[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:24

CtjeLief schreef:
men beweert altijd maar dat het zoveel paardvriendelijker etc is, maar daar ga ik ook niet helemaal in mee.. als je paard moet liggen op commando en je gaat er de handstand op doen en noem maar op, geloof me, dat is echt niet alles voor zo'n dier, er word wel heel veel van ze verwacht.. en is dat dan zoveel vriendelijker dan een rondje in de bak hobbelen met een bitje in? Ik geloof niet dat mijn paard daardoor minder bedeeld is qua behandeling en rijden.. Het is leuk als je het wilt doen met je paard, maar het maakt je in mijn ogen niet beter dan een ander.. en ik vind het ook niet zozeer KNAPPER dan iemand die een hoge dressuurproef rijdt.. Het is maar net waar je ambitie ligt en waar je je in verdiept.. Ik hobbel het liefst een rondje door het bos.. Lachen

Daar heb je wel gelijk in maar het is leuk om te zien.
Ik zou best bitloos met vosje willen proberen want ik mag er op zitten.
en ik vindt bit niet zon goede optie en helemaal niet van wat er laats met haar is gebeurd waar ze bang van is geworden.
Het gaat gelukkig een stuk beter.
nu heeft ze alleen stalbenen en dan loopt ze nog een beetje kreupel achtig.
maar ze blijft mijn schatje en ze is een supper knuffelkont.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:04

toeka schreef:
Haha! de wei is hier omgeploegd van het rennen, de zon schijnt weer Pling

Haha! een beetje dit idee:

Afbeelding
Afbeelding

Pling Pling

liesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:06

gaaf Isabel zo de dames samen heerlijk Pling

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:16

liesjeB schreef:

Ja, niks is fijner als gewoon lekker te racen op het land Haha! Jouw merrie stond zich wrs net tegoed te doen aan de plakken hooi die ik her en der heb liggen. Ze vindt Majidah ook wel leuk en ze trekt erg veel naar de hengstveulens die hier staan.
Ze is echt een hele lieve knuffelmerrie, een grote knuffelbeer van 1.57 m hahaha Pling

Afbeelding

Majidah gaan we morgen afspenen, ze heeft een leuk kameraadje gevonden in een welsh A merrieveulentje Pling Ze komen lekker bij mekaar in 1 stal. Gaat helemaal goedkomen ! Je ziet ze a.s. weekend wel Tong uitsteken

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:53

ArabianRanch schreef:
toeka schreef:

Afbeelding
Afbeelding

Pling Pling

ja precies, net zo lekker smerig en flink de cross erin om vervolgens volop te briezen dat het stoom eraf slaat Haha!
leuke fotos, heerlijk om ze zo te zien Cool

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:57

toeka schreef:
ja precies, net zo lekker smerig en flink de cross erin om vervolgens volop te briezen dat het stoom eraf slaat Haha!

haha jaaaa, enorme snuiven volgen, staarten plat op de rug en gaan met die banaan.
Heerlijke wezens zijn het toch Pling En smerig zijn ze indd, net varkens die in de modder rollen. Ach lekker toch zo genieten, maak me er niet druk om, hun geluk staat voorop Knipoog
PS Es: je hebt een hele leuke website Knipoog dat belooft nog wat voor de toekomst !! Vingers aflikken

liesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:05

ArabianRanch schreef:
liesjeB schreef:

Ja, niks is fijner als gewoon lekker te racen op het land Haha! Jouw merrie stond zich wrs net tegoed te doen aan de plakken hooi die ik her en der heb liggen. Ze vindt Majidah ook wel leuk en ze trekt erg veel naar de hengstveulens die hier staan.
Ze is echt een hele lieve knuffelmerrie, een grote knuffelbeer van 1.57 m hahaha Pling

Afbeelding

Majidah gaan we morgen afspenen, ze heeft een leuk kameraadje gevonden in een welsh A merrieveulentje Pling Ze komen lekker bij mekaar in 1 stal. Gaat helemaal goedkomen ! Je ziet ze a.s. weekend wel Tong uitsteken
heey me meisje met Majidah wat lief ja ben benieuwd joh ziet ze van het weekend Pling gaat goed komen

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:11

ArabianRanch schreef:
toeka schreef:

haha jaaaa, enorme snuiven volgen, staarten plat op de rug en gaan met die banaan.
Heerlijke wezens zijn het toch Pling En smerig zijn ze indd, net varkens die in de modder rollen. Ach lekker toch zo genieten, maak me er niet druk om, hun geluk staat voorop Knipoog
PS Es: je hebt een hele leuke website Knipoog dat belooft nog wat voor de toekomst !! Vingers aflikken

hahah idd ENORME snuiven, voorbijgangers met honden stonden verbaasd te kijken wat dat was Clown helaas had ik geen camera bij meniet dat ik er nog veel aan heb Vork hahaha ja idd smerig als varkens.
mona was laatst bezig. onderaan het weiland staat het blank omdat het daar afloopt, gezien ik nog niet alleen kan lopen had ik haar bij de schoft vast dus moet ik mee lopen waar zij loopt. wat denk je mevr gaat uitgebreid de plas in, om vervolgens heerlijk te gaan lopen spatten. er stond zo veel dat het mij schoen in liep en mijn broek zeik nat was omdat mevr zich aan het uitleven was, een varken ja Huilen van het lachen
maar van zo'n foto word je wel gelukkig Knipoog
hihi thanks voor het compliment, ik hoop het en duim ervoor OK dan! Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:50

toeka schreef:

hihi die Mona, maar het zij haar vergeven, als ze maar gelukkig is, daar doe je het uiteindelijk voor Knipoog
Gaat helemaal goed komen met Nafiesa Arabians Pling

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 10:35

ArabianRanch schreef:
toeka schreef:

hihi die Mona, maar het zij haar vergeven, als ze maar gelukkig is, daar doe je het uiteindelijk voor Knipoog
Gaat helemaal goed komen met Nafiesa Arabians Pling

ja volgens mij is ze wel gelukkig en de anderen ook Pling
daar hopen we op Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:15

ArabianRanch schreef:
toeka schreef:

Afbeelding
Afbeelding

Pling Pling

haha ziet er echt stoer uit.
echt leuk weiland ziet der ook goed uit naar een ploegbeurt.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:19

Haha Zo'n moment van je merries heb ik nog op film staan van jou merries Isabel, handstand kunnen ze met z'n allen!!

Raheem heeft ook een deel van zijn wei omgeploegd, het deel bij de shetlanders... hoe verrassend .... Nerd ....

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:06

KimH schreef:
Haha Zo'n moment van je merries heb ik nog op film staan van jou merries Isabel, handstand kunnen ze met z'n allen!!

Haha! jaaa, je moet bijna je pruik vasthouden als ze voorbij komen Duivel Lips are sealed
Prachtig gezicht ja zo'n galopperende kudde Pling Rheempie weer stout geweest bij zijn shetties ? Pling Clown

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:35

Afbeelding

ik kan me goed voorstellen dat je van dit prachtige uitzicht geniet..een prachtig stel Arabische schone dames! Go jij! Go jij!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:39

sherif schreef:
ik kan me goed voorstellen dat je van dit prachtige uitzicht geniet..een prachtig stel Arabische schone dames! Go jij! Go jij!

haha Haha! nou laat dat schone maar weg Tong uitsteken
Maar het is indd echt genieten, vooral nu ze extra lekker fris zijn Pling

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:46

toeka schreef:
ArabianRanch schreef:

Afbeelding
Afbeelding

Pling Pling

haha wat een crossmonsters!!

Ik ben vandaag naar Basgier geweest. Ik was erg onder de indruk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 12:49

Hahah dat snap ik mooie hengst he Haha! Haha!
ik wil er ook zo snel mogelijk langs Haha!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:30

Voor Sabrina plaats ik even een foto van hun pasgeboren zoontje Mitchell.
(lief klein ventje) Pling

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:59

ah wat een schatje.
echt een mooi ventje.
nogmaals gefeliciteert.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:34

Wat is hij ontzettend klein. Zeker dat beentje zo naast een volwassen hand.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:08

oooh wat een kleintje!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:56

Ach, wat een dotje!

Vandaag heb ik weer hartelijk kunnen lachen. Tot 2x toe bezoek langs de paarden geleid, "wat mooi" en "dies ook mooi" en dan kom je bij Kuray "tjees DIE is MOOI zeg, wauw wat een koppie zit daar op" enz enz enz.

Dat voelt toch best goed stiekem Knipoog

Gister zijn de dames en heren weer geënt, best grappig. Ze doen nooit moeilijk, maar bij shanaya en mawiyah moet er extra goed worden ontsmet voor ze geprikt worden, ze krijgen anders een flink ei na het enten. Vooral mawiyah vind dat niet grappig, het koste me moeite om haar vast te houden zo ging ze tekeer toen de DA aan het poetsen en sprayen was op haar hals, vervolgens prikt ie haar, zegt ie stomverbaasd: "nou ja, al die drukte en op het spuitje reageert ze niet eens!!" Tja, dat is normaal hoor...

Wij hebben hier ook geen last van fris weer of zonnestralen, ze gedragen zich geheel en al normaal, zoals altijd iedere dag opnieuw. Heerlijk rustig! De 2 2-jarige dames stoeien wat omdat ze nog steeds niet duidelijk een positie tegenover elkaar hebben. Passia staat heerlijk rustig een ouwe taart en baby-oppas te wezen terwijl de baby's 1 of 2 keer per dag hun dolle 5 minuten hebben, de rest van de dag grazen ze heerlijk in de buurt van passia of elkaar.

Hallim heeft normaal 2x per dag zijn dolle 5 minuten, maar momenteel is zijn buurvrouw passia (hij staat dus in het land ernaast) erg hengstig dus nu slooft hij zich iets meer uit (of hij staat gewoon geluidjes te maken terwijl hij met haar neust) En voorin, daar gebeurt helemaal niets! De dames zijn allen hoogdrachtig aan die kant en de arme kuray mag dus niet gek doen, dan worden ze boos. Rust is daar het belangrijkste, veel rust! Wel controleert hij af en toe de dames even of ze echt niet hengstig zijn, gewoon voor de zekerheid, je weet immers maar nooit Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:35

Zo te lezen gaat het supper met jullie paardjes.
Leuk om te weten geef ze allemaal een stevige knuffel.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:02

ShamalArabs schreef:
Wij hebben hier ook geen last van fris weer of zonnestralen, ze gedragen zich geheel en al normaal, zoals altijd iedere dag opnieuw. Heerlijk rustig!

Wij hebben uiteraard iets andere bloedlijnen op stal staan, die nogal eens hyper kunnen reageren (is mijn ervaring he Knipoog )
Carisma staat af en toe gewoon te snuiven en te dansen op stal met haar staart PLAT op d'r rug Bloos
Van het zomer racen ze ook af en toe in een kudde door het land als een paar losgeslagen wilden Lips are sealed , dus in principe gedragen ze zich bij ons eigenlijk ook 'heel normaal', het past gewoon bij ze Knipoog Ik zou me echt ongerust maken als ze als dooie mussen door het land liepen *LOL* Daarbij moet ik wel vermelden dat ze stuk voor stuk heel makkelijk te händelen zijn en te begeleiden. Heerlijke opgevoede 'hete' standjes Haha!

Het werd er vandaag niet beter op met die marathon bij de manege, al die klikkende hoefijzertjes die iedere keer voorbij kwamen, gaven weer aanleiding voor een partijtje showen Bloos

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:38

Citaat:
al die klikkende hoefijzertjes die iedere keer voorbij kwamen, gaven weer aanleiding voor een partijtje showen

Goh.. wat naar..... Vork Huilen van het lachen