[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:01

En Doortje staat weer bij Dos, was door de draden heengegaan en 'onhandelbaar' volgens stalgenootje.
Dus heb gezegd dat ze dan maar weer bij mams gezet moest worden. Dan spenen we wel af als één van de twee verkocht wordt of als Doortje naar de opfok gaat.

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:08

Leuk hè, paarden houden. Kost je af en toe 10 jaar van je leven :+ Hopelijk zijn je beide kinders nog heel!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:16

Iloontjeehh schreef:
Leuk hè, paarden houden. Kost je af en toe 10 jaar van je leven :+ Hopelijk zijn je beide kinders nog heel!

Nou inderdaad, voel me weer 10 jaar ouder.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:26

Hai!

Ludo heeft voor een arabier redelijk dikke manen, niet echt lang nog helaas. Is in de opfok ontzettend kort gewiekt door de andere paarden.
Miranda, dat is veel manen zeg!!! :oo Zonde dat het weg is.

Letizia, ik ben met een spooktocht gestruikeld. Ik schrok doordat ze mijn benen aanraakte en in combi met wijn was ik de controle kwijt over mijn eigen benen := Toen dus gestruikeld helaas.

Ilona, Jeetje dat moest schrikken zijn geweest! Normaal hebben paarden toch veel respect voor het draad..
Gelukkig hebben ze er niets ernstigs aan overgehouden!

Joyce, ik ben gestruikeld, niet van Ludo gevallen gelukkig. Hopelijk krijg ik vrijdag groen licht van de arts dat het allemaal mee valt en ik rustig aan dingen weer kan oppakken.

Kelly, Ziet er goed uit hoor! Op zich ben ik perse van later beleren, ik denk dat je het per paard moet bekijken en dat het ook een verschil maakt hoe je het doet. Bedoel Ludo is ook 3 maar wij doen het rustig aan, 2x per week max een half uurtje. Maar ga je op je eigen gevoel af, het is jouw paard en ik weet zeker dat je het beste met haar voor hebt +:)+

Katja, zo lelijk was Set toch niet joh!!

Adawi, balen van je auto maar auto met trekhaak is ook erg fijn toch :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:08

Annika is 10 jaar ouder! :+
Ja, dat kan nog lastig zijn, maar het kan ook op de natuurlijke manier, meestal houdt het vanzelf een keer op. (je kan het proberen) :')
Gelukkig niks gewond geraakt!
Toen ik mijn veulen ging afspenen had ik de moeder een weekje op vakantie gedaan.
Dat veulen was namelijk ook nogal ondeugend en sprong overal over en we hadden één groep.
Daarna kwam de merrie weer thuis en was het allemaal geregeld!

Kat, leuk hoor die oude foto's!
En toen vond je haar ook prachtig! :D

Kitty, wel handig de trekhaak, kun je Harry overal mee naar toenemen!
Lekker samen naar de supermarkt enzo! :D

Iloon, das mooi dat ze zo gelukkig zijn! :j

Nicky, lekker dan, voor jou een echte horrortocht.. :')
Ik duim voor je dat het vrijdag meevalt!

Straks komt de hoefsmid.
Ik had ze vanmorgen al vroeg op de wei dan kunnen ze vanmiddag wat eerder terug anders krijgt de hoefsmid een bui op zijn kop.
Fuego en Zos hebben een flinke gehad, maar dat was ook wel nodig want schimpie was opvallend symmetrisch vanmorgen.. :x :D
Afbeelding
Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:37

@miranda idd echt zonde van zijn manen maar hij is nu ook nog mega knap hoor. Leuk jij ook springen ik zeg doen!!
@Letizia als ik durf te springen kun jij dat ook, spring foto over een kleedje???heb ik iets gemist?
@Katja wat uber schattig die oude foto's
@Annika paarden maken je oude, vertel mij wat. Wel schrikken zeg, alles verder wel goed gegaan?
@Adawi leuk een nieuwe auto.welke?
@Nickyy hoe knullig kan het soms gaan he, en kun je snel wat hebben, hopen vrijdag goed nieuws
@miranda toen fuego geen schimmel fuego meer wilde zijn whaha

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:12

Afspenen bij de merrie van n vriendin was peanuts..merrie hinnikte geen eens die dacht opgeruimd staat netjes...was ook n terror veulen :p

maar inderdaad kan t voor beide stresse vol zijn..

volgens mij ben ik dan nu bejaard van alle stress..

Ja denk dat hoefsmid droog staan wel fijn vind.
Hier net ook flink geregent.

Mo vandaag massage gehad.
Hij was over het algemeen overal goed los....alleen me vermoeden bevestigde zij wel: Me zadel lag niet helemaal lekker dus daae hield ie zich vast..

Had al een weekje niet gereden.
Dus net ffe samen t zadel op hem nogmaals bekeken...

Meneer is weer behoorlijk gegroeid :p
Dus na de show de zadelmaker erbii :,)

Zadel klemt nu wel extreem.. dus rijden wordt hem ffe niet :)

Mabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:22

Goedemiddag, gezellig forum en mooie foto`s, ik zat zo eens te lezen en dacht ik moet ook even inhaken.
Ik ben jeantine, 27 jaar, ben verpleegkundige, ik heb een russisch arabisch volbloed genaamd Asulaya, Ik heb haar gekocht als plaatsvervanger voor mijn oude merrie om weer mee te kunnen rijden met de endurance en hopelijk om door te groeien naar de hogere klasses. Mijn oude merrie had helaas arthrose, ontdekt na een afkeuring op de nakeuring, en hierna steeds na 30 km op hoger tempo kreupel op dr schouder, toen is het balletje gaan rollen voor onderzoeken want ik dacht dat ik ze misschien overtraind had maar dat was niet het geval. Ze mag nu lekker recreatie/kuffel paard zijn bij 2 lieve kinderen.
Asulaya is mijn nieuwe toppertje, ze is nu 7 jaar maar pas 9 maanden onder het zadel, haar fokker wilde ze eigenlijk houden voor de sport en te fokken maar hij werd ziek en liet ze in de groep staan, uiteindelijk heeft hij door zijn ziekte besloten alle paarden te verkopen en zo heb ik dus haar kunnen kopen. Hiervoor was ik heel nl en belgie al rond gecrosst maar kon niks in mijn ogen geschikts vinden die aanmijn eisen voldeden.(die er op dat moment te koop waren dan he) Ik zal zodra ik thuis ben even een foto`tje toevoegen.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:24

Haha dat heeft fuego goed gedaan 8-)

Barcelano, Goed gegroeid dus! :D

Welkom Jeantine! Ben benieuwd naar foto's :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:34

Lisa Set was daar al van mij, zaterdag heb ik haar 8 jaar <3

Arme Annika met alle stress om de baby's, je hebt het er zwaar mee! Nu even rust en kijken hoe je verder moet.

Kitty handig een auto met trekhaak! Wel jammer van je eigen bakkie

wat een buien he Miran, fijn dat je paarden weer nieuwe voetjes krijgen :P

Welkom Jeantine! Leuk endurance :j Welke regio woon je?

Ik heb zuuuuuuuuuuuuuuulke lieve filmpjes gemaakt vandaag <3 behalve het stukje waar Set Blue trapt :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:03

Welkom Jeantine!
Ben benieuwd naar je paardje!
En nu komt de hoefsmid...laters!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:22

Zo hier ook weer ff bijgelezen.

@iloon das schrikken zeg gelukkig met n sisser afgelopen
@ Nicky beterschap
@nicky sterkte met dayen hoop dat die snel opknapt

Ik zag ook nog voorbij komen dat iemand een nieuwe auto heeft maar kan t spinet meer vinden zo snel.

Hier lekker aan het oefenen met Yacky voor de amateur en hij gaat t steeds beter doen.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:02

Spuit 11 komt ook weer aanwaaien jullie gaan zo snel waardoor t meestal bij meelezen valt en daardoor niet reageer maar geniet van jullie verhalen en worden er vragen gesteld zijn er ook altijd antwoorden die ik ook zou hebben gegeven.

Katja ow wat een lieve puppy foto's van jullie time flies
Ahh miranda haha Fuego wilde weer wat meer in evenwicht komen dusss lol leuke filmpjes die er zijn gemaakt
Oei afspeendramas is hier altijd gelukkig altijd goedgegaan maar vind t wel spannend ( en wie word er verkocht weet niet of je t hier al gemeld had)
Kelly ik heb reem ook op haar 3e ingereden maar stond ook zo weer paar weken in t land jong te zijn zodat ze alles in haar koppie kon verwerken nooit een gevecht gehad, Quest is nu net 4 en hij is er nu pas aan toe om wat te doen dit was hij een jaar geleden nog niet teveel puppy en hebben geen haast alles op zijn tijd maar 1 ding begin ik niet aan is een gevecht arabs leren heel snel en vaak te makkelijk waardoor je te ver kan gaan ze zijn intelligent en spiegelen super en vechten is niet nodig geeft enkel onnodig stress, ga verder met miranda mee.
Hopenlijk is ze snel van de wormen af.
Er stelde iemand nog vraag over wat ik doe ik dressuurprik met westernideeen haha met reem ben ik Z dressuur en zijn net na hele lange tijd weer in de baan verschenen en merk dat we echt weer in dat ritme moeten komen punten komen vanzelf zolang ik tevreden ben jury weet niet dat we net pas weer zijn gestart.
Jessica knappe Mo en super jou fotos te zien waarbij mo zijn gangen er steeds meer door jou eruit worden gereden ga zo door.
En wat zijn Sharika en euforio schatjes heerlijk.
Verder wederom genieten van de vele foto's
Djuun heeft echt een gaaf hoofdstel helemaal mijn smaak welk merk is dat?
En en en ik geloof dat ik bijna weer bij ben.
Natuurlijk alle nieuwe meekletsers welkom
En in Houten doen er zo te lezen heel wat leuke paardjes mee zowel met de show als de wedstrijd hopenlijk genoeg tijd om van alles ook mee te genieten en hoop dat ik van velen van jullie ook wat mee kan krijgen iig Allemaal SUCCES!!!!!!!!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:06

Brenda ben benieuwd om je in Houten te zien!

Hier het knuffelfilmpje! <3 vooral 0.40 en 1.40 zijn zo lief :D Blue gaat echt vooruit, lief beest. Bij 1.40 is ze zo onderzoekend en lief.
Ze loopt enorm te kloten en te puberen in het begin van het filmpje _O- Er komt nog een filmpje waarin Set Blue behoorlijk corrigeert :D

Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 07-05-14 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:09

Ik doe straks bijlezen, wat praten jullie veel!

Mish is vandaag errug stout geweest :') omhoog komen aan de hand (en hoog ook) en door de draad gevlogen. Foei, paard.
Was een combi van dat haar vriendje helemaal in paniek was in de wei naast waar we stonden omdat ze weg was, en de motor van een tractor die ineens startte vlakbij haar.
Ze past overigens nu net haar cob halster, ze is uit de ponymaat aan het groeien.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:09

de zwarte circel op Blues zij komt van Set dr hoeven.

Oooh stoute Mish!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:14

Ohh stoute Mish moet ook zeggen is irri weer hier hadden ze ook storm in t hoofd.
Ahhh wat is Blue een sweetie en duidelijk dat Set de baas is houdt Blue goed in de gaten als jij met haar bezig bent en Set heeeeeel blij met haar schuilstal arme Blue haha

Jaaaaa deze blinde vink moeten jullie gewoon aanspreken hoor

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:15

Heb je goed gezien Bren :D mooi he die subtiele (en soms minder subtiele) paardentaal!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:30

Whaha hoe jij in die camera kijkt.. :D
Set en Blue houden van knuffelen met je gezicht! :))
Ja, haha, Set wil niet dat je té intiem wordt met Blue! :D
Blue is echt aan het klieren...het lijkt ook wel in de lucht te zitten. }:)
Is wel terecht vind ik hoor dat ze Blue straf geeft. :j

Mish dus ook al een beetje wild. :Y)

Jes, dat wordt weer even aanpassen met het zadel, hij groeit wel snel dan!

Raven Joyce :P leuk dat het al wat wordt met Jacky.

Bren, jij gaat ook altijd gestaag je gangetje en jij en Reem zien er wel heel mooi uit samen! :))

Zosja was dus ook heel klierig en heeft de hoefsmid gebeten.. :x
Die zal wel een blauwe plek hebben in z'n zij. ~~}> (net als Blue) :P
Fuego heeft de spullen van de hoefsmid heel goed bestudeerd en probeerde ook nog stiekem wat te pakken..die is verder zo heel braaf.
Hij wilde wel weer terug naar de wei maar dat mag morgen pas. :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:46

Annika, je kan het beter afbouwen, dat je een half uurtje met Doortje gaat wandelen of wat ook en haar dan even in een paddock zetten etc. Kan ze wennen aan weg zijn van haar beschermengel mama.

Pony en Tara vandaag opgehaald..wat een terroristen! Hoop dat ze gauw weer het land op kunnen.

Ava <3 de beauty herself :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:23

Welkom Jeantine :)

Ja dat groeien is hard gegaan :s

Bii dat eerste zadel toen ruim 4 cm breder in een tijd bestek van nog geen zes weken... haha

Zo thuis ffe uitgebreid reageren..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:29

Mooi dametje is het Jes. Prachtige aftekening ook op het hoofd, hou daar wel van.

Ken ziet spoken. Er zagen er meer gister spoken, zat in de lucht denk ik!

Lekker gereden Tam, fijn. Boefje is het wel een beetje }> Ik kom Noah volgende week bekijken hoor!

Wat rot zeg Nicky, zeker nu je net lekker wilde gaan lessen, dat is zo balen. Hoop voor je dat het gauw beter gaat. Beterschap :)

Wauwie Fuego <3 Wat een mooie haardos zeg!

Dat is schrikken Iloon :oo Onbehouwen idioten :P Gelukkig weinig aan over gehouden maar de schrik zal dr wel goed inzitten... Weiarrest _O- Wij hebben op stal zo'n dreun op de draden staan dat er al verschillende mensen out zijn gegaan. Ik stond er van de week met m'n hoofd tegen aan, was de rest van de dag echt niet lekker.

Spannend en leuk Joyce je nieuwe zadel :D Is ie bruin of zwart?

Ah puppy Djuun <3 Wat een vriendelijk hoofdje heeft ze op die foto's zeg (heeft ze nu nog hoor hihi ;) )

Ik kan met de anderen mee Kelly maar zo heeft iedereen zijn eigen manier. Heb je al geprobeerd SP van Subli bij te voeren? Daar zetten ze redelijk snel van aan :j

Baby Set en jonge Kat, lief! En weer lieve filmpjes van de knappe paardenkinders.

Doortje op dr zelf 8-) Oh toch niet haha. Wel een stoere mams zeg dat ze geen kick geeft. Stress is niet goed voor je, moet je niet hebben :P

Leuk een nieuwe auto Adawi! Wat voor eentje heb je gekocht?

Welkom Jeantine.

Ik dacht vandaag te zien dat Dayem beter liep. Morgen komt de smid. Als ik vrijdag voor m'n E slaag, rij ik van het weekend gelijk ff langs de osteopaat. Als ik het niet red komt ze dinsdag, net op tijd voor de keuring (als ie dan tenminste goed is....)
Oja, en Dayem is gister 4 jaar geworden *\o/* Officieel baby af, kleuter aan :))

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:32

Wat zijn die filmpjes van Set en Blue ontzettend lief <3 Stelletje knuffels, zo relaxt zijn ze.

Welkom Jeantine! Leuk dat je ook mee komt posten!

Miranda, je hebt Fuego in elk geval opgevoed met een soort van smaak. Hij weet in elk geval dat symmetrie erg mooi is :')

Pff Annika, bij jou ook al door de draad? Stel monsters zijn het.

Gefeliciteerd met Dayem Nicky.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:35

Ha Miranda zwoel kan ik kijken he. Ik hield vooral in de gaten of ik wel goed filmde _O-

Set wil ook altijd graag hoefsmid-spulletjes inpikken! En ooh gemene Zos :oo

Lisa, Ava?

Fijn dat Dayem beter lijkt al! en gefeliciteerd met zn verjaardag :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:39

Heet ze Ilona? Van Remoyo? Die plaatste een link van Ava op google <3
Afbeelding