Western Arabieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 17:47

En hoest met de ziekenboeg? Malu weer n beetje opgeknapt om Henk weer te temmen? :P

Jes, hoest met jou? Blauwe plekken weer geheeld? En je auto? Moest vandaag uiteraard aan je denken toen ik zowel rechts als links een prachtige wissel eruit knalde! :D

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:27

whahaha doe je goed yil! Dat wil zeggen dat ik toch ff indruk op je heb gemaakt! :P
Zo blijf je aan me denken he hihi
Maar nu kun je ze mooi zelf eruit knallen en hoef ik dus niet in het grote bed in het midden in duitsland. :D

Wat een leuke foto's komen er voorbij!
Claudia, wat een gaaf hoofdstel heb je zeg! Hebbe, hebbe, hebbe!!!

Ja ik ben wel weer zo goed als geheeld gelukkig. Auto rijd ook weer.
Het belangrijkste is vervangen zodat ie weer rijbaar is. Arme toettoet.

Hoe is het met jou verder yildiz? Ben je alweer wat zekerder over je zaakjes?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:40

Hi hi, zeker mooi hoofdstel. Is van Saida geweest en door manlief in elkaar geknutseld ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:52

Is er iemand in de omgeving van den haag die western rijdt met een arabier?

Ik heb namelijk echt absoluut geen kaas gegeten ervan maar merk aan veel dingen dat ik het wel interessant vind en wil graag een keer kijken bij iemand die eventueel ook het een en ander wil uitleggen.
Welke discipline maakt mij niet veel uit. Moet wel zegen dat er een hoop dingen mij tegen staan binnen western(bijvoorbeeld de bitten met flinke shank en tongbogen) dus heb wel een stel vooroordelen maar ben wel bereid om te luisteren naar argumenten.

Kortom wie wil mij iets bijbrengen en eventueel omgooien?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 21:28

Misschien is t n ideetje om n keer bij de lessen van Paulette te komen kijken of bij een gezellige DAWRA show? Of beter nog; doe mee aan western snuffeldag!

Western is een discipline met veel verschillende onderdelen en even zoveel trainibgsmethodes. Maar het staat jou uiteraard vrij een methode te kiezen die bij jou en je paard past? Je hoéft niet met shanks te rijden als je dat tegenstaat (behalve natuurlijk als je op n bepaald niveau wedstrijden wilt gaan rijden)? Al zie ik persoonlijk niet in waarom niet want er zijn zo veel verschillende soorten shanks en zoals voor alle hulpmiddelen geldt is het maar net hoe je ze gebruikt. Heb je trouwens die belachelijk grote sporen al gezien?! :P ;) :D

@Corine: hendig menneke hedde gij!!! *\o/*

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:39

klopt sporen rij ik zelf nooit mee. trek dan voeten heel erg op omdat ze onnattuurlijk voelen.

wedstrijden ben ik niet zo zeer van plan tenzij ze blijkt gruwelijk uit te blinken, moet ik eerst een beetje kijken of het me aanstaat of dat ik puur met een western zadel ga rijden omdat dat haar waarschijnlijk wel goed zit ook tijdens de dracht ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 21:49

Die sporen van ons zijn zo zwaar dat de zwaartekracht je voeten wel omlaag krijgen, haha!! :D Nee zonder gekheid, kom maar es kijken want ik denk dat je verstelt zult staan hoe licht de paardjes lopen en hoe graag ze het goed willen doen! :j

Wat zadels betreft; het is een fabeltje dat alle westernzadels wel passen op alle paarden. Het tegendeel is namelijk het geval! Zeker op Arabs is het even zoeken naar het juiste zadel. Zo pastte mijn zadel na de dracht bv totaal niet meer!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:09

oh corine, is dat hoofdstel van jou? Heb ik me nu vergist met claudia? Haha wat erg.
Nou ja maakt niet uit, ik vind het een prachtig hoofdstel! :D

woogy, yildiz heeft al een prachtige voorbeelden gegeven, dus ga eens kijken zou ik zeggen. En zoals ze al zegt, je zult versteld staan over hoe fijn de paarden te rijden zijn. Ik wil niet anders meer hoor!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:25

Bimmetje schreef:
oh corine, is dat hoofdstel van jou? Heb ik me nu vergist met claudia? Haha wat erg.
Nou ja maakt niet uit, ik vind het een prachtig hoofdstel! :D

Nee, hoofdstel was van het paardje van manlief. Maar je hebt weinig aan het hoofdstel als je geen paard meer hebt om het aan te hangen hè. En claudia vond hem ook erg mooi, hij staat Sumo super, dus zodoende ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:43

ah zo, ik denk al ben ik nou van het padje af? Hihi ;) ik ben ook aan het rondkijken voor een nieuw hoofdstel. Of toch weer met zo'n v frontriem met zilver of een 1 of 2 oor hoofdtel met zilver. Het probleem is dat nada een echt heel klein hoofd heeft en het dus erg moeilijk is een passend hoofdstel zo te kopen. Ze heeft meer een ponymaat ipv cob maat.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:32

Ik wil denk ik toch het liefste bij iemand thuis kijken voor het eerst omdat ik het dan onverpakt zie.Op een wedstrijd of show is het toch allemaal net iets mooier waardoor veel dingen niet worden gezien.
Ik wil ook graag voelen aan een paard voor en na het rijden van een training.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 09:06

aha, nou ik woon in iig niet daar in de buurt en anders had je toch niets aan mij gehad.
Mijn paard wil niemand anders op zijn rug :P Aaien is al een prestatie als je dat mag hihi

Ja t is en blijft een rarebier he :+ en trouw aan de baas dus 8-)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 09:08

haha hoef er ook niet op hoor, wil vooral aan het dier zelf voelen. Wat voor lichamelijke problemen brengt het met zich mee, of juist helemaal niet.

Gewoon zuid holland is ook goed hoor, wil best een stukje rijden voor een educatief dagje

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:34

Woogy schreef:
haha hoef er ook niet op hoor, wil vooral aan het dier zelf voelen. Wat voor lichamelijke problemen brengt het met zich mee, of juist helemaal niet.

Gewoon zuid holland is ook goed hoor, wil best een stukje rijden voor een educatief dagje

Als de lessen morgen doorgaan kan je bij mij komen kijken; ik woon in Wilnis. Is heel interessant om te kijken en als je wil mag je wel op mijn merrie dat is een superleerpaardje!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:28

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie je pad schoon krijgen.
Doen jullie die wassen? Of af/schoon spuiten?

Ik heb de pad aangekeken maar het leek me geen goed idee om deze in de wasmachine te gooien.
Past niet en als het wel past word die echt niet schoon, omdat het dan nogal stijf blijft als die opgevouwen is. Dus tips graag!!! ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 11:55

Nee Jes, niet wassen! Ik heb die van mij een keer naar de stomerij gebracht, 1 pad totaal verknald! Beste om ze te onderhouden is regelmatig met schone borstel afborstelen en als ze echt heel vies worden kunnen je ze eventueel met de hand wassen of schoonspuiten en goed laten drogen. Ik hou zowiezo trainingspads en showpads strict gescheiden.

De meesten hebben waarschijnlijk op Gezichtenboek al een boel pics voorbij zien komen, maar hier nog een paar, zorry kan het niet laten. Vind ze zooooo schattig!! <3
Yul en Yentl: (PS op het arab forum heb ik een uitgebreid topic aangemaakt)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had trouwens net mn nieuwe makeup binnen en dus geprobeerd. En ja...ze staat er iets te ruim in bij haar ogen :o Al doende leert men.

Maar man man, wat had Yul een lol! Ik hoop zo dat ie het leuk blijft vinden en straks een keertje de Leadline wil starten... *\o/*

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:17

Ik begin langzaam weer een beetje op te knappen, nog wel flink verkouden. blegh

Wat een superschattige foto's, Yildiz en wat een ontzettend mooi hoofdstel heb jij :wow:

Ik kan helaas niet op het AV forum, heb in 3 jaar tijd iets van 4 registratiepogingen gedaan... en nog nooit een goedkeuringsmailtje gehad. :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 12:40

Oh bah... Dat heeft dan best lang geduurd?
Heb sinds vannacht verhoging, zere strot en algehele malaise, blehhh!!!! :(

Ja da vin ik ok n knap hoofdstel. Ssst... Hij is eigenlijk voor Nour met bijpassend super mooi borsttuig (foto staat hier ergens op pagina ?), maar ff geleend omdat ie zo leuk bij dat zadeltje kleurt! ;)

Heb dat probleem ook echt heel lang bij het forum gehad, kwam er ook maar niet op. Iemand heeft toen een berichtje naar de mod gestuurd en dat heeft gewerkt! Zal ik dat bij jou ook eens proberen? Is je gebruikersnaam daar ook Malu?

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:14

Ja, zit ook midden in de tentamenweken en dan nog eens 5 paarden erbij, kan niet zo goed rust nemen dus duurt lang. Afgelopen week alleen Henk ff gedaan... dus dat scheelde wel. Naar dat jij nu ook ziekjes bent, het heerst echt heel erg geloof ik.

Bij het AV forum heet ik ook Malu, zou tof zijn als je een mailtje naar een mod voor me wilt sturen. :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 13:57

Heb ik gedaan! Nu ff afwachten...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:19

Wat een gave foto's yildiz! Echt super leuk!
Kijk dat koppie van m? Echt vol plezier. :D

En nee idd, maar 1 pad is zo vies van het zweet, dat het gewoon geen zweet meer opneemt. Het druipt er gewoon onderuit.
Nada is nogal een zweetlel, dus een keer wassen lijkt me niet overbodig, zodat het weer zweet op kan nemen.
Dan zal ik het toch maar een keer afspuiten denk ik met de hoge druk erop. ;)

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:04

corine1981 Leuke foto's!
Wauw Yildiz, wat een foto's!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 20:19

Ploempje!! *\o/* Bedankt! Hoe gaat het met jullie?

Zweetlel....!!! _O- Ieuwwww!!!! Je moet dat arme paard van je ook niet zo hard laten werken, haha! ;)
Ik ben ook wel eens met n pad onder de douche gaan staan en dan er maar op stampen net als met druiven persen. Maar uhm... Das best goor en heb niet eens n zweetlel! :D

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:30

Hey Yildiz heb al gezegd he!! Die foto moet op kalender!!

Ikke ook ziek hoor met keel en koorts.... ;(

Maar wel lekker gelest met Suum vandaag bij Paulette, heerlijk, ben er nog lange niet natuurlijk maar ik vind de training al een genot met hem! :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 20:54

Haha, Yep als er kalender 2013 komt stuur ik m in! Editie Cowboy Hunks, haha!!! :D
Hey fijn dat de lessen doorgingen! Jammer dat ik t heb moeten missen want zou ook heel goed les van Paulette kunnen gebruiken! Is Woogy nog geweest?
Dus jij ook in de ziekenboeg... minder. -O- Ben ook nog steeds grieperig maar had gelukkig wel de mazzel dat mijn stalgenootje Katja blijkbaar helderziend is want ze heeft heel de stal van Tie uitgemest en opgestrooid voor me. Das dan n hele fijne verassing!