[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:38

Noah heeft niks aan oorlogswonden op zijn been, die zaten op zijn hals en schouder :j Hihi, Miran is inderdaad niet de grootste hier :D Afdak is altijd handig, zal de smid ook wel blij mee zijn :j

DA is geweest, tandjes zijn allemaal weer glad. Paar kleine haakjes, en 1 pocket bij een kies maar die had hij al sinds 2012 geloof ik. Been is onderzocht, DA zet hem op een prednison kuur, om het been weer even helemaal dun en korstjesvrij te maken. DA Verwacht dat het been door die kuur rond de 30-40% verbeterd zal worden, maar om het dun en korstvrij te houden ga ik een onderhoudshoeveelheid zwavel proberen na de kuur. Om de afvalstoffen wat beter kwijt te kunnen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:12

Fijn van de tandjes en spannend met zijn been!

ik ben ape-trots want Ilya was een engel bij het bekappen! Midden in de storm netjes vier voetjes geven, netjes op 3 benen blijven staan en ook nog lief doen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:58

Mooie babyfoto!

Thanks Tam en beterschap met t pootje! Hopelijk slaat de kuur aan.

Ilya braaf, na, dat had ik nou écht niet verwacht!! :+ En uiteraard iemand direct inpalmen, zó hoort dat! +:)+

Net heerlijk gereind in de binnenbak met Tie! Kon n lift krijgen en meerijden. Top bak, fijne bodem en heerlijk droog terwijl het buiten te keer ging! En 2 min met de trailer! Die gaan we onthouden! :D
Heb mooi wat manoeuvres kunnen oefenen. Was weer eerste keer na lange tijd eenhandig op shanks, ging heerlijk, soms vergeet ik t omdat Nour zo een mega ultra super fantastic rijpeerd is, maar Tie is echt fijn en makkelijk om te rijden. Vreemde omgeving en paarden maar kan haar gewoon los laten staan en iets wegleggen zonder dat ze verroert. Dát hoef ik dan weer niet met Nour te proberen hihi! :P
Tot slot nog ff gewisseld; ik op een springpaard en die ruiter op Tie. Jeetje Tam, hoe kom je erop? En eraf? Was letterlijk naar boven klimmen! :oo
Was best fijn paard maar geef mij maar n kleine arab! Andersom beviel het trouwens super. Klein stopje gedaan en meeste ruiters die dat voor eerste keer doen vinden dat al zo vet. (Is ook leuk ;) ).
Dus ja moe maar voldaan, allebei! :o
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:03

Wat een geweldige merrie is het toch Yildiz, mooi hoofd! En leuk even een ruil gedaan :D Voor een keertje wel leuk toch!

Enneh ondanks Ilya's smetteloze reputatie had ik het niet verwacht hoor _O- Hij was de laatste weken erg vervelend met voetjes oefenen haha.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:24

Thx Kat, ben ook weer ff opnieuw flieft op d'r hihi <3

Haha, ja je weet n slechte generale moet he?! Ilya heeft gewoon publiek nodig :P
Wel funny trouwens. Zat laatst bij een nieuwe werkgever die heette ook Ilya. Toch n weinig voorkomende naam dus als ik die naam zie of hoor dan moet ik steeds aan n wollig toetje denken! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:29

Haha wat toevallig! Er zijn ook meisjes die Ilya heten maar van oorsprong is het een Russische jongensnaam :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:00

Aah wat fijn dat Ilya zo lief was bij de smid! hoe kan je ook niet verliefd worden op dat ventje :+:

Hihi, Yildiz ik heb daar een mooi IKEA krukje voor om er op te klimmen, en met afstappen ga ik ook echt op het zadel liggen, benen naar beneden laten bungelen, en dan er af springen en flink door de knieën veren _O-
Maar wat fijn dat het zo lekker ging met Tie! En een binnenbak was met rijden ook wel erg prettig vandaag, wat een woei!! Ik was ook weer erg dankbaar voor onze binnenbak tijdens het lesgeven vanochtend :+

Ik ga morgen voor het eerst op de schimmel van 1.84 rijden :+ Hij heeft zo'b heerlijk bijpassende naam :j Ukkie :j

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:06

Hallo dames! Ik heb even de laatste 2 pagina's meegepakt :D

Haha Miran, Fu is er eentje! Maar volgens mij weet je heel goed hoe je het beste met hem om kan gaan :j
Enne, geen westernswitch? haha

Bren, showtwijfels.. Tsja lastig ik ben een amateur maar moet zeggen dat ik het vorig jaar op Alkmaar wel heel tof vond om mee te doen, gewoon voor spek en bonen.. Maar dat is natuurlijk met Shief met een heel ander doel dan met Mas :j Met Shief is het gewoon lang leven de lol, ze hoeft niks te presteren of bewijzen tov de jury
Misschien idd een andere show meepakken waar het niveau niet gelijk zo hoog is?

Ha Tam wat leuk! Ik mis dat wel hoor, die joekels! Vroeger reed ik op niks anders :D Heb even een fototje opgezocht:
Afbeelding
Troy, super lieve merrie van 1.82, managepaard :) Omdat we ons ruiterbewijs hadden gingen Angela en ik geregeld een duinrit maken met manegepaarden om hun ook een relaxt ritje te gunnen :D
'Vroegah' was ik overigens zo lenig dat ik hier zonder krukje op kon komen.. hoef ik nu niet meer te proberen :')

Shief der maat vind ik heerlijk, pas er ook prima op met mijn 1.60 en ik geef toe dat dat een mooier plaatje is dan op zo'n joekel, maar ik mis het wel echt! Wie weet komt er ooit gewoon een GVS bij haha :))

Nog gefeliciteerd Miran met Fu, 13 alweer!

Yildiz wat ga je lekker met Tie en Nour! Heerlijk om te volgen :D

Ilya braaf bij de hoefsmid! Grote jongen :+:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:23

En hoe gaat het met jou en Piefoo :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:02

Fijn dat Ylya braaf was dan ben je echt trots he en het is voor het paard zelf ook veel fijner als ze mee werken ;) .

Kon je wel met de trailer vandaag Yildiz hier was het storm wel fijn dat het rijden zo goed gaat met je knappe dame.

Leuk die veulen foto van je knappe ventje hij heeft echt een spekent koppie bren.

Niet veel kunnen doen met de paarden deze week man ziek hond ziek en man wat een weer nou ja het schijnt morgen weer wat beter weer te zijn dus gaan we dan wel weer met ze aan de slag.

Ik heb ook besloten Noor te laten beleren ik durf het zelf toch niet aan dus nu zoeken naar een geschikt adres voor haar.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:39

Wat een ziekenboeg heb je geshahquille (sorry ik weet je naam niet), heerst ook echt weer veel overal..
Ellende hè dat weer.. Mag de wind uit? :+ pff ik haat wind. Gisteren was het hier trouwens, los van de wind, best prima weer. Weinig regen gezien. Maar de voorspellingen voor komende 2 weken zijn waardeloos :\

Met mij gaat het goed :) De tentamenweek ging verschrikkelijk := 6 toetsen waarvan ik er al 2 niet heb gehaald.. 1 wel, das dan gelijk weer een 8,8 :'). Mijn doel was om in elk geval 3 toetsen te halen, maar van de 3 die ik moet terug krijgen heb ik er weer 1 sowieso niet, dus ik duim heeeel erg dat ik die andere 2 wel heb gehaald :x Volgen jullie het nog, haha

Verder thuis een beetje aan de gang, proberen om mini bedrijfje op te zetten :) Sommige die mij op FB hebben zullen het al wel voorbij hebben zien komen.. C by C (creations by caitlin), waarbij ik verschillende handgemaakte producten ga aanbieden. Naast de naambordjes heb ik nu ook sleutelhangers en er komt nog meer :D

Met Piefo gaat het erg goed! Ik realiseer me dat ik echt in m'n handjes mag knijpen met haar.. Het geluk dat ze van ons is en ook nog zo'n topmerrie. Dat maandje niks doen was nogal een kwelling voor der, ze stond wel lekker buiten op de wei maar deed verder niks.. In haar koppie werd ze echt super energiek haha *\%/* Maar uiteindelijk is ze (tegen verwachting in) echt súper braaf bij het opbouwen weer. Geen stap verkeerd zetten ondanks dat je merkt dat ze soms echt wil uitbarsten.. maar ze doet 't niet. Heerlijk paard <3
DA was er deze week vanwege enten en het been weer laten zien. Ze vind de bult er ook oké uit zien en die gaat waarss ook niet meer weg. Maar nu moeten we gewoon altijd in de gaten houden of ie niet groeit, zolang dat niet gebeurd mogen we er vanuit gaan dat het goed is.

Gelijk maar wat foto's? Ze vatten Shief der laatste weken wel samen haha:
Afbeelding
Bang voor water :roll:

Afbeelding
Nieuw dekje bij de 1e keer hobbelen in de bak

Afbeelding
Grote ogen rond oud&nieuw.. Ze is net als Fu ook echt súper bang voor vuurwerk.. arm ding

Afbeelding
Donderdag.. Tsja wederom bang voor water :roll:

Afbeelding
En nog wandelen in de schemer donderdag toen de regen wegtrok :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:54

die grote ogen foto van oud en nieuw is zo aandoenlijk :(:) ik vind Pief echt een prachtige merrie <3
vervelend van je tentamens, ik ben wel blij dat ik er mee gestopt ben als ik het zo weer hoor :+

Succes met de zieken Gelske! Spannend met Noor.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:02

aaaah knappe Piefie <3 Ik vind haar zo mooi! blauwe dekje staat haar ook tof zeg :j

Balen van de zieken Gelske, beterschap voor alles daar!

Ik heb net op Ukkie gereden, ging best okee :) hij is vrij smal, dus zat eigenlijk niet verkeerd. In galop gaat hij wel een beetje met me aan de haal _O- Hij is erg scheef, in galop ook rug wegdrukken en kop omhoog als ik niet oplet. Ging na een halfuurtje rijden wel stukken beter!

Ik ga hem 2x per week rijden, liefst 1x per week er mee springen en als ik hem kan houden in een oefenparcours (moet even kijken of dat gaat lukken, beest is wel ERRUG sterk in galop) wilt de eigenaar graag dat ik er wedstrijden mee ga rijden :j Lekker de twee uitersten, met een pony van 1.55m en een paard van 1.84 aan start komen _O-

Vriendin heeft op Noah gereden en een paar kruisjes gesprongen, zij zit nog zonder paard dus altijd als ze in de buurt is rijdt ze een keertje op Noah :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:31

Klinkt goed Tam :D

Mijn beste paard van stal <3
Afbeelding

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:31

Hihi dekje is paars tam, heel paars :D Maar zie je zo idd niet zo goed!

Ja Pief was erg zielig met 't vuurwerk.. 1 januari wilde ze niet eens de stalgang uit :(:) terwijl de meeste wel weten met welke vaart ze normaal naar de wei crosst. Gelukkig is de rest van de paarden zeer rustig en maken weinig van het vuurwerk dus dat scheelt enorm!

Ja school is niet altijd alles helaas :Y) Toch wel blij dat ik door ben gaan studeren, maar straks ook blij als ik een keer klaar ben na 7 jaar studie :j

Klinkt tof Tam! Haha inderdaad wel 2 uitersten! maar wel leuke afwisseling :D zoals ik al zei zou ik er best een groot 2e paard bij willen hebben haha

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:56

en mijn andere druil-oren :D

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:07

Ik ben kleurenblind dan denk ik Shan _O-

Knappe Set :+: Ze kijkt altijd zo wijs, prachtig paard! Ilya kijkt vooral smug _O-

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:35

Dank jullie wel hondje is weer beter en man alleen nog verkouden. Was vandaag zelf heel erg moe dus niet veel meer gedaan dan de dagelijkse verzorging en het huis schoon gemaakt.

Ylya heeft het wel naar zijn zin zo wel jammer weet je al hoe je het gaat doen straks met hem set zo tussen de dames zou wel jammer zijn als hij er niet bij kan blijven staan.

Mooie dame Shanna ja sneu als ze zo bang zijn ik weet ook de namen niet van iedereen dan is een boktnaam net zo handig al is die van mij wel een beetje lang.

Ging dus goed op ukkie het is toch weer even anders rijden.

Ja spanend met Noor maar ja eerst maar een adres vinden om haar naar toe te brengen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:37

Ilya zal toch even weg moeten lijkt me, ik wil niet te vroeg castreren. Ik hoop wel dat hij er nog tot april/mei bij kan blijven sowieso :)
Daarna een opfok waarschijnlijk voor een jaar denk ik ongeveer.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:44

Ahh ja wij hebben dat probleem ook een beetje met Qaseem. Ik hou ze ook liever tot twee jaar hengst maar ik wil hem niet uit de groep halen dus gaan in april als hij een jaar is zijn ballen er af.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:47

Ik moet nog de grote beslissing maken, inderdaad moeilijk. Ik wil hem misschien toch een jaar naar de Eifel brengen, niet naar de hele bekende opfok maar naar een hele kleinschalige van een endurance amazone. Daar kan hij dan lekker een jaar lang sterker en groter worden en genieten en dan hoef ik m niet zo heel lang en erg te missen :D

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:50

Knappe Pief! <3
Succes met studderen! Hopelijk niet te veel herkansingen! :')

Heb je al adressen in je hoofd voor Noor? Heb anders nog wel tips hoor! ;)
Gelukkig alles thuis weer aan de beterende hand Gelske!

Wat kijken ze toch blij uit hun oogjes Katja! Ben je al aan t kijken voor opfokplek? Meeste plekken moet je wel op tijd zijn; meestal voor april voor het inscharen. In mei is alles al ingeschaard dan zetten meeste opfok er geen nieuwe paarden meer bij (en terecht, zeker bij de hengstjes worden nieuws paarden niet meer zo makkelijk geaccepteerd in de klucht).

Vandaag weer heeeeeeerlijk uitgewaaid! Nour is toch zo fijn! <3
Voor de niet FBers, m'n stoere Binky:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

My view:

Afbeelding

Daarna was nieuwjaarsborrel op stal, was reuze gezellig en heerlijk met de mannetjes en vrienden gegeten.
Was weer topweekend! :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:55

Ohh dat ziet er inderdaad super uit. Maar ik vind het zo leuk om ze te zien opgroeien en hij staat dan ook lekker bij zijn eigen familie ik ben ook bang dat die band een beetje weg zal zijn als hij zolang weg gaat. En dan heeft natuurlijk zijn zusje ook geen opgroei maatje meer.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:08

Ja ik ben al aan het rondkijken maar geen fan van de meeste reguliere opfokbedrijven.

Klopt hoor Gelske ik vind het ook jammer maar ik kan hem niet bij de 2 merries laten. Behalve als ik ze beide zou laten dekken :+

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:36

Tieneke wat een ontzettend grappige blooperfoto! :D Sterkte met je mam!

Miranda, je hebt zo te horen echt je handen vol aan Fu! :o

Annika, succes met het zoeken naar een plekje voor Dos!

Fijn Corinna dat het goed gaat met Bayard! :)

Leuk Yildiz dat Nour zo goed ging!

Katja, goed dat Ilya zo braaf was bij de smid zeg! :) En leuke foto's!

Sorry als ik iemand vergeet maar ik lees snel even bij :)

Ik heb Sem vandaag voor de eerste keer meegenomen naar de groepstraining mennen, en hij heeft het fantastisch gedaan +:)+ Ook het trailerladen ging gewoon heel goed!
Oké, hij is wel even gaan rennen nadat hij geschrokken was van een bakkabouter, maar gelukkig was hij vrij snel terug rustig. Er was ook enorm veel wind dus dat kan een verklaring zijn.

Mijn trainer heeft gezegd dat ik hem nog mag meebrengen, dus dat zal vast een goed teken zijn :=