeit. Plannen die er nog niet zijn kunnen nog komen, ik krijg teveel positieve feedback om nu al zijn ballen eraf te halen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:01

Vergeet ik helemaal te reageren op Eline! Kun je niet een keer foto's maken? Ik vind het zo gaaf een bier aangespannen! _/-\o_

En Corrina, wat fijn dat Bayard zo lekker gaat!

Silver... :x Bauk, ga je zo nog ff appen!
Ga je trouwens dit jaar ook gezellig starten?

Katja, als er interesse is gewoon ballen eraan laten! Straks met 3 laten keuren NRPS en dan weet je meteen of ie goed genoeg is.
Kan aan mij liggen maar heb t idee dat op moment de fokkerij redelijk plat ligt behalve voor kleurenfok! Nour heeft voor dit jaar tot dusver ook veel kleurtjes te dekken! En wat dat betreft is Ilya natuurlijk best interessant. Ballen kunnen er altijd nog af toch?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:06

Sorry Eline, klinkt echt goed van Sem! Stoer paard is het :D

Kleurenfok is inderdaad een hele happening Yildiz :j Ook binnen de Arab-partbreds, en ook bij sportpony's inderdaad. En kreeg heel specifiek van de chipper van het NRPS te horen dat hij zo gaaf was en dat ik vooral niet moest castreren. Als het voor hem niet gaat doe ik dat natuurlijk alsnog maar ik wil het niet te vroeg doen sowieso nu. Even de opties openhouden.
Leuk dat Nour veel kleur-merries krijgt :D Hij is een leuk type om merries te veredelen.
Deels door de kleurtjeshype (plus dat ze zo leuk is) overweeg ik dus ook om Blue te dekken, weet alleen niet of ik haar wel of niet te jong vind. Ik vind zelf van niet, maar hoor zoveel meningen. Maar dat zien we later wel weer.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:35

Set_Elkol schreef:
Sorry Eline, klinkt echt goed van Sem! Stoer paard is het :D

Ja hé, ik ben echt in de wolken :D

Ik was nog vergeten te vertellen dat hij woensdag fantastisch gesprongen heeft in de springtraining *\o/*

Die opfok in de eifel lijkt me wel leuk hoor Katja :)

Yildiz, ik vraag volgende keer wel eens of iemand foto's of filmpjes wil maken, want ik heb er zelf eigenlijk ook nog geen :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:48

Jaaaaa doe dat! :D Heel benieuwd! Ook naar het springen!

Daarom ook Katja, hou die ballen er gewoon nog aan!
En ja Nour wordt idd voor die verfijning gevraagd. Joh, ben reuze benieuwd wat t allemaal gaat geven! Eerst maar eens m'n mega droom veulen uit Jazzy! :):)
Waarom twijfels over Blue? Ze wordt 3 toch? 4 als ze veulent? Ik vind het oud genoeg. Jazzy doet de dracht goed, van mupke naar een echte lady!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:53

Ja ik had die overweging zelf ook gemaakt, 4 met bevallen is heel netjes toch :j

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:55

Ik ben natuurlijk gestopt met fokken dus dan is ruinen een makkelijke keuze :D .

Ik ga haar zelf niet beleren ze word nu wel voorbereid zadeltje op enz maar ik ga er zelf niet op.

De laatste waar ik zelf op ben gegaan is onze Sjaak maar daar had ik ook echt een zweet op mijn rug staan en heb hem uiteindelijk toch maar weg gebracht ;) .

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:29

Pief en ik waren bijna de bak uitgewaaid :') Toch nog even lekker kunnen longeren, oma ging weer lekker aan de sjouw <3

Haha Baukje; fijn! Ik kreeg net een cijfer terug voor financieel management; das theorie met sommen. Sommen open gelaten en alleen theorie gedaan dus werd sowieso een her, maar een 4,2.. best netjes :D Next time de economische sommetjes nog ff oefenen en dan is die toets kat int bakkie

Leuk dat je met silver naar de keuring wilt!
Hier zitten we nog te dubben aan welke rubrieken we met Alkmaar mee willen doen.. Denk dat ik wel weer de zadelrubriek wil doen, puur om te kijken of we dan beter kunnen doen dan vorig jaar! Maar lijkt me ook wel fun om aan de oude merrie rubriek mee te doen.. gewoon, voor spek en bonen :))

Shief was ook 4 geloof ik toen ze Black kreeg :j

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:00

Filmpje ziet er goed uit, Miranda! Fijn dat je hem erdoor hebt gekregen!

Wat een rare reacties op Aleeyah, Roma, niks van aantrekken hoor!

Leuk dat je overweegt om naar de Tulip Cup te gaan, Brenda!

Fijn dat Bayard goed gaat, Corrina!

Wat een bakbeest, Tam! Beterschap met Noah's been!

Top dat Nour zo goed terug is gekomen van Krista, Yildiz, en Tie gaat ook al zo goed zo te zien! Yazahra ziet er nog sjiek uit. Ik zou Euforio weer eens moeten meten, die was de laatste keer dat ik dat deed volgens mij zo'n 1.35, maar dat is alweer wat maandjes terug.

Top Ilya braaf bij de hoefsmid!

Weet je al waar je Noor wilt laten beleren, Gelske?

Shief ziet er goed uit, Shanna!

Ik vond het ook moeilijk om een goed opfokadres te vinden, maar ben heel blij met mijn keuze voor Euforio geweest, hij staat er top en wordt super in de gaten gehouden! Benader ze anders gewoon eens, Katja, ze zijn echt heel vriendelijk!

Ik had eigenlijk ook in de planning om met Ely dit jaar naar de amateurkeuring te gaan, maar dat gaat 'm niet helemaal worden met onze gezinsuitbreiding haha. Wel kom ik Baukje aanmoedigen!

Vergeet ik bijna het nieuws te vertellen van Euforio's kleurentest: hij is echt zwart *\o/* <3

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:10

Yes!, gefeliciteerd :D *\o/* *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:11

zwarte Eufie <3 nou is onze verwarring van die nacht eindelijk duidelijk _O-

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:13

Set_Elkol schreef:
zwarte Eufie <3 nou is onze verwarring van die nacht eindelijk duidelijk _O-

Blijft nog steeds een mooie anekdote om te vertellen: 'hij lijkt wel zwart, maar dat kan toch niet? Van deze kant lijkt ie wel wat bruinig, maar hij heeft ook wat een rode gloed' _O-

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:20

Hahaha je zou het eens moeten opnemen he die bevallingen ik kan er onder tussen ook een boek over schrijven wel leuk dat hij echt zwart blijkt te zijn de droom van elk meisje een zwarte arabische hengst ;) .

Nee nog niks gevonden voor noor.

Rijrubriek is leuk om mee te doen moet je dat ook lid zijn van het AVS om mee te doen en voor de amateur ?

Wat een weer he ben het zo zat bah paarden staan wel buiten maar leuk is het niet hoop echt dat het einde van de week over is met de herfst kom maar op met dat voorjaar *\o/*

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:20

Baukje, balen dat Silver zichzelf weer eens heeft beschadigd ^) nog zo'n paard waar een bubbeltjes-plastic pyjama een uitkomst zou zijn :Y) Leuk dat je ook de keuring met hem gaat proberen!

Ik denk dat Ilya echt een mooie zou zijn voor de kleurenfok, mits hij correct uitgroeit natuurlijk. Maar gezien de bouw van zijn ouders zie ik daar geen problemen in. Bloebie ook, die heeft zo'n gave draf!

en Euffie is echt zwart, yay! een echte penny hengst :Y)

Over baby's gesproken, ik ben ZO dol op Noah zijn NRPS neefje hier op stal! Was het veulen van een manegepony, ook Abdullah in de lijn. zo aanhankelijk, en écht een knap ding... Jammer dat hij niet boven de 1.60 uit gaat groeien -O- anders wist ik het wel <<)

Ik wil in Houten dit jaar ook mee doen met de zadelrubriek. Ik dacht vorig jaar dat dat misschien te veel zou zijn naast de dressuurproeven in de hitte, maar wat ze voor de zadelrubriek moeten doen viel me zo ontzettend mee :+ Dat ik denk dat hij dat echt nog wel naast 2 proefjes kan doen :j

Moet je voor de keuring trouwens wél lid zijn van het stamboek? voor de dressuurcompetitie etc hoeft dat niet, maar ik heb dus alleen nog maar wedstrijden meegedaan en geen keuring.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:25

Leuk dat je een paardenliefde hebt Tam :P Jammer dat ie klein blijft haha.

Volgens mij moet je wel lid zijn ja :j

Haha ja Annika het was leuk, we zaten in een soort roes alsof we gezopen hadden :P

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:26

Voor de rijrubriek moet je inderdaad lid zijn van AVS Gelske. Voor de amateur weet ik niet hoe dat zit..
Keuring ook geen idee Tam..

Enne dat moet Noah makkelijk aankunnen toch!

Wij gaan dit jaar (hoop ik) les nemen, en dan kijken of we er wat van kunnen bakken. Wellicht wat meer wedstrijdjes, maar Shief der galop blijft een problemo :+ Daar ga ik never nooit niet voldoendes op rijden hahah